Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Odpovědět
stalky
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 25, 2013 18:55

Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od stalky » úte led 21, 2014 18:41

Přátelé, je tu někdo, kdo tuto přestavbu realizoval? Nebo někdo, kdo skutečně ví, co všechno sedí místo původní 1.6, co je třeba dát jiné atd? 1.8VVC jsem ještě naživo neviděl, takže netuším, jak je to s převodovkou atd ( zvládla by to původní?) ale koncepcí působí velmi podobně jako standart k-serie. Měl bych možnost se k 1.8 VVC dostat poměrně levně, tak mě teď reálně zajímá složitost přestavby. Díky moc =)

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od Karel825 » úte led 21, 2014 19:09

No tak jeden už se o to úspěšně pokusil sice u kupéčka, ale záměna motoru byla stejná!
Projdi si toto vlákno, jsou tam i fotky :arrow:
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=35&t=4394
Hlavní problém vidím v případném papírovém dotažení přestavby, protože tento motor se nikdy do 400 nedával :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

stalky
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 25, 2013 18:55

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od stalky » úte led 21, 2014 19:15

Děkuji moc =) Jdu to pročíst =) Papírování je to poslední =) . Jde mi o technické překopání. Rady atd.
Karel825 píše:No tak jeden už se o to úspěšně pokusil sice u kupéčka, ale záměna motoru byla stejná!
Projdi si toto vlákno, jsou tam i fotky :arrow:
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=35&t=4394
Hlavní problém vidím v případném papírovém dotažení přestavby, protože tento motor se nikdy do 400 nedával :wink:

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od Karel825 » úte led 21, 2014 19:19

JInak doporučuji pokud do toho půjdeš vzít motor z 200 Vi i s převodovkou PG1.
Jo a o té výměně se Trunda zmiňuje až na dalších stránkách tak se tím prokousej :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od Trunda » úte led 21, 2014 20:29

:-)
Určitě si to pročti.....
Jinak, musíš vzít motor s převodovkou, sáním, kulisou řazení a táhlama, svazkem s ECU, samostatně jednotku alarmu s ovladačema (ale nemusíš, pokud si zařídíš spárování u někoho s testbookem)... tak ještě musíš sehnat poloosy z Rover RT s 1.8 K-Series, taky bys měl pořešit celý výfuk včetně katalyzátoru, který je komplet silnější (katalyzátor musí být, protože tenhle motor je namapovaný tak, že s ním počítá), jo a taky uchycení převodovky musíš sehnat ze stejné verze, jako poloosy....
Zapojení by pak mělo být snadné... benzín je stejně, chlazení tam myslím má R400 jednu hadičku do motoru jinak, ale nic složitého jinak easy... elektriku od motoru do kabiny snad bude mít stejnou... zapojení do hlavní pojistkové skříně jsou jen dva silové dráty... uchycení motoru je stejné, ačkoli spodní rameno je potřeba ohlídat, jestli není delší, protože VVC má o něco větší záklon...., úchyt převodovky jak jsem psal... jo kurnik, ale spojka bude problém, protože ty na VVC není hydraulická, ale možná by šlo prohodit pedály a nechat ji mechanickou... kulisa řazení s táhlama by měla sednout bez úprav.... nevím ale jak motorový svazek půjde k původnímu místu ECU, protože VVC má jednotku na jiném místě....
No, rozhodně to není tak easy, jak u mě, protože musíš kombinovat a kabely elektriky se asi budou muset přeorganizovat...
Co se týká papírů, tak to ofiko asi fakt nepůjde....
A další, co mě napadá, příjde mi trošku nevhodný tenhle motor dávat do R400... měkký podvozek, slabé brzdy a není to extra auto.... ačkoli podvozek se dá koupit plně stavitelný na civica, brzdy čtyřpístky, stabilizátory... všechno.... smysl by mi to dávalo nacpat do tohohle ;-) http://www.tipcar.cz/inzerat/mg-zs-18-1 ... 92089.html ... na přestavbu potřebuješ jen hlavu, sání a elektriku ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od Karel825 » úte led 21, 2014 21:03

To ZS v AutoAHA sice není bez chyby, ale neupravovoval bych ho na to je ho škoda,ikdyž je fakt, jak psal Trunda, že do 400 se sériovým podvozkem by byl motor rychlejší než auto, hlavně zadní brzdy , u jeho přestavby byla požadována výměna za nápravu s kotouči jinak drive:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

stalky
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 25, 2013 18:55

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od stalky » úte led 21, 2014 21:13

Děkuji za rady přátelé. Máte samozřejmě pravdu, že výměna do ZSka by byla snazší, nicméně já mám R400, mám ji až v neobvykle slušném technickém stavu (no lak už zase tolik ne =D má pár škrábanečků ) a nechce se mi dávat pryč. Mě se podvozek dosti líbí, je pro mne akurátním kompromisem mezi pohodlím a tvrdostí. Jinak dozadu kotouče chci dávat stejně (mám celou nápravu s kotoučema), jelikož to brždění skutečně není nejsilnější stránka 400ky. Nemám v plánu z toho dělat závodní auto, ale co nejkulantněji zabalit slušnější motor do současného auta. Mám k dispozici kompletně vybavenou dílnu v naší firmě - cnc, soustruhy, frézy, a tahle práce mě baví. Když to člověk udělá pořádně a poctivě, myslím, že by to mohlo být fajn.

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416, zástavba motoru 1.8 VVC

Příspěvek od J0hny » úte led 21, 2014 22:11

To je dost reálná a rozumná přestavba :) Fandím ti, Rover 400 má super podvozek a když upgraduješ brzdy, neni důvod do toho nejít, ale při normálním ježdění stačí i brzdy ze 416, vždycky je to především o rozumu 8)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět