Vysoké volnoběžné otáčky

Odpovědět
Grower78
Příspěvky: 1
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:42

Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Grower78 » čtv čer 10, 2010 17:59

Zdravím, mám docela závažný problém se svým tuláčkem R400, 1,6i r.v 99.
Vše funguje bez problémů, až do té doby, než se dostanu do kolon...což je v Praze poměrně běžný jev...
Neustálým popojížděním (řazením 1. a 2.stupně, vyřazením, zastavením...) se mi po několika minutách (cca 10) začnou pomalu zvyšovat volnoběžné otáčky motoru. Už jsem přišel na to, že zpočátku otáčky snížím na běžné (900-950/min) tím, že nadzdvihnu plynový pedál. Toto funguje pouze několikrát, pak si ještě pomůžu zapnutím klimy, což logicky také sebere trochu víkonu, ale i přes to se dostanu na zhruba 3000/min, což už se motoru moc nelíbí a začíná se přehřívat. Nezbývá než zastavit a nechat auto vychladnout.
Už si s tím nevím rady. Byl jsem ve čtyřech servisech, na diagnostice, nechával jsem srovnat hlavu, nejdříve vyčistil klapku sání, poté ji vyměnit, 2x jsem vyměnil potenciometr. A problém stále přetrvává.
Už mě to unavuje a bojím se pomalu vyjíždět ve špičkách.
Neměl jste někdo podobný problém? Nemáte nějaký nápad?
Díky, s pozdrvavem Karel
P.S. Jakékoliv rady a nápady posílejte na: karel.kopper@seznam.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Hombre » čtv čer 10, 2010 20:57

Mě to takhle kdysi dělalo, když bylo moc napnuté lanko od plynu, ale že by na to nepřišli při výměně klapky...??? Každopádně pokud pomáhá nadzvednout plynový pedál a klapka už je tam jiná a evidentně to nepomohlo, doporučuju to lanko trochu povolit na konci toho bovdenu u klapky. Raději ať je trochu volnější.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoké volnoběžné otáčky

Příspěvek od Trunda » pát čer 11, 2010 14:33

No jeste bych se koukl na servo sani... to by mohl byt onen problem...
Dost se na jeho kuzelu usazuji saze a muze to byt treba tak zapraseny, ze se servo seka... a nebo muze byt vyzvejkany vodici vystupek kuzele... takze... vysroubovat servo (nachazi se kousek za klapkou a vede k nemu kratka gumova hadice z casti pred klapkou - ma za ucel korigovat volnobeh a klesani otacek po uzavreni klapky), ocistit od sazi, vycistit tunylek a zkusit, jestli se kuzel neotaci (to by znamenalo strhnute vodici vystupky a tudiz servo KO)....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět