Problémy s řazením

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » čtv úno 19, 2009 14:30

Hombre, díky za návod! Jen bych rád věděl, kde budu schánět to těsnění na šroub. Myslíš, že by nestačil červený silikon? Na motorky jsem ho úspěšně používal!

A jak jinak, poznal jsi nějaké zlepšení při řazení? Nebo jsi s ním nikdy neměl problémy? Můžeš případně doporučit i nějaký osvědčený olej?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Eny45 » čtv úno 19, 2009 14:42

podle mě tam někde vzniká nepřesnost. A buď je to vůlí něčeho, a nebo je to odporem něčeho. olej může pomoc, mě ale nepomoh. V létě se to chystám vzít komplexně. Vezmu to od řadící páky až k převodovce, všechno prohlédnout a namazat.

U mě je třeba výrazný rozdíl rychlosti. 20 km/h dvojka tam zapadne sama, 60km/h a dvojku tam skoro nedostanu. A to mi hlava nebere, čím to je. Možná to je naschvál :wink:

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » čtv úno 19, 2009 15:41

Těsnění na šrouby seženeš v takovém tom obchodě s autopotřebama, kde mají milión dílů na Škodovky a pak od všeho něco, určitě u vás takový obchod máte. Červený silikon - fuj. Uvědom si,, že jestli teď vyměníš olej, už to bude navždycky a silikon to neudrží - je tam malá těsnící ploška, kterou navíc nedokážeš odmastit, protože tam bude furt kapat ten olej. To tam radši vrať to staré těsnění a osmirkuj ho naplocho na papíře.
Olej jsem tam dal plně syntetický - G4 tuším, ale značku už nevím. Je to poznat v tom, že když jedu do práce a na ulici co pracuju nějaký blb tak dlouho psal stížnosti, že se tam jezdí rychle, až tam dali takový ty retardéry, co musíš skoro zastavit a dát jedničku, abys je přejel, tak dám jedničku ještě za jízdy asi 8-10 km/hod, a to i zastudena. Předtím to nešlo. Taky mi to někdy občas škrklo, když jsem podřazoval ze čtyřky na trojku a tento problém je taky pryč. Prostě ty kvalty tam teď skáčou samy :-D
Na ten olej se mrknu zítra v práci, myslím, že mám ještě pixlu.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » čtv úno 19, 2009 15:50

Eny45 píše:U mě je třeba výrazný rozdíl rychlosti. 20 km/h dvojka tam zapadne sama, 60km/h a dvojku tam skoro nedostanu. A to mi hlava nebere, čím to je. Možná to je naschvál :wink:
To je normálka, ty ozubený kola, které se při řazení rychlosti snažíš spojit řadicí objímkou mají různé otáčky. Malý rozdíl otáček vyrovná synchronizace - to je taková třecí brzda v každé řadicí objímce, která kola napřed spojí přitlačením třecích bronzových ploch, tím dojde k vyrovnání otáček a pak teprv to pojistí ozubená adicí objímka. Když ale jedeš na dvojku 60, rozdíl otáček je tak veliký, že to prostě ta synchronizace nedá a kvalt zařadit nejde. Jedině s meziplynem, čímž se to pomalejší kolo roztočí pomocí motoru, ale to doporučuju nezkoušet a radši řadit až při 40 :-D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » čtv úno 19, 2009 16:41

Mno, tak se nám to pěkně rýsuje, to s tou jedničkou při skorostoji mi dělá taky...a pak ta trojka (to je tak 50 na 50). Ale občas se mi stane, že tam ta rychlost zajede uplně sama i malíčkem, nádherně hladce bez jakéhokoli zaškobrtnutí...ale to se stane jednou do měsíce, ani ne. Takhle kdyby tam šly pořád tak bych si chrochtal :).

No na motorce se měnil olej každej rok, takže tam ten silikon nevadil....pak je mi ale záhadou, proč se v autech mění jednou za čas, nebo spíše nemění skoro vůbec.

A něco jako vyplachovací olej není potřeba užít?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Trunda » čtv úno 19, 2009 16:59

Hmmm, zajimave... ja jsem pred repasem s razenim vicemene nemel zadny problem... obcas pri prudcejsim rozjezdu se mi stalo, ze z dvojky na trojku to zadrncelo, ale to mozna bylo spis tim, ze jsem poradne nedomackl spojku... Jinak zasouvani rychlosti mi slo vzdy naprosto luxusne, jak rika Fuji - malickem :-) Dokonce i s tema vyrachtanyma loziskama... ty na to vliv nemeli vubec. Jinak olej jsem menil docela casto, takze v souvislosti s nim nevim....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » čtv úno 19, 2009 17:17

trunda.raspi píše:Jinak olej jsem menil docela casto, takze v souvislosti s nim nevim....
Jako fakt? V převodovce?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Trunda » čtv úno 19, 2009 17:24

No :-) Protoze nejprv mi vymenoval simeringy, takze i olej a nedlouho po te loziska, plus olej :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » pát úno 20, 2009 6:03

Já myslím, že vyplachovat se nemusí, ten olej je skoro čistý a když ho vypustíš za tepla, vyteče skoro všechno, nejsou tam žádné mazací kanály a podobně, kde by zůstal. Jo a ta jednička tam jde už při 25 km/h, teď jsem to zkoušel a tu pixlu už nemám :( , prostě syntetický olej - červený jako malinový sirup :-D
Na motorce je převodový olej společný s motorem ne? Proto se mění každý rok, tak jako u auta olej v motoru.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » pát úno 20, 2009 6:54

OK, jen co bude venku slušně tak du na to! Sem teď koukal, že ten Shell co Rave doporučuje vyjde na skoro 500 a to je to "jenom" minerál, tak nevim. No on ten Total je na tom podobně. Ale všechny jsou osvědčený u francouzů (Citroen, Peugeot, ...)

No to je super, v 25km/hod ji tam běžně nedávám, ale kolikrát mám problém ji tam dát tak v 10km/hod - většinou to nevyjde :).

No v motorce se tím olejem maže i spojka, to je pravda.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Eny45 » sob úno 21, 2009 11:26

Sem našel debatu o problému s řazením, hlavně 1 stupně. Schodli se tam na následujícím problému. Bohužel tomu uplně nerozumím, pač to někdo napsal jak prase :). Ale jestli chápu: je problém na vedení od řadící páky, popisuje kulový kloub, který nesedí tam kde má. Zřejmě dát auto na rampu, jeden do auta a žadit, a druhej koukat zespoda. Řešení v jeho případě je přichycení drátem, tak aby kloub zůstal tam kde má.


put it on the ramps and check the linkages. theres a certain ball joint type thing that lifted off on mine and it wouldnt engage first or reverse gear properly. i just popped it back in its place and used a bit of wire to stop it coming out again. hope this helps!


ještě jedno potvrzení

Strangley it started before i changed the gearbox (it ate itself).
Anyway, When i was connecting back up the gearlinkage i noticed it was a little bent. Knocked it with a hammer and it is as good as new


To je řešení, nebo problém, o kterém jsem eště neslyšel. Chtělo by to prověřit.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » sob úno 21, 2009 12:05

Než si to přečtu, tak ještě jeden poznatek. Včera jsem zkoušel řadit 1čku a při 25km/hod je to hooooodně nereálné. Dám ji tam jen když auto takřka stojí, tachometr ukazuje nula nula nic. Občas se mi stane že tam nejde ani když stojím, ale to jen zřídka.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Roman620ti » sob úno 21, 2009 12:31

Fujitsu

Kdysi jsme kupovali Rapida na díly, tam dvojka při podřazování nešla dát skoro vůbec, muselo se jet fakt pomalu. Pak si jí nechal brácha zgenerálkovat a bylo po problému...než mu po 5 tis km nešla řadit trojka. Tak zgenerálkovanou převodovku jsem si rozebral do šrotu a už byh to nikdy nenechal dělat. Brácha si raději koupil zachovalou původní a sní pak nebyl jediný problém a to ta komunistická 5kvaltová převodovka byla s 1.6mpi :P
U stříbrného mi ta dvojka taky nejde nějak obstojně a jsem na tom asi jako ty, přitom u červeného je vše OK, raději klepu... Tak myslím, že s tím asi nic neuděláme než převodovku vyměnit :? Mě osobně ta dvojka nejde kolikrát zařadit při sprintování, když jí tam chci v rychlosti narvat, tak se mi to třeba na poprvé nepovede :o Ale dokud jde řadit, tak to asi řešit nebudu, ikdyž spojka už pomalu klepe na dveře :twisted:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » sob úno 21, 2009 12:55

Tomu popisu teda moc nerozumím... Každopádně začnu olejem jak popisoval Hombre, pak se uvidí!

Eny: ty jsi už olej v gear boxu měnil?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Negative
Příspěvky: 30
Registrován: sob lis 08, 2008 11:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Negative » sob úno 21, 2009 14:49

Nový poznatek z dneška:
po týdnu co auto stálo před barákem jsem nastartoval a nešla mi zařadit ani jedna rychlost kromě zpátečky, rychlost sem zařadil nakonec při vypnutém motoru a potom při jízdě při řazení vyššího stupně nebyl žádný problém, problém nastal až jsem chtěl podřadit, při jízdě jsem nemohl za boha zařadit nižší stupeň, ani když jsem zastavil a motor běžel tak řadit nešlo, musel jsem zase vypnout motor, zařadit jedničku a pak už to zase normálně šlo přeřazovat, takhle pořád dokola.....myslíte že je problém na táhlech? případně zatuhlé klouby nebo tak něco? Vůbec nevím co mám dělat :(

děkuji za odpovědi

Odpovědět