Brzdy a kotouče

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Jarda » pát srp 29, 2008 15:26

No tak to bez reklamovat do servisu kde ti to odvzdusnovali,mas to kur..sky zavzdusneny.Ale pochybuju ze ti to odvzusnej,me to delali metodou natlaceni brzdovky pres nadobku (prej to je zaruceny) no a stejne to stalo za starou backoru.Tak muzes zitra vyrazit nekam na sterkovou cestu,udelas to tak 3x nebo 4x a ucitis ten rozdil na 100% :wink:
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Fujitsu » pát srp 29, 2008 15:40

No to není jen tak čeče, jednak zítra nemám čas :) a druhak je to operace na celé odpoledne, mám jeden hever (original) a když si spočítám, že musím všechny kola 3-4x oddělat a odvzdušnit tak to není moc hezká vize... jinak jak řikám, do smyku to šlo, ABS seplo, ale byl jsem sám a ten pedál byl asi na podlaze.... je to tak tak, no...kdybych byl naloženej tak nevim... no až budu mít víc času tak to zkusím...
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Jarda » pát srp 29, 2008 16:25

Hever potrebovat nebudes,na zadni se dostanes a predni dycky jenom stoc a bys moh na ventil,hele je to otazka tak na 2hodky,ale musi ti nekdo slapat :-D
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Vilém » pát srp 29, 2008 19:28

Stejně je lepší, když zadek se dělá ze země, kvůli zátěž. stabilizátorům. Líp se to protlačí. A zavzdušněný to asi bude, to bych ten servis nakopal ať to koukaj dát do pořádku.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od KDB » stř pro 03, 2008 22:59

Nechci zakládat novou diskuzi..

..má Rover 200/400 regulátor tlaku brzd zadních kol ? Prošel jsem vedení od zadu do předu, ale nic jsem nenašel.
Ptám se, protože mi nebrzdí zadní kola a regulátor by mohla být příčina.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Vilém » stř pro 03, 2008 23:21

http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od tobias » čtv pro 04, 2008 1:26

Vilém: nestacil sem precist cely clanek, ale spis jenom tvuj uvodni prispevek. Mel sem stejny problem...jakmile sem treba na dalnici parkrat ostreji brzdil, tak se zacal cukat volant. Myslel jsem, ze jsou zvlnene kotouce a budu je muset menit, ale stacilo hodit nové brzdové destičky a auto se chová úplně jinak. Koutouče budu muset taky měnit, ale až tak za 15 000km, zatím ještě drží a krásně brzdí :)
takže mě pomohly destičky, který už byly na odpis.
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od KDB » ned pro 07, 2008 11:40

Viléme dík..tušil jsem to :-))), umístění a princip neznáš ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Vilém » ned pro 07, 2008 18:47

Umístění si nepamatujupřesně, ale je někde u nádrže-jdi po brzdovým vedení od zadních kol a narazíš na něj. Funkce je taková, že při naloženým autě pouští větší tlak ke kolům, aby víc brzdily. Při prázdným brzděj míň. Každopádně, když to zvedneš nejlépe obě kola, tak ti někdo šlápne a musí to brzdit. Máš bubny nebo kotouče?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Fujitsu » pon led 26, 2009 13:22

Je možný, že ten regulátor tlaku zadních brzd se nějak zasek, nebo je nastaven na moc velkou účinnost? Už to sem píšu po několikáté, ale teď v zimě stačí relativně málo a zadní kola jdou do smyku, a to jezdím v autě sám nebo ve 2. Poznám to tak, že začne kopat ABS a auto přestane brzdit, a smyk předních kol bych poznal...takže to musí dělat kola zadní. Dá se to nějak nastavit? Na jakém principu ten regulátor vlastně funguje? Vzadu mám kotouče.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Fujitsu » sob led 31, 2009 10:19

Nikdo nic? Nikdo nemá vzadu kotouče a problém s přebrzděným zadkem? Včera dobržďuju na dvorku, bylo tam trošku ledu co se naplet pod jedno zadní kolo, ostatní kola byla na suchu, málem jsem to nedobrzdil před garáž a to jsem jel krokem.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Vilém » sob led 31, 2009 17:58

Fujitsu píše:Nikdo nic? Nikdo nemá vzadu kotouče a problém s přebrzděným zadkem? Včera dobržďuju na dvorku, bylo tam trošku ledu co se naplet pod jedno zadní kolo, ostatní kola byla na suchu, málem jsem to nedobrzdil před garáž a to jsem jel krokem.
Rád bych pomohl,ale to by chtělo vidět, předpokládám, že už jsi prohlídl co se dá.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Fujitsu » sob led 31, 2009 18:17

No jak se to vezme, na podzim jsem řešil zavzdušněné brzdy, ty se mi podařilo odvzdušnit. A to ABS jsem zjistil až v zimě a to pod auto nepolezu. O nějakém regulátoru brzdného tlaku jsem neměl ani páru, tak kdyby mi někdo vysvětlil jeho funkčnost, případně nastavení? V Rave Rover jsem toho moc nenašel, snad jen že umístěn někde v motorovém prostoru mezi hlavním bzrdovým válcem a ABS, ale to si zase nejsem jistej, že je to on, takže jsem dost na mrtvym bodě.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Hombre » pon úno 02, 2009 12:42

Jsou dva druhy: Jestli je mezi hlavním válcem a ABS, jedná se o omezovač - jednoduchý skrtící ventil s kuličkou a pružinkou, terý zavírá průtok kapalině v závislosti na jejím tlaku ale bez jakékoli závislosti na zatížení zadku. Pokud nefunguje, znamená to vetšinou že se zadřel a většinou v otevřeném stavu, takže kola blokují, nevím, jestli má cenu to nějak čistit, jistější by byla výměna, ale kde ho vzít, že.
Pokud je u zadní nápravy a je nějak mechanicky napojen na pérování (věšinou nějaké táhlo), jedná se o zátěžový regulátor, který zavírá průtok kapaliny při dosažení určitého tlaku, který je nastaven pružným dorazem, ovládaným právě podle toho, jak je zadek zatížen.
Takže při prázném autě je doraz pro pístek nejvíc vzdálen od pístku a pružina, která se pístku dotýká není zmačklá a je měkká. Při sešlápnutí brzdy se pístek tlakem kapaliny vysune a překoná lehce odpor měkké pružiny, čímž dospěje k poloze, při které se průchod kapaliny uzavře. Při naloženém autě karosérie klesne a doraz přitlačí na pružinu, která je teď ve stlačené poloze tvrdá a nedovoluje pístku, aby se vysunul a uzavřel průtok kapaliny, pokud ta nedosáhne takového tlaku, aby sílu pružiny překonala.
Zátěžáky bývají taky zadřené, takže pístek se nehýbe a kola zase blokují.
Na svém autě jsem to ještě neřešil, brzdí mi to normálně, a ani nevím, co je tam zač, doufám, že vám to aspoň trochu pomůže :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy a kotouče

Příspěvek od Fujitsu » pon úno 02, 2009 12:59

Aha, tak přece jsem se trefil..takže to znamená, pokud máme ten první typ, že brždění zadku je závislé na intenzitě sešlápnutí brzdy, když sešlápnu pozvolna a plynule, brzdí to míň, a když na to dupnu rychle nebo sešlápnu až na podlahu, tak to teprve pořádně flokuje...

Na zadní části auta jsem nic, co by ten regulátor připomínalo nenašel, takže ho tam asi nemáme, alespoň podle dokumentace, pod autem jsem ještě nebyl.

Ono možná, že je chyba ve mě, nedávno jsem někde četl článek, že když sepne ABS, je potřeba ten pedál nepovolovat, ale právě naopak ho intenzivně stlačit...ale nevím, jak si to mám vysvětlit? Snad jakoby to ABS "odfukovalo" tlak někam do prázdna ve chvíli, když kolům povolí se točit a tím pádem by pak ten tlak chyběl na brzdění? Asi blbost, ale jakmile bude možnost, tak to vyzkouším.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Odpovědět