Pořád škube 420SDi

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » pát dub 24, 2009 19:37

Dobrý den, obracím se na vás s prosbou, auto škube od 2000 do 2500 otáček, hlavně při studeném motoru.Po ohřátí motoru škubání přestane, ale je stále znatelný pokles výkonu v těchto otáčkách. Byl jsem na diagnostice, tam zjistili vadnou váhu vzduchu. Tu jsem dnes vyměnil, odpojil jsem baterii cca. na 10min, aby se závada vymazala z paměti závad, ale škubání nepřestalo. Auto se chová naprosto stejně jako před výměnou. Prosím o radu,jestli už má s tím někdo zkušenosti, nebo jestli někoho z vás něco napadá. Děkuji Petr

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 20:40

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od stepan.korba » sob dub 25, 2009 9:31

já měl něco podobnýho.. vyměnil sem lambda sondu a vzduchovej filtr.. auto jezdí jako fík :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Trunda » sob dub 25, 2009 9:47

Jenze on ma diesla ;-) Tam to bude asi trosku o necem jinem.... chce to radu nekoho, kdo ma zkusenosti s timhle motorem.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Tommi_82 » sob dub 25, 2009 15:13

No an tu váhu to vypadá pořád, co jsi tam dal za váhu? Jinak odpojením baterie se paměť závad podle mě nevymaže, každopádně, pokud je váha v pořádku tak by to mělo jet dobře i bez jakýhokoli odpojování baterie.
Jak ti to jede s odpojeným konektorem váhy vzduchu?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » sob dub 25, 2009 17:51

S odpojenou váhou to jede naprosto stejně, při dosažení 2000 otáček to začne škubat a po ohřátí škubání ustane, ale je cítit jako když se ten motor mírně dusí asi tak do 2500 ot., pak je cítit zátah.Hadice od turba jsem kontroloval jestli nejsou prasklé a po přidání plynu je cítit jak se tlakují. Jediné čeho jsem si ještě všiml, je mírné vrčení při zapnutém zapalování před startem od vstřikovacího čerpadla, je to asi podávací čerpadlo. Jen je divné že když nenasartuji tak to vrčí pořád, jako když nenatlakuje, myslím že by mělo natlakovat a asi vypnout?

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » sob dub 25, 2009 17:54

váhu jsem kupaval novou, dal jsem tam Starline. http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx? ... h=VV%20099

Uživatelský avatar
Urael
Příspěvky: 107
Registrován: pát črc 18, 2008 18:52
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Urael » sob dub 25, 2009 19:37

jestlize se auto chova naprosto stejne s odpojenou vahou, tak je vaha vyloucena.Co se tyce restartu RJ (odpojeni baterie v tomhle pripade), myslim ze by se mel provadet vzdy pri vymene elekto. soucasti pro znovunacteni spravnych hodnot z cidel pro ECU....
Podival bych se na palivovy filtr a balonek na privodu nafty, ale otazka je jak se zavada projevila...postupne nebo nahle?

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » sob dub 25, 2009 20:20

Proč mě tedy na diagnistice řekli, že je vadná váha vzduchu? Prvně jsem asi zaznamenal mírný pokles výkonu při 2000-25000ot. a občasné zacukání motoru cca po 20km jízdě, to se jevilo na EGR, tak jsem ho zaslepil a to škubání teplého motoru přestalo a delší dobu byl klid, pak se přidalo to cukání za studena při dosažení 2000 ot. to prostě cuká až do dosažení 2500ot..Ten pokles výkonu u teplého motoru v těchto otáčkách je jen nepatrný a jen při mírně sešlápnutém plynu, při razantnějším přidání se zdá vše v pořádku . Filtry jsou nové, jak palivový tak i vzduchový, nafta nikde neuniká a ten balonek mě napadl taky. Ale když ho mačkám tak ztvrdne a nafta není nikde vidět že by prosakovala. A co to vrčení toho čerpadla před startem? Dělá vám to taky? Nebo je to u mě nějaká závada? Ještě mě napadlo nějaké čidlo teploty(vzduchu a vody)

Uživatelský avatar
Urael
Příspěvky: 107
Registrován: pát črc 18, 2008 18:52
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Urael » sob dub 25, 2009 20:54

to cerpadlo nevim...nikdy me nenapadlo cekat jestli ztichne...proste vzdy necham nazhavit a startuju takze nevim...no zitra se podivam.
Opravdu vse ukazuje na vahu a po slezeni nespocet diskusi na tuhle zahadnou vecicku je to u dieselu priznak primo ukazkovy a sam bych po ni taky sel i bez diagu, ale na druhou stranu po odpojeni konektoru "zadna zmena" - to skoro nepripada v uvahu - navic pri novych filtrech jak pisete.
Mozna bych zkusil nejaky pripravek pro cisteni vstrikovaciho systemu ala usazeniny a pak motor za ohrateho stavu trochu pozlobit ve vyssih otackach.Kdyz se jezdi stale na nizke otacky muze se obcas nekde neco vytvorit.
Neni to zadna velka investice (cca kolem 200 se pohybuji tyto prisady do nafty)...a nic se tim nezkazi

Hibs
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 18:10
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Hibs » ned dub 26, 2009 18:35

Mě to u toho čerpadla vrčí taky, ale vrčí to i po nastartování ( jen je to míň slyšet protože vrčí motor.) Ale teďka jsem měl závadu na čerpadle, takže ho budu měnit a dám vědět, jestli vrčí i to jiné.

Hibs
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 18:10
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Hibs » ned dub 26, 2009 18:38

Jo a s tou váhou vzduchu, otci odešla Váha vzduchu, šlo to poznat na poklesu výkonu, ale až kdyz se motor vytáčel nad 4000, tak už to netáhlo a dokonce i spomalovalo, po výměně auto zase jezdilo jako drak. Tvá závada bude podle mě spojena s nějakým jiným čidlem na palivovém systému.

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » ned dub 26, 2009 20:47

Tak jsem dnes odpoledne vyndal veškeré hadice od turba abych se přesvedčil že jsou 100% zdravé! A jedna až ta přímo u turba měla jakoby puchýř pod vrchní vrsvou gumy (mezi látkou a gumou), byla tam i malinkatá dirka, jako od špendlíku. Ta odfouknutá guma byla i zbarvena do hněda, jako když je spálená. Přitom když jsem nastartoval a zvýšil otáčky motoru tak jsem tam okolo této hadice šahal a nic jsem nezjistil že by foukala. Pokusil jsem se to zalepit Lucoprenem a přebandážovat, ale určitě jí musím vyměnit(až jí seženu). Zítra se to pokusím dát dohromady a vyzkoušet zda to bylo ono. Přišlo my že ta dirka nebyla turch, tak jsem na to zítra zvědavý. Ale hlavně co mě zaraziloje velké znečičtění sacího potrubí, vypadá jak by ho někdo vymazal grafitovou vazelínou, nejspíš to je od EGR ventilu, ale přitom ho mám už rok zaslepený.

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » ned dub 26, 2009 20:58

Ještě jednu věc jsem zapoměl napsat, našel jsem uvolněné čidlo na hoře na převodovce, myslím že to je jen náhon tachometru, bylo plastové a když jsem ho vytočil úplně ven, tak na převodovce byl přišroubován protikus ze kterého koukal čtyřhran. Nejsem si jist zda to je jen k tachometru a nebo i pro něco jiného.

Uživatelský avatar
Urael
Příspěvky: 107
Registrován: pát črc 18, 2008 18:52
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od Urael » ned dub 26, 2009 21:26

melo by byt jen k tachometru

petrpitr
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 03, 2007 12:37
Bydliště: Nýřany (Plzeň-sever)

Re: Pořád škube 420SDi

Příspěvek od petrpitr » úte dub 28, 2009 19:11

Tak jsem to dal vše do kupy, projel a je to bez škubání. Asi v té zadní hadici od turba byla opravdu dirka. Tak snad to už bude OK.Mám ji jen provizorně zalepenou, tak kdyby měl někdo informaci kde se dá koupit nová, tak jí moc uvítám. Je to kousek gumové trubky 8cm dlouhá, na jedné straně má vnitřní průměr 35mm a na druhé straně 52mm.

Odpovědět