Komfortní blikání - trippling

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte dub 14, 2009 18:30

Hardcore....jak se to vezme... :). S relatkama je jednodušší práce, alespoň pro začátek, nemusí se nastavovat nějaký pracovní body a tak...uplně pro začátek bych to jenom osadil tou D1 a místo relátka to překlemoval drátem... a hádej, kdo by nám mohl udělat pokusného králíka...? :). Pokud by to jelo, navrhlo by se finální řešení, včetně nové DPS a tranďáků.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » úte dub 14, 2009 18:39

Smankote... ja potrebuju aby mi auto jezdilo a ne ho mit na popel :-D Navic to tam mam zabudovane tak naprosto praso-krasne, ze se mi to rozdelavat nechceeeee :-)
Ne tohle reseni tutove bude fungovat.... ma to logiku... jo a s tim tranzistorem by sis usetril dve diody ;-) ............... ty joooooo.... me ted napadlo reseni!!!! chlape, dejme tam jeden kondenzator paralelne na vstup packy za tu diodu D1 a je to!!!!! :-D On zajisti to, ze prvni impulz pujde kladny a nemusi byt ani moc velke kapacity.... takze pak nebude vyhlazovat impulzy pro relatka blinkru..... Nebo je to blbost? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte dub 14, 2009 19:01

Tim pádem by tam nemuselo být nic navíc, kromě D1 a toho Condíku...no ale nevim no, teoreticky by to fungovat mohlo. Počkáme na další názory.

Já se tu budu kreslit s plošňákem, a nakonec zjistím, že mi to nepůjde....? :? Upřímě, byl bych raději, kdyby jsi to vyzkoušel :wink: .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » úte dub 14, 2009 19:17

Okorat ze bych musel rostrihnout ten blikaci drat :-( .... tak mohl bych nooo.... ale az budu doma... ted su v olo...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte dub 14, 2009 20:27

V pohodě.... jestli jsi to vzal jako donucovací prostředek, tak jsem to tak nemyslel... jak chceš. 8)
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » úte dub 14, 2009 20:58

... porad premyslim, jak to ten kondenzator udrzi... protoze to bude opravdu otazka mikrosekundy co to napeti tam bude nahore, nez ho relatko z toho kondenzatoru vycucne.... jestli to bude tomu procaku stacit...
Jo a ta D1 musi byt nejaka vykonova, ne.... pres ni tece proud na relatko... no... to nebude tak hrozne :-)

Ted koukam na video na youtube http://www.skodaoctavia.cz/Interiernavo ... Montaz.htm ... ten prvni blik ma prodlouzeny.... vis co totiz asi... on to proste bude mit vylazene na ochcavku, na cas jejiho bliknuti a u nass je to bliknuti asi kratsi (nebo delsi?), tak se tam stihne vecpat mezera... a na tom videu tam neukazuje, ze by se mu natuknutim na druhou stranu vypnulo blikani... takze jakasi nedokonalost uz u neho je zrejma :-)

Premyslim, ten rusici impulz asi taky musi byt delsi jak 50 ms, ze? Kurnik, to ten kondenzator asi neukrmi... i kdyz tam jsou zenerky na 5V a impulz bude klesat ze 12V... Chtelo by to zdrojak toho procaku.... Kdo vi jak tam ma chytre udelanou kontrolni smycku.... jestli ji nahodou nema udelanou moc dlouhou....

Kolik muze zrat to blinkrove relatko? Podle tohohle vzorecku t=C*U/I=C*R , kde napeti klesne na 1/3, by pri odberu 300mA a kapacite 1mF vychazel cas 40ms coz je mizerny... 2,2mF uz by to posefovalo.... tak otazkou jak je to relatko zrave...
Hmmmm... ted koukam, ze takove auto-relatko zere 117mA :-) Tak to je v poho.... 1mF by mel byt na pohodu....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř dub 15, 2009 6:49

Odběr autorelé je kolem 100mA. Já bych jako jistotu viděl ty tři diody...až by se to odzkoušelo, navrhnul bych zapojení s tranzistorama a tím by se to zase celé trošku zjednodušilo. Jasně, D1 musí být dimenzovaná tak na 5A...jistota je jistota :).

Jinak program je k vidění v odkazu, co jsem sem dával dříve. Ale pochybuju, že z toho něco přečteš.

Nemyslím si, že je to dělané přesně na octávku, páč ten čip počítá kolikrát ti to blikne, ne nějaký čas... Taky jsem našel na škodováckym foru, že někomu to dělá to samé co nám, menší pauzička po prvním bliku. A byly to asi 3 nebo 4 ohlasy... tohle by vyřešilo zpoždění sepnutí blinkrů o tech 200ms, zároveň by ale musel na trippling dojít pulz hned...určitě by se to dalo vyřešit, ale jsme zase u bezpečnosti, a to, jestli je rozumné zpožďovat blinkry...pamatuju doby, kdy na starých škodovkách byla log 0 při prvním zapnutí blinkrů a až po chvíli to skočilo na 1...no nic moc teda. Myslím, že dnes je to i někde předepsaný, že první namáčknutí musí být na log 1. Prozatím bych to nechal, až jak to bude s těmi tranďáky.

Ještě Trundo....když se teda trefíš do špičky při rušení trippu, aktivuje se hned trip na druhou stranu?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » stř dub 15, 2009 8:39

Ja to s tim kondikem zkusim... To neni zas tak velky zasah...
Ten program jsem videl ale je v Hex a do asm se mi nepodarilo ho prevest.... Ono i kdyby se mi to podarilo, tak uz to moc dobre citelne nebude...
No to je dalsi vec... Pri tom namacknuti na druhou stranu se to jen zrusi... Coz je pekne pitome a nechapu proc tam nedal jump na cyklus blikani... Tak mne napada, ze mozna si ten procak dej do patice, at se da pripadne preprogramovat, nebo vymenit....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř dub 15, 2009 8:43

No super no... tím to zkazilo naše plány, páč dvakrát do toho ťukat při objíždění chodce je fakt vopruz. Zkusím se s ním domluvit, jestli by to nepředělal v SW, tohle je opravdu jen poloviční řešení, nechápu, jak se to mohlo dostat tak daleko, všemi vychvalováno.

Případně, ty máš zkušenost s programováním těchto PICů, nedal by jsi dohromady vlastní program?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » stř dub 15, 2009 8:57

Ok, nejdriv teda ale msuime mit uplne vyreseny ten prvni kladny impulz a pak to bude mit smysl to nechat preprogramovat... On totiz videl, ze to prepnuti stejne funguje jak kdy, tak to asi uz dal neresil.... Tak asi jen nechal funkci zrusit...
Hehehe :-) ja jsem naposled programoval Pic pred trema rokama, tak by to byl docela pro mne porod... Navic jsem zvykly na vyssi jazyky a to, ze si v asembleru musis hlidat, aby sis nepremazaval registr na vice mistech, mne casto privadelo k silenstvi... Takze to fakt bude jednoduzsi to nechat predelat od autora... Ty mas k dispozici programator - zarizeni?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř dub 15, 2009 9:25

Hm, jenže já mám strach, že kuli nějakému Roverákoj nebude předělávat program, ale uvidíme.

Hehehe :) tak alespoň něco, já jsem PICe nikdy neprogramoval, ani k tomu nic doma nemám, já programuju pouze PLC a to je trošku něco jinýho.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » stř dub 15, 2009 9:33

No to je mozne....
Jooo PLCcka, to je dobrej bussiness..... nedelas nahodou v te firme, co vyrabi jednoucelove stroje?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř dub 15, 2009 20:46

Nějaká taková firma to bude :wink: . Bussines to je, ale ne v mojí fázi začátečníka.... :lol:
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Trunda » čtv dub 16, 2009 18:16

Tak.... Vyzkouseno, ale neuspesne! Spatna analyza :-) On ten blikac pres packu krmi prece rovnou zarovky! Sem si rikal, proc se ta tri amperova dioda tak hreje :-D Tezko se to meri, ale ve spicce to vypadalo na takovy ctyri ampery, takze to se kondenzator nechyta... Takze Fuji, je to na tvym reseni pres relatka.... Jo a s tema vykonovyma tranzistorama nevim... Musely by byt dimenzovani tak na 5 amperu minimalne! ... To uz je skoro na pekny chladic....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » čtv dub 16, 2009 18:49

No a co jsi vlastně zkoušel? Včera jsem si koupil optočlen, ten zvládne 8A, ale taky stojí kilo...zkusim pokoumat, jestli by jsme nějaký neměli v práci, místo relátek :wink: .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Odpovědět