Blbne otáčkoměr
Blbne otáčkoměr
Zdravím. Nevíte někdo proč my nefunguje otáčkoměr? Někdy se chytne a jde třeba den a pak spadne.A ještě se chci zeptat jestli někdo neví proč my otáčky drží asi na 1200 otáčkách a nejdou níž. První problém už mám dlouho. Druhý nastal po delší odstávce auta. Díky za rady.
Rover416si,82kw,1998
Re: Blbne otáčkoměr
..to znám...obojí přesně to samé...
vyčistil jsem sání od vzduchového filtru přes klapky ke vstřikům, nový palivový filtr, vyčištění všech hadiček k sání, promazal lanko od plynu k pedálu....z 1200 ot. klesne na normál až po překročení 2500 ot....
a otáčkoměr....5 dnů jde OK.....2 dny nejde.... jak kdy..... .....nechávám být.....
vyčistil jsem sání od vzduchového filtru přes klapky ke vstřikům, nový palivový filtr, vyčištění všech hadiček k sání, promazal lanko od plynu k pedálu....z 1200 ot. klesne na normál až po překročení 2500 ot....
a otáčkoměr....5 dnů jde OK.....2 dny nejde.... jak kdy..... .....nechávám být.....
Re: Blbne otáčkoměr
Většinou stačí vyčistit krokový motorek volnoběhu a klapku. Ty výpadky otáčkoměru můžou být nějakým špatným kontaktem v přístrojové desce (pokud teda současně nevynechává i motor). Zkusil bych vytáhnout přístrojovku, dotáhnout zezadu na otáčkoměru šroubky na křížový šroubovák a vyčistit zásuvky, přes které vede do přístrojů svazek vodičů.
Re: Blbne otáčkoměr
Ten motorek jsem čistil a furt stejný. Ty otáčky mám asi tak 1400 a nekolísají.A co je ta plastová věc co ovládá tu klapku. Jestli to není tím
Rover416si,82kw,1998
Re: Blbne otáčkoměr
Klapku ovládá lanko od plynu. Klapka ovládá plastovou věc - myslíš pravděpodobně potenciometr škrtící klapky. Zkontroluj, jestli je klapka zavřená (kladka s lankem má doraz se šroubkem, tak jestli se to vždy vrátí až nadoraz).
Pokud ano, sundej to tlusté koleno mezi filtrem vzduchu a klapkou, vyčisti vnitřek klapky normálně hadrem a třeba technickým benzínem. Můžeš ji i otevřít rukou za tu kladku s lankem, aby se to lépe čistilo. Pokud to pořád bude běžet na 1400 ot. i zahřáté, můžeš zkusit test těsnosti sání:
Nastartuješ bez té hadice k filtru a něčím (třeba dlaní) zakryj celou tu sací trubku. Motor by měl zhasnout.
- Pokud nezhasl, je netěsné sací potrubí až za klapkou - mezi sáním a hlavou, nebo nějaká hadička, která do něj vede.
- Pokud motor zhasl, znovu nastartuj a zakryj prstem jen tu dírku uvnitř sání před klapkou, která vede do motorku volnoběhu. Zase by měl motor zhasnout, pokud nezhasne, je netěsná klapka.
Kdyby to bylo všechno vyčištěné a těsné a přesto by motor běžel na 1400 ot., může být závada třeba v čidle teploty motoru.
Pokud ano, sundej to tlusté koleno mezi filtrem vzduchu a klapkou, vyčisti vnitřek klapky normálně hadrem a třeba technickým benzínem. Můžeš ji i otevřít rukou za tu kladku s lankem, aby se to lépe čistilo. Pokud to pořád bude běžet na 1400 ot. i zahřáté, můžeš zkusit test těsnosti sání:
Nastartuješ bez té hadice k filtru a něčím (třeba dlaní) zakryj celou tu sací trubku. Motor by měl zhasnout.
- Pokud nezhasl, je netěsné sací potrubí až za klapkou - mezi sáním a hlavou, nebo nějaká hadička, která do něj vede.
- Pokud motor zhasl, znovu nastartuj a zakryj prstem jen tu dírku uvnitř sání před klapkou, která vede do motorku volnoběhu. Zase by měl motor zhasnout, pokud nezhasne, je netěsná klapka.
Kdyby to bylo všechno vyčištěné a těsné a přesto by motor běžel na 1400 ot., může být závada třeba v čidle teploty motoru.
Re: Blbne otáčkoměr
Tak dneska diagnostika a čidlo ukazuje 29 stupňů a při odpojeném čidle 59. Motor už byl přehřátý a ventilátor nesepnul.Sepnul až po odpojení čidla. Zítra bude nové tak doufám že je to tím. Jestli to čidlo ovládá i krokový motorek tak je to ono.Přijde my že je otevřený.Dnes jsem ho testoval a funguje.Jinak je všechno čistý a nikde nepřisává.
Rover416si,82kw,1998
Re: Blbne otáčkoměr
Tak to je tím čidlem. Motor se chová jako studený, to znamená že udržuje zvýšené otáčky a větší bohatost směsi. Krokový motorek je pootevřený i normálně při volnoběhu, právě prostřednictvím toho motorku se udržují volnoběžné otáčky - reguluje množství nasávaného vzduchu.