Jak je to s "V-Tecem"?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Jak je to s "V-Tecem"?

Příspěvek od Fujitsu » stř úno 06, 2008 12:10

Už dlouhou dobu marně hledám informace o tom, jestli naše Roverácké motory mají podobnou technologii proměnného časování ventilů, jako měla ve své době Honda v Civicu pod označením V-Tec. Jeden říká, že 82kW v 1.6 není možné bez onoho proměnného časování, druhý zase, že Rovery to na rozdíl do Hond nemají, tak kde je potom pravda?? :?

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » čtv úno 07, 2008 10:40

Pokud mluvíme o K- serii, 1,4 - 1,6 - 1,8

Dle mě ho nemá. Jelikož ten motor je konstrukčně pradědek.
První byl s obsahem 1,4, 16V 95 Koní v roce 1989 !!
1995 pak přišli 1,6ky, a později 1,8ky, které měla 45ka v roce 2000. A samozřejmě Lotus.
1.8T přišla v roce 2002 s výkonem 150 - 160 koní, a nahradila 2.0 V6.

Jako K-serie motorů rover byla ve své době světovou špičkou. Byli neuvěřitelně lehký a výkoný. A někdy v roce 05 - 06 je měl nahradit novej motor, kterej ventili neovládal vačkou, ale bůh ví jak... detaily neznám.

Například z 1,8 de bez turba vymačkat přez 260 koní. pro zajímavost, se to dělá halvně zvednutím otáček k hranici 8500 :lol: .
A do metra, což je něco jako Rover 100, se někdy v 90 letech dával neturbovanej motor, kterej měl přez 600 koní :) Tuším že to byl osmi válec cca 4L. A hrdinové těchdejší doby s tím jezdili závody. Nutno podotknout že to auto mělo cca 600 kilo, a z toho byl 100 kilovej motor za řidičem, takže každá havárka byl smrták :lol:


Eště mě tak napadá. Rover 400 a 45 se připodobňuje k Hondě. Je to konstručně skoro stejný auto. Ale je dobrý vědět že ty kvalitní a dobře hodnocený Hony Civic, vyráběl právě Rover v Anglii pro Hondu. A proto sou tak dobrý. Ty co vyráběla Honda sama, se lišili interiérem a kvalitou...

max80

Příspěvek od max80 » čtv úno 07, 2008 13:49

.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » čtv úno 07, 2008 16:18

No muj strejda před hodně lety ... tak 10ti... prodával v Praze Hondy. Tuším Vavřinec motor sport :) ale už nevím.
Dodnes jezdí právě tím "anglickým" Civicem. No a říkal už tehdá, že ty auta sou bezporuchový. Minimum reklamací atd... Až nedávno mi došlo že je dělal vlastně Rover, takže to defakto nejsou hondy, ale půl Rovery :lol:


Jinak ten V-tec mám potvrzenej, tyhle naše motory Roveru nemaj variabilní časování... Ono taky kdyby ho měli, tak by nepotřebovali například klapku přívodu vzduchu v sání, protože nasátej vzduch by se ovlivnoval právě ventilama...

Zakar
Příspěvky: 1107
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Příspěvek od Zakar » čtv úno 07, 2008 21:55

Eny45 píše:No muj strejda před hodně lety ... tak 10ti... prodával v Praze Hondy. Tuším Vavřinec motor sport :) ale už nevím.
Dodnes jezdí právě tím "anglickým" Civicem. No a říkal už tehdá, že ty auta sou bezporuchový. Minimum reklamací atd... Až nedávno mi došlo že je dělal vlastně Rover, takže to defakto nejsou hondy, ale půl Rovery :lol:


Jinak ten V-tec mám potvrzenej, tyhle naše motory Roveru nemaj variabilní časování... Ono taky kdyby ho měli, tak by nepotřebovali například klapku přívodu vzduchu v sání, protože nasátej vzduch by se ovlivnoval právě ventilama...

Jedna verze LOTUS ELISE měla výkon 202 koní.A Lotus používal motory K-serie,které měly proměnné časování ventilů.Nevím jestli se motor 1,8 Vi montoval do Roveru ale co třeba MG-ZR ? A dostat výkon 200 koní do motoru který je na pohled stejný jako benzínová čtrnáctistovka v mnoha našich Roverech je velice slušné ! :D
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » pát úno 08, 2008 10:16

Tak jsem prohledal net :)

1.8 měla výkon od 117(rover 45) do 136 koní (MG TF 135)

pak je tu 1.8 VVC která má 145 Koní v 7000 otáčkách ! použití od Rover 200 Vi až MG F 1.8i VVC (ale né v roveru 200,25,400,45,75...)

pak je tu 1.8 T 160 koní v 5500. Použití v 75ce, a MG ZT, ZR, TF



zajímavá je taky tahle 1.6 ka
16v
116Ps @ 6250rpm
145Nm @ 4700rpm
2002-date: MG TF 115 2003-date: MG ZS 115

by mě zajímalo čém se ten motor liší, pač má výkon jak 1.8ka. Asi jen naladěním ?

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Příspěvek od Eny45 » pát úno 08, 2008 10:35

Ještě jsem koukal na Ten Lotus, tak co jsem vyčetl ten výkon se honí hlavně otáčkama. K-serie je vysokootáčkovej motor, Seriově umí 6500 - 7000 ? Kdežto v Lotusu umí ještě víc.

Uprava spočívá ve výměně ventilů za lehčí variantu, upravení a vybroušení kanálků pro chladící kapalinu, a pár dalších drobností. někde doma mám komplet návod jak udělat z 1,8ky - 1,8ku z Lotusu :lol: Ale je anglicky. A předpokládám že ta uprava výjde dráž, žež půl nového auta :wink:
Lotus pak umí 7500, pro závody až 8500 otáček.

Jenže při 2000 otáčkách je to stále jen slabá 1,8ka a ve třech tisících má tak 60 koní... . Nemá přeplnování a tak má nejvyšší výkon až v maximu otáček. A umím si představit spotřebu při používání s nejvyšším výkonem, tak kolem 60 litrů na sto :wink:

Odpovědět