jizda na neutral ano/ne?

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od sector » pon zář 29, 2008 10:51

zdravim,

mam 416Si 82kW r.v. 98 chci se zeptat kdyz brzdim motorem (s zarazenou rychlosti) jaka je spotreba nebo je nulova?
Vyplati se jezdit na neutralu nebo ne?

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od eltazar » pon zář 29, 2008 11:06

Myslím, že tohle nezáleží na typu motoru, mělo by to fungovat v podstatě všude stejně.

Pokud jedete z kopce a máte zařazenou rychlost, můžou nastat dva stavy:
a)zrychlujete, nebo si držíte konstatní rychlost - v obou případech noha úplně z plynu => 0l/h spotřeba
b)udržujete rychlost přišlápnutím plyn. pedálu (bez plynu auto zpomaluje) - spotřeba se pohybuje dle otáček motoru (tzn. při 2500rpm cca 5l/100km - orientačně)

tzn. že v případě b) je lepší vyřazovat a nechat auto jet na neutrál, budete mít spotřebu cca 1l/hod., což je množství potřebné pro udržení motoru v chodu, které je určitě menší, než při jízdě "na plyn".
75 2.0 CDT

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Hombre » pon zář 29, 2008 13:34

Touto otázkou jsme se podrobně zabývali při každodenním společném dojíždění do práce (80km) a dospěli jsme k základnímu pravidlu - pokud víš, že budeš muset zpomalit (třeba při dojíždění k zatáčce, křižovatce, nebo při jízdě z kopce, kde není dobré moc zvyšovat rychlost kvůli zatáčkám) tak je ekonomičtější brzdit motorem - spotřeba je 0, motor auto zpomalí, šetříš brzdy. Jsou však případy, kdy je lepší zařadit neutrál, třeba jízda z mírnějšího kopce bez zatáček. Spotřeba je sice 1-1,5l/hodinu, (to znamená při rychlosti 100km/h je to 1-1,5l/100km, při padesátce by spotřeba byla dvojnásobná), ale motor nebrzdí a tak auto díky své kynetické energii dojede dále a beze ztrát.
Obecně také platí, že nejvíc zvyšuje spotřebu brzdění provozní brzdou (pedálem), protože je takto nevratně přeměněna zpět na teplo energie získaná spálením benzínu. Sportovní jízda má také na spotřebu vliv, ale ne takový - otevřená škrtící klapka v sacím potrubí sice způsobí vstřikování většího množství paliva, ale zároveň ušetří překvapivě velké množství energie, kterou motor potřebuje při sání vzduchu do válce přes zavřenou klapku.A pokud dodržíš zásadu nebrzdit, spotřeba se nezvedne, což jste už určitě někdo kdo sleduje spotřebu zjistil - při dálkové ostřejší jízdě spotřeba klesne.
Takže: jezdi tak, abys nemusel brzdit :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od eltazar » úte zář 30, 2008 8:53

Hombre píše: Takže: jezdi tak, abys nemusel brzdit :wink:
jenom bych dodal - jezdi tak, abys nemusel ZBYTEČNĚ brzdit.. to je tam docela důležité :D
75 2.0 CDT

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Hombre » úte zář 30, 2008 9:13

No samozřejmě, nakonec je vždycky levnější zabrzdit než nabourat. Děkuji za opravu :D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od tobias » úte zář 30, 2008 10:58

Jakmile máš novější motor s elektronickým vstřikováním, tak když jedeš z kopce, máš víc než cca 1800 otáček a brzdíš motorem, tak spotřeba motoru je 0. Takže se vyplatí brzdit, když jedeš z kopce a víš, že budeš muset stejně brzdit...
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

rower
Příspěvky: 152
Registrován: ned úno 10, 2008 21:08
Bydliště: Prostějov

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od rower » úte zář 30, 2008 18:42

Zdravím, jen bych dodal, že teď na zimu bych doporučoval nevyřazovat. Teda pokud nám napadne nějaký ten sníh a bude námraza :wink: Jinak se může stát že při opětovném zařazení nebude kolo a motor naprosto v synchru a kola s náhonem se protočí nebo zbrzdí... na námraze / sněhu je to pak dost nebezpečné. Už se mi to stalo pár let zpátky a od té doby nevyřazuji vůbec. Možná je lepší mít o nějaké to deci větší spotřebu, ale jet "bezpečněji". Navíc při vyřazení (zařazení) a brždění brzdama se opotřebovává jak převodovka, brzdy, tak spojka. Takže to ve výsledku vyjde "šulnul" :-D Na zimu z důvodu bezpečnosti doporučuji mít trvale zařazeno, když to jde. Přes léto to vyzkoušej a uvidíš kolik PHM ušetříš :wink:
Rover 416 // časem snad opět 75 :)

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Fujitsu » úte zář 30, 2008 19:12

Osobně nevyřazuji vůbec, navíc teď když se musí svítit celý den, je to docela zátěž pro baterku a na volnoběh se moc nedobíjí, ikdyž už to určitě není tak hrozné jako u starých škodovek...raději šetřím baterku a když delší dobu stojím, všechny velké žrouty energie vypínám. Ale schválně ve sporných - výše popsaných situacích zkusím jednu nádrž vyřazovat, když si na to vzpomenu :)
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Vilém » úte zář 30, 2008 19:17

rower píše:Zdravím, jen bych dodal, že teď na zimu bych doporučoval nevyřazovat. Teda pokud nám napadne nějaký ten sníh a bude námraza :wink: Jinak se může stát že při opětovném zařazení nebude kolo a motor naprosto v synchru a kola s náhonem se protočí nebo zbrzdí... na námraze / sněhu je to pak dost nebezpečné. Už se mi to stalo pár let zpátky a od té doby nevyřazuji vůbec. Možná je lepší mít o nějaké to deci větší spotřebu, ale jet "bezpečněji". Navíc při vyřazení (zařazení) a brždění brzdama se opotřebovává jak převodovka, brzdy, tak spojka. Takže to ve výsledku vyjde "šulnul" :-D Na zimu z důvodu bezpečnosti doporučuji mít trvale zařazeno, když to jde. Přes léto to vyzkoušej a uvidíš kolik PHM ušetříš :wink:
S tou námrazou máš i nemáš pravdu. Když pojedeš zatáčku a budeš mít zařazeno, kola jsou v tahu a může se to smeknout. Když při průjezdu zatáčkou vyšlápneš spojku, tak auto spíš udrží stopu. A kdo má ABS tak je na tom ještě líp.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Karel G.
Příspěvky: 233
Registrován: úte zář 18, 2007 14:08
Bydliště: Havířov

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Karel G. » úte zář 30, 2008 20:06

Stím vyšlápnutím spojky bych u našich předokolek dost polemizoval.Mírně pod plynem jim bude svědčit líp,samozřejmě na patřičný převodový stupen. :roll: :lol:

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Vilém » úte zář 30, 2008 20:26

Jsem to jednou viděl v TV a vyzkoušel, fakt je to lepší.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od tobias » stř říj 01, 2008 12:41

Vilem: v tomhle s tebou souhlasim. U predokolky se v zatacce vyplati mit neutral. Protoze jakmile mas zarazeno, tak na predni kola je vzdy vetsi tlak a je vyssi riziko nedotaciveho smyku...takze proste projedes zatacku rovne :) nebo to brat pod plynem pres rucku, to te potom muze vytahnout...
chybi mi omega-zadni nahon, kde se vsechno dalo brat bokem :((
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Roman620ti » stř říj 01, 2008 17:47

Ani mi o tom zadním náhonu nemluv, ale buď rád, bys pořád scháněl na vrakáči zadní dveře a blatníky :lol:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od Eny45 » pát říj 03, 2008 10:14

Přez ručku sem to vzal předešlou zimu, pak jen vím že točím doleva, doprava, doleva, a najendou mám čumák auta v závějích na kraji silnice. (naštěstí měkej čerstvej sních. :wink:

Uživatelský avatar
TommyLee
Příspěvky: 205
Registrován: ned říj 28, 2007 8:08
Bydliště: Mírová u Karlovách Varů

Re: jizda na neutral ano/ne?

Příspěvek od TommyLee » ned říj 05, 2008 9:28

ručka je na sněhu pěkná potvora...

Odpovědět