
Problémy s řazením
Re: Problémy s řazením
Hombre: souhlasim 

Re: Problémy s řazením
A našel jsem teď tu pixlu od toho oleje, co jsem tam nalil sobě, je to olej od GM , označení GR.4.581.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Já jsem objednal ten Total, tak jsem zvědav...hlavně aby na to bylo počasí, už konečně!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Problémy s řazením
Takže: Spojka mi zabírá někde v polovině a když přijdu ráno ke studenýmu autu, teda spíš motoru a nechám ho samovolně zahřát tak rychlosti stejně nezařadím, a když se snažím zařadit rychlost bez sešlápnuté spojky tak žádné zuby nic, prostě nezařadím, nejsem mechanik, ale nebyl bych si jistej že by to mohlo být jenom olejem, kdyby to bylo jenom olejem tak bych už dopředu poznal že ty rychlosti jdou špatně řadit, ale tohle bylo fakt ze dne na den....
Re: Problémy s řazením
Jo a ještě jendo info: olej co mám v převodovce je starý minimálně rok a půl (doba jak dlouho mám auto) a najel sem s ním přes 50 000...
Re: Problémy s řazením
Takže ovládání spojky i lamela a přítlačák jsou vpořádku, když zabírá v půlce. Tak zkus ještě to s tím zvedlým kolem, pořád to vidím na to ložisko v setrvačníku.
Re: Problémy s řazením
jj, přes víkend to vyzkouším a dám vědět, každopádně zatím dík 

Re: Problémy s řazením
I když se to na dálku špatně diagnostikuje, po přečtení posledních příspěvku bych mě pro Negativa ješte jeden tip, a to zatuhlé klouby na řadícím mechanismu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problémy s řazením
Tak na základě tohohle beru zpět svůj předchozí příspěvek. Tohle je ukázková porucha spojky. Když proberu jednotlivé alternativy, tak :Negative píše:Nový poznatek z dneška:
po týdnu co auto stálo před barákem jsem nastartoval a nešla mi zařadit ani jedna rychlost kromě zpátečky, rychlost sem zařadil nakonec při vypnutém motoru a potom při jízdě při řazení vyššího stupně nebyl žádný problém, problém nastal až jsem chtěl podřadit, při jízdě jsem nemohl za boha zařadit nižší stupeň, ani když jsem zastavil a motor běžel tak řadit nešlo, musel jsem zase vypnout motor, zařadit jedničku a pak už to zase normálně šlo přeřazovat, takhle pořád dokola.....myslíte že je problém na táhlech? případně zatuhlé klouby nebo tak něco? Vůbec nevím co mám dělat![]()
děkuji za odpovědi
1)ovládání spojky-pokud je tady hydraulické, může být na počátku poruchy, kdy se Kapalina zavzdušňuje, nebo uniká jen pomalu.
Zkontroluj hladinu v nádobce a v okamžiku, kdy nelze zařadit, zkus "našlapat" pedál, Jestli ho našlapeš a zařadit půjde, je chyba v hydraulickém ovládání spojky.
2)- zadřené setrvačníkové ložisko...to zní taky pravděpodobně. Nevím, jak je tady uložení konkrétně provedené, ale z mých letitých zkušeností se Škodou (Spartak až 136) se vždy nakonec protočil konec hřídele v ložisku. To vydávalo šílené zvuky, ale na funkci to vliv nemělo.
Je tady konec hřídele vůbec nějak uložený ? U Škodovek už Favorit konec hřídel uložený vůbec neměl.....
3) Opotřebená spojka.....když už by nešlo řadit, jak to, že neprokluzuje ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problémy s řazením
Teď jsem se díval do Rave, moc chytrý z těch malůvek nejsem, ale myslím, že přední konec spojkové hřídele (v Rave označené jako "main shaft") je uložen v (asi kuličkovém) ložisku. Ještěse můžu odpoledne mrknout v garáži, mám tam náhradní motor
, tak by tam mělo být i to ložisko. S tím ovládáním nevím, není to napojené na nádobku s brzdovou kapalinou, ale je to zvlášť a kdyby ta kapalina unikla, myslím, že by spojka nezabírala v polovině. No a sjetá lamela zabírá až nahoře a klouže, vypíná ale dobře. Ještě mě napadla jedna možnost - že by praskla talířová pružina v přítlačáku, to by ale při rozjezdu škubalo.

Re: Problémy s řazením
Tak jsem se byl podívat v té garáži a opravdu tam žádné ložisko není, takže pochybju, že by se to tam natvrdo zadřelo, snad bude něco s tím přítlačákem nebo lamelou.
Re: Problémy s řazením
Tak jsem dneska narazil na další schodnej dotaz, u Anglických Roveristů. uvidíme zda tam někdo přihodí rozumnou odpověď.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=288325
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=288325
Re: Problémy s řazením
Tak nám to pak přeložEny45 píše:Tak jsem dneska narazil na další schodnej dotaz, u Anglických Roveristů. uvidíme zda tam někdo přihodí rozumnou odpověď.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=288325

http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Problémy s řazením
Dnes jsme vyměnil převodový olej a motorový olej. Před výměnou jsem měl problém s jedničkou a zpátečkou a to nemluvím o hlučnosti. Po výměně hlučnost o 50% menší a řazení a rychlosti jdou super. Ten převodový olej jsem měnil poprvý a mám najeto 160000 km z toho já 30000 km. Netuším jestli ho někdo měnil předemnou ale mohu jen doporučit, je to opravdu znát. Jinak díky všem za info o výměně.
Re: Problémy s řazením
ahoj, nečetl jsem diskuzi předtím, ale jenom chci napsat, co mi pomohlo.
S řazením zpátečky byl problém vždycky a často šla přes zuby. Po chvíli jsem se s tím naučil počítat a už to nebyl ani tak problém. Když jsem Mazlíka koupil, měl najeto cca 100 tisíc.
A rovnou jsem vyměnil i olej v převodovce.
Teď při cca 125 tisících jsem musel znova vyměnit olej, kvůli opravě. Servisák tam dal o trochu hustější olej, než je předpsaný a světe div se, zpátečka tam padá skoro sama a stejně tak i ostatní rychlosti. Teda při hodně nízké teplotě musím tak 1 minutu jízdy řadit opatrněji a pomaleji, ale jakmile se auto zahřeje, tak je to jedna báseň
S řazením zpátečky byl problém vždycky a často šla přes zuby. Po chvíli jsem se s tím naučil počítat a už to nebyl ani tak problém. Když jsem Mazlíka koupil, měl najeto cca 100 tisíc.
A rovnou jsem vyměnil i olej v převodovce.
Teď při cca 125 tisících jsem musel znova vyměnit olej, kvůli opravě. Servisák tam dal o trochu hustější olej, než je předpsaný a světe div se, zpátečka tam padá skoro sama a stejně tak i ostatní rychlosti. Teda při hodně nízké teplotě musím tak 1 minutu jízdy řadit opatrněji a pomaleji, ale jakmile se auto zahřeje, tak je to jedna báseň

prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den