Topeni...

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Topeni...

Příspěvek od Xcriss » pát kvě 15, 2015 11:57

Zdravim,

mam s nasi 414 trochu problem... Jednak v zime se nechtel moc zahrivat motor (napr. pri jizde po okrskach 90kmh, kdy je velke naporove chlazeni). To jsem docasne vyresil legendarnim "kartonovym" resenim a ted jsem konecne nechal vymenit termostat, takze predpokladam, ze to uz delat nebude...

Druha vec je, ze obcas autu sepne ten elektricky ventilator - co jsem tak slysel, tak ten normalne nesepina, ne? Neznaci to nejake potize?

A v neposledni rade - topeni... Pritelkyni se zaseklo v pulce to kolecko na regulaci teploty vzduchu a foukal jenom teply, neslo to dat na studeny. Pak se v tom hrabal nejaky odbornik, vysledek byl takovy, ze nefoukal pro zmenu teply vzduch z prostrednich pruduchu. No a ted se v tom hrabali dalsi odbornici a vysledek je ten, ze to netopi uz vubec a kdyz je to nastevene na foukani jen z pruduchu, tak to z pruduchu nefouka a naopak. :evil:

Poradil by nekdo, co s tim? Jsou to prkotiny, ale docela me teda serou...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topeni...

Příspěvek od Trunda » pát kvě 15, 2015 13:24

Ahoj.... řešení? Nedávat auto "odborníkům" ;-) Nebyl to pan Mareda, že?
Hombre tu myslím dával návod, jak se dá ten ovladač topení opravit - bývá to o tom, že vypadne bovden z úchytu. Možná ti to pak rozdrbali ještě víc. Stáhni si RAVE, nastuduj a zkus to sám.
Spínání ventilátoru posuď teď s termostatem, jestli to bude dělat. Sepne se v běžném provozu většinou fakt jen když někde déle stojíš s nastartovaným motorem. Může být špatný kontakt na čidle, či poškozený kabel.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » pát kvě 15, 2015 14:11

Tak to by sedelo, spina to vyjimecne, spis kdyz stojim, to me tak netankuje :)

Pan Mareda to nebyl, u nej bych se nedoplatil... :mrgreen:

Asi to zkusim rozmontovat sam nebo co CDD Bohuzel na to nemam moc cas, tak je to horsi...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » sob kvě 16, 2015 20:15

Tak to jsem z toho fakt jelen.

Dneska jsem ucinil dalsi 2 poznatky:
- po vymene termostatu (a zasahu topeni) vyskoci teplota na provozni asi behem prvnich 800m/3minut jizdy... To mi nepripada normalni a trochu me to znepokojuje.
- topeni pri jizde kolem 100km/h zacalo regulerne topit! Kdyz jsem pak zastavil, zase prestalo :shock:

Je mozne, ze problem v odvzdusneni? Jak se to projevuje/jak to funguje? Co s tim? :?
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od J0hny » ned kvě 17, 2015 8:34

Odvdušněno pomocí šroubku na plechový trubce pod rozdělovačem?
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » ned kvě 17, 2015 13:11

To asi neni :) Jak na to? Je mozne, ze to je vsechno diky tomu? :o
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topeni...

Příspěvek od Trunda » pon kvě 18, 2015 10:19

Já to chladící kapalinu plním takto:

- topení nastavím na maximální teplotu, aby se otevřel okruh
- odmontuji odvzdušňovací hadičku k expanzce a strčím ji do nějakého kelímku
- doleju plnou expanzku a přes hrdlo si dám hadru
- prstem ucpu odvzdušňovací vstup expanzky a pusou foukám do expanzky tak, abych kapalinu tlačil do motoru
- pokud kapalina zmizí, tak doleju
- a to tak dlouho, dokud nezačne téct kapalina tou odvzdušňovací (přepadovou) hadičkou do kelímku
- doleju o něco víc kapaliny nad maximum
- namontuju zpět hadičku a uzavřu expanzku
- na kovové trubce vedle motoru povolím odvzdušňovák, dokud neteče kapalina
- teprve teď nastartuji a nechám motor prohřát - kapalina o něco klesne, ale už ne tak, že by z expanzky zmizela
- jak se zahřeje motor na provozní teplotu, tak ještě jednou opatrně odvzdušním šroubkem a je to...
-- je to rychlé, bez komplikací a vždy napoprvé
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » pon kvě 18, 2015 17:41

Chladici okruh by mel byt OK, dneska jsem teda koukal, ze chladici kapaliny tam moc nebylo, tak jsem dolil, i ten sroubek jsem nasel a odvzdusnil, ale stale auto topi a netopi podle zateze :? Schvalne jsem sedel v aute a na volnobeh to zkusil trochu proturovat a podrzet pri cca 3 tis. otacek a bylo znat, ze se vzduch otepluje, ale na volnobeh to zase chladlo :?
Co to muze byt?
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Topeni...

Příspěvek od Hombre » pon kvě 18, 2015 20:12

Z prostředních průduchů to má foukat teplé jen, když je směr topení nastaven do kabiny, v ostatních případech tam jde náporem venkovní vzduch. To, že to topí jen při vyššīch otáčkách může být vadná pumpa, nebo zanesený radiátor topení.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » pon kvě 18, 2015 20:53

Prostredni uz topi, jak maji, obecne auto uz topi vice, ale porad, kdyz neni v zatezi, prestava jit teply vzduch... :|
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

Xcriss
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
Bydliště: Praha/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni...

Příspěvek od Xcriss » pon kvě 18, 2015 21:30

Jeste jedna vec nas trochu trapi... Nejak mi posledni dobou zasedlo prave svetlo a vubec nevim proc a co to je, na vlhkost to nevypada:
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Toho velehovna na kapote si nevsimejte... :D
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni...

Příspěvek od René » pon kvě 18, 2015 21:33

:lol: :D :lol:
R 400 SDI 99

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Topeni...

Příspěvek od Pítrs » pon kvě 18, 2015 22:14

Trunda píše: - na kovové trubce vedle motoru povolím odvzdušňovák, dokud neteče kapalina
K čemu povolovat ten odvzdušňovák, když jsi to už předtím vyhnal ústy přes hadičku?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Topeni...

Příspěvek od lenham3 » pon kvě 18, 2015 22:17

Aby se ti dostala voda vsude kam ma ,potahovani hubou nepomuze :roll:

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Topeni...

Příspěvek od Pítrs » pon kvě 18, 2015 22:20

Hmmm, to je fakt, já to dělal tak, že jsem nic neodpojoval z expanzky, nikam nefoukal, jen prostě povolil odvzdušňovák, doléval, bylo slyšet syčení, no a až vyteklo chladivo, šroubek jsem utáhl a tím to skončilo.
Nastartovat, protočit, ono si to samo přes tu hadičku vyházelo vzduch nad hladinu expanzky, po projetí trochu dolití a nic víc.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět