Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Na mojí 45 jsem si všiml zajímavé věci. Při plném plynu ukazuje diagnostika 60% otevření klapky. Bylo povolené lanko, napnul jsem ho tak aby při zavřené klapce dosedla na seřizovací šroub to je 3,7% otevření ale při plném plynu je nyní otevřená na 75%. Když mě někdo podrží plný plyn a já vezmu za klapku jde ještě kousek do max. polohy, ale víc už to nemůžu seřídit klapka by se nevracela. Auto nyní při plném plynu jede mnohem líp než předtím ale jak to udělat aby šla do 100% když je plynový pedál aý na dorazu podlahy? mám 1.6 16V
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Tak v první řadě to chce zajet na originální diagnostiku a udělat kalibraci. Tím se nastaví to, aby údaj v řídící jednotce odpovídal skutečnosti. No a ten kousek, co tomu chybí, tak ten bude asi zanedbatelný, protože tam stejně "stíní" osa motýlku.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
co bych měl kalibrovat když tam není el. plyn ale lanko, diagnostika ukazuje pravdu. když hýbu ručne s klapkou ukazuje to procenta správně, až do 100% otevření. Spíš mě zajímalo jestli to je normální nebo je něco špatně, jaký by byl rozdíl ve výkonu mezi 75% a 100% otevřením nemám jak porovnat.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Tak ještě jednou. Testbook umí kalibrovat pozici klapky. Je to naprosto normální a potřebná věc i u mechanické klapky. Dráha potenciometru nemůže být udělaná sama o sobě tak, že její nulová pozice odpovídá skutečné nulové pozici klapky, to samé maximální. Proto je potřeba to kalibrovat. Nastaví se tím co je nula a co je maximum. Že jde klapkou ještě o kus dál pootočit neznamená nutně to, že reálně se tím i zvýší její průměr.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
aha takhle. ale když klapku otevřu nadoraz 100% ukáže takže je lepší nechat tak nebo skalibrovat aby byla 100% jako má teď 75%. Další věc jestli to má vůbec smysl a je tam velký rozdíl. Auto táhne super až do 7tisíc.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Ta maximální poloha potenciometru není tak důležitá. Hlavní je ta nulová, podle které se řídí servo volnoběhu a myslím si že i první okamžik když se změní poloha.
Jestli je tu někdo, kdo s jistotou umí popsat kompletně, jak tohle všechno funguje, tak bych to uvítal. Přeci jen vím jen to, co jsem se kde dočetl, vydedukoval, vylaboroval, takže klidně se můžu plést
Jestli je tu někdo, kdo s jistotou umí popsat kompletně, jak tohle všechno funguje, tak bych to uvítal. Přeci jen vím jen to, co jsem se kde dočetl, vydedukoval, vylaboroval, takže klidně se můžu plést

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
původně jsem myslel že udělám to aby měla klapka delší chod. To nedokážu, nevadí, možná by teda stačilo kdyby někdo napsal kolik % je při zavřené klapce. Ale co mě překvapilo že s autem jezdím 2 roky a až teď jsem zjistil že plný plyn vlastně nebyl plný (pouze 60% před seřízením)
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
viewtopic.php?f=12&t=10181 - zrovna tu dneska řeším něco podobného. A sám taky nevím a zajímalo by mě, jestli vůbec lze a jestli je to správně, aby v nule to byla opravdová nula.
Jdu se kouknout co píšou v RAVE.
Jdu se kouknout co píšou v RAVE.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
viewtopic.php?f=12&t=10181&p=131539#p131539 ... tak jsem pohledal a su tak trošku v pr... Bo to vypadá, že jsem celou dobu úplně mimo. Pro tebe podstatná myšlenka je to, že procenta, co ukazuje diagnostika, nebudou procenta otevření klapky, ale jen procentuálně kolik dává potenciometr napětí ze svého rozsahu. Co je minimum, co je maximum, to si jednotka vyhodnotí sama vnitřně. Mimochodem k tomu asi stačí onen fígl s paterým našlapáním plynového pedálu. Tzn. svoji paranoiu s procenty můžeš hodit za hlavu a tím, že jsi pošteloval lanko jsi udělal vše potřebné.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
přesně to jsem potřeboval slyšet, s tím poštelováním 5x na plyn to zkusím a nebudu to řešit, s výkonem jsem spokojený na 1.6 je motor pěkně živý takže spokojenost. 

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Neviem presne čo ste mysleli s tým 5xna plyn, mohli by ste mi to trochu laicky vysvetliť.
Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky
Kalibrace plynového pedálu se provádí:
Zapneš zapalování.
Počkáš až zhasnou kontrolky.
Pětkrát za sebou plynule sešlápneš plynový pedál.
Vypneš zapalování a cca 10 sekund počkáš.
A můžeš nastartovat.
Je to vhodné udělat po vynulování adaptačních hodnot, tedy třeba po té, co byla nějakou dobu vypojena baterka. Nebo třeba v situaci, kdy blbne volnoběh.
Zapneš zapalování.
Počkáš až zhasnou kontrolky.
Pětkrát za sebou plynule sešlápneš plynový pedál.
Vypneš zapalování a cca 10 sekund počkáš.
A můžeš nastartovat.
Je to vhodné udělat po vynulování adaptačních hodnot, tedy třeba po té, co byla nějakou dobu vypojena baterka. Nebo třeba v situaci, kdy blbne volnoběh.