Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Roman620ti » stř lis 10, 2010 20:42

jj vím o něm, asi pešek, otázkou je, co to bylo za výrobce, jestli třeba nebyly vyrobený z moduritu, či starého chleba :( Každopádně to musí bejt hroznej pocit to vidět, to je fakt smůla :x

P.S. ale von tam o nových šroubech nic nepsal, takže možná ani né tak smůla jako hloupost :wink:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Austin » stř lis 10, 2010 21:39

Já jsem dal na Davida v servisu v Brně, má na to školy, servisuje mi anglický auta od 1992,
tvrdí že starý origo šroub po 10 letech je furt lepší než nové bláto za 1200,-
tak jsem na to dal a nechal jsem tam starý.

Něco na tom bude, na Austinech běžně používáme spousty matic, čepů, šroubů z 60-tých a 70 -tých let a drží to.
Berte to tak že nové nikdo nevyrábí tak se používají staré.
A čím starší tím cennější :mrgreen: /jen samotný motor Cooper MkI stojí víc než R75 !!!/
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od roverix » stř lis 10, 2010 21:44

S těma novýma šroubama to může být klidně i tak, že nějaký chytrák vytáhne z kopřiv železné tyčky, nařeže na půlmetrové délky. Na CNC soustruhu nechá udělat 1000 šroubů, pak to dá do úhledných krabiček. Na ebay prodá 100 sad a weed: mějte mě rádi.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » čtv lis 11, 2010 6:28

Ty šrouby nedrží jen hlavu, ale i kliku, navíc jsou úplně brutálně našponované nejen na délku, ale i zkrutně (každý, kdo povoloval hlavu mi potvrdí, jaké to jsou rány) a při povolování se zase překroutí na druhou stranu. Určitě bych dal nové, i když v Rave třeba píšou, že se zkontroluje délka, a pokud vyhovuje, můžou se použít.
Otázka je samozřejmě kvalita nových šroubů. Takže podezřele levné šrouby z e-bay bych tam asi nedal.
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » čtv lis 11, 2010 7:25

No pravě o to mi jde zaprve prachy navic a ne malo a upřimně vidim jake jsou dily třeba s autokelly tak si myslím že ty stare budou lepší než ty nově a proto by mně zajimala delka mam totiž rozebrany byvaly motor a ten už byl ze 45tky a tam možna ty šrouby budou lepší na tom motoru byl přeskočený rozvoďák.nevite nahodou jak je ta delka.Aji ženske vi že na delce zaleži tak to bude asi pravda. :lol: :-D

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » čtv lis 11, 2010 8:29

Posílám stránku z Rave, (ale stejně být tebou koupím nové kvalitní šrouby):
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » čtv lis 11, 2010 8:50

A jak se teď dívám, inženýři z Coventry doporučují i jiné pořadí dotahování šroubů, takže takto:
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Austin » pon lis 15, 2010 0:07

Tak mám po opravě /těsnění pod hlavou/ již nějaký den /kilometr, a musím říct, že je to paráda, jako bych měl nový motor :mrgreen:
Měnilo se všechno kromě šroubů /čerpadlo, rozvody, napínák, všechny těsnění, gufera,../ a auto poslouchá líp než zamlada, žádné vůle, ihned do záběru, klidný chod.

Jsem s prací DS autoservisu spokojen.
Mj. proto, že jsem se jasně domluvil co chci. Cena byla úměrná, asi to jde možná někde o litr levněji, ale nelituji, zase mi tam udělali několik úkonů zdarma /neúčtovali/. Takže má docela radost a doufám, že mi bude zase dobře sloužit /3 roky de facto nepotřeboval servis jen výměny oleje/.

Když se dívám, co rvou někteří sousedé do servisu (Kia, Skoda, frrrancouzi) tak to tedy nelze srovnat
a to mají velmi zánovní vozy ne 10 leté jak náš Rover :mrgreen:
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Roman620ti » pon lis 15, 2010 0:27

Austin píše:Já jsem dal na Davida v servisu v Brně, má na to školy, servisuje mi anglický auta od 1992,
tvrdí že starý origo šroub po 10 letech je furt lepší než nové bláto za 1200,-
tak jsem na to dal a nechal jsem tam starý.
No třeba co jsme dělali těsnění u R620ti, tak těsnění bylo ještě origo a šrouby byly úplně stejný jako co jsem koupil od Elringu, takže bych řekl, že to musí bejt z prvovýroby. Záleží co člověk koupí od méně známého výrobce.
2x Rover 620ti

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od J0hny » pon lis 15, 2010 19:56

Tak to já mám doma už asi rok nový šrouby, od tý doby sem dělal asi na 4 motorech 16v těsnění pod hlavou a ani jednou sem šrouby neměnil vsechny motory jezdí doteď já osobně jenom nechám srovnat hlavu, dám nový těsnění ale šrouby zůstávaj, slyšel sem názor, že nový šrouby se musej dávat, když máš verzi s hliníkovou vanou - myslim, že to je jenom na MGF, protože tam se ty šrouby opřou na konci díry, nevim eště sem tenhle motor nedělal , jeden mám doma a čeká mě repas, takže tam už ty šrouby dám met: :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » čtv lis 18, 2010 7:49

Tak uvidíme hlava je namontovaná.Stalo mně to těsněni 800.repas hlavy 2500.Straveny čas se svým myšačkem v garaži pocit k nezaplacení. car:: Tak jsem fakt zvědav jak dlouho t vydrži jsem z to trochu nesvůj jestli jsem napnul dobře rozvodový řemen.Jestli by někdo potřeboval něco ze stareho motoru tak mam ještě jeden rozebrany v garaži.A mam aji navíc ty středicí koliky.A nemáte nahodou někdo spodni kryt na kolo.jak jsou rozvody jak vytočím kolo tak mi to vše střika na motor a pak piska řemen od altíku.A před zimou to neni dobré.

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » stř pro 01, 2010 9:54

Hoši potřebuji se jen zeptat jestli mam na svém myšačkovi dotahnu tu hlavu třeba po nějakych kilometrech.někdy se to pry dělá.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Trunda » stř pro 01, 2010 9:57

... to bych nerekl... pokud mas spravne momenty, tak ne... Kdyz koupis nove auto, tak te taky nezenou zpet do servisu na pretazeni sroubu, ne? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » stř pro 01, 2010 10:02

Ne, to se nedělá, protože ty šrouby jsou tak našponované, že s nima stejně nehneš, musel bys je povolit a znovu dotáhnout. Dělá se to někdy na motorech s krátkými šrouby, tam to jde.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od KDB » stř pro 01, 2010 10:33

Dotahování, nebo nedotahování šroubů závisí na konstrukci motoru, těsnění...řídím se vždycky předpisem výrobce.
Osobně, co se týče šroubů, dal bych buď nové - originální ND, nebo po přeměření staré. Když má správnou délku, má i správnou pevnost a pružnost a není problém ho použít. U druhovýroby je to často sázka loterie.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět