Problémy s řazením
Problémy s řazením
Přidám další problémek:)
Zhruba tak před měsícem se mě začly strašně špatně řadit rychlosti, ráno jsem přišel k autu a nešla tam žádná rychlost, po vynaložení větší síly jsem tam rychlost doslova narval, dělá to nejvíc za studena, jednou je to lepší jednou horší, nejhorší to bývá když nechám auto stát třeba 3 dny a nejezdím. Je možné že by to dělala spojka nebo hydraulický váleček? Pokud tam nějaký je? Jedná se o 420D 63Kw rok 98....
Děkuji za veškeré info
Zhruba tak před měsícem se mě začly strašně špatně řadit rychlosti, ráno jsem přišel k autu a nešla tam žádná rychlost, po vynaložení větší síly jsem tam rychlost doslova narval, dělá to nejvíc za studena, jednou je to lepší jednou horší, nejhorší to bývá když nechám auto stát třeba 3 dny a nejezdím. Je možné že by to dělala spojka nebo hydraulický váleček? Pokud tam nějaký je? Jedná se o 420D 63Kw rok 98....
Děkuji za veškeré info
Re: Problémy s řazením
Taky je možný, že to dělá jen vedení k převodovce. Sou tam asi tři klouby, které sou namazané nějakou vazelínou. Za ty léta to můžeš mít bez vazelíny, a jestli se tam třeba dostane voda, a pak to přez noc zmrzne...
Mě to taky řadí špatně, ale tak prvních 5 rychlostí, pak už to de dobře. takže soudím, že mě tam taky něco tuhne...
Mě to taky řadí špatně, ale tak prvních 5 rychlostí, pak už to de dobře. takže soudím, že mě tam taky něco tuhne...
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Když to dělá jen za studena, může to být jen ztuhlý olej v převodovce....pře zuby to nejde?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Problémy s řazením
No kazdopadne si myslim, ze v okamziku kdy nejde zaradit, bys mel poznat zda je to problem nesedici mechaniky, nebo nejakeho typu "zamrznuti"... resp. mechanicky nejde rychlost napasovat vs. jde to ztuha...... 

Re: Problémy s řazením
No tak přes zuby jde jen zpátečka, myslím že to je spíš nějaké zamrzání, začátek jde strašně ztuha, ale potom až si dá kvalt říct tak tam šupne:)
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Maxi, tim zabrat jsi určitě nemyslel narvat to tam ať to stojí co to stojí
, ale popustit spojku, aby se ozubená kola pootočila, že jo
.


Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Problémy s řazením
zdravim,mam r200 taky 2,0d a měl sem to uplně stejný.začlo to kolem 200tkm. po výměně oilu v převodovce vše v poho,řadi jak novej
Re: Problémy s řazením
V podstate vubec olej v prevodovce neni zas tak opomijitelna vec, jak se mnohemu muze zdat. Dle meho nazoru neni vubec naskodu ho jednou za par desitek tisic km vymenit. Ono je to pak docela znat 

Re: Problémy s řazením
TO Comax : no tak to asi bude teda tím olejem, tachometr se blíží k 200tkm....zkusím vyměnit olej 

Re: Problémy s řazením
Že by se ten olej skazil tak najednou? Nebude to spíš ta spojka? Když se rozjíždíš, zabírá až u podlahy, nebo někde v půlce?
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
No i tak bych tady rád rozvinul diskusi nad výměnou oleje v převodovce, dělal si to někdo sám? Osobně si myslím, že to nemůže být o moc složitější, jak výměna oleje v motoru, snad se nemýlím. V Rave jsem nic moc nenašel, tak se ptám tady, takový jednoduchý návod jak na to.
Taky mi tam jde někdy špatně trojka, spojku vyloučili už dva servisáci, stejně jako táhla řazení...a výměnou oleje si myslím, nic nezkazím.
Taky mi tam jde někdy špatně trojka, spojku vyloučili už dva servisáci, stejně jako táhla řazení...a výměnou oleje si myslím, nic nezkazím.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Pro prevodove stupne smerem vpred se myslim casto pouzivaji ozubena kola s hypoidnim ozubenim. Pro zpatecku se casteji vyuziva celni ozubeni. Z toho plyne, ze zpatecka jde vzdy zaradit o neco mene snadno a vzdy by se mela radit ve chvili, kdy jsou kola auta v klidu = auto stoji. Pokud i tak radite zpatecku "pres zuby", byva to prvnim priznakem odchazejici spojky. Mluvime tady ale o permanentnim jevu. Kdyz se to stava jednou za cas, je to normalni.
Re: Problémy s řazením
Dělal jsem to nedávno tak návod:
Připrav sobě: Klíč č 17 (gola, nebo "S"), PET lahev s uřezaným dnem, nádobu na starý olej o objemu nejméně 2 litry a pokud má úzké hrdlo tak s trychtýřem, hadr, nové těsnění, nový olej - 2litry.
Po delší jízdě, aby byla zahřátá i převodovka (aspoň 20km) oděláš víčko nalévacího otvoru na převodovce s vrchu. Při pohledu kolmo shora je někde mezi baterkou a filtrem. nejde přehlédnout, je to kulaté víčko asi 3-4 cm v průměru a není na závitu, jenom nasazené. Potom zespodu odšroubuješ kontrolní i vypouštěcí šroub. Jsou oba stejné, oba jsou z boku z řidičovy strany vedle poloosy, vypouštěcí je zespod v nejnižším místě a kontrolní trochu výš směrem dozadu. Někdo už tu dal i fotky, zkusím je najít. Z vypouštěcího šroubu samozřejmě vytečou asi 2 litry horkého oleje, takže pozor, měj připravenou nádobu raději s trychtýřem. Pak to necháš všechno vytéct, očistíš oba šrouby - zevnitř už stejné nejsou, ten spodní vypouštěcí má na sobě magnet pro zachycení pilin. Doporučuju vyměnit i těsnění. Nejlepší je měděné, ale mělo by se vyžíhat - nahřát nějakým plamenem a schladit ve vodě - změkne. Pak můžeš do čistého otvoru našroubovat zpět vypouštěcí šroub (spodní, s magnetem) a pomocí 1,5l petlahve s uřezaným dnem, jejíž hrdlo narveš zezadu od brzdového válce až do trychtýřku nalévacího otvoru na převodovce - tam kde byla ta kulatá zátka - naleješ asi 1,8 l oleje. Pak je třeba počkat, až olej zateče všude tam kam má a zkontrolovat, jestli hladina oleje dosahuje po spodní hranu kontrolního otvoru - při správné hladině olej začne vykapávat. Potom zašroubuješ i kontrolní šroub a zavřeš víčko nalévacího otvoru. Po další jízdě příležitostně zkontroluj, jestli to někde kolem šroubů neteče.To je všechno.
P.S. Jestli někdo ví průměr těsnění, ať to tu napíše
Fotky jsou tady:
viewtopic.php?f=7&t=1200&start=0
Připrav sobě: Klíč č 17 (gola, nebo "S"), PET lahev s uřezaným dnem, nádobu na starý olej o objemu nejméně 2 litry a pokud má úzké hrdlo tak s trychtýřem, hadr, nové těsnění, nový olej - 2litry.
Po delší jízdě, aby byla zahřátá i převodovka (aspoň 20km) oděláš víčko nalévacího otvoru na převodovce s vrchu. Při pohledu kolmo shora je někde mezi baterkou a filtrem. nejde přehlédnout, je to kulaté víčko asi 3-4 cm v průměru a není na závitu, jenom nasazené. Potom zespodu odšroubuješ kontrolní i vypouštěcí šroub. Jsou oba stejné, oba jsou z boku z řidičovy strany vedle poloosy, vypouštěcí je zespod v nejnižším místě a kontrolní trochu výš směrem dozadu. Někdo už tu dal i fotky, zkusím je najít. Z vypouštěcího šroubu samozřejmě vytečou asi 2 litry horkého oleje, takže pozor, měj připravenou nádobu raději s trychtýřem. Pak to necháš všechno vytéct, očistíš oba šrouby - zevnitř už stejné nejsou, ten spodní vypouštěcí má na sobě magnet pro zachycení pilin. Doporučuju vyměnit i těsnění. Nejlepší je měděné, ale mělo by se vyžíhat - nahřát nějakým plamenem a schladit ve vodě - změkne. Pak můžeš do čistého otvoru našroubovat zpět vypouštěcí šroub (spodní, s magnetem) a pomocí 1,5l petlahve s uřezaným dnem, jejíž hrdlo narveš zezadu od brzdového válce až do trychtýřku nalévacího otvoru na převodovce - tam kde byla ta kulatá zátka - naleješ asi 1,8 l oleje. Pak je třeba počkat, až olej zateče všude tam kam má a zkontrolovat, jestli hladina oleje dosahuje po spodní hranu kontrolního otvoru - při správné hladině olej začne vykapávat. Potom zašroubuješ i kontrolní šroub a zavřeš víčko nalévacího otvoru. Po další jízdě příležitostně zkontroluj, jestli to někde kolem šroubů neteče.To je všechno.

P.S. Jestli někdo ví průměr těsnění, ať to tu napíše
Fotky jsou tady:
viewtopic.php?f=7&t=1200&start=0