Tuning ? - sportovní sání

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Příspěvek od Hombre » pon lis 05, 2007 14:26

Tak to je nádhera, škoda jen, že to vychází před chladičem, takže to bude nasávat horkej vzduch, hlavně v létě, když je ještě puštěná klima. :?

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Příspěvek od Zakar » pon lis 05, 2007 18:10

Eny45 píše:Jinak tady je filtr do klasického boxu. http://www.tuning-centrum.cz/index.php? ... ected=8006

No a takle vypadá krásně vypucovanej motor s filtrem :) Někdo mi vysvětlete jak může bejt v motoru takle čisto. Buď to fotil před nějakým srazem,a nebo nevím.
Obrázek


A tohle je přímo sada K-N 57i
Obrázek
Tedy ten filtr BMC je mnohem dražší než orig.K&N.Já mám ještě jeden nový na Rover 45.Je to shodné i na dieslovou šestistovku.Kdyby měl někdo zájem tak ho prodám.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » pon lis 05, 2007 19:23

Hombre píše:Tak to je nádhera, škoda jen, že to vychází před chladičem, takže to bude nasávat horkej vzduch, hlavně v létě, když je ještě puštěná klima. :?
No chtěl bych to dostat místo baterky, a tu posunout k motoru. Zřejmě by to pak chtělo alespoň plechovou bočnici na tu baterku, aby se nehřála od motoru. Zatím envím jak to reálný, protože jsem se na to nekoukal. No a z tomo místa za baterkou nasává i orig sání. Zároveň to musí bejt co nejrovnější, a nejkratší :)

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Příspěvek od Hombre » úte lis 06, 2007 6:25

Eny45 píše: No chtěl bych to dostat místo baterky, a tu posunout k motoru. Zřejmě by to pak chtělo alespoň plechovou bočnici na tu baterku, aby se nehřála od motoru. Zatím envím jak to reálný, protože jsem se na to nekoukal. No a z tomo místa za baterkou nasává i orig sání. Zároveň to musí bejt co nejrovnější, a nejkratší :)
Myslel jsem, jestli by nestačilo ten filtr nechat na tom místě, ale jakoby ho odstínit od chladičů nějakým pěkným chromovaným plechem, aby ten horký vzduch proudil jinudy :idea:

Obrázek

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » úte lis 06, 2007 9:22

No já si zase myslím že když budeš stát někde v koloně, nebo popojíždět v létě po městě, tak se horkému vzduchu nevyhneš.
A pokud pojedu 90 někde za městem, tak podle mě ty chladiče nemaj šanci proudící vzduch nějak výrazně ohřát. Ten tlak vzduchu v téhle rychlosti už je hodně velkej, a hodně ho tam projde.
Ten plech by nemusel bejt špatnej, určitě to odstíní od vejfukovejch svodů a motoru. Ale asi bych nechal proudit ten vzduch z přední masky.
Nevím no, možná už je to uplně jedno. jestli to v létě bude nasávat 35C vzuch rozpálenej od silnice, nebo 45C vzduch ještě zahřátej od motoru. V tom se fakt nevyznám.
asi instalovat teploměr na různá místa a vyzkoušet :wink:

Mě tak napadá, když známá firma jako K_N dělá ten kit, kterej má danou polohu takle za chladič motoru. Tak to asi bude nejlepší místo. Jinak by to dělali jinak.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Příspěvek od Hombre » úte lis 06, 2007 10:34

Tak to by chtělo fakt změřit, ale myslím, že když je v létě 35 stupňů, tak tam na tom místě, kde je filtr bude určitě víc než 45, zejména při pomalé jízdě.Typnul bych to na více než 70 :twisted: , je tam přece jen i ten žhavej sálající výfuk + dva chladiče zahřátý na 90. Ale chtělo by to změřit. 70 by ještě nevadilo, ale cestou se to ještě ohřeje, hlavně v hlavě. Třeba u motorů s chladičem nasávaného vzduchu, když je ten chladič děravý a odpojí se (obejde), tak je to poznat.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » úte lis 06, 2007 10:40

Tak tohle mi napsal kamarád, kterej se autama živí, a ještě amatersky závodí... tak nevím no. eště to s ním rozeberu...
Celej problém je ale mnohem, mnohem složitější než se domníváš, ona ta jednoduchá přímá úměrnost víc vzduchu-víc paliva= větší výkon neplatí zcela, tzn že pokud zkrátíš sání samodomo a nasadíš konus na konec trubky, tak jseš akorád trubka ty, protože tady to j matematika jako sviňa, elektronicky řízenej motor musí mít přesně spočítanou dýlku sání. Takže buť kónus pod podmínkou celýho kitu nahrazujcího původní sání - renomovanej výrobce ho spočítá a vyrobí nejefektivněji, ovšem efekt vs. cena je´úplně o ničem, nebo filtr bezodporovej do filtrboxu.

Edit. Tak ten filtr co je nahoře K_N 57i má spočítanou délku... to je prej vhodné řešení, i když pěkně drahé.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Příspěvek od Hombre » úte lis 06, 2007 11:39

Taky se mi ta varianta do boxu zdá nejschůdnější, řeší to několik věcí najednou-teplotu vzduchu, nízký odpor filtru, filtr navždy, možná se bude i pomaleji špinit než ten holej a pak ta délka sání. Akorát, že to není vidět

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » úte lis 06, 2007 11:47

No po několika dnech bádání, mám stejnej názor. Je tam moc problémů, a nejsistot. Dělat si auto jen na výkon, tak enváhám. A zjískám fitrem nějakejch 5 koní navíc. Ale všechny ty další věci nejsou určený pro "rodinný" auto. Může bejt změna spotřeby, díky teplému vzduchu nakonec i přehřívání motoru.
Takže klasickej filtr do air boxu, třeba při příští výměně toho stávajícího. A ten už pak bude nafurt...

Koukal jsem ještě na ceny, tak kit na Rovera sem nesehnal, ale dle ostatních by to bylo kolem 3 - 4 tisíc. Samotnej konickej filtr o nějaké rozumné velikosti (délka 152mm šířka na začátku/na konci 89/127mm) výjde cca na 1,7k a k tomu nevím jak bych scháněl vhodnou část "trubku" na propojení. Délku bych sice odhadl dle obrázků co tu máme. Ale nevím jak by to vypadalo.

cham
Příspěvky: 77
Registrován: ned zář 16, 2007 23:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cham » úte lis 06, 2007 14:27

To Eny45: Tak vidím, že jsi dospěl k rozumnému závěru - airbox verze, i když to asi nesplní tvůj prvotní požadavek a to zvýšení hlučnosti sání.

Nicméně kit 57i, lze sehnat třeba u Rieggeru pro R416 (bude identické s R45), dokonce si můžeš vybrat jestli chceš plastovou nebo kovovou trubku (KN 57-0166, 57-0260) od nějakých 3100,-.
Co se týče té montáže tak ber v úvahu, že výrobce musí ten kit udělat tak aby si ho průměrný na obě ruce levý amík byl schopen namontovat do svého miláčka a přitom to ještě trochu fungovalo.

Pokud by šlo opravdu o výkon, tak je potřeba si pohrát se sáním, s výfukem a ještě čipnout řídící jednotku atd.

Takže znovu vyjádřím svůj názor z předchozích příspěvků (a trochu to přeženu) - samotný kit je dobrý akorát k tomu, aby když otevřeš kapotu všichni padli na znak - to je tak asi největší efekt kterého lze s kitem dosáhnout.

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Příspěvek od Jirka2 » úte pro 11, 2007 9:20

Eny45 píše:Tak tohle mi napsal kamarád, kterej se autama živí, a ještě amatersky závodí... tak nevím no. eště to s ním rozeberu...

Edit. Tak ten filtr co je nahoře K_N 57i má spočítanou délku... to je prej vhodné řešení, i když pěkně drahé.


Ahoj,kit od greenu je myslím za dobrou cenu.Zkus se mrknout.

http://rover.autodoplnky.cz/rover-45/ki ... -8-s286201

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » úte pro 11, 2007 10:58

Noo :) tak to je dost lákavé...
Žeby dostal Rourák dárek k vánocum :?:

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Příspěvek od Jirka2 » úte pro 11, 2007 11:26

Eny45 píše:Noo :) tak to je dost lákavé...
Žeby dostal Rourák dárek k vánocum :?:
No,já o tom taky uvažuju :) mám teda dvoustovku a tam ten kit vychází ještě levněji :wink:

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » úte pro 11, 2007 15:32

Já bych to musel slyšet... Jde mě hlavně a jedině o zvuk. A nikoli o randál, ale příjemnej sportovnější zvuk uvnitř vozu. :wink:
Takle na slepo za to ty tři tisíce asi nedám.

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Příspěvek od Jirka2 » úte pro 11, 2007 16:01

Eny45 píše:Já bych to musel slyšet... Jde mě hlavně a jedině o zvuk. A nikoli o randál, ale příjemnej sportovnější zvuk uvnitř vozu. :wink:
Takle na slepo za to ty tři tisíce asi nedám.



http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_ ... 1&border=0

Odpovědět