Vařící voda

thor
Příspěvky: 5
Registrován: pon led 07, 2008 19:19

Re: Vařící voda

Příspěvek od thor » úte říj 07, 2008 19:03

Hombre píše:Jo, taky mi to kapalo ze sání, vede skrz něj voda u 1 a 4 válce, ale je to blbě vidět, někdy to vypadá, jakoby to kapalo z pod hlavy ale to je tím, jak se ta voda rozlévá po škvírce co je těsnění až dopředu.
Tiež mám tento problém po tom ako mi menili tesnenie pod hlavou.
Ale niekedy mi voda vyteká týžden, dolievam každý druhy deň. Potom zase týždeň nemusim doliať nič, kvapká si ako sa jej chce. Pomohlo by utesnit chladiacu sústavu pripravkom na utesnovanie chladicov? Píšu o nich že dokážu utesniť aj chladič, aj rôzne iné netesnosti. Napr. tento wurth
http://wurth.sk/media/katalog/04863_05604_sk_I.pdf
Rover 416Si 82kw 96´

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 17:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Vařící voda

Příspěvek od radim » úte říj 07, 2008 19:18

Ano pánové, měli jste pravdu. Voda teče přes těsnění sání u prvního válce. Budu při jeho výměně potřebovat nějaké další znalosti? Odhaduju že budu muset vypustit vodu, že? Tam někde je i benzin (vstřiky), doufám že ten se nebude muset zastavit / odpustit. Olej bude asi na dně motoru, takže s ním asi taky nic. Takže oddělat hadičky, konektory, šrouby a matky na sání a hotovo? I když ten přístup bude určitě jak do Macochy. A co s tou dírou jak o ní mluvil Hombre? V rychlosti jsem zhlédl na CD rozborku a sborku sání v angličtině, a je tam něco o té díře že se má jako provrtat vrtákem průměr 5 do hloubky 11 mm, ale co to má za význam jsem nedočetl a nepochopil...
Mám tedy vypustit vodu?
45 1,6i - 2000, argento colore

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Vařící voda

Příspěvek od Vilém » úte říj 07, 2008 19:39

Vždycky, když se sundá sání, tak by se mělo dát nový těsnění-právě kvůli tý vodě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Vařící voda

Příspěvek od Hombre » stř říj 08, 2008 5:10

Objednej si hlavně těsnění pod to sání - stojí asi 300 a je to taková tenká gumička. pak vypust vodu, ale stačí tak 2litry - nemusíš všechnu. pak odpoj hadice od benzinu napravo(při pohledu zepředu), hadici od vody a hadici + kolínko do víka ventilů a všechny zásuvky . Pak už jen trpělivost, ty spodní matičky jsou pro tenké ruky. To sání nemusíš úplně vytahovat, jen tak povytáhnout a otočit těs.plochou nahoru. Nové těsnění doporčuju kolem těch otvorů na vodu potřít těsnícím tmelem na motory (gasket). To vrtání nevím, tam jak vede ta hadice by to mělo být průchozí až do hlavy, tak zkontroluj, jestli se to tam nezacpalo usazeninama, event. prošťárat šroubováčkem, vrtat vrtákem do hlavy bych rozhodně nezkoušel :lol: .
P.S. hlavně tam nelej žádné utěsňovací přípravky, zadělal by sis akorát a další problémy.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Buba
Příspěvky: 29
Registrován: úte zář 18, 2007 22:03

Re: Vařící voda

Příspěvek od Buba » čtv říj 09, 2008 22:42

tak u mne to bylo taky tak - pod sanim )))

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 17:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Vařící voda

Příspěvek od radim » pon říj 13, 2008 17:57

Těsnění na sání už mám nové, popíšu zkušenosti. Předchozí majitel měl odporného mechanika, který přetěsňoval motor (p.Šajtar, Ostrava, Renault). To že teče olej z obou těsnění na klikovce se dá přežít. Ale že nedal jeden svorník na výfukové svody a jeden šroub na 4-tém válci na sání je pras*rna kterou jsem zjistil až teď. Těsnění sání nebylo prasklé, ale u prvního válce v tom plastovém sání které zakrývá díru do motoru byl ten plast takový odraný, a tudy tekla voda a nasával vzduch.
Ta díra u čtvrtého válce kde se mělo něco vrtat: Jde o přívod vody přes sání přímo z expanzky kde je tenká trubička která se může zanést špínou (olejem...) a pokud je neprůchozí tak se má trubička provrtat pouze do určité hloubky, tam je poté kulička která (jak jsem vytušil) pouští vodu z expanzky do motoru a při zpětném tlaku uzavře hadičku - jednoduchý jednocestný ventil.
Po výměně těsnění je motor o hodně tišší a zdá se mi že má větší výkon. Předtím byl krásně sportovní zvuk motoru - asi tím že tam byla taková díra kterou to nasávalo falešný vzduch. Jak to bude se spotřebou napíšu tak za dva týdny.
Děkuji Hombrému a Vilémovi za cenné rady.
45 1,6i - 2000, argento colore

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Vařící voda

Příspěvek od Vilém » pon říj 13, 2008 18:03

No problém, jsem to dělal včera a samotná výměna 100 kč těsnění a 1/2 hodiny práce. Nepočítám odvzdušnění, to je na dýl. Palivo se odpojovat nemusí.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Helmut
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 25, 2008 17:47

Re: Vařící voda

Příspěvek od Helmut » stř říj 15, 2008 19:29

Mě stály rozvody u nás na vsi taky do dvou tisíc.Zato jsem navíc zjistil, že se problémy s teplotou dají taky vyrobit instalací termostatu z nekvalitní druhovýroby... koupi jsem cosi lacinýho patrně z Ukrajiny, ale co mi to dalo čenichání, než jsem zjistil, že nespíná při 88, jak má psáno, ale při 95 ! Nejzajímavější na tom byly rady asi dvaceti různých autoodborníků, které se mírně lišily, ale vedle byly všechny a málem jsem kvůli nim začal měnit hlavu atd.. Jo a nechce někdo z vás moje slitinový kola 15 origoš Rover i se zánovníma letňákama? Vyměnil bych je za totéž, ale 14" - to auto mi na nich u nás na Vysočině jede líp..

cbx
Příspěvky: 103
Registrován: stř kvě 21, 2008 20:50
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Vařící voda

Příspěvek od cbx » stř říj 15, 2008 20:35

Mně se taky stávalo, že mi začal šplhat teploměr pořád výš a třeba po dálnici už jsem musel jet max 120, aby to nelezlo přes červený čárky. Když jsem to hnal, prudce to stoupalo, jak jsem ubral, zas to kleslo, ale drželo se to dost vysoko. Přes všechny rady a promýšlení, co by to mohlo být (začínající těsnění pod hlavou, bublina v systému, apod.), jsem vyměnil termostat za nějaký DH nebo tak něco, stál asi Kč 110, za kilo mi ho týpek v jednom servisu přehodil a bylo po problému.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.

Odpovědět