Stránka 2 z 6

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 12:20
od Hombre
Tak to bude rozumnej mechanik, to těsnění je ale trošku víc práce než rozvody, je tam hodně odpojování a čistění...Tak ať se to povede.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 12:41
od Fujitsu
No budu doufat, koncem týdne bych se u něj měl zastavit a upřesnit mu situaci, včetně cenového plánu, tak uvidíme.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 15:46
od Tommi_82
Přeju ať se to povede a ne jako moje oprava následná revize těsnění. Nakonec jsem to vzdal a pravidelně čistím expanzku.

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 18:54
od Fujitsu
Tak jsem se na to šel schválně podívat, přikládám foto pro ujištění (ikdyž je to téměř jasné) :? :

Obrázek

Re: Vařící voda

Napsal: pon srp 18, 2008 20:45
od Vilém
Těsnění pod hlavou to je jasný. Kolik máš najeto?

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 5:05
od Hombre
Nezapomeň objednat těsnění pod sací potrubí - nutné vyměnit. I když to mechanik sundá i se sáním tak to těsnění je tam jen taková tenká gumička a mezi sáním a hlavou je mezera, takže se to pohne a pak budeš jako já jančit, že ti tam teče voda. Stojí kolem 300.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 5:26
od Vilém
A pokud sundá ten díl co drží vačky, tak ho pak musí podmazat tmelem na motory, jinak bude tudy chcát olej. Sundavat se to ale nemusí, šrouby jdou vytahat i bez toho. Zkušenost mám ale jen s 1.4, 16v.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 5:40
od Hombre
sundávat to nemusí, je to ale dobrá příležitost přetěsnit to, jestli ti to tam teče jako snad všem :lol:

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 5:52
od Fujitsu
No tak to je fajn, jak tak na to koukám, to bude pomalu lepší když si ty díly nakoupím sám, možná i za levnějc a nechám mu to jenom předělat....zkusím teda napsat takový seznámek dílů co jsou potřeba na výměnu těsnění hlavy a rozvodů, pokud tam ještě něco chybí, doplňte:

- těsnění hlavy válců
- těsnění víka ventilů
- těsnění sání
- sada šroubů hlavy válců

- rozvodový řemen
- napínací kladka rozvodového řemenu - asi pro motory BEZ automatického dopínání, že? (dle ATS)
- vodní pumpa

O tom přetěsnění kolem vaček mu řeknu, ještě váhám jestli koupit i těsnění vany motoru, nebo jestli jde kdyžtak vyměnit zvlášť - asi by mělo jít....stojí 500,-.

Najeto mám 117t km, jestli se tomu dá věřit, což je tak akorát na to těsnění.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 6:35
od Hombre
Jo, máš tam všechno, těsnění vany jestli neteče olej nekupuj, a u těch vaček to omrkni, teče to vždycky těsně nad šroubem držáku alternátoru. Po výměně těsnění hlavy by se měl vyměnit olej, jelikož se do něj určitě dostane nějaká voda a nečistoty a až to bude hotové tak ujet pár km s čistou vodou a pak vyměnit za nemrznoucí směs, ale při vypouštění té vody (po výměně těsnění) doporučuju napřed odmontovat expanzku i s tou špínou, aby nevytekla zpět do motoru a expanzku vypláchout technickým benzinem. takže si připiš olej, filtr, nemrzku a destilovanou vodu. A jak vypadají řemeny na altík a servo? Budou sundané, takže kdyžtak vyměň, jestli jsou staré a chybí na nich drážky.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 7:03
od Fujitsu
Tak to hezky naskakuje :)

Řemen na altík tam je půl roku - oprava po nehodě, na servo tedy koupím, nevím v jakém je stavu. Ta napínací kladka je teda u našich strojů (rv. 1997) manuální? No bude to celkem pálka a nejhorší je, že to člověk - řidič ani nepozná, že do toho tu desítku dal.... bohužel to není nikde vidět... jen doufám, že mi ten motor už potom něco vydrží a nebude chtít další investice.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 8:23
od Hombre
Kladka je manuální. Ještě jsem si vzpoměl, že se tady diskutovalo o guferu na klice, já jsem ho sice neměnil, ale kdybych to dělal ještě někdy, tak ho vyměním, to už jsou desetikoruny, když už to bude rozebrané.

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 10:07
od R4ms3S
tak jsem rád že se to vyřešilo ;)
Jinak není to jízdou na krátké vzádlenosti ale vysokým točením při nezahřátem motoru, tzn. sedneš ráno do auta a dáváš mu 3500 - 5000 otáček ;)
Tím se hodně opotřebovává a pak ti tam tel olej postupně fouká a ža ho máš plnej týhle sračky.

Nemám to ze své hlavy jsem automechanická lama - totální, ale když něco nevím tak hledam a hledam až to najdu, a hlavně sbírám hodně inforamcí o autech v poslední době, jinak bych taky věděl prd :D

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 10:37
od Fujitsu
No nemyslím si, že zrovna já bych to auto za studena nějak trápil... otáčky si poctivě hlídám a vím, že víc jak 3000 tam se studeným motorem nikdy nebylo....co s tím dělal ale majitel přede mnou už nikdo nezjistí...

Jinak máte někdo zkušenosti s tímto olejem, přímo od ATS?

http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 90&ktg=810

Re: Vařící voda

Napsal: úte srp 19, 2008 15:05
od Hombre
Když mi někdo vysvětlí, jak se tady vkládá obrázek, tak tady dám fotky toho těsnění, abyste věděli, co se tam vlastně děje