Vysoká spotřeba R420 SDi
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř pro 16, 2015 23:25
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Zdravím,
kola tam mám tyto: 185/60 R14. Moc se v rozměrech kol nevyznám, je možná že by jiná kola změnila přepočet tachometru o 10km/h?
Teď mě ale více trápí ta spotřeba - v sobotu jsem byl v Praze, vzal jsem plnou tj těch 55l - najel jsem 330km a už je tam zas jen půlka. S tím že jsem vlastně jel tam i zpět cca 100km/h což by měl být asi nejekonomičtější provoz. (?) Na víkend se uvidím se známým co má s Roverama praxi, tak snad na něco přijdeme.
Zatím díky za všechny rady. Snad to brzy vyřeším.
V.
kola tam mám tyto: 185/60 R14. Moc se v rozměrech kol nevyznám, je možná že by jiná kola změnila přepočet tachometru o 10km/h?
Teď mě ale více trápí ta spotřeba - v sobotu jsem byl v Praze, vzal jsem plnou tj těch 55l - najel jsem 330km a už je tam zas jen půlka. S tím že jsem vlastně jel tam i zpět cca 100km/h což by měl být asi nejekonomičtější provoz. (?) Na víkend se uvidím se známým co má s Roverama praxi, tak snad na něco přijdeme.
Zatím díky za všechny rady. Snad to brzy vyřeším.
V.
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Ještě taková důležitá věc: Jak víš, že je tam půlka? Že ručička ukazuje půlku, neznamená, že chybí půlka obsahu nádrže, tedy 27.5 litru. Většinou je to tak že půl nádrže ukazuje ručička při spotřebování 20.litrů, při 40 litrech už je na nule (pořád je ještě 15 litrů v nádrži), při -45 litrech začíná svítit kontrolka. Takže ujet 330 km na 20 litrů se rovná spotřebě 6 l/100km. Spotřebu počítej VŽDYCKY podle tankování do plna, ne podle ručičky 

-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř pro 16, 2015 23:25
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
To je pravda, tak ještě tento týden naberu a porovnám ukazatel / příjem nafty v litrech / účtenky. : )
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Ideální tento test provést opakovaně, vždy na stejné pumpě a tankovat u stejného stojanu, protože každá pistole má trochu jinak nastaveno vypínání 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Pneumatiky pro R420SDi jsou předepsané standardně 185/65 R14, nebo alternativně 195/55 R15. Jiný rozměr pochopitelně způsobí jistou chybu, popisoval to tu již o něco výše AnderN, ale uváděný rozměr 185/60 R14 určitě neudělá při rychlosti 50km/hod chybu o 12 km/hod vyšší (o 24%). Letmým výpočtem to jsou jen 3% a ne 24%.
V tomto případě menší pneumatiky 185/60 R14 (průměr mají téměř o 2 cm menší) natočí na číselníku více km oproti skutečnosti (o 3%) a chyba rychlosti zvětšuje tu "úmyslnou" chybu (nastavení výš) rychloměru.
Jak píše Hombre, podle ručičky palivoměru nelze spotřebu počítat.
Postup, jímž se lze poměrně přesně dopočítat skutečné spotřeby je následující:
1. natankovat plnou nádrž a poznačit stav číselníku. Plnou myslím plnou - to znamená až bude palivo po okraj hrdla. Nespoléhat na automatické vypnutí tankovací pistole.
Ale pozor, má to určitá specifika: Takto tankovat není úplně šikovné (měl by zbýt v nádrži nějaký volný objem kvůli tepelné rozpínavosti paliva). Ale pokud bezprostředně po takovémto natankování následuje delší jízda, při níž se spotřebovaným palivem takovýto objem vytvoří, není třeba mít obav. V zimě to také není tak choulostivé, leda že by se po natankování hned jelo parkovat do vyhřáté garáže apod. To si pak nádrž trochu ucvrnkne.
Taky může být problém, že se posledním pár litrům do nádrže moc nechce. To je pak docela vopruz, ale chce to trpělivost.
2. najezdit nějaké km, čím více tím lépe.
3. opět stejným způsobem jako v bodě 1 natankovat plnou nádrž a poznačit stav číselníku.
5. spočítat najeté km, podělit, vynásobit, a je to.
Optimálně tankovat na stejné stanici u stejného stojanu, při stejné teplotě. A samozřejmě správný rozměr pneumatik, huštění, stav vzorku,...
V tomto případě menší pneumatiky 185/60 R14 (průměr mají téměř o 2 cm menší) natočí na číselníku více km oproti skutečnosti (o 3%) a chyba rychlosti zvětšuje tu "úmyslnou" chybu (nastavení výš) rychloměru.
Jak píše Hombre, podle ručičky palivoměru nelze spotřebu počítat.
Postup, jímž se lze poměrně přesně dopočítat skutečné spotřeby je následující:
1. natankovat plnou nádrž a poznačit stav číselníku. Plnou myslím plnou - to znamená až bude palivo po okraj hrdla. Nespoléhat na automatické vypnutí tankovací pistole.
Ale pozor, má to určitá specifika: Takto tankovat není úplně šikovné (měl by zbýt v nádrži nějaký volný objem kvůli tepelné rozpínavosti paliva). Ale pokud bezprostředně po takovémto natankování následuje delší jízda, při níž se spotřebovaným palivem takovýto objem vytvoří, není třeba mít obav. V zimě to také není tak choulostivé, leda že by se po natankování hned jelo parkovat do vyhřáté garáže apod. To si pak nádrž trochu ucvrnkne.
Taky může být problém, že se posledním pár litrům do nádrže moc nechce. To je pak docela vopruz, ale chce to trpělivost.
2. najezdit nějaké km, čím více tím lépe.
3. opět stejným způsobem jako v bodě 1 natankovat plnou nádrž a poznačit stav číselníku.
5. spočítat najeté km, podělit, vynásobit, a je to.
Optimálně tankovat na stejné stanici u stejného stojanu, při stejné teplotě. A samozřejmě správný rozměr pneumatik, huštění, stav vzorku,...
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Tak ... nedělal bych z toho vědu. Pro tento účel stačí tankovat po cvaknutí pistole, ideálně u stejné pumpy a stojanu. Rozdíl množství bude do litru a pokud bude ujetá vzálenost co největší, nebude rozdíl ve vypočítané spotřebě nijak dramatický. Řešíme tady, jestli je spotřeba vyšší nebo nižší o dva, tři litry, ne o pár desetin.
Takže -- doplnit palivo po cvaknutí pistole, poznačit stav najetých km a pak jezdit a jezdit a jezdit, co nejdéle (minimalizace chyby). Až se bude zdát, že je nádrž prázdná, tak znova natankovat a spočítat spotřebu. Fertig.
Takže -- doplnit palivo po cvaknutí pistole, poznačit stav najetých km a pak jezdit a jezdit a jezdit, co nejdéle (minimalizace chyby). Až se bude zdát, že je nádrž prázdná, tak znova natankovat a spočítat spotřebu. Fertig.
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Takysi myslím, že provádět měření s laboratorní přesností není nutné. Já třeba tankuju vždy do prvního vypnutí pistole a na různých pumpách a množství paliva vždy odpovídá ( při tankování okolo 40. litrů + - 0,5litru) tomu, co ukazuje palubní počítač, který měří a sčítá na miliitry vstřikované palivo do motoru. Mimochodem - nádrž nelze natankovat úplně plnou, i když palivo už teče hrdlem ven, pořád je v nádrži asi 20% objemová rezerva kvůli roztažnosti.
Doporučil bych ale šikovné pomocníky na webu, jako třeba spritmonitor.de, nebo ceskybenzin.cz , kde jen píšeš stav km a množství natankovaného paliva. A pak ti to samo počítá spotřebu. Můžeš si to rozkliknout v mém, nebo i Andernově ( a daších) podpisech pod příspěvkem.
Doporučil bych ale šikovné pomocníky na webu, jako třeba spritmonitor.de, nebo ceskybenzin.cz , kde jen píšeš stav km a množství natankovaného paliva. A pak ti to samo počítá spotřebu. Můžeš si to rozkliknout v mém, nebo i Andernově ( a daších) podpisech pod příspěvkem.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř pro 16, 2015 23:25
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Jasné, takový nemotora nejsem.
beru vždy ještě navíc po cvaknutí pistole, většinou do stejné míry, ale i kdyby to bylo o půl litru jinak tak to nevadí. Jak to vypadá teď tak jedu (aji na větší vzdálenosti za 9litrů na 100km !) takže myslím že půl litru, když beru 40litrů na pumpě, nehraje roly. Řeším rozdíl 3 a více litrů na 100. Vlastně jak píše pan Ander. Každopádně se na to zaměřím, ono by pro orientaci stačilo sečíst natankované litry z paragonu a porovnat to s počítadlem km v autě, ale nejsem si jistý jestli mám všechny paragony od Října, tak radši provedu měření nové.
Jinými slovy - teď mám na ukazováku paliva polovinu, takže teoreticky když naberu plnou tak by mi to mělo dát 27,5 litru - tím aspoň otestuji jestli měřák ukazuje přibližně dobře. No a jestli těch necelých 28l naberu, tak už je to zvláštní protože jsem najel zatím jen 330km. ( počítadlo km resetuji vždy když beru, a vždy beru plnou.)

Jinými slovy - teď mám na ukazováku paliva polovinu, takže teoreticky když naberu plnou tak by mi to mělo dát 27,5 litru - tím aspoň otestuji jestli měřák ukazuje přibližně dobře. No a jestli těch necelých 28l naberu, tak už je to zvláštní protože jsem najel zatím jen 330km. ( počítadlo km resetuji vždy když beru, a vždy beru plnou.)
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Ano, samozřejmě o desetinky nejde, pro rámcový přehled to stačí s tím prvním cvaknutím pistole. Pokud plnění nádrže funguje jak má. Nevím jak čtyřstovky, ale u šestistovek mám zkušenost, že to zlobí - z pistole evidentně teče víc než si stíhá hrdlo hltat. Čím je nádrž plnější tím je to horší. Vypíná to pak automaticky někde v rozmezí 45-55 l (šestistovka má nádrž 65 l), jak kdy, jak na které stanici, jak u kterého stojanu. A to už pak nejsou desetinky. Těch posledních deset litrů se musí dát pomalu ručně. Tak je možné, že se to třeba vyskytuje i u jiných modelů. Pak se člověk prostě spotřeby nedopočítá.
Ten volný objem v nádrži samozřejmě je i po naplnění celého hrdla, je to ta kapsa nahoře u stropu nádrže nad úrovní odvzdušnění - je to pěkně slyšet jak to šplouchá i při plné nádrži, když se autem zhoupne. Ale ten objem zůstává vždy zhruba stejný, protože tankovací plochy na benzinkách jsou vodorovné.
Ten volný objem v nádrži samozřejmě je i po naplnění celého hrdla, je to ta kapsa nahoře u stropu nádrže nad úrovní odvzdušnění - je to pěkně slyšet jak to šplouchá i při plné nádrži, když se autem zhoupne. Ale ten objem zůstává vždy zhruba stejný, protože tankovací plochy na benzinkách jsou vodorovné.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Uvidíš, že to bude daleko míň, u mě je to rovných 20 l.vaclavpich píše:teď mám na ukazováku paliva polovinu, takže teoreticky když naberu plnou tak by mi to mělo dát 27,5 litru
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Tak tak, celkový objem nádrže dělen dvěma nepředstavuje ručičku palivoměru na 1/2.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Olsone, ten problém s tankováním do 620SDi jsem nepozoroval po celou dobu, co jsem ji měl. Vždy při tankování cvakla pistole, zaokrouhlil jsem množství na celý litr, aby se to dobře počítalo a jezdil dalších 800-1000 km
Takhle to dělám furt dlouhé roky, čili chyba minimální. Jestli ty netankuješ nějakou naftu, která třeba víc pění 


Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Pěnící naftě se vyhýbám, protože s ní je to tankování ještě na delší dobu. Je to problém mezi hrdlem a nádrží (systém odvzdušnění nádrže, klapka). U obou.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř pro 16, 2015 23:25
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
Zdravím,
ták další počty: Včera jsem vzal 24,56l nafty a na počítadle jsem měl najeto 370km. --> tzn. jel jsem za 6,6l na 100km s tím že 270km z toho jsem jel 100km/h po dálnici. Zatím to nedělá žádný průměr, ale stejně bych si to představoval trochu jiné hodnoty na dlouhé trasy. Pokud bych za 6l jezdil po městě nebo aji po okrese, tak dejme tomu. Ale takhle mi přijde provoz zbytečně drahý.
V.
ták další počty: Včera jsem vzal 24,56l nafty a na počítadle jsem měl najeto 370km. --> tzn. jel jsem za 6,6l na 100km s tím že 270km z toho jsem jel 100km/h po dálnici. Zatím to nedělá žádný průměr, ale stejně bych si to představoval trochu jiné hodnoty na dlouhé trasy. Pokud bych za 6l jezdil po městě nebo aji po okrese, tak dejme tomu. Ale takhle mi přijde provoz zbytečně drahý.
V.
Re: Vysoká spotřeba R420 SDi
No ale i tak o ten litr a něco méně to je změna. Jezdit dál a měřit, a třeba bude příjemným překvapením, že to ještě sleze o další litr. Nejdřív musí být jistota v použité měřicí metodice, že se měří skutečně to co se měří. Až pak řešit jiné možné příčiny.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R