Palubní počítač
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Palubní počítač
Zdravim,15.týho dostanu vejplatu a uvažuju o tomhle PP. Mám rover 416si 98. Kdo a za jakou cenu by se toho ujmul
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Chceš celé zařízení nebo jenon DPS s naprogramovaným CPU? Jinak 15. už bylo .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Palubní počítač
až dalšího patnáctýho.. hele, mám auto a žádnej PP a chtěl bych ho tam mít, takže nevimj co k tomu všechno potřebuju jinak 15 srpna
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
Re: Palubní počítač
Nerad přerušuji debatu, ale slíbil jsem taky nějaké info z cest.
nejprve bych podotkl že PP mám už takřka vyladěn, a tak ukazuje asi +-0,2l /100km
Dále je důležitá informace, že používám sportovní fitr v sání. Kterej dělá rámus když je pedál za půlkou.
A teď k cestě.
Trasa Trutnov, Krumlov (bez dálnic) což je cca 290km a 5 hodin cesty.
Z Trutnova jsem jel já a dva lidi. Vyjeli jsme v klídku v 9 večír. Konečná spotřeba mě ukazovala 6,7L
Pak se nám to trochu zvrtlo, protože na Vltavě mě sejmula instantní chřipka. A tak cestou zpět jel kámoš, a já ležel vzadu na sedadle. (fakt mě bylo blbě - no eště je
Zajímavostní je jeho jízdní styl. Kdy byl takřka pořád slyšel fitr v sání, to znamená že na každou akceleraci zašlapuje pedál přez půlku, možná až k podlaze. Do kopců si drží 100km/h na čtyřku což fitr řve celej kopec. A překvapením byla konečná spotřeba 6,9L za obě cesty.
Pokud já jel za 6,7 tak on jel za 7,1 a v průměru to dá těch 6,9. jenže důležitá je taky informace že zpáteční cesta do Trutnova je víc do kopce, protože Trutnov je 600m nad mořem.
Takže se potvrzuje že pokud nato člověk při rozjezdech šlape, ale potom dodržuje běžnou jízdu kolem 100km/h a v podstatě nepředjíždí. Má stejnou spotřebu jako já protože já jel celou cestu 80 až 90. A fitr v sání mě zazněl tak 5x.
Otázka je, co na takové zacházení motor. je mu milejší 1800-2800 otáček a lehká noha. Nebo 2200 až 3200 a rozjezdy s plynem na podlaze
nejprve bych podotkl že PP mám už takřka vyladěn, a tak ukazuje asi +-0,2l /100km
Dále je důležitá informace, že používám sportovní fitr v sání. Kterej dělá rámus když je pedál za půlkou.
A teď k cestě.
Trasa Trutnov, Krumlov (bez dálnic) což je cca 290km a 5 hodin cesty.
Z Trutnova jsem jel já a dva lidi. Vyjeli jsme v klídku v 9 večír. Konečná spotřeba mě ukazovala 6,7L
Pak se nám to trochu zvrtlo, protože na Vltavě mě sejmula instantní chřipka. A tak cestou zpět jel kámoš, a já ležel vzadu na sedadle. (fakt mě bylo blbě - no eště je
Zajímavostní je jeho jízdní styl. Kdy byl takřka pořád slyšel fitr v sání, to znamená že na každou akceleraci zašlapuje pedál přez půlku, možná až k podlaze. Do kopců si drží 100km/h na čtyřku což fitr řve celej kopec. A překvapením byla konečná spotřeba 6,9L za obě cesty.
Pokud já jel za 6,7 tak on jel za 7,1 a v průměru to dá těch 6,9. jenže důležitá je taky informace že zpáteční cesta do Trutnova je víc do kopce, protože Trutnov je 600m nad mořem.
Takže se potvrzuje že pokud nato člověk při rozjezdech šlape, ale potom dodržuje běžnou jízdu kolem 100km/h a v podstatě nepředjíždí. Má stejnou spotřebu jako já protože já jel celou cestu 80 až 90. A fitr v sání mě zazněl tak 5x.
Otázka je, co na takové zacházení motor. je mu milejší 1800-2800 otáček a lehká noha. Nebo 2200 až 3200 a rozjezdy s plynem na podlaze
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Sorry že sem zas pletu tu smaradlavou naftu, ale tam to přesně platí. Ostrej rozjezd = nižší spotřeba. Když to na tři vteřiny rozšlápnu a pak vyřadím a k další křižovatce dojedu setrvačností tak podle mýho ušetřím palivo oproti tomu kdybych to jen šimral a roztahoval to auto třeba 30 vteřin. Aspoň palubní počítač si myslí že to je levnější.
Když jedu do kopce a jen to šimrám, tak na palubáku roste spotřeba, když to roztáhnu a přifoukne mi do toho fén a pak už to jen lechtám tak spotřeba vyroste stejně a rozdíl je jen ten že jsem na kopci dřív nebo pozděj.
Zas to ale platí jen při táhlým stoupání, tam kde jsou zatáčky vracečky se rozhodně vyplatí to jen šimrat. Na rovině se taky vyplatí to jen šimrat.
Když jedu do kopce a jen to šimrám, tak na palubáku roste spotřeba, když to roztáhnu a přifoukne mi do toho fén a pak už to jen lechtám tak spotřeba vyroste stejně a rozdíl je jen ten že jsem na kopci dřív nebo pozděj.
Zas to ale platí jen při táhlým stoupání, tam kde jsou zatáčky vracečky se rozhodně vyplatí to jen šimrat. Na rovině se taky vyplatí to jen šimrat.
Re: Palubní počítač
No ona ta nafta má výhodu asi nejvíc v té akceleraci, a jízdě do kopce.
protože já když jedu plynule na rovince kolem 90km/h tak si to dokáže brát kolem 5 litrů. po městě místama na pětku se dá jezdit i za 4. A to sou dle mě schodné hodnoty s nějakým TDI.
jenže jakmile je potřeba zrychlit, tak stačí pedál přišlápnout o 2mm a už to vyskočí o litr nahoru. Takže 70km/h se dá jet za 4l i za 13litrů. A takovej šílenej rozptyl asi nafta nemá ?
protože já když jedu plynule na rovince kolem 90km/h tak si to dokáže brát kolem 5 litrů. po městě místama na pětku se dá jezdit i za 4. A to sou dle mě schodné hodnoty s nějakým TDI.
jenže jakmile je potřeba zrychlit, tak stačí pedál přišlápnout o 2mm a už to vyskočí o litr nahoru. Takže 70km/h se dá jet za 4l i za 13litrů. A takovej šílenej rozptyl asi nafta nemá ?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Ale jo, normálně to lítá přes 20, škoda že R75 nemá aktuální spotřebu ale jen průměrnou. Bratr má v BMW nástupce mýho motoru (takže skoro stejnej motor) a máš vidět jak mu to lítá. Maximum je tam 20 l/100 a ručička velice často na pár okamžiků leží na dorazu a přitom má průměrnou spotřebu 5,7 l.
Jinak nevím kolik si naftovej motor kdy bere a neumím vysvětlit proč je spotřeba nízká, můžu ale napsat hodnoty který palubák ukazuje v určitých okamžicích. Po startu při rozjezdu se zaplou klimou prvních pár desítek metrů třeba 38l/100 po ujetí zhruba 500 m to klesne na 13l/100 někde po deseti kilometrech už je spotřeba uplně normální (myslím průměrná). Aktuální spotřeba klesne na normál hned po dosažení konstantní rychlosti.
Když vyresetuju palubák během jízdy konstantní rychlostí , není nic divnýho když to ukazuje 1,5 l/100 ale někdy to může za stejnejch podmínek ukázat i 6l/100. Takže když vyresetuju palubák třikrát po sobě během 5 sekund dostanu vždy uplně jinou spotřebu. Ten prvotní údaj kterej naskočí po resetu dost ovlivní průměrnou spotřebu během prvních 5 nebo 10 km po resetování, pokud jedeš víc jak tuhle porci kilometrů dá se říct že ti to ukáže tu spotřebu celkem přesně ale pokud jedeš jen pár km a během toho tu spotřebu vyresetuješ tak se té spotřebě kterou to ukazuje nedá moc věřit.
Jinak nevím kolik si naftovej motor kdy bere a neumím vysvětlit proč je spotřeba nízká, můžu ale napsat hodnoty který palubák ukazuje v určitých okamžicích. Po startu při rozjezdu se zaplou klimou prvních pár desítek metrů třeba 38l/100 po ujetí zhruba 500 m to klesne na 13l/100 někde po deseti kilometrech už je spotřeba uplně normální (myslím průměrná). Aktuální spotřeba klesne na normál hned po dosažení konstantní rychlosti.
Když vyresetuju palubák během jízdy konstantní rychlostí , není nic divnýho když to ukazuje 1,5 l/100 ale někdy to může za stejnejch podmínek ukázat i 6l/100. Takže když vyresetuju palubák třikrát po sobě během 5 sekund dostanu vždy uplně jinou spotřebu. Ten prvotní údaj kterej naskočí po resetu dost ovlivní průměrnou spotřebu během prvních 5 nebo 10 km po resetování, pokud jedeš víc jak tuhle porci kilometrů dá se říct že ti to ukáže tu spotřebu celkem přesně ale pokud jedeš jen pár km a během toho tu spotřebu vyresetuješ tak se té spotřebě kterou to ukazuje nedá moc věřit.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Podle mě jsou palubní PC ve všech R75 stejný, trunda kdysi tvrdil, že donutil má v ZT nějakej jinej, ale co je na tom pravdy netuším.
Okamžitou spotřebu tam nemáme ale získáme ji zhruba odhadem v okamžik resetu průměrné spotřeby. První hodnota která naskočí po resetu průměrné spotřeby je aktuální spotřeba.
Zlatý BMW, to tam má ručičku a aspoň je na co koukat.
Okamžitou spotřebu tam nemáme ale získáme ji zhruba odhadem v okamžik resetu průměrné spotřeby. První hodnota která naskočí po resetu průměrné spotřeby je aktuální spotřeba.
Zlatý BMW, to tam má ručičku a aspoň je na co koukat.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Takže, včera cesta do HK a zpět, relativně lehká noha na plynu, uplatněno vyřazování v opodstatněných situacích....cesta s klimou!! Na prvním semaforu v HK mi tam skočil průměr 5,9...přez město se to samozřejmě zvedlo, cestou zpět se to ustálilo na 6,2. Zpět se jelo více méně bez klimy. Takže kde mám ten jakoby litr navíc při cestě tam a zapnuté klimatizaci?? Klima určitě zvedá spotřebu, ale hodně záleží na tom, jak se s autem jede. A tvrzení, že s klimou to žere o litr víc mi přijde zcestné, toť můj názor. Vyřazování je taky bezva věc, je rozdíl jet z kopce pod plynem, byť na 5. rychlost a se spotřebou 5l, nebo na neutrál za 1,5l. Nadruhou stranu bezpečnost především, takže v zimě nebo při prudkých sjezdech je to nesmysl.
A co ostatní? Rozposlal jsem asi 5 PP, ale výsledek jsem viděl jenom od dvou z vás?
A co ostatní? Rozposlal jsem asi 5 PP, ale výsledek jsem viděl jenom od dvou z vás?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
No litr tam je každopádně, když jsem nedávno jel s klimou 200 km tak jsem měl spotřebu 6,8 a to už je na tak dlouhou trasu sakra velká spotřeba(nemusím snad připomínat že za ideálních podmínek to umí jet o dva litry levněji). Ale jinak je to každopádně jedno litr sem litr tam. Každej máme jinej kompresor, tak se to dá těžko srovnávat.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Tak ono je asi jedno jestli jedeš s benzínovým autem zadraho bez klimy nebo stejně zadraho s klimou. Rozdíl to je asi jen u smraďochů, kde s klimou jedeš stejně zadraho jak benzíňáci a bez klimy zalevno. A nebo už mám asi zarezlej kompresor, že mi tak zvedá spotřebu.
Re: Palubní počítač
Tak mám takovej trošku de*entní dotázek, ale třebas mi někdo poradí. 3el by použít palubní počítač z jiného auta? Mám doma komplet z Opla a tak jestli by ěel aspoň trošku zneužít do 214i...
216i r.v.1996 Sice postarší ale jezdí to krásně.