Zdravím, mám docela závažný problém se svým tuláčkem R400, 1,6i r.v 99.
Vše funguje bez problémů, až do té doby, než se dostanu do kolon...což je v Praze poměrně běžný jev...
Neustálým popojížděním (řazením 1. a 2.stupně, vyřazením, zastavením...) se mi po několika minutách (cca 10) začnou pomalu zvyšovat volnoběžné otáčky motoru. Už jsem přišel na to, že zpočátku otáčky snížím na běžné (900-950/min) tím, že nadzdvihnu plynový pedál. Toto funguje pouze několikrát, pak si ještě pomůžu zapnutím klimy, což logicky také sebere trochu víkonu, ale i přes to se dostanu na zhruba 3000/min, což už se motoru moc nelíbí a začíná se přehřívat. Nezbývá než zastavit a nechat auto vychladnout.
Už si s tím nevím rady. Byl jsem ve čtyřech servisech, na diagnostice, nechával jsem srovnat hlavu, nejdříve vyčistil klapku sání, poté ji vyměnit, 2x jsem vyměnil potenciometr. A problém stále přetrvává.
Už mě to unavuje a bojím se pomalu vyjíždět ve špičkách.
Neměl jste někdo podobný problém? Nemáte nějaký nápad?
Díky, s pozdrvavem Karel
P.S. Jakékoliv rady a nápady posílejte na: karel.kopper@seznam.cz
Vysoké volnoběžné otáčky
Re: Vysoké volnoběžné otáčky
Mě to takhle kdysi dělalo, když bylo moc napnuté lanko od plynu, ale že by na to nepřišli při výměně klapky...??? Každopádně pokud pomáhá nadzvednout plynový pedál a klapka už je tam jiná a evidentně to nepomohlo, doporučuju to lanko trochu povolit na konci toho bovdenu u klapky. Raději ať je trochu volnější.
Re: Vysoké volnoběžné otáčky
No jeste bych se koukl na servo sani... to by mohl byt onen problem...
Dost se na jeho kuzelu usazuji saze a muze to byt treba tak zapraseny, ze se servo seka... a nebo muze byt vyzvejkany vodici vystupek kuzele... takze... vysroubovat servo (nachazi se kousek za klapkou a vede k nemu kratka gumova hadice z casti pred klapkou - ma za ucel korigovat volnobeh a klesani otacek po uzavreni klapky), ocistit od sazi, vycistit tunylek a zkusit, jestli se kuzel neotaci (to by znamenalo strhnute vodici vystupky a tudiz servo KO)....
Dost se na jeho kuzelu usazuji saze a muze to byt treba tak zapraseny, ze se servo seka... a nebo muze byt vyzvejkany vodici vystupek kuzele... takze... vysroubovat servo (nachazi se kousek za klapkou a vede k nemu kratka gumova hadice z casti pred klapkou - ma za ucel korigovat volnobeh a klesani otacek po uzavreni klapky), ocistit od sazi, vycistit tunylek a zkusit, jestli se kuzel neotaci (to by znamenalo strhnute vodici vystupky a tudiz servo KO)....