Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » stř pro 01, 2010 13:42

na myšačkovi jsem dal stare nove stali dost peněz.A vice věřim starším jelikož jsou origo.Ale myšaček dostal k vánocum zabrousit hlavu,nove těsnění zabrousit ventily nove gufera na ventily,a komplet nove rozvody a naplně a aji do převodovky.doufám že ten olej bude v poho koupil jsem tam Mogul 75w-90 asi nemate někdo s ním zkušenosti?Pry se davá do vw.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od KDB » stř pro 01, 2010 14:36

Co se týče převodovky čti tady :

viewtopic.php?f=7&t=1200&p=45926&hilit= ... %BD#p45926
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » stř pro 01, 2010 14:58

Jo už jsem se na to dival 2 krat no naliju a uvidim ale musim počkat až myšaček rozmrzne v takovem počasi se raději chlat:

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od mcmachy » sob pro 04, 2010 18:33

zdravim panove kdyz se tu tak bavite o tech hlavach nevite nahodou kolik stoji srovnani hlavy? prsiti tyden jdu delat tesneni tak at vim kolik si mam nachystat
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Trunda » sob pro 04, 2010 18:39

No ja nevim, vsichni tu mluvi o srovnani hlavy... ne vzdycky je to treba... naopak dost casto je to spis o prusvih... no ale necham v tomhle pripade chytre rady pro zkusenejsi ;-) Ale i tak bacha na to.... uz jsem slysel i o pripadech, kteri srovnali hlavu tak supr, ze pisty bouchaly do ventylu :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od mcmachy » sob pro 04, 2010 18:45

jooo to nezni moc dobre, ale ten co mel auto prede mnou nechal delat tesneni a zase to pres nej fouklo takze si myslim ze by bylo lepsi ji nechat srovnat
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Trunda » sob pro 04, 2010 18:52

No, jenze na to muze mit vliv spousta jinych okolnosti... plastove koliky, stare srouby, spatny moment a postup... no a ve finale bych se vyvaroval starych tesneni a koupil ocelove vicevrstve... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od mcmachy » sob pro 04, 2010 18:55

jasna vec koupil jsem celou sadu victor reinz tak uvidm snad to chvilu vydrzi msm:
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob pro 04, 2010 19:05

V prve řadě se to musí přeměřit, jestli to je vůbec nutný a pak se může něco srovnávat a klidně i blok.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » sob pro 04, 2010 19:51

Doporučuju aspoň pečlivě změřit ocelovým pravítkem dosedací plochu hlavy podélně ve všech místech i úhlopříčně. A pak pořádně zblízka a pod silným světlem zkontrolovat očištěnou hlavu, jestli není nikde žádná prasklinka (nejčastěji bývá mezi ventilama a nebo ventilem a svíčkou). No ale jistota je, nechat hlavu odborníkům, co ji zkontrolují, natlakují a zkontrolují těsnost, eventuelně přebrousí - ale já to taky neudělal :D . Blok si myslím, že se nebrousí - válce mají přesah asi 0,1 mm - ten taky zkontroluj buď pomocí indikátorových hodinek, nebo zase tím pravítkem, které položíš přes vložku válce a spárovýma měrkama, které vložíš mezi pravítko a blok. Hlavně musí být všechny 4 přesahy stejné, jinak to zase podfoukne.
A ještě důležitá věc: jak bude povolená hlava neotáčej motorem ani o kousek, takže jestli plánuješ kontrolovat stěny válců, sundej rozvodový řemen nastavený na značky a pak pootoč klikovkou o 90° ve směru hodinových ručiček a pak teprve povoluj hlavové šrouby. Tak budou všechny písty v polovině zdvihu a můžeš zkontrolovat horní část válců, jestli je v místě horní úvrati pístních kroužků schodek nebo nějaké drážky a podobně a nebudeš muset motorem točit.
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od mcmachy » sob pro 04, 2010 19:57

diky moc za uzitecne rady
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Austin » sob pro 04, 2010 21:05

mcmachy píše:zdravim panove kdyz se tu tak bavite o tech hlavach nevite nahodou kolik stoji srovnani hlavy? prsiti tyden jdu delat tesneni tak at vim kolik si mam nachystat
v Brně stojí v rámci celé opravy srovnání hlavy 300,- to je tolik kolik si účtují v Bosonohách.
Skoro každá hlava potřebuje srovnat jelikož skoro každá je trošičku do vrtule. Když se nesrovná těsnění foukne, za týden, za měsíc, za tři...
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 17:00

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od lukacek » ned pro 05, 2010 0:46

Moje zkušenost je ta sama.Take někdo měnil těsnění a znova se dostavala voda do oleje.srovnání mně stalo 300 ale nechal jsem si aji natlakovat hlavu a zabrosit ventily a vyměnit gufera na ventilech celkem vše 2500 aji s vytlakováním.a jestli maš starši rozvody tak doporučuji vymenit najednou jsem to cele složil a začala tect vodní pumpa.tak zase do monterek a měnil jsem cele rozvody 3500 aji s pumpou.No jsem zvědav jak dlouho to vydrži jelikož mně to vše už stalo asi 7500 aji s olejema.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od Hombre » ned pro 05, 2010 8:33

Austin píše:Skoro každá hlava potřebuje srovnat jelikož skoro každá je trošičku do vrtule. Když se nesrovná těsnění foukne, za týden, za měsíc, za tři...
No mě zatím nefoukla za víc než 5 let a , navíc si myslím, že pokud to nebylo uvařené a pokud ji správně a za studena povolíš (i povolování šroubů má své pořadí), zůstane hlava skoro vždycky rovná. Navíc přebroušená hlava má svá rizika: drsnější povrch po broušení, do kterého se zažírá chladicí směs (Angličan kdysi psal dokonce něco o ochranné vrstvě), dotýkání ventilů s pístama při snížení hlavy, změna kompresního poměru....
Takže pokud se mění těsnění jen kvůli klasickému K-čkovému kapučínu v expanzce, asi bych hlavu nebrousil, pokud to ale bylo podfouklé, nebo uvařené (netopilo, vyhazovalo chladicí kapalinu, přehřívalo se apod.), určitě nechat repasovat, jak to tu psal Lukacek, 2500 není zas tolik peněz pokud chceš v klidu jezdit.
Tu je něco z Rave o kontrole hlavy, je tam i minimální výška hlavy, a maximální zbroušení 0.2 mm, tak ji změř, jestli už není broušená.
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Příspěvek od mcmachy » ned pro 05, 2010 10:39

prave ze mi to nevarilo ani netlakovalo, jen sem si pri zimni prohlidce vsiml ze misto kapaliny mam v expanzce rosol - takze sem to zachytil asi hned na zacatku protoze jsem v rijnu menil provozni kapaliny (krom chladici) a vse bylo v poho
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

Odpovědět