Palubní počítač
Re: Palubní počítač
Hombre: nemyslíš náhodou vstřikovací lištu?
Eny45: no, to že si to veme víc ve vyšších otáčkách bude nejspíš tím, že v 3000rpm to spálí za danej čas polovinu benzínu, než při 6000rpm, hm?
s těma kvaltama je věda v tom, že nižší kvalty přenášej sílu na kola s větším převodem, takže k otočení kola o určitej úhel třeba na 2ku je potřeba víc otáček motoru, než třeba na 4ku...a když sme u toho, zkus tomu dát plnej na jedničku, to uvidíš čísla...
a s tím 1, 2, neutrál- jak jsi prosímtě přišel na to, že je to úspornější, než jezdit "normálně"?
a jen taková technická- napadlo Tě, že jezdit bez zařazenýho kvaltu (nedejbože zatáčky) není zrovna nejbezpečnější?
Eny45: no, to že si to veme víc ve vyšších otáčkách bude nejspíš tím, že v 3000rpm to spálí za danej čas polovinu benzínu, než při 6000rpm, hm?
s těma kvaltama je věda v tom, že nižší kvalty přenášej sílu na kola s větším převodem, takže k otočení kola o určitej úhel třeba na 2ku je potřeba víc otáček motoru, než třeba na 4ku...a když sme u toho, zkus tomu dát plnej na jedničku, to uvidíš čísla...
a s tím 1, 2, neutrál- jak jsi prosímtě přišel na to, že je to úspornější, než jezdit "normálně"?
a jen taková technická- napadlo Tě, že jezdit bez zařazenýho kvaltu (nedejbože zatáčky) není zrovna nejbezpečnější?
Rover 825TD
Re: Palubní počítač
čoeče máš tam chybu za danej čas při 3000 a 6000 otáčkách sice spálí víc benzínu. Ale pokud to přirovnáš k ujetejm kylometrům, tak je to jiná.
Pak by si člověk myslel že je jedno zda jede na trojku 100km a jede to při 3000 otáčkách dvě hodiny, a nebo při 6000 otáčkách jen hodinu. V obou případech ujede 100km a jednou za poloviční čas...
jenže dle toho co ukazuje počítač, to není uměrný. A ve vysokejch otáčkách na jeden ciklus motoru, je spotřeba vyšší, než v nízkejch otáčkách na jeden cilkus motoru. To sem tím chtěl říct.
Jinak opravdu se vyplatí jezdit na neutrál. Samozřejmě jen v usekách kde není třeba motoru. jde oto že když má auto 50km/h a jedeš rovinku která končí zas křižovatkou a nebo jedeš mírně z kopce, tak neutrál baští v téhle rychlosti cca 2,5 litru. brzdit motorem nelze, to bys zpomalil. A jízna ny čtyřku tě stojí 5-6 litrů a jedeš stejně jak s neutrálem. Ale těchle míst je v každém městě jen pár. V mém případě jízdou do práce na 3 km trase, je to asi 1200 metrů. cestou zpátky 0 metrů...
Pak by si člověk myslel že je jedno zda jede na trojku 100km a jede to při 3000 otáčkách dvě hodiny, a nebo při 6000 otáčkách jen hodinu. V obou případech ujede 100km a jednou za poloviční čas...
jenže dle toho co ukazuje počítač, to není uměrný. A ve vysokejch otáčkách na jeden ciklus motoru, je spotřeba vyšší, než v nízkejch otáčkách na jeden cilkus motoru. To sem tím chtěl říct.
Jinak opravdu se vyplatí jezdit na neutrál. Samozřejmě jen v usekách kde není třeba motoru. jde oto že když má auto 50km/h a jedeš rovinku která končí zas křižovatkou a nebo jedeš mírně z kopce, tak neutrál baští v téhle rychlosti cca 2,5 litru. brzdit motorem nelze, to bys zpomalil. A jízna ny čtyřku tě stojí 5-6 litrů a jedeš stejně jak s neutrálem. Ale těchle míst je v každém městě jen pár. V mém případě jízdou do práce na 3 km trase, je to asi 1200 metrů. cestou zpátky 0 metrů...
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Koukám, že někteří se snaží z toho PP vytěžit opravdu maximum . Já ho mám spíš jen jako orientační měřidlo, než "čidlo" podle kterého jezdím. Na jednu stranu je to dobře, na tu druhou bych to s tím neutrálem za každou cenu taky moc nepřeháněl kvůli již zmiňované bezpečnosti. Teď v létě je to riziko podstatně menší, ale v zimě..... no zkrátka, necpat ho tam za každou cenu. Spíš se dá dost ušetřit tím, že při konstantní rychlosti povolíš nohu tak, aby to žralo co nejmín a zároveň auto nezpomalovalo.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Eny45: ajo tak to myslíš, no tak to je daný úrovní otevření klapky (sešlápnutí plynu), abys si motor udržel 6000rpm, tak tam musíš ládovat mnohem víc směsi, než na udržení těch 3000rpm...při plným plynu tam zase musí cpát víc směsi na rychlejší zvýšení otáček...
ad neutrál- osobně ho používám maximálně na semaforu...
ad neutrál- osobně ho používám maximálně na semaforu...
Rover 825TD
Re: Palubní počítač
Tak vidím, že se tady bavíte o jízdě na neutral a ekonomičnosti této jízdy, napíšu vám teda, jaký jsem provedl pokus:
Především bych chtěl zdůraznit, že jízda na neutral se vyplatí pouze v těchto případech:
-dojezd po rovince nebo z mírného kopečka do obce a zpomalení z 90 na 50 km/h
-dojezd ke křižovatce, nebo kruhovému objezdu
Zjistil jsem totiž, pomocí PP, že třeba v prvním případě spotřebuje motor na rozhodujícím úseku 800 m před obcí dvojnásobné množství paliva, když budete brzdit motorem protože:
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem dojet na neutrál, musíte vyřadit 800 m před obcí, aby auto zpomalilo z 90 km/h na 50 km/h, těchto 800 m běži motor na volnoběh se spotřebou 1 litr/hodinu, to znamená průměrně 1,55 l/100 km. Tento úsek tedy ujedete za 0,0124 litrů benzinu.
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem brzdit motorem, musíte sundat nohu z plynu 400 metrů před obcí, abyste z 90 km/h zpomalili na 50 km/h, takže prvních 400 m měřeného úseku jedete konstantní rychlostí 90 km/h se spotřebou asi 6 l/100 km, dalších 400 metrů je spotřeba 0, akorát po poklesu otáček pod 1500 je třeba podřadit, protože ŘJ motoru zase trochu paliva přidá, toto ale neberu v úvahu. I tak posledních 800 m před obcí tedy ujedete za 0,024 litrů benzinu.
Podobně to je při dojezdech na křižovatku, ale to je v daných podmínkách špatně změřitelné.
Je to hlavně o tom, že udržovat motor v otáčkách kolem 3000 stojí více energie, než volnoběh. PP sice při brzdění motorem ukazuje 0, ale maříte kynetickou energii auta, kterou jste získali předtím, na vytáčení motoru do otáček.
Samozřejmě lze této techniky využívat jen při klidné jízdě. Je však spousta situací, keré se neobejdou bez brzdění, ať motorem, nebo provozní brzdou, například jízda z kopce v zatáčkách, neznámé nebo nepřehledné úseky, dojezd ke křižovatce z kopce a podobně. V tomto případě je VŽDY lepší brzdit motorem se zařazeným rychlostním stupněm.
Především bych chtěl zdůraznit, že jízda na neutral se vyplatí pouze v těchto případech:
-dojezd po rovince nebo z mírného kopečka do obce a zpomalení z 90 na 50 km/h
-dojezd ke křižovatce, nebo kruhovému objezdu
Zjistil jsem totiž, pomocí PP, že třeba v prvním případě spotřebuje motor na rozhodujícím úseku 800 m před obcí dvojnásobné množství paliva, když budete brzdit motorem protože:
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem dojet na neutrál, musíte vyřadit 800 m před obcí, aby auto zpomalilo z 90 km/h na 50 km/h, těchto 800 m běži motor na volnoběh se spotřebou 1 litr/hodinu, to znamená průměrně 1,55 l/100 km. Tento úsek tedy ujedete za 0,0124 litrů benzinu.
Pokud pojedete po rovince před obcí s úmyslem brzdit motorem, musíte sundat nohu z plynu 400 metrů před obcí, abyste z 90 km/h zpomalili na 50 km/h, takže prvních 400 m měřeného úseku jedete konstantní rychlostí 90 km/h se spotřebou asi 6 l/100 km, dalších 400 metrů je spotřeba 0, akorát po poklesu otáček pod 1500 je třeba podřadit, protože ŘJ motoru zase trochu paliva přidá, toto ale neberu v úvahu. I tak posledních 800 m před obcí tedy ujedete za 0,024 litrů benzinu.
Podobně to je při dojezdech na křižovatku, ale to je v daných podmínkách špatně změřitelné.
Je to hlavně o tom, že udržovat motor v otáčkách kolem 3000 stojí více energie, než volnoběh. PP sice při brzdění motorem ukazuje 0, ale maříte kynetickou energii auta, kterou jste získali předtím, na vytáčení motoru do otáček.
Samozřejmě lze této techniky využívat jen při klidné jízdě. Je však spousta situací, keré se neobejdou bez brzdění, ať motorem, nebo provozní brzdou, například jízda z kopce v zatáčkách, neznámé nebo nepřehledné úseky, dojezd ke křižovatce z kopce a podobně. V tomto případě je VŽDY lepší brzdit motorem se zařazeným rychlostním stupněm.
Re: Palubní počítač
Hele Hombre, když to taky takle sleduješ, nestává se ti, že chceš brzdit motorem, dáš nohu z plynu, auto sice začne lehce brzdit ale nevypne přívod paliva. takže brzdí jen tak napůl...
Mě se to dost stává, a není to studeným motorem. sou i chvíle kdy podřazuju na trojku, skočí tam 3000 otáček a stejně furt vstřikuje palivo. Když podřadím ještě víc, tak už to funguje. Někdy zase brzdí motorem už od 2000 - což je správně.
Né že by mě to nějak moc štvalo, ale nechápu to.
Mě se to dost stává, a není to studeným motorem. sou i chvíle kdy podřazuju na trojku, skočí tam 3000 otáček a stejně furt vstřikuje palivo. Když podřadím ještě víc, tak už to funguje. Někdy zase brzdí motorem už od 2000 - což je správně.
Né že by mě to nějak moc štvalo, ale nechápu to.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Eny, tak to má velice jedoduché vysvětlení. Když jedeš s normálním teplým motorem, začíná to dávkovat při cca 1600 ot., ale jakmile zapneš klimu, tak se tato hranice posouvá někde ke 2500 až 3000, jak popisuješ...toho jsem si všimnul hned poprvé, když jsem zapnul klimu, nepotřboval jsem k tomu ani PP...motor evidentně nebrzdí, naopak se ještě přikrmuje a jízda je pak mírně cukavá, protože v rozmezí 2000 - 3000 ot se jezdí asi nejvíc.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
No někdy to chvilku trvá, než se to palivo zastaví, hlavně když jsou ty otáčky jen kolem 2000, a když máš zapnutou klimu, jsou ty otáčky nutné k odstavení paliva ještě vyšší - kolem 3000. Takže se klidně stane, že jedeš piánko z mírného kopečka s klimou na pětku 90 a pustíš nohu z plynu, protože před tebou někdo zavazí - a auto vesele papá pořád kolem 3l/100 a navíc houby zpomaluje, takže musíš podřadit.
Ještě bysme mohli sestavit tabulku, do jaké rychlosti to jede za 0 při 5,4 a 3 rychl. stupni s klimou a bez ní. Jako že by ses rozjel a pustil plyn a nechal auto zpomalovat, až se tam objeví nějaká spotřeba a tuto rychlost zaznamenat, pak bysme to porovnali, jestli jsou na tom 400 a 45 stejně
Až pojedu dneska domů, tak to zkusím.
Ještě bysme mohli sestavit tabulku, do jaké rychlosti to jede za 0 při 5,4 a 3 rychl. stupni s klimou a bez ní. Jako že by ses rozjel a pustil plyn a nechal auto zpomalovat, až se tam objeví nějaká spotřeba a tuto rychlost zaznamenat, pak bysme to porovnali, jestli jsou na tom 400 a 45 stejně
Až pojedu dneska domů, tak to zkusím.
Re: Palubní počítač
nojo, jenže já klimu defakto vůbec nepoužívám Takže asi uděláme nějaké to porovnání. Protože já to spíš vidím na nějaou závadu, spíš se v tom ale hrabu ze zvědavosti, než že bych to chtěl napravovat.
třeba dnesk jsem to zkoušel, a na čtiřku se studeným motorem to krásně brzdilo od cca 2200.
A jindy fakt valím z prudkého kopce a neodstaví přívod paliva ani při 3000. Když přeřadím, přibrzdím, přidám plyn a za 100 metrů to zkusím znova, tak se chytne a auž brzdí..
třeba dnesk jsem to zkoušel, a na čtiřku se studeným motorem to krásně brzdilo od cca 2200.
A jindy fakt valím z prudkého kopce a neodstaví přívod paliva ani při 3000. Když přeřadím, přibrzdím, přidám plyn a za 100 metrů to zkusím znova, tak se chytne a auž brzdí..
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Tak jsem to vyzkoušel, jel jsem jenom kousek, ale motor byl teplý z předchozí jízdy, takže:
na 5. stupeň to začne krmit při asi 54 km/hod podle PP (radaru)
na 4. stupeň při 42 km/hod
na 3. stupeň při 32 km/hod
takže to jde hezky postupně... na otáčky jsem v tu chvíli nekoukal, ale pokaždé to bylo někde lehce nad 1500. Jel jsem BEZ klimatizace.
na 5. stupeň to začne krmit při asi 54 km/hod podle PP (radaru)
na 4. stupeň při 42 km/hod
na 3. stupeň při 32 km/hod
takže to jde hezky postupně... na otáčky jsem v tu chvíli nekoukal, ale pokaždé to bylo někde lehce nad 1500. Jel jsem BEZ klimatizace.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Taky jsem to zkoušel jen bez klimy, a výsledky jsou velice podobné, jako má Fuji.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Takže dovolenka, 690 km najeto celkem po českých luzích a hájích - nevím co všichni vidíte na tom chorvatsku , když u nás je taky moc pěkně. Celkový průměr 6,9 a to se hodně jezdilo po horách, samej kopec a zatáčka, dálnice žádná, ve dvou, plus plnej kufr, zhruba polovina s klimou.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
V podstatě jsem to vyladil tak, že údaje z PP a z tankování se shodují. No ale když jezdím tady po těch okreskách, a krátký trasy tak jezdím kolem 7,5, takže přeci jenom tam ta dálková cesta je znát.
Fotek je pramálo, protože se všude po horách chodí pěšky, ale po něčem kouknu.
Fotek je pramálo, protože se všude po horách chodí pěšky, ale po něčem kouknu.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz