
Jak je to s "V-Tecem"?
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Jak je to s "V-Tecem"?
Už dlouhou dobu marně hledám informace o tom, jestli naše Roverácké motory mají podobnou technologii proměnného časování ventilů, jako měla ve své době Honda v Civicu pod označením V-Tec. Jeden říká, že 82kW v 1.6 není možné bez onoho proměnného časování, druhý zase, že Rovery to na rozdíl do Hond nemají, tak kde je potom pravda?? 

Pokud mluvíme o K- serii, 1,4 - 1,6 - 1,8
Dle mě ho nemá. Jelikož ten motor je konstrukčně pradědek.
První byl s obsahem 1,4, 16V 95 Koní v roce 1989 !!
1995 pak přišli 1,6ky, a později 1,8ky, které měla 45ka v roce 2000. A samozřejmě Lotus.
1.8T přišla v roce 2002 s výkonem 150 - 160 koní, a nahradila 2.0 V6.
Jako K-serie motorů rover byla ve své době světovou špičkou. Byli neuvěřitelně lehký a výkoný. A někdy v roce 05 - 06 je měl nahradit novej motor, kterej ventili neovládal vačkou, ale bůh ví jak... detaily neznám.
Například z 1,8 de bez turba vymačkat přez 260 koní. pro zajímavost, se to dělá halvně zvednutím otáček k hranici 8500
.
A do metra, což je něco jako Rover 100, se někdy v 90 letech dával neturbovanej motor, kterej měl přez 600 koní
Tuším že to byl osmi válec cca 4L. A hrdinové těchdejší doby s tím jezdili závody. Nutno podotknout že to auto mělo cca 600 kilo, a z toho byl 100 kilovej motor za řidičem, takže každá havárka byl smrták 
Eště mě tak napadá. Rover 400 a 45 se připodobňuje k Hondě. Je to konstručně skoro stejný auto. Ale je dobrý vědět že ty kvalitní a dobře hodnocený Hony Civic, vyráběl právě Rover v Anglii pro Hondu. A proto sou tak dobrý. Ty co vyráběla Honda sama, se lišili interiérem a kvalitou...
Dle mě ho nemá. Jelikož ten motor je konstrukčně pradědek.
První byl s obsahem 1,4, 16V 95 Koní v roce 1989 !!
1995 pak přišli 1,6ky, a později 1,8ky, které měla 45ka v roce 2000. A samozřejmě Lotus.
1.8T přišla v roce 2002 s výkonem 150 - 160 koní, a nahradila 2.0 V6.
Jako K-serie motorů rover byla ve své době světovou špičkou. Byli neuvěřitelně lehký a výkoný. A někdy v roce 05 - 06 je měl nahradit novej motor, kterej ventili neovládal vačkou, ale bůh ví jak... detaily neznám.
Například z 1,8 de bez turba vymačkat přez 260 koní. pro zajímavost, se to dělá halvně zvednutím otáček k hranici 8500

A do metra, což je něco jako Rover 100, se někdy v 90 letech dával neturbovanej motor, kterej měl přez 600 koní


Eště mě tak napadá. Rover 400 a 45 se připodobňuje k Hondě. Je to konstručně skoro stejný auto. Ale je dobrý vědět že ty kvalitní a dobře hodnocený Hony Civic, vyráběl právě Rover v Anglii pro Hondu. A proto sou tak dobrý. Ty co vyráběla Honda sama, se lišili interiérem a kvalitou...
No muj strejda před hodně lety ... tak 10ti... prodával v Praze Hondy. Tuším Vavřinec motor sport
ale už nevím.
Dodnes jezdí právě tím "anglickým" Civicem. No a říkal už tehdá, že ty auta sou bezporuchový. Minimum reklamací atd... Až nedávno mi došlo že je dělal vlastně Rover, takže to defakto nejsou hondy, ale půl Rovery
Jinak ten V-tec mám potvrzenej, tyhle naše motory Roveru nemaj variabilní časování... Ono taky kdyby ho měli, tak by nepotřebovali například klapku přívodu vzduchu v sání, protože nasátej vzduch by se ovlivnoval právě ventilama...

Dodnes jezdí právě tím "anglickým" Civicem. No a říkal už tehdá, že ty auta sou bezporuchový. Minimum reklamací atd... Až nedávno mi došlo že je dělal vlastně Rover, takže to defakto nejsou hondy, ale půl Rovery

Jinak ten V-tec mám potvrzenej, tyhle naše motory Roveru nemaj variabilní časování... Ono taky kdyby ho měli, tak by nepotřebovali například klapku přívodu vzduchu v sání, protože nasátej vzduch by se ovlivnoval právě ventilama...
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Eny45 píše:No muj strejda před hodně lety ... tak 10ti... prodával v Praze Hondy. Tuším Vavřinec motor sportale už nevím.
Dodnes jezdí právě tím "anglickým" Civicem. No a říkal už tehdá, že ty auta sou bezporuchový. Minimum reklamací atd... Až nedávno mi došlo že je dělal vlastně Rover, takže to defakto nejsou hondy, ale půl Rovery![]()
Jinak ten V-tec mám potvrzenej, tyhle naše motory Roveru nemaj variabilní časování... Ono taky kdyby ho měli, tak by nepotřebovali například klapku přívodu vzduchu v sání, protože nasátej vzduch by se ovlivnoval právě ventilama...
Jedna verze LOTUS ELISE měla výkon 202 koní.A Lotus používal motory K-serie,které měly proměnné časování ventilů.Nevím jestli se motor 1,8 Vi montoval do Roveru ale co třeba MG-ZR ? A dostat výkon 200 koní do motoru který je na pohled stejný jako benzínová čtrnáctistovka v mnoha našich Roverech je velice slušné !

ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Tak jsem prohledal net 
1.8 měla výkon od 117(rover 45) do 136 koní (MG TF 135)
pak je tu 1.8 VVC která má 145 Koní v 7000 otáčkách ! použití od Rover 200 Vi až MG F 1.8i VVC (ale né v roveru 200,25,400,45,75...)
pak je tu 1.8 T 160 koní v 5500. Použití v 75ce, a MG ZT, ZR, TF
zajímavá je taky tahle 1.6 ka
16v
116Ps @ 6250rpm
145Nm @ 4700rpm
2002-date: MG TF 115 2003-date: MG ZS 115
by mě zajímalo čém se ten motor liší, pač má výkon jak 1.8ka. Asi jen naladěním ?

1.8 měla výkon od 117(rover 45) do 136 koní (MG TF 135)
pak je tu 1.8 VVC která má 145 Koní v 7000 otáčkách ! použití od Rover 200 Vi až MG F 1.8i VVC (ale né v roveru 200,25,400,45,75...)
pak je tu 1.8 T 160 koní v 5500. Použití v 75ce, a MG ZT, ZR, TF
zajímavá je taky tahle 1.6 ka
16v
116Ps @ 6250rpm
145Nm @ 4700rpm
2002-date: MG TF 115 2003-date: MG ZS 115
by mě zajímalo čém se ten motor liší, pač má výkon jak 1.8ka. Asi jen naladěním ?
Ještě jsem koukal na Ten Lotus, tak co jsem vyčetl ten výkon se honí hlavně otáčkama. K-serie je vysokootáčkovej motor, Seriově umí 6500 - 7000 ? Kdežto v Lotusu umí ještě víc.
Uprava spočívá ve výměně ventilů za lehčí variantu, upravení a vybroušení kanálků pro chladící kapalinu, a pár dalších drobností. někde doma mám komplet návod jak udělat z 1,8ky - 1,8ku z Lotusu
Ale je anglicky. A předpokládám že ta uprava výjde dráž, žež půl nového auta
Lotus pak umí 7500, pro závody až 8500 otáček.
Jenže při 2000 otáčkách je to stále jen slabá 1,8ka a ve třech tisících má tak 60 koní... . Nemá přeplnování a tak má nejvyšší výkon až v maximu otáček. A umím si představit spotřebu při používání s nejvyšším výkonem, tak kolem 60 litrů na sto
Uprava spočívá ve výměně ventilů za lehčí variantu, upravení a vybroušení kanálků pro chladící kapalinu, a pár dalších drobností. někde doma mám komplet návod jak udělat z 1,8ky - 1,8ku z Lotusu


Lotus pak umí 7500, pro závody až 8500 otáček.
Jenže při 2000 otáčkách je to stále jen slabá 1,8ka a ve třech tisících má tak 60 koní... . Nemá přeplnování a tak má nejvyšší výkon až v maximu otáček. A umím si představit spotřebu při používání s nejvyšším výkonem, tak kolem 60 litrů na sto
