Ventilátor + schéma elektriky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pfizer
Příspěvky: 19
Registrován: čtv kvě 29, 2008 8:47
Bydliště: Brno

Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Pfizer » pon lis 24, 2008 14:09

Zdravím opět všechny, přestal mi funovat I. a II. stupeň ventilátoru, III. a IV. stupeň jede bez problémů. Myslím, že to bude odpor, přes kterej to chodí na nižší stupně, ale nevím, kde ho hledat, vlastně ani nevím, jak se k tomu ventilátoru dostat, pokud budu muset až k němu. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Docela by mi pomohlo i schéma el. zapojení, nemáte to někdo...?

Díky moc.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Fujitsu » pon lis 24, 2008 19:30

Je to jednoduchý, ventilátor se nachází před spolujezdcem vpravo dole. Pokud jsi někdy měni pylový filtr, máš půlu práce zmáknutou. Takže vyhodíš schránku, odděláš ten kobereček co má spolujezdec nad nohama. Vpravo dole uvidíš ventilátor. Drží na třech šroubech, ty odděláš a ventilátor vytáhneš - vyčistíš, bude tam moc moc bordelu a listí. Zvrchu je taková plastová destička, drží na šroubkách, odděláš ji, a když ji otočíš tak tam najdeš odporové drátky. Já jsem měl 1. rychlost také přepálenou. Pospravil jsem to podle návodu:

viewtopic.php?f=7&t=339&p=5663&hilit=ve ... 1tor#p5663

o funguje to jak má. Jo, teď jsem našel obrázek.... ten asi mluví za vše.

Obrázek
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Zakar » pon lis 24, 2008 21:32

Je to tady někde ve fóru.Už to někdo řešil.Dej tam nový resistor a bude to v pohodě.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Pfizer
Příspěvky: 19
Registrován: čtv kvě 29, 2008 8:47
Bydliště: Brno

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Pfizer » úte lis 25, 2008 9:07

Díky za dostatek info, myslím, že to už snad nebude problém.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Hombre » pon pro 01, 2008 12:43

Nevíte někdo, jestli by se tam nedal dát místo té spálené spirálky keramický rezistor, popř. jaký (hodnota)?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Fujitsu » pon pro 01, 2008 13:18

Obávám se že nedal, protože přez to teče docela velkej výkon, přeci jenom je to za 30A pojistkou. Nejdřív jsem se snažil to spájet, ale jakmile jsem to zapl, cín se okamžitě roztekl a bylo po srandě. Na tohle jedině odporovej drát...až se mi někdy bude chtít tak tam dám novej, teď ho mám taky trošku kratší a není to ono.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Hombre » pon pro 01, 2008 13:47

No cínem nééé, to je jasné, ty spirály jdou do červena, když je větrák zapnutý, proto je to v prostoru, kde proudí vzduch. Ale nějaké rezistory pro velký výkon se dělají, ne? Zatím jsem to spojil mosaznou špičkou náplně do prupisky - ustřihl jsem z ní oba konce aby to byla jako trubička, dlouhá tak 3-4 mm, pročistil jehlou (na šití) a pak navlíkl na oba konce přerušené spirálky (očistěné od strusky pomačkáním tekýma kleštičkama) a zmáčkl kleštěma naplacato. Funguje jak zamlada - doporučuju. ;)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Fujitsu » pon pro 01, 2008 13:55

Taky jedna z variant :) . Jinak se samozřejmě dělají zátěžové rezistory, ale určitě nebudou mít takové rozměry, aby jsi je tam vměstnal.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Pfizer
Příspěvky: 19
Registrován: čtv kvě 29, 2008 8:47
Bydliště: Brno

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Pfizer » pon pro 01, 2008 14:40

Měl jsem taky přepálenej odporovej drát, ten nejtenčí. Spojili jsme to miniaturním dílkem z nějaké malé čokolády a je to OK. Měl jsem strach, že když se ta spirálka zkrátí, tak tam bude menší odpor a pojede to rychleji, ale nemyslím, že by se to nějak změnilo. Ale už ten drátek sháníme novej, protože myslím, že je jenom otázka času, kdy odpadne další přepálená část...

Pavel Lukavsky
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 31, 2008 10:45
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Pavel Lukavsky » pon pro 01, 2008 21:35

Take jsem zanedbal vymenu kabinoveho filtru a odpalil prvni a druhou rychlost ventilatoru. Odpory jsem nasel presne podle prilozeneho schemata - dekuji mnohokra Fujitsu! tentokrat zadne hledani a zkouseni ale diky foru jsem sel najisto :idea: V mem pripade byly presne podle schemata schovane pod dvema srouby na miste Resistor box, ne jak uvadeji jini primo nad ventilatorem. Nasel jsem tam dve odporove spriraly, obe se zdaji ok, plus jeden vykonovy odpor, a ten je spaleny. Jen pro informaci tlusta spirala ma odpor mene nez 0.1 Ohmu, ale pro takto male hodnoty je to velmi nepresne mereni, tenka ma 2 Ohmy a na rezistoru je napsano 0.22 Ohmu 5W. Takze zitra vyrazim na nakup a snad nejaky odpovidajici odpor sezenu. A hlavne budu vcas menit filtr, jsou to zbytecne starosti :) Pavel
Pavel

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Zakar » pon pro 01, 2008 23:40

To já jsem raději koupil nový resistor.Vyměněno za deset minut a funguje to jako nové. :-D
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Hombre » úte pro 02, 2008 6:15

Normální odpor tam dát nemůžeš, ten ti hned shoří. A ten odpor by se měl měřit při provozu - teda změřit proud a vypočítat. Bude totiž mnohem větší. Ale napadlo mě, (když už tady tak zbytečně debatujem a jde to objednat nové) jestli by tam nemohla být místo těch spirál žárovka :?: Bylo by celkem z čeho vybírat, od 2W žárovky (asi 170mA) do 21W (asi 1,75A), jen kdyby někdo změřil ty proudy, které spirálama prochází. :wink:
A kolik stojí novej rezistor box? :-D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Fujitsu » úte pro 02, 2008 6:31

Jen by mě teda zajímalo, když tam podle vás tečou tak malý proudy, proč tam soudruzi dali 30A pojistku?? Při rychlosti 4 to jde napřímo, takže tam teče plný proud, který musí zákonitě téct i přez ty odpory při ostatních rychlostech. Možná nejjednodušší by bylo kouknout přímo na motor jakou tam má napsanou watáž, jestli to tam píšou.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
assa
Příspěvky: 83
Registrován: stř zář 19, 2007 20:27
Bydliště: MO,CV

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od assa » úte pro 02, 2008 23:10

Hombre píše:Normální odpor tam dát nemůžeš, ten ti hned shoří. A ten odpor by se měl měřit při provozu - teda změřit proud a vypočítat. Bude totiž mnohem větší. Ale napadlo mě, (když už tady tak zbytečně debatujem a jde to objednat nové) jestli by tam nemohla být místo těch spirál žárovka :?: Bylo by celkem z čeho vybírat, od 2W žárovky (asi 170mA) do 21W (asi 1,75A), jen kdyby někdo změřil ty proudy, které spirálama prochází. :wink:
A kolik stojí novej rezistor box? :-D
Hodnoty nevím,možná jsou někde v manuálu,ale tady je odkaz na opravnou sadu http://global.ebay.com/Rover_Heater_Fan ... 08997/item
R45 1.6.+LPG-1.04Kč/km

Pavel Lukavsky
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 31, 2008 10:45
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor + schéma elektriky

Příspěvek od Pavel Lukavsky » pon pro 08, 2008 15:48

Takze jsem tam dal novy odpor, a ventilator funguje. Samozrejme se tam nemuze dat normalni ale vykonovy, jelikoz je tam dost mista tak jsem koupil 10W - je sice hrozne veliky a vleze se bez problemu. Akorat ta uvedena hodnota odporu co tam byl 0.22 Ohmu to trochu malo, otacky 2 stupne jsou prilis blizko stupni tretimu. Chtelo by to odpor o neco vetsi, mozna jeste zkusim neco kolem 0.4 Ohmu. Jen pro informaci: 10W pri odporu 0.22 Ohmu odpovida priblizne 7 Amperum, podle vzorce vykon = odpor krat druha mocnina proudu. A to pro druhy stupen musi s rezervou stacit, nebot nejvetsi prikon to ma samozrejme na 4 stupen, s pribyvajicimi predradnymi odpory bude proud klesat spolu s otackama ventilatoru. Jinak co je zajimave ze pri prepaleni spiraly druheho stupne nejde ani stupen prvni, odpory jsou v tomto pripade zrejme v serii. Diky za odkaz na ten repair kit , asi si jej koupim, ta nejtenci spirala se asi opravdu neda nahradit odporem, to by asi shorelo, a ta moje vypada dost nacata diky zanedbane vymene filtru. Zdravim, Pavel
Pavel

Odpovědět