cukani a nastaly beh motoru

rover414si
Příspěvky: 96
Registrován: sob led 24, 2009 2:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od rover414si » pát úno 12, 2010 10:46

Zdravim, prvne bych se chtel omluvit zda to tu uz je nekde psano, ja jsem to nenasel.

k problemu, je to typ 400 1,4 SI,asy tyden jsem jezdil na rezervu, pritankovaval jsem jen to nejnutnejsi abych mohl jezdit, a ted sem si natankoval plnou nadrz.
Deje se to ze pri rozjezdu nepravidelne motor prestane jit do otacek pri zmacknutym motoru( vypada to jako kdyz vypadlo lanko od plynu) pak se roztoci, nebo se roztoci a kdyz poustim spojku tak se jakoby udusi na 900 otacek volnobehu a dal se nic nedeje, nez zas trochu uvolnim spojku aby byl bez zateze, kdy se dostana do otacek tak uz to nedela, ale mezi 1000 az 2200 otackami to dela, jeto neprijemny hlavne v situacich kdy potrebujete odjed rychlejc treba z krizovatky.
Prijde mi to jako by nedostaval benzim, pri prazdny nadrzi jsem si myslel ze to je tim ze se prelejva benzin a nasalo si to vzduch, ale pri plny nadrzi me to je uz divny.

tak snad jsem to vysvetlil a pochopil to nekdo a pomuze mi. diky
Rover 414 Si
Praha

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od AnderN » pát úno 12, 2010 12:11

Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od Vilém » pát úno 12, 2010 20:35

AnderN píše:Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.
Přikláním se k tomu.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

rover414si
Příspěvky: 96
Registrován: sob led 24, 2009 2:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od rover414si » sob úno 13, 2010 21:50

muze to cukani zpusobovat povoleny takovy ten cudlik( plus )na konci toho keramickyho tela svicky?
Rover 414 Si
Praha

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od Roman620ti » sob úno 13, 2010 22:04

rover414si píše:muze to cukani zpusobovat povoleny takovy ten cudlik( plus )na konci toho keramickyho tela svicky?
Určitě ne, pod tím válečkem je akorát závit, pro použití na starší zapalovací kabely. Většinou je tam rozklepnutej důlek a tím to nejde lehce povolit, některé svíčky to mají jako celek.
Ale jestli tammáš svíčky dlouho, nebo jsi další majitel a nevíš kdy je někdo naposled měnil, nic nezkazíš nákupem nových. Ona to je zanedbatelná částka, kup úplně obyčejný, jednobodový svíce a uvidíš. Ale to co Ti to dělá zřejmě svícema nebude, to vypadá na něco horšího...nejlépe zajet na originální diagnostiku, těch 500,- se určitě vyplatí a máš velkou šanci, že pokud bude špatné nějaké čidlo, snímač, nebo problém se zapalováním, ukáže se závada. Pokud ne, tak to směřuje zase někam jinam :-D
2x Rover 620ti

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od Tommi_82 » ned úno 14, 2010 7:04

Klidně to může být svíčkama(už jsem to zažil na fiatu), svíčky by taky měly být první co budeš měnit. Jinak ta rada s tou diagnostikou, já osobně bych o nějaké diagnostice uvažoval až teprve když budou vyměněný věci jako svíčky, palivovej a vzduchovej filtr a zkontrolovaný věci palec a víko rozdělovače, klapka sání (čímž se vlastně stotožňuji se vším tím, co už nade mnou napsal AnderN)...
Jinak ty svíčky, přesně jak píše Roman, ne aby tě napadlo podlehnout reklamě a koupit nějaký vícebodový nebo platinový a podobný sračky. To by pak mohlo být ještě horší. V jednoduchosti je síla, jak se říká.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
MilanV
Příspěvky: 54
Registrován: čtv led 01, 2009 20:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od MilanV » ned úno 14, 2010 9:05

A je to stejné u teplého i studeného motoru?

rover414si
Příspěvky: 96
Registrován: sob led 24, 2009 2:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od rover414si » ned úno 14, 2010 14:13

to sem nejak nepozoroval ale mam pocit ze spis to dela za tepla a hlavne kdyz to dyl beha na volnobeh, a obcas to zdechne uplne.
Rover 414 Si
Praha

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od mixal » ned úno 14, 2010 14:59

AnderN píše:Neumim si dost dobre predstavit ten zmacknuty motor, ale pricin cukani muze byt cela rada ... pocinaje nekvalitnim palivem, pres stare svicky, spatne kabely ke svickam, rozdelovac, stary/spinavy/nepruchodny vzduchovy nebo palivovy filtr, az po vazne problemy jako je spatne palivove cerpadlo. Pokud se to dusi jen v nizsich otackach a v tech strednich a vyssich uz to jede dobre, tipoval bych to na ty svicky/kabely/rozdelovac nebo filtry. Koneckoncu je to to nejlevnejsi, od ceho se da zacit ... ale doporucuju spis navstivit servis, kde uz Rovera aspon z rychliku videli.
Netreba zabudat ani na indukcnu ciavku.Na roveroch je to dost casty problem.Viem o com hovorim.Vsetky tieto vymeny uz mam davno za sebou a auto slape ako hodinky.

rover414si
Příspěvky: 96
Registrován: sob led 24, 2009 2:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od rover414si » ned úno 14, 2010 16:14

tak ta civka me nenapadla ale da se pouzit i civka ze sade. to sem cetl nekde tu v nejakym tematu.
Rover 414 Si
Praha

rover414si
Příspěvky: 96
Registrován: sob led 24, 2009 2:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od rover414si » stř úno 17, 2010 11:00

tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi
Rover 414 Si
Praha

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od Tommi_82 » stř úno 17, 2010 11:26

tohle je drobnost, dej tomu čas, může to být tou klapkou, třeba se to samo dá do cajku. Motoru to podle mě nevadí.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od seba » stř úno 17, 2010 12:46

rover414si píše:tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi
A nemel si odpojeny lanko plynu?Zkus ho vypojit a pak nastartovat jestli to bude 900 tak to mas pritahly
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř úno 17, 2010 15:47

900 je stejne hodne na zahratej motor ne? na nezahratej zase malo.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: cukani a nastaly beh motoru

Příspěvek od Roman620ti » stř úno 17, 2010 15:53

rover414si píše:tak sem vycistil volnobeznou klapku a svicky a zatim dobry, akorad me ted zlobi volnobeh, misto 900 mam 1000 je to na skodu ?? nebo to nicemu nevadi
Tohle by mohlo bejt v pořádku, když sem čistil celou klapku na silveru, tak sem první desítky kilometrů jezdil na volnoběh 1500ot/min. Pak se to najetýma kilometrama stále snižovalo a nižovalo až to bylo jako dříve. Ale taky je možný, že jsi třeba pootočil tím šroubkem a proto to máš o trochu jinak.
2x Rover 620ti

Odpovědět