Stránka 1 z 1

Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 9:27
od KOBI
Ahoj, zdravým všechny Roveráky/čky, měl bych pár otázek ohledně mého Rovera 25 RF 1.4 62kW.

Zejména na čelní masku, tlumiče a pružiny a kola. K masce jen, jestli někdo náhodou nezkoušel vyřezat plastové žebrování a dát tam např. kovovou mřížku.
Dále pak tlumiče s pružinami. Vím že už tady bylo hodně témat na tyto věci všechno jsem pročetl ale nevím zda se to týkalo i mého modelu. Chtěl bych se zeptat zda-li je to s něčím kompatibilní, myslím že tam mám podvozek z hodny co vím od prodávajícího majitele. Chtěl bych rovera trošku snížit ale co jsem koukal na štelováky je to pálka. Tak jsem chtěl vědět zda-li by stačili koupit jen pružiny nebo musím i tlumiče.
Co se týče kol hledám nějaké pěkné hliníky a rád bych věděl jak široké si můžu dovolit pořídit. V papírech mám r16 s šířkou 6,5J. Myslíte že by se tam vešlo 7 či 7,5J?
Děkuji moc za odpovědi a pomoc.

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 10:56
od lenham3
Masku rezat nemusis ,da se tam prehodit maska z MG ZR to same i tlumice a pruziny

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 11:50
od mastemace
Přeložím to: kopil jsem si Rovera, protože byl patrně levný. Ani jsem si nesháněl základní 100 koňovou verzi, ale mám tam poníků 84. Aby se to ještě více loudalo, dám tam široké, těžké kola, na která možná sbalím nějakou 18ctku. Pro zichr to ještě hodím jak nejníže to půjde, je třeba pozlobit pár zpomalovačů. Samozřejmě to chcu co nejtvrdší a aby to od cesty cool odskakovalo, tudíž jen seříznu pružiny a co ušetřím na bezpečnosti alespoň můžu dát do tuzení vzhledu, jako např. mřížka.


Jop, takhle to na mě působí. Samozřejmě jsme tu rádi, že se přidal další člen, ale auto prospějí téměř opačné věci, než ji napsal. Širší kola nemají žádný užitek, akorát s nima budeš drhnout o podběh, těžší kolo zvýší spotřebu a od STK tě s tím vyženou. To stejné snížené pružiny: z auta sporťák neudělají. V podstatě se udáváš hodně velkou oklikou směrem k MG ZR, možná jsi měl pořídít rovnou jeho.

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 12:16
od KOBI
Líbí se mi že se všude najdou lidi kteří jen prudí. Nejsem žádný tuner ani nic podobného, auto kazit nechci a líbí se mi s serii jen se mi prostě líbí takové malé úpravy.
Ale děkuji ze rady :)

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 12:36
od mastemace
KOBI píše:Nejsem žádná tuner ani nic podobného, auto kazit nechci a líbí se mi s serii
Toto napíšeš po tom, co napíšeš, že by jsi chtěl širší kola, nižší pružiny, tlumiče a vykuchat masku:D

K věci pokud dáš jiné pružiny, které budou menší, zkrátíš dráhu standardního tlumiče. Chudák tak bude dole jako při zátěži, což se podepíše na životnosti. Co je ale horší, že se zkrátí dráha, pokud příjde větší výmol, tak ti to půjde nadoraz (neboť obecně není pravda, že nižší pružiny jsou vždy tvrdší) a odnese to podvozek. Tudíž kratší pružinou získáš pouze vzhled, na běžné cestě pak častější výměnu zbytku komponent.

Pokud vyměníš i tlumiče, pak je šance, že bude celý podvozek tvrdší, auto více sedět (toto nemám z vlastní zkušenosti). Jenže opět - tužší podvozek = větší namáhání ramen atd. Vhodné je akorát pružiny a tlumiče ze ZR 160, kde by zbytek podvozku měl být stejný. Pak jen platí má poznámku, že by už bylo lepší místo 25tky koupit ono MG:)

Co se týče kol, tak jen řeknu, že čím nižší je neodpružená váha, tím lépe.

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 13:18
od Trunda
S Hondou ma tento model spolecnou predni napravu a to s evropskym Concertem, ale jinak nic vic. Takze zadna hondi vyhoda se nekona. Stavitelny podvozek se da komplet poridit v UK od GAZ nebo AVO a vychazi pri dnesnim kurzu na cca 25 tis. Da se koupit set od Koni, ale ten neni snizeny. Takze jak kluci rikali, rozumna varianta je podvozek z MG ZR, ktery je o cca 2,5 cm nizsi... Vsechno ostatni bude neprovozovatelny nesmysl. Mel by ses ale nejprv soustredit na zakladni veci, jako kvalitni brzdy, pneumatiky, olej a prevence proti korozi, protoze na co ti budou vsechny ty blbinky, kdyz se ti auto jinak rozsype, ze? :-)
Hlavne at ti auto dobre slouzi ;-)

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 13:40
od KOBI
Děkuji, všechno mi to v hlavě lítá. Všechny věci okolo. Vím že to není jen o tomhle ale o celém autě. Děkuju moc

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 18:29
od cvrko
KOBI,tady nikdo neprudí,ale dostal jsi se do hodně konzervativního klubu,kde se fakt o tuningu skoro nikdo nebaví a spíš auta udržujeme v původním stavu a vzhledu,ale to je na každém majiteli a já zatím 200 nemám--brzy bude car:: tak zatím osobně neporadím.Hlavně aby Ti to jezdilo. mir:

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 20:54
od roverix
Obrázek Jeden nápad na tuning jsem provedl. Př. světlo na 3 min. do trouby. Otevřít a vytáhnout oranžové sklíčko z blinkru.

Re: Nový člen

Napsal: sob bře 28, 2015 20:59
od Trunda
Má Rover 25...... ;-)