Příspěvek
od Hombre » úte čer 23, 2009 11:17
Tak vidím, že se tady bavíte o jízdě na neutral a ekonomičnosti této jízdy, napíšu vám teda, jaký jsem provedl pokus:
Především bych chtěl zdůraznit, že jízda na neutral se vyplatí pouze v těchto případech:
-dojezd po rovince nebo z mírného kopečka do obce a zpomalení z 90 na 50 km/h
-dojezd ke křižovatce, nebo kruhovému objezdu
Zjistil jsem totiž, pomocí PP, že třeba v prvním případě spotřebuje motor na rozhodujícím úseku 800 m před obcí dvojnásobné množství paliva, když budete brzdit motorem protože:
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem dojet na neutrál, musíte vyřadit 800 m před obcí, aby auto zpomalilo z 90 km/h na 50 km/h, těchto 800 m běži motor na volnoběh se spotřebou 1 litr/hodinu, to znamená průměrně 1,55 l/100 km. Tento úsek tedy ujedete za 0,0124 litrů benzinu.
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem brzdit motorem, musíte sundat nohu z plynu 400 metrů před obcí, abyste z 90 km/h zpomalili na 50 km/h, takže prvních 400 m měřeného úseku jedete konstantní rychlostí 90 km/h se spotřebou asi 6 l/100 km, dalších 400 metrů je spotřeba 0, akorát po poklesu otáček pod 1500 je třeba podřadit, protože ŘJ motoru zase trochu paliva přidá, toto ale neberu v úvahu. I tak posledních 800 m před obcí tedy ujedete za 0,024 litrů benzinu.
Podobně to je při dojezdech na křižovatku, ale to je v daných podmínkách špatně změřitelné.
Je to hlavně o tom, že udržovat motor v otáčkách kolem 3000 stojí více energie, než volnoběh. PP sice při brzdění motorem ukazuje 0, ale maříte kynetickou energii auta, kterou jste získali předtím, na vytáčení motoru do otáček.
Samozřejmě lze této techniky využívat jen při klidné jízdě. Je však spousta situací, keré se neobejdou bez brzdění, ať motorem, nebo provozní brzdou, například jízda z kopce v zatáčkách, neznámé nebo nepřehledné úseky, dojezd ke křižovatce z kopce a podobně. V tomto případě je VŽDY lepší brzdit motorem se zařazeným rychlostním stupněm.
.....
Rover 45 1.6 2005...............
MG-F 1.8 1999........

.

........

...........

.......