Stránka 9 z 22

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 10:14
od Hombre
Ale z toho bys nic nepoznal, to napětí lítá pravidelně zhruba 1x za vteřinu nahoru a dolů.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 10:47
od Shluk
Hombre píše:Ale z toho bys nic nepoznal, to napětí lítá pravidelně zhruba 1x za vteřinu nahoru a dolů.
Na diagnostice v bloku měřených hodnot taky napětí lítá podle toho jak přidáš plyn , důležitý je aby bylo vidět , že ta lambáda funguje pokud bude kolem 0V je asi něco špatně to samý platí v případě 1V , jak display tak led diody toto dokážou bez problémů zobrazovat i za krátký časový interval .
Hlavně, pokud jedu alespoň trošku plynule tak se moc hýbat nebude max.v nějakých mV , a nebo při zatížení nebo ubrání plynu se to nějak razantněji projeví .
Samozřejmě zakomponovat toto do PP by bylo naprosto super a po tomto by snad nebylo potřeab ani diagnostika ne ?? :lol:

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 10:59
od Hombre
Osciluje to samo i při konstantních otáčkách. Špatná lambda neosciluje nebo osciluje málo. Na osciloskopu to vypadá trochu jako EKG a multimetrem nenaměříš nic, protože se napětí furt mění. Stejné napětí z lambdy leze jen při vypnutém motoru.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 11:10
od Shluk
Diagnostika toto dokáže zobrazit taky jasně že se zpožděním ale dokáže to ukázat a o to tady jde , do obvodu se dá regulace ( tlumení ) a neměl by být problém :?:
Tohle ale zřejmě patří už někam jinam než k PPC 8)

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 11:32
od Hombre
Jo, diagnostika spočítá z těch výchylek skutečnou hodnotu lambda, to je ta co musí být od 0,97 do 1,03 (ne voltů), ideál je 1,00. Ale to by musel být procesor, ktrý tuto hodnotu vypočte. A pořád mi uniká, k čemu by to jako bylo dobré. Při každém přidání nebo ubrání plynu to bude divoce kolísat ale jen na pár vteřin, než ŘJ upraví množství paliva, to shoří a plyny dojdou výfukem až k lambdě, a při udržování stejných otáček to bude v normálu. To je celkem nuda. Nebo jako že by to fungovalo jako permanentní diagnostika systému řízení motoru? Trošku zbytečnost.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 16:34
od Shluk
No neřikej...Jenže já budu zvyšovat boost takže pak potřebuju vědět jestli neni chudá směs aby se mi nepropálily písty. :?: WOW[/quote]

Re: Palubní počítač

Napsal: úte bře 17, 2009 16:36
od Shluk
Hombre píše:Chudá směs být nemůže, když tam natlačíš víc vzduchu, lambda zjistí, že je směs chudá a přidá palivo :idea:
Samozřejmě v případě, že lambda sonda skutečně správně funguje. Na to je ovšem třeba dávat pozor.

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 6:23
od Hombre
Shluk: tyhle dvě reakce nechápu, psal je už Seba a Cbx, ale to je jedno. Nic to nemění na tom, že nějakej budík co ukazuje poměr paliva avzduchu je k ničemu, protože řízení bohatosti směsi je plně v kompetenci motormanagementu. Nebo tam budeš mít nějaký regulátor, kterým ubereš benzín při stejně otevřené sací klapce? Nebo radši zastavíš, aby se ti nepropálily písty? Taky tam můžeš mít budík s hodnotou předstihu zážehu, další s napětím v zapalovacích kabelech a ještě třeba jeden, co bude ukazovat, kolik stupňů přeh HÚ otevírají sací ventily. :D

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 9:25
od Trunda
Tak uz ho chudaka nebijte :-) tu uz je zrejme dost, ze zasahy do tohohle systemu jsou kravina... Jediny, co by mohl zmerit a nasledne pohodlne zobrazi, je objem vzduchu... Pro inspiraci se podivejte na youtube jak to v TopGear dopadne, kdyz se spatne davkuje rover po te, co se mu namontuje turbo... Asi se mu propalily pisty :-D

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 10:15
od Shluk
No právě ty poslední dvě reakce nebyly nic než zkopírované příspěvky , ono vědět ,,stav" lambády není úplně od věci .
Já to pořád vědět nepotřebuju , odvíjelo se to od dotazu Seby a Cbx-a 8) a absolutní souhlas - trunda.raspi .
Ano ano vlastně chtěli úplně něco jiného :o ale je zajímavé kam až se může dostat diskuze od PPC :lol:

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 22:13
od seba
Já si ¨na to pořídim budík, jen mě zajímalo jestli to nejde vyvést nějak s té diagnostické zásuvky třeba, když koukam co s tim umíte tak jestli by to třeba nějak nešlo , ale bude asi nejlepší koupit wideband se svoji lambdou a bude to nezávislé:)AFR je důležitá info.Normální písty se propálí za 10 vteřin co je chudá směs.Za normálních podmínek je jasné že to řídí ECU to tu všichni víme.Ale při boostu 17psi člověk nikdy neví jestli to bude stíhat a je lepší to vydět než dělat generálku znovu.Kdybyste s tim měli tolik práce co já možná byste si ten interier těma budíčkama klidně zaplácali celej:-P

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 22:38
od Trunda
Ech, akorat co ti pomuze mit v kabine milion budiku? Staci snad postelovat vsechno nekde na diagnostice a hotovo.... ty budiky te stejne nezachrani, kdyz se neco po...

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 22:48
od seba
A proč je tam všechny upravený auta maj? :-D :-D :-D :-D Ajajaj a proč v letadle je tolik budíku?:-D:-DAsi není seřízené že?:-D:-D

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 23:00
od Trunda
Dobra, tak ja to chapu... proste pro kontrolu provozu... ale tim chces rict, ze to auta pak vyzaduje zvysenou pozornost v dalsi veci... krom vody, oleje, remenu... se budes pak muset pravidelne drbat s tim, ze ti bude "ujizdet" optimalni smes.... No ja nevim.... to uz mi prijde fakt ulet :-D Asi uz su na tohle moc stary... to si radeji poridim ZT260...

Re: Palubní počítač

Napsal: stř bře 18, 2009 23:02
od seba
Tak ono těch 300 koní se musí držet pod kontrolou nebo se to rozuteče:-DNo uvidíme zda vubec nabručí. :-D :-D