Komfortní blikání - trippling

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » pon úno 02, 2009 18:15

Tak a máme tady další vychytávku pro elektro bastlíře, dnes se jedná o komfortní blikání, neboli trippling, kdo neví co to je, tady najde popis:

http://www.dhservis.cz/dalsi_1/trippling.htm

Měl jsem možnost s tím jet ve služební koktě, za sebe říkám, silně návykové! Jelikož jako správný elektrikář si to chci udělat sám, a nekupovat hotovou věc za cca 2000,- rohodl jsem se pro vlastní řešení. Nakonec jsem ale došel k názoru, že bez mikroprocesoru, pouhou analogovou technikou by bylo řešení příliš náročné, takže... Přímo na stránkách nabízejí stavebnici za 500,- nebo naprogramovaný mikroprocesor za 250,-. I tak mi to přijde dost, navíc, když procesor samotný stojí 50,-Kč a program, vlastně kompletní dokumentace je ke stažení tady:

http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/Trippling.htm

Problém je v tom, že k naprogramování je potřeba programátor, který se mi jen kvůli tomuto zařízení stavět nechce, a dále nějaké znalosti z programování PICů. Ani jedno nemám nebo neovládám. Naštěstí se mi podařilo sehnat človíčka, který mi čip naprogramuje zadarmo, je ale ze slovenska.

Táži se vás tedy, jestli by byl o naprogramovaný PIC zájem, čím více jich nechám udělat, tím levnější budeme mít poštovné. DPS si vyrobím sám, součásky vyjdou na pár desetikorun.

Pokud se nikdo nepřidá, vyjde mi levněji koupit si ten jeden naprogramovaný PIC přímo do prodejce, za ty starosti mi to zase nestojí.

Jinak, netýká se to pouze řady 400 a 45, ale v podstatě jakéhokoli auta.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

OndrejK
Příspěvky: 117
Registrován: ned lis 16, 2008 7:13

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od OndrejK » pon úno 02, 2009 18:19

Ahoj programator není problem jestli mas nepajive pole tak jej zapojes z com portu :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » pon úno 02, 2009 19:10

No ja teda nevim... ale nepovidej mi, ze by na to nestacil obyc "analogovy" casovy spinac? Systemem dvoucestneho sepnuti relatkem... Uplne trivialni zalezitost... Jen by to teda negarantovalo bliknuti trikrat, ale trimrem by sis nastavil casovy interval... Kdyz budes chtit ulet, tak pouzijes 555ku, ale i 4 tranzistory by to zvladly... jen by ta delka mohla byt ovlivnena teplotou...
No Fuji, nemam pravdu? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » pon úno 02, 2009 19:22

To jsem si myslel taky. Ano šlo by to tak udělat, ale musel by jsi myslet na to, že když změníš směr na druhý a budeš mít aktivovaný trippling, jak ho rychle zrušíš, aby ti v žádném případě neblikali všechny blinkry na autě, aby se schodli v časování? Nebo když chceš bliknout jenom jednou, jak to uděláš s analogem? Ono totiž není pokaždé žádoucí, aby to bliklo hned 3x. Šlo by to, ale proč vymýšlet něco, co už je vymyšlené a je to elegantní a jednoduché? Dal jsem to sem jako návrh, ale když někdo sestrojí svůj vlastní výtvor a bude to funkční, nebráním se použít jeho řešení...tak vzhůru do toho! :)
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Austin » pon úno 02, 2009 21:42

Já to měl ve služební Vectře 2004-2008 a teď v novým taky a UŽ jsem si zvykl, ale moc předností nevidím, resp myslím že trojblik je málo dal bych čtyřblik nejmíň.
Často to zlobí tj. chcete dát trvale a ono ne a ne.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte úno 03, 2009 6:09

Ono záleží na co všechno to chceš používat, primárně je to dělané na dálnici na předjíždění, nebo vůbec na předjíždění nebo rychlé táhlé křižovatky. Ale když vidím jak to někteří z lenosti používají na klasichých křižovatkách místo trvalého blinku :roll: . Bliknou párkrát před odbočením a potom celou dobu nic....

Trvalý blinkr má přeci aretaci, Austine, tak jak to mohlo zlobit?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Samojec
Příspěvky: 30
Registrován: úte kvě 20, 2008 9:58
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Samojec » úte úno 03, 2009 9:50

osobně bych do toho čipu šel, zbytek si sestavím. mám tu v okolí dost kruháku a zatáček který maj takovej úhel že mi tam ten blinkr nedrží. a ručně to tam držet nebudu. tohle by moji situaci vyřešilo. navíc nápad je to zajimavý, a své upotřebení si taky nejde a to dost. ale na dalnicích preferuji raději pořádné blikání.

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od undy » úte úno 03, 2009 10:42

no ja by som mal určite záujem.Kam sa to napája?
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte úno 03, 2009 12:05

Připojí se to paralelně k páčce blinkrů, to jsou tři dráty, pak je ještě potřeba někde vytáhnout +12V a zem. Pod volantem na to asi nebude moc místa, takže bych to ve 400ce dal za spínač varovných světel, který je s páčkou propojený, tam je na to i místa dost.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

cbx
Příspěvky: 103
Registrován: stř kvě 21, 2008 20:50
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od cbx » úte úno 03, 2009 12:14

jste si jistí, že to u 400 půjde? Ta páčka na to není přímo dělaná, takže nevím, jestli tam bude kontakt "někdy zavčas," tzn. než zapnu blinkry na trvalo. Jinak souhlas, od tý doby, co jezdím v autech, co to maj, tak mi to v Roverku chybí. A měl bych zájem o hotový řešení, až to někdo vymyslíte...
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte úno 03, 2009 12:27

Ano, je to na to dělaný, když páčku jenom vychílíš, tak ti blinkry sepnou ale páčka se nezaaretuje, zkoušel jsem to pro jistotu, neboj :wink: .

Vymyšlené to je...pokud chceš co nejmíň práce, tak si zajeď do servisu, tam ti to za dva litry namontují. Kompletní stavebnici koupíš za 500,- plus pošta, ale musíš si to doma spájet a namontovat, takže ani toto není hotové řešení. Já tady nabízím řešení, jak si to udělat v co největší míře sám a samozřejmě i za co nejmenší peníz.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Tommi_82 » úte úno 03, 2009 12:27

mělo by to jít všude, kde jde pomocí drcnutí do páčky jednou bliknout a to jde snad skoro všude, záleží ale taky jak má člověk citlivou pazouru. Mě to jde dokonce častěji než bych chtěl. Tradičně když vyjíždím (s pětasedmdesátkou) spoza baráku tak blikám doleva a pak hned po 5 metrech doparava a jak točím volantem tak se mi velice často nedaří blikat doprava víc než jednou. Na tuhle přípležitost by byl trojblik naprosto ideální.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » úte úno 03, 2009 12:37

Beeeee, ja chci taky trojblik.... ted bych si s nim mohl blikat tak max. v garazi :-) Normalne me to furt vrta hlavou... ta 555ka by byla naprosto idealni.... ale nemam cas si to hodit na papir... Fuji, ty tam musis mit dve relatka? Jak jsi rikal, ze ne vzdy je potreba trojblik, tim jsi myslel, ze ten tvuj bazmek dokaze bliknout jednou?..... ze se kurnik ptam, si to muzu precist sam :-) Ech, nemam cas, musim psat CVcko ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte úno 03, 2009 12:54

Luke: Mě se nad tím taky moc nechce přemýšlet...kdyby to bylo zařízení za tisíce, tak bych nad tím uvažoval jestli to nejde jednodušeji, ale...zkoušet to doma pokus omyl, to mi za ty tři stovky nestojí. Ano, musí tam být dvě relátka, na každou stranu jedno, ikdyby jsi tam měl dvojité kontakty tak nejde relátku říct teď sepni jen pravou stranu a teď jenom levou. Oni tam mají relátka na 15A, nám by ale stačily i na 4A, takže přemýšlím, jestli tam místo toho nedat výkonové tranzistory, nerad bych při každém bliknutí poslouchal ještě "cvak....cvak", a nebo tam dát elektronická relé, ne elmagnetická...to už je pak jedno.

Ano umí, když podržíš páčku ve vychíleném směru (OT: jaké i/y se píše vychýleném po ch, nelíbí se mi tam ani jedno?? :evil: ) déle jak 200ms (lze nastavit), tak to bliká pouze po dobu držení páčky. To je navíc ochrana, když páčku zaaretuješ, aby se po vrácení blinkry hned vypnuly a neblikaly ještě 3x.

Copak copak, snad nesháníš nové zaměstnání :wink: .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od undy » úte úno 03, 2009 13:26

ak by to išlo aj na 75 ke tak so mnou počítaj na 100%
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Odpovědět