Problémy s řazením

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Trunda » pon úno 23, 2009 10:36

Hombre: souhlasim ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » pon úno 23, 2009 10:38

A našel jsem teď tu pixlu od toho oleje, co jsem tam nalil sobě, je to olej od GM , označení GR.4.581.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Fujitsu » pon úno 23, 2009 11:01

Já jsem objednal ten Total, tak jsem zvědav...hlavně aby na to bylo počasí, už konečně!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Negative
Příspěvky: 30
Registrován: sob lis 08, 2008 11:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Negative » úte úno 24, 2009 15:42

Takže: Spojka mi zabírá někde v polovině a když přijdu ráno ke studenýmu autu, teda spíš motoru a nechám ho samovolně zahřát tak rychlosti stejně nezařadím, a když se snažím zařadit rychlost bez sešlápnuté spojky tak žádné zuby nic, prostě nezařadím, nejsem mechanik, ale nebyl bych si jistej že by to mohlo být jenom olejem, kdyby to bylo jenom olejem tak bych už dopředu poznal že ty rychlosti jdou špatně řadit, ale tohle bylo fakt ze dne na den....

Negative
Příspěvky: 30
Registrován: sob lis 08, 2008 11:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Negative » úte úno 24, 2009 15:44

Jo a ještě jendo info: olej co mám v převodovce je starý minimálně rok a půl (doba jak dlouho mám auto) a najel sem s ním přes 50 000...

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » stř úno 25, 2009 6:28

Takže ovládání spojky i lamela a přítlačák jsou vpořádku, když zabírá v půlce. Tak zkus ještě to s tím zvedlým kolem, pořád to vidím na to ložisko v setrvačníku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Negative
Příspěvky: 30
Registrován: sob lis 08, 2008 11:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Negative » stř úno 25, 2009 9:53

jj, přes víkend to vyzkouším a dám vědět, každopádně zatím dík :wink:

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od KDB » stř úno 25, 2009 18:25

I když se to na dálku špatně diagnostikuje, po přečtení posledních příspěvku bych mě pro Negativa ješte jeden tip, a to zatuhlé klouby na řadícím mechanismu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od KDB » stř úno 25, 2009 18:56

Negative píše:Nový poznatek z dneška:
po týdnu co auto stálo před barákem jsem nastartoval a nešla mi zařadit ani jedna rychlost kromě zpátečky, rychlost sem zařadil nakonec při vypnutém motoru a potom při jízdě při řazení vyššího stupně nebyl žádný problém, problém nastal až jsem chtěl podřadit, při jízdě jsem nemohl za boha zařadit nižší stupeň, ani když jsem zastavil a motor běžel tak řadit nešlo, musel jsem zase vypnout motor, zařadit jedničku a pak už to zase normálně šlo přeřazovat, takhle pořád dokola.....myslíte že je problém na táhlech? případně zatuhlé klouby nebo tak něco? Vůbec nevím co mám dělat :(

děkuji za odpovědi
Tak na základě tohohle beru zpět svůj předchozí příspěvek. Tohle je ukázková porucha spojky. Když proberu jednotlivé alternativy, tak :

1)ovládání spojky-pokud je tady hydraulické, může být na počátku poruchy, kdy se Kapalina zavzdušňuje, nebo uniká jen pomalu.
Zkontroluj hladinu v nádobce a v okamžiku, kdy nelze zařadit, zkus "našlapat" pedál, Jestli ho našlapeš a zařadit půjde, je chyba v hydraulickém ovládání spojky.

2)- zadřené setrvačníkové ložisko...to zní taky pravděpodobně. Nevím, jak je tady uložení konkrétně provedené, ale z mých letitých zkušeností se Škodou (Spartak až 136) se vždy nakonec protočil konec hřídele v ložisku. To vydávalo šílené zvuky, ale na funkci to vliv nemělo.
Je tady konec hřídele vůbec nějak uložený ? U Škodovek už Favorit konec hřídel uložený vůbec neměl.....

3) Opotřebená spojka.....když už by nešlo řadit, jak to, že neprokluzuje ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » čtv úno 26, 2009 8:06

Teď jsem se díval do Rave, moc chytrý z těch malůvek nejsem, ale myslím, že přední konec spojkové hřídele (v Rave označené jako "main shaft") je uložen v (asi kuličkovém) ložisku. Ještěse můžu odpoledne mrknout v garáži, mám tam náhradní motor :lol: , tak by tam mělo být i to ložisko. S tím ovládáním nevím, není to napojené na nádobku s brzdovou kapalinou, ale je to zvlášť a kdyby ta kapalina unikla, myslím, že by spojka nezabírala v polovině. No a sjetá lamela zabírá až nahoře a klouže, vypíná ale dobře. Ještě mě napadla jedna možnost - že by praskla talířová pružina v přítlačáku, to by ale při rozjezdu škubalo.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Hombre » pát úno 27, 2009 6:05

Tak jsem se byl podívat v té garáži a opravdu tam žádné ložisko není, takže pochybju, že by se to tam natvrdo zadřelo, snad bude něco s tím přítlačákem nebo lamelou.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Eny45 » sob úno 28, 2009 11:12

Tak jsem dneska narazil na další schodnej dotaz, u Anglických Roveristů. uvidíme zda tam někdo přihodí rozumnou odpověď.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=288325

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Vilém » sob úno 28, 2009 19:00

Eny45 píše:Tak jsem dneska narazil na další schodnej dotaz, u Anglických Roveristů. uvidíme zda tam někdo přihodí rozumnou odpověď.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=288325
Tak nám to pak přelož :lol:
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Koryacs
Příspěvky: 54
Registrován: úte zář 18, 2007 17:50

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od Koryacs » ned bře 08, 2009 20:19

Dnes jsme vyměnil převodový olej a motorový olej. Před výměnou jsem měl problém s jedničkou a zpátečkou a to nemluvím o hlučnosti. Po výměně hlučnost o 50% menší a řazení a rychlosti jdou super. Ten převodový olej jsem měnil poprvý a mám najeto 160000 km z toho já 30000 km. Netuším jestli ho někdo měnil předemnou ale mohu jen doporučit, je to opravdu znát. Jinak díky všem za info o výměně.

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: Problémy s řazením

Příspěvek od tobias » ned bře 08, 2009 23:06

ahoj, nečetl jsem diskuzi předtím, ale jenom chci napsat, co mi pomohlo.

S řazením zpátečky byl problém vždycky a často šla přes zuby. Po chvíli jsem se s tím naučil počítat a už to nebyl ani tak problém. Když jsem Mazlíka koupil, měl najeto cca 100 tisíc.
A rovnou jsem vyměnil i olej v převodovce.

Teď při cca 125 tisících jsem musel znova vyměnit olej, kvůli opravě. Servisák tam dal o trochu hustější olej, než je předpsaný a světe div se, zpátečka tam padá skoro sama a stejně tak i ostatní rychlosti. Teda při hodně nízké teplotě musím tak 1 minutu jízdy řadit opatrněji a pomaleji, ale jakmile se auto zahřeje, tak je to jedna báseň :)
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Odpovědět