Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Zdravím,
mám Rovera 400 sdi 77kw a auto mi přestalo startovat. Měl jsem u mechanika, ten mi seřídil předvstřik a auto ani při 0 stupňích nechytne. Z výfuku se kouří ale nechytne. Při roztlačení chytne na dr okamžitě. Žhavičky byly měněny před 2 roky krom 1 tam není přístup kvůli čerpadlu...
Nevíte čím by to mohlo být? Také se mi při jízdě rozsvicuje kontrolka motoru a motor pak přestane táhnout.Díky za informaci.
mám Rovera 400 sdi 77kw a auto mi přestalo startovat. Měl jsem u mechanika, ten mi seřídil předvstřik a auto ani při 0 stupňích nechytne. Z výfuku se kouří ale nechytne. Při roztlačení chytne na dr okamžitě. Žhavičky byly měněny před 2 roky krom 1 tam není přístup kvůli čerpadlu...
Nevíte čím by to mohlo být? Také se mi při jízdě rozsvicuje kontrolka motoru a motor pak přestane táhnout.Díky za informaci.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
No a když se rozsvěcuje kontrolka motoru, tak co říká diagnostika?
Jinak k těm žhavičům -- je celkem dobře, že jste ten čtvrtý neměnili ... on tam totiž není
Taková ostrovní specialitka....
Jinak k těm žhavičům -- je celkem dobře, že jste ten čtvrtý neměnili ... on tam totiž není

Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Diagnostika zatim nic.... Povezu to teprv k mechanikovi. Jinak prý u tohooto motoru jsou 4 žhavičky. 3 Byly jen u 68kw verze tak nevim....
Jde mi spis o ty starty za studena. Motor toci ale nechytne a ani neslíbí. Točí jakoby naprázno.... Při roztlačení ale motor naskocí hned...
Nemůže to být třeba čerpadlo?
A další problém je ten, že auto vůbec netopí. Byl na autě vadný chladič a tak jsme použili něco jako velfobin na ucpání děr.Chladič pak musel být stejně vyměněn za nový.... Je mozné že je ucapný výměník topení? Dá se sehnat? Díky za info...
Jde mi spis o ty starty za studena. Motor toci ale nechytne a ani neslíbí. Točí jakoby naprázno.... Při roztlačení ale motor naskocí hned...
Nemůže to být třeba čerpadlo?
A další problém je ten, že auto vůbec netopí. Byl na autě vadný chladič a tak jsme použili něco jako velfobin na ucpání děr.Chladič pak musel být stejně vyměněn za nový.... Je mozné že je ucapný výměník topení? Dá se sehnat? Díky za info...
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Velfobin je starý typ zimního aditiva do paliva, myslíš asi Spolfixin? Tím se mohl radiátor ucpat. Ale taky to může netopit kvůli něčemu jinému. Zkusil bych ten radiator proplachnout horkou vodou v opačném směru než koluje normálně.
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
A jak těžké je ten radiátor vyndat? Není to na rozebrání celé palubky že?
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Jo a nebyl to velfobin, bylo to něco moderního.Mělo to konzistenci jako sirup.... Takže to bude asi total ucpany...
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Jestli je téma ještě aktuální, dovolím si také přispět. Vezmu to odzadu:
- demontáž radiátoru topení bych si nechal až na konec, vzhledem k přístupu. Nejčastější příčinou nefunkčního topení u šestistovek je zatuhlý ventil, co pouští a zavírá chladicí kapalinu do radiátoru topení. Nachází se v motorovém prostoru na potrubí mezi motorem (za turbem) a přepážkou kabiny. Přístup tam je pěkný, místa dost. Buď bývá zatuhlý ventil samotný, nebo ovládací bowden. Rozpojit a samostatně odzkoušet hybnost.
- může být zanesený radiátor - pokud je ventil otevřen a přívodní hadice je teplá a vratná hadice studená a i přesto nejde teplý vzduch. Pak je možno jej zkusit vyčistit bez demontáže - průplachem. Pokud to nezabere, nezbyde než ho demontovat a zkusit vyčistit nějakou jinou, úspěšnější metodou, nebo v krajním případě dát nový.
ke startování:
- že se tomu nechce při nízkých teplotách by mohlo být klidně seřízením čerpadla
- ale pokud to zase na druhou stranu při roztlačení chytá hned, snad bych se zaměřil na akumulátor, kabely (přechodové odpory spojů), startér. Při roztlačování většinou otáčky motoru bývají vyšší, než při startování startérem (záleží jak hodně se auto podaří roztlačit a přes jakou zařazenou rychlost se motor spouští).
Diesel na nastartování prostě potřebuje trochu šmrnc a s trochu zvadlejším akumulátorem to pak nemusí být ono. Obzvlášť v zimě. Kompresní tlak prostě při příliš nízkých otáčkách unikne netěsnostmi a nedosáhne se požadované teploty pro vznícení. A neškolené ucho o něco nižší otáčky u horšího akumulátoru nemusí poznat.
- že se kouří z výfuku je aspoň dobrá známka toho, že to naftu vstřikuje
- rozsvěcující se kontrolka motoru s tím může, ale taky nemusí souviset. Zde může být příčin vícero. Prakticky vždy to ale bývá vada na kabeláži v motorovém prostoru, než na samotných připojených členech, čidlech, atd. Asi nejčastěji se takto projevuje snímač otáček kliky, resp. jeho konektor (mezi filtrboxem a převodovkou). Ale chce to projít všechno.
- žhavičky se na neochotě motoru naskočit mohou taky podílet, ale mám odzkoušeno, že i při -13, -15 °C motor naskočí pouze s dvěma funkčníma, sice ze začátku dost klepe, ale během pár sekund se zklidní
- v šestistovkách byly motory L-Series značené 20T2N osazovány jak třemi žhavičkami, tak i čtyřmi. Patrně původně byly 4 a později začali osazovat jen 3. To asi když se zjistilo, že čtvrtou žhavičku, za vstřikovacím čerpadlem, skoro nikdo nemění. Na hlavě tak v místě 4. žhavičky zůstala prohlubeň z formy, ale bez dalšího opracování (díra, závit).
S výkonem motoru to nemělo spojitost, ten byl jeden a sice 77 kW. Údajně existovalo pár kusů bez mezichladiče, s nižším výkonem, snad 74 kW, možná i těch 68? Ale za tuto informaci neručím, musel bych dohledat.
- demontáž radiátoru topení bych si nechal až na konec, vzhledem k přístupu. Nejčastější příčinou nefunkčního topení u šestistovek je zatuhlý ventil, co pouští a zavírá chladicí kapalinu do radiátoru topení. Nachází se v motorovém prostoru na potrubí mezi motorem (za turbem) a přepážkou kabiny. Přístup tam je pěkný, místa dost. Buď bývá zatuhlý ventil samotný, nebo ovládací bowden. Rozpojit a samostatně odzkoušet hybnost.
- může být zanesený radiátor - pokud je ventil otevřen a přívodní hadice je teplá a vratná hadice studená a i přesto nejde teplý vzduch. Pak je možno jej zkusit vyčistit bez demontáže - průplachem. Pokud to nezabere, nezbyde než ho demontovat a zkusit vyčistit nějakou jinou, úspěšnější metodou, nebo v krajním případě dát nový.
ke startování:
- že se tomu nechce při nízkých teplotách by mohlo být klidně seřízením čerpadla
- ale pokud to zase na druhou stranu při roztlačení chytá hned, snad bych se zaměřil na akumulátor, kabely (přechodové odpory spojů), startér. Při roztlačování většinou otáčky motoru bývají vyšší, než při startování startérem (záleží jak hodně se auto podaří roztlačit a přes jakou zařazenou rychlost se motor spouští).
Diesel na nastartování prostě potřebuje trochu šmrnc a s trochu zvadlejším akumulátorem to pak nemusí být ono. Obzvlášť v zimě. Kompresní tlak prostě při příliš nízkých otáčkách unikne netěsnostmi a nedosáhne se požadované teploty pro vznícení. A neškolené ucho o něco nižší otáčky u horšího akumulátoru nemusí poznat.
- že se kouří z výfuku je aspoň dobrá známka toho, že to naftu vstřikuje
- rozsvěcující se kontrolka motoru s tím může, ale taky nemusí souviset. Zde může být příčin vícero. Prakticky vždy to ale bývá vada na kabeláži v motorovém prostoru, než na samotných připojených členech, čidlech, atd. Asi nejčastěji se takto projevuje snímač otáček kliky, resp. jeho konektor (mezi filtrboxem a převodovkou). Ale chce to projít všechno.
- žhavičky se na neochotě motoru naskočit mohou taky podílet, ale mám odzkoušeno, že i při -13, -15 °C motor naskočí pouze s dvěma funkčníma, sice ze začátku dost klepe, ale během pár sekund se zklidní
- v šestistovkách byly motory L-Series značené 20T2N osazovány jak třemi žhavičkami, tak i čtyřmi. Patrně původně byly 4 a později začali osazovat jen 3. To asi když se zjistilo, že čtvrtou žhavičku, za vstřikovacím čerpadlem, skoro nikdo nemění. Na hlavě tak v místě 4. žhavičky zůstala prohlubeň z formy, ale bez dalšího opracování (díra, závit).
S výkonem motoru to nemělo spojitost, ten byl jeden a sice 77 kW. Údajně existovalo pár kusů bez mezichladiče, s nižším výkonem, snad 74 kW, možná i těch 68? Ale za tuto informaci neručím, musel bych dohledat.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Jo a ještě vítám na fóru nového uživatele
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Ta verze bez mezichladiče se dávala jen do R200 a R400, do R600 se, pokud vím, nemontovala. Vyznačovala se nižším výkonem 63 kW.
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Dobrý den, jsem rád že se toto fórum trošku rozhýbalo a za věcný příspěvek od Osona. Rovera vlastním již 5 rokem ale tak nějak ho "pronajímám" kamarádovi. Co se týká motoru, tak se mi v tom "hrabal" celkem šikovný mechanik. Ladil právě čerpadlo. Poté to startovalo cca do -8 stupňů. Bohužel po nalazení čerpada měl motor velice hrubý zvuk a kontrolka na motor svítila dost často a motor padal do nouzáku. Padal do nouzáku ale jen když svítila kontrolka. Když zhasla tak motor zase táhl dál. Po dalším seřízení - údajně tak jak je to z výroby tak má motor tichej krásnej zvuk ale prostě nestartuje... Je pravda, že je starter za ty roky unavenej ale i za studena s motorem točí. Jde o to jestli to stačí.... Možná na vině třeba to čidlo klikového hřídele - fakt nevím.... V první řadě až bude čas, tak se to musí napíchnout. Jaká diagnostika komunikuje s roverem nevíte? Na ebay jich mají mnoho... Díky za tipy...
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Já bych jen potvrdil zkušenost se slabým startovacím proudem. U mě to sice nebylo slabou baterkou ale špatnou svorkou (spojení svorka kabel) na baterce, kde byl tak velký přechodový odpor, že motor nedostal patřičný šmrnc, jak říká olson, a jak padly teploty k nule prostě to nenaskočilo i když startér točil. Bohužel to jsem zjistil až po tom, co jsem vyměnil celý motor
. Sice se to dělo na autě jiné značky ale myslím, že tohle je přenosná zkušenost i na Rovara. 


ROVER 2400 SDturbo - r.v.1983
ROVER 3500 VandenPlas (RHD) - r.v.1985
ROVER 75 CDTi automat - r.v.2003
ROVER 3500 VandenPlas (RHD) - r.v.1985
ROVER 75 CDTi automat - r.v.2003
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Jeee tak se možná blížíme k problému. O víkendu vyzkouším start ještě s přídavnými kabely za pomocí jiného auta a projdu ty svorky. Jinak na autě ještě dal výpověď otáčkoměr, jednou jsem již čistil palubní budíky a pomohlo to. Nevíte co to zapříčiňuje? Děkuji
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Jenom doplním, u Rovera je nešťastně vyřešena signalizace žhavení-rozuměj, i když kontrolka žhavení svítí, neznamená to automaticky , že ti to žhaví. Pokud je jistota, že žhaviče jsou OK, může se stát, že nepropouští relé žhavení. Po letech se opálí kontakty uvnitř relé, takže kontrolka signalizuje žhavení, žhaviče víš že jsou OK, akorát k nim nejde proud
, takže proměřit i toto.

R 400 SDI 99
Re: Rover 400 2.0 sdi Za studena nestartuje
Ano, kontrolka žhavení je pojata jako indikace, kdy je možno začít po jejím zhasnutí startovat. Nemá nic společného se žhavičkama. Doba po kterou je po sepnutí klíčku rozsvícena je proměnná a řídí si to jednotka podle teploty. Relé žhaviček vypíná později. Je to docela zřetelné cvaknutí. Ale jestli skutečně spíná žhavičky se zjistí jedině měřením. Někdy jsou i vyhřáté nebo zoxidované fastony v objímce relé.
Indikace, zda je žhavení skutečně funkční by šla udělat s pomocí jazýčkového relé s převinutou cívkou. Počtem závitů by se dalo nastavit rozpoznání i jedné nefunkční žhavičky.
Indikace, zda je žhavení skutečně funkční by šla udělat s pomocí jazýčkového relé s převinutou cívkou. Počtem závitů by se dalo nastavit rozpoznání i jedné nefunkční žhavičky.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R