Jezdím na ethanol E85

The_Lost
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 05, 2012 20:57

Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od The_Lost » čtv zář 20, 2012 13:11

Pánové,
rozhodl jsem se, že s Vámi podělím o tuto zkušenost.
Viděl jsem nějaké diskuze, ale s málo informacemi, anebo úplně milnými.

Palivo E85 směs eko lihu, olejů a z 25% natural 95.

+ nižší cena než u benzínu, nyní cca 26 Kč, přičemž i tak je velmi vysoká, protože marže pro pumpaře je asi 11 Kč, což na litru benzínu nebo nafty nemají.
+ zvyšuje výkon vozu asi o 10-20%. Má totiž vyšší okatnové číslo než benzín a to 101.
+ šikovní si můžou předělat auto sami. Není nutný zápis do TP.
+ pokud si necháte namontovat odborně se zápisem do TP, odpadá poplatek za Eko daň při přepisu. Auto se stává plně ekologický a plní všechna EURO. Cena je někde kolem 6.000. Záleží na typu auta a počtu válců.

- vyšší spotřeba cca o 0,5 litru
- bez úprav horší ranní starty. Pro motor je to chudší směs a může hůře startovat za studena. Po zahřátí již rozdíl nepoznáte.
- bez úprav na E85 otestovat přesný poměr směsi, kdy je to moc a kdy málo :-)
- po cca prvních 500 - 1000 Km vyměnit pal filtr. E85 rozpouští nepřádek v nádrži a mohly by se ucpat vstřiky. Pak už je vše OK.
- měl by se o něco častěji měnit olej. Cca po 8.000 km
- motor se může více hřát

Můj test na R 416 Si :

Nejprve jsem natankoval směs 50:50. Ranní starty bez problému. Chytal na drc ( při 8 stupních). Vyšší spotřebu jsem nezaznamenal. Mírné zvýšení výkonu. Laicky cca o 5%.

Nyní jezdím na směs 2:1. Ranní start na podruhé. Cca 30 sekund po startu čekám (za studena) než se s tím motor popere. Pak vše OK. Zvýšení spotřeby o 0,5 litru. Navýšení výkonu značné. Určitě alespoň 10%. Teplota motoru normální.

Teď se chystám na přestavbu. Je to za pusu. Jednotka BOSCH stojí cca 2.700,- Kč i s konektorama. Je lepší u toho vyměnit svíčky za výkonější ( třeba ty co se dávají do plyňáků), nějaký lepší vzduchový filtr (auto tahá víc vzduch. Při vyšších rychlostech je to i slyšet. kolem 140-150 km/h), Palivový filtr a hlídat více olej. Toť vše. Malá investice a rychlá návratnost. Pak můžete tankovat už je samotný E85. V ČR už přes 100 čerpacích stanic.

PS: Možná na to už někteří jezdíte a ani o tom nevíte. Je všeobecně známo, že pumpaři s tím pančují Natural 95 :-)

Pokud bude zájem, po přestavbě přidám novou zkušenost.

BR

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od mastemace » čtv zář 20, 2012 16:44

Jen detail, doufam, ze nekecam: vetsi oktanove cislo neznamena vetsi vykon. Trebas si nalej do auta s 95 benalem nove 98 -nepojede nijak lepe, dokonce casto hure. Motor na to musi byt odzacatku konstruovan. Nebot oktanove cislo vyjadruje jaky tlak a teplotu benzin vydrzi, nez se sam vzniti, coz je u benzinu nezadouci. Take proto je treba vykonnejsi svicky...
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 15:12
Bydliště: Praha

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Rudy » čtv zář 20, 2012 19:44

Je škoda, že se zakládají pořád nová témata, svůj příspěvek jsi mohl vložit sem:
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... tivn%C3%AD
Možná by bylo dobrý to tam přesunout.
Jinak díky za tvoje zkušenosti. Jsi schopen dodat nějaká čísla? Jakou máš spotřebu při N95 a třeba při směsi E85 a N95 v poměru 50:50? Samozřejmě od plné nádrže do plné. Jinak by se taky dalo říct, že se ti to všechno prostě jenom zdá :wink: Dost se tu o tom diskutovalo a z fyzikálního hlediska to vypadá, že je blbost na to jezdit a myslet si, že člověk něco ušetří. Ne že by to na to nejelo, ale... On totiž ten líh nebo ethanol (nebo jak tomu chcete říkat) má nižší výhřevnost - získáš z něj méně energie, což se musí dorovnat zase spotřebou. Ta kouzelná krabička udělá to, že prodlouží dobu vstřiku, čímž se do válce dostane víc paliva a ono to pak jede stejně jako na benál, případně má člověk pocit, že to jede líp, protože prostě musí :lol: Placebo funguje. Takže opravdu si tu spotřebu ověř. Ale jestli si to fakt přestavíš, tak se potom taky nezapomeň pochlubit skutečnou spotřebou, nějaké praktické zkušenosti tu má snad jen Slavomír.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Trunda » čtv zář 20, 2012 20:14

.... ano, vyssi oktanove cislo u motoru, ktery nijak neresi rizeni mnozstvi smesi (turbo, kompresor), nebo nema moznost mapovat nastaveni vstrikovani a zmenit kompresni pomer, nema zadny vyrazny vliv. Kazdopadne nema smysl spekulovat a vykonu... ethanol se do aut leje z ekonomickych duvodu a vyhodnost lze overit jednoduse ze spotreby a ceny paliva... o tom to je :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Jenda » čtv zář 20, 2012 20:21

Trunda píše:.... a vyhodnost lze overit jednoduse ze spotreby a ceny paliva... o tom to je :-)
no dobré, ale musíš do teho zahrnout i nestandardní opotřebování vozidla, když do teho liješ něco na co to není stavěno (nebo tomu tak není?), když tak čtu tak se Ti i zvýší frekvence výměny oleje atd atd. ale byla by to krása jezdit za levno a ne za 40kč na litr
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Trunda » čtv zář 20, 2012 20:24

Jiste ze ano.... servisni naklady urcite budou vyssi....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Kamart » čtv zář 20, 2012 20:31

Přídám taky zkušenost, jezdím na čistý ethanol cca měsíc, a když pominu horší studené starty tak proti tomu nemůžu říct ani popel, hlavně při ceně 23.50 za litr se rychle vrátí investice do přestavby a je to fantazie :-)
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 15:12
Bydliště: Praha

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Rudy » pát zář 21, 2012 11:34

A jinak spotřebu nějak sleduješ, nebo to krmíš, jak si řekne? :wink: Jakou jsi měl spotřebu předtím na N95 a jakou ji máš teď na E85? To tu zatím nikdo, kdo na to jezdí, nenapsal. Ona asi ta vyšší spotřeba pokryje cenový rozdíl a pak je tady ještě ta otázka dlouhodobého působení na palivovou soustavu, jestli to třeba časem nesežere čerpadlo. No ale hlavně jezdi, najeď aspoň 50tis. km a pak zajeď k Zakarovi na rozbor, ať jsou konečně nějaké praktické zkušenosti msm:
Teď mě tak napadá, to by přece nebyl takový problém koupit si 2l E85 a naložit do teho třeba na měsíc roveří čerpadlo a nějaký ty těsnění. Nemá někdo zbytečný čerpadlo v garáži? :wink:
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

The_Lost
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 05, 2012 20:57

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od The_Lost » pát zář 21, 2012 11:59

Spotřeba je vyšší, ale jak tu bylo psáno: Prostě to krmím. Nějaké přesné měření ani dělat nebudu. Pokud se do toho někomu chce, tak může, ale i tak na tu přesnost nevěřím. To by musel někdo s palubním PC, jinak je to stejně zavádějící. Pro mě je důležitá viditelná úspora. Jezdím do práce každý den cca 80 Km a tam už to je poznat. Co se týče řešení provozního opotřebení, tak je to stejné. Neřeším to. Co si budem nalhávat...koupil jsem to za pár tisíc i když v bezvadném stavu a jestli se to podělá koupím druhýho. I když jsem se přesvědčil, že jsou to celkem dobře udělaná auta, tak na trhu nemají žádnou hodnotu. Rozdávají se skoro zadarmo. Mám na to nalítáno cca 2.500 Km a vše zatím OK. Výkon se zvedá opravdu znatelně, není to žádná fatamorgána. Akorát včera jsem poznal, že se fakt víc hřeje. Uvíznul jsem v zácpě na dvě hodiny a musel jsem to pustit dovnitř (přitopit si). To si musí prostě každý sám vyzkoušet.

Závěrem bych jen dodal, že jsem povoláním autoelektrikář a ne žadnej autoblbeček, jak se tu někteří pokoušely naznačovat.

Good Luck a kdyby někdo potřeboval poradit či pomoct tak SZ.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od AnderN » pát zář 21, 2012 12:49

Naopak, palubní PC jen výjimečně udává spotřebu odpovídající skutečnosti. Většinou kecají optimisticky (ukazují méně, než je skutečnost), už jsem viděl i pár případů, kdy byl PC pesimista.

Nejpřesnější dostupná metoda je dotankováním vždy do plné nádrže, žádný PC není potřeba, stačí tachometr a kalkulačka. Úplně nejpřesnější by to asi muselo být u stejné stanice a stejného stojanu, protože každá pistole má jinou kalibraci (některá vypne dřív, jiná nechá dotankovat více), ale v případě tankování alespoň 75% objemu nádrže to lze zanedbat jako chybu měření. Pokud sledujete spotřebu dlouhodobě, tak i tyto chyby se smazávají, protože co nedotankujete jednou, to tam dolejete příště. Důležitý je celkový objem natankovaného paliva a celkově ujeté km.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Pítrs » pát zář 21, 2012 12:52

AnderN píše:Naopak, palubní PC jen výjimečně udává spotřebu odpovídající skutečnosti...
A proč to není přesné?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

The_Lost
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 05, 2012 20:57

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od The_Lost » pát zář 21, 2012 13:54

Je fakt, že kámoš má Mondeo (2007) a když si začal spotřebu počítat sám, zjistil o proti palbnímu PC o 1L na 100 víc :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Trunda » pát zář 21, 2012 14:27

Palubni PC to bude pocitat podle vstriku.... predpoklada se, ze vstrik ma nejaky prutok. Jenze pri dane frekvenci se odchylka vstriknuteho mnozstvi natolik znasobi, ze je to pak opravdu plus minus autobus.... A vzhledem k tomu, ze zpusob mereni pomoci plne nadrze ma odchylku minimalni, tak pak v porovnani je to hodne velky rozdil....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Pítrs » pát zář 21, 2012 14:46

To je zvláštní.
Myslel jsem, že právě počítání podle vstřiků by mohlo být hodně přesné.
Totiž, už 2x se mi stalo, že jsem měl v nádrži snad jen výpary, palubní měřák ukazoval dojezd tak 8 kilometrů a auto stále jelo.
A dle spotřeby a stylu jízdy to měnilo dojezd na 4-15 km....
No uvidíme, zapisuju si totiž při každém tankování kilometry, tak to porovnám, po 1000 najetých kilometrech bych z toho mohl dost přesně spočítat reálnou spotřebu.
Jsem zvědav :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 15:12
Bydliště: Praha

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Rudy » pát zář 21, 2012 19:00

Ty Loste, proč vlastně jezdíš na ethanol? Já myslel, že na to lidi zkoušej jezdit proto, aby ušetřili. Podělil ses s námi o svou zkušenost, za to ti děkujeme, mě jen zajímalo, kolik tím skutečně ušetříš. Neber to nijak zle. Prostě pokud si myslím, že šetřím, raději si to ověřím nějakými čísly. Ono jinak myslet znamená víš co... Spočítat si spotřebu od plné do plné není takový problém. Říkáš, že tím ušetříš, aby ne, když tě plná nádrž najednou vyjde o pár stovek levnějc, ale aby to nebylo tak, že seš u pumpy dvakrát častěji. A přisuzovat to tomu, že to krmíš... :roll: Taky to krmím a vím, že jezdím za 7,3l/100km. Když tě nezajímá spotřeba a ani to, jaký vliv má případně ethanol na palivovou soustavu, tak já nevím. Jak se říká: ušetřím, ať to stojí, co to stojí :-D
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Odpovědět