Ahoj Všem příznivcům Roverů
Tak jsem se konečně rozhoupal si pořídit nové auto. Při prolézání webu jsem se po několika přešlapech do slepých uliček zastavil u značky Rover, konkrétně čtyřstovka 1.6 kombi (r.v. 1998). Co Vám budu povídat, láska na první pohled. Okouknul sem parametry, prošel místní forum a zjistil, že mě tyto vozy zajímají a lákají. Roverů po bazarech moc není a tak bych se rád nejprve obrátil na někoho dosud s následující prosbou. Mohl by se prosím někdo vlastnící tento typ podělit se se svými zkušenostmi a poradit na co si při shánění a koupi tohoto vozu dát pozor, čeho se vyvarovat atd? Případně pokud by se našel někdo, kdo mi v Praze a okolí vůz ukáže , poradí atd, budu vděčný... Děkuji za Vaše reakce...
Honza
Poradíte ohledně R400?
Tak toho je hodně.
Kontrolu VIN kodů, nebo možného poškození auta přeskočím, to je asi jasný.
Najeté kilometry poznáš částečně dle opotřebení volantu... sedaček, i plynového pedálu. Musel bys ale prošmejdit fotky nějakejch ojetejch roverů, k porovnání.
- 100tisíc Km +- odejde těsnění pod hlavou, nebo už odešlo. Je třeba ho měnit. Jinak hrozí poškození motoru.
- Zrovna tak rozvodovej řemen.
- může hučet převodovka v rychlostech kolem 90Km/h, pak sou to její ložiska. Oprava ložisek nebo staronová převodovka, obojí 8k. (ale závada je jen hučení, jinak to ničemu nevadí)
- celkově bych se zaměřil hlavně na motor. Kouknout zespoda, i z vrchu, hledat olejové skvrny, nejlíp asi po zkušební jízdě.
- Prohlédnout čistotu chladící kapaliny v nádržce. Nutno před ohřátím motoru.
- Za jízdy si pak hlídej ukazatel teploty, měl by zůstat po zahřátí neměně cca na 40% ze sta.
- víc mě nenapadá, pak už sou to takové běžnosti, špatné ložiska v kolech poznáš dle hučení při zatočení.
- Možná pujdou špatně otvírat některé dveře, pak bude stačit rozdělat a promazat.
- hluk narůstá od 2500 tisíc do 3500. Pak se zvyšuje už dost pozvolna.
Kontrolu VIN kodů, nebo možného poškození auta přeskočím, to je asi jasný.
Najeté kilometry poznáš částečně dle opotřebení volantu... sedaček, i plynového pedálu. Musel bys ale prošmejdit fotky nějakejch ojetejch roverů, k porovnání.
- 100tisíc Km +- odejde těsnění pod hlavou, nebo už odešlo. Je třeba ho měnit. Jinak hrozí poškození motoru.
- Zrovna tak rozvodovej řemen.
- může hučet převodovka v rychlostech kolem 90Km/h, pak sou to její ložiska. Oprava ložisek nebo staronová převodovka, obojí 8k. (ale závada je jen hučení, jinak to ničemu nevadí)
- celkově bych se zaměřil hlavně na motor. Kouknout zespoda, i z vrchu, hledat olejové skvrny, nejlíp asi po zkušební jízdě.
- Prohlédnout čistotu chladící kapaliny v nádržce. Nutno před ohřátím motoru.
- Za jízdy si pak hlídej ukazatel teploty, měl by zůstat po zahřátí neměně cca na 40% ze sta.
- víc mě nenapadá, pak už sou to takové běžnosti, špatné ložiska v kolech poznáš dle hučení při zatočení.
- Možná pujdou špatně otvírat některé dveře, pak bude stačit rozdělat a promazat.
- hluk narůstá od 2500 tisíc do 3500. Pak se zvyšuje už dost pozvolna.
Taky silentbloky v zadních ramemech bývají špatné (takové ty velké), pozná se to tak, že při přejetí nerovnosti to vzadu hlasitě mlátí a při odbrzdění auta lze zadním kolem rukou pohybovat dopředu - dozadu. Nové sojí sice jen kolem 500/kus, ale výměna + geometrie je dražší. Bacha na korozi zadních lemů a prahů vpředu kolem lišt, ale to se spíš týká ročníků 96.
Hombre děkuji, ty silentbloky mě až tak nebolí, to se dá asi udělat, nebo nechat udělat bez problémů a není to ažtak nákladné a je to takové běžné vozidlové opotřebení. S tím se "počítá". Můžete třeba ještě říct něco o dálkovém ovládání a souvisejícího zablokování startu vozu, pokud je to provazbené, někde jsem četl o problémech stím souvisejících...
Děkuji
Děkuji
zalezi odkud jste ... popr. ja z Prahy, takze pokud jste nekde tady kolem, muzu s vami se tam zajit podivat...
popr. mi napiste na mail....
dados.b@seznam.cz
popr. mi napiste na mail....
dados.b@seznam.cz