Stránka 1 z 1

problém s odvzdušněním po repasování zadního třmenu

Napsal: ned úno 28, 2016 20:14
od masarik
Zdravím, mám rover 214si, který má (nejspíš předělané) zadní brzdy na kotoučové-nejspíš z 218. Repasoval jsem zadní brzdič-manžety, těsnící kroužek pístku, atd... Všechno chodí tak jak má. po namontování brzdiče zpět ale nastal problém s odvzdušněním... dlouho nešly ven bublinky, pak jenom trochu, pak se ztratil tlak, brzdovka tekla velmi málo, potom lepší, ale pedál se propadá pořád skoro na zem... Vozidlo nemá ABS.
Není tam nějaký fígl?
Pro upřesnění auto stojí čumákem mírně z kopce, zvednuté za nápravu na zadním pravém kole, odvzdušňovák je tedy v nejvyšším možném bodě. Brzdová kapalina je pořád nad minimem.

Nemusí auto stát na rovině?
Někde jsem četl, že by se mohlo zavzdušnit ještě přední pravé kolo.
Jaký by tedy měl být postup, aby to bylo co možná nejideálnější. Děkuju všem za rady ;)

Re: problém s odvzdušněním po repasování zadního třmenu

Napsal: pon úno 29, 2016 7:33
od Hombre
Myslím, že bez ABS to má zátěžový regulátor, takže když zvedneš zadek za nápravu, tak AZR uzavře průtok kapaliny, takže to pak nejde odvzdušnit. Takže:
- auto dej na rovinu, a zkus to spustit šroubama na nějaký dřevěný špalek (nebo normálně nasaď kolo a spusť auto na zem) tak, aby náprava vůči karoserii byla v normální poloze, jako za jízdy,
- povol odvzdušňovací šroubek toho pravého zadního kola, hadičku do nějaké skleničky a dolévej do nádobky u hlavního brzdového válce, dokud samo vzadu nevyteče aspoň dvě deci (asi 10 minut)
- šroubek utáhni, našlapej pedálem tlak a při sešlápnutém pedálu povol - vystříkne kapalina (s nějakým pomocníkem).
- pokud vytéká čistá kapalina bez bublin, můžeš zkusit to samé na levém předním, protože jestli jsi nechal kapalinu vytéct, asi se LP zavzdušnilo taky
- pak ještě, aby se vyměnila všechna kapalina ještě jednou dokola všechny kola, v pořadí PZ-LZ-PP-LP odvzdušni jen s tím našlapáním, dokud nepoteče čistá a nová kapalina.
Nezapomeň udržovat po celou dobu plnou nádobku, jinak se to zavzdušní znova.

Ještě to doplním: na rimmerbros.co jsem vyrozuměl, že ani bez ABS nemá R200 AZR, ale stejně je třeba mít auto na rovině a kolo na zemi, protože i ten brzdový třmen musí být vodorovně, aby odvzdušňovací šroub byl v nejvyšším bodě toho objemu kapaliny, protože když kolo zvedneš, zůstává vzduchová kapsa u pístu a nelze ji vypustit šroubem.

Re: problém s odvzdušněním po repasování zadního třmenu

Napsal: pon úno 29, 2016 18:29
od masarik
Ok, díky moc za vysvětlení, zkusím to :)