
Tuning ? - sportovní sání
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Tedy ten filtr BMC je mnohem dražší než orig.K&N.Já mám ještě jeden nový na Rover 45.Je to shodné i na dieslovou šestistovku.Kdyby měl někdo zájem tak ho prodám.Eny45 píše:Jinak tady je filtr do klasického boxu. http://www.tuning-centrum.cz/index.php? ... ected=8006
No a takle vypadá krásně vypucovanej motor s filtremNěkdo mi vysvětlete jak může bejt v motoru takle čisto. Buď to fotil před nějakým srazem,a nebo nevím.
A tohle je přímo sada K-N 57i
No chtěl bych to dostat místo baterky, a tu posunout k motoru. Zřejmě by to pak chtělo alespoň plechovou bočnici na tu baterku, aby se nehřála od motoru. Zatím envím jak to reálný, protože jsem se na to nekoukal. No a z tomo místa za baterkou nasává i orig sání. Zároveň to musí bejt co nejrovnější, a nejkratšíHombre píše:Tak to je nádhera, škoda jen, že to vychází před chladičem, takže to bude nasávat horkej vzduch, hlavně v létě, když je ještě puštěná klima.

Myslel jsem, jestli by nestačilo ten filtr nechat na tom místě, ale jakoby ho odstínit od chladičů nějakým pěkným chromovaným plechem, aby ten horký vzduch proudil jinudyEny45 píše: No chtěl bych to dostat místo baterky, a tu posunout k motoru. Zřejmě by to pak chtělo alespoň plechovou bočnici na tu baterku, aby se nehřála od motoru. Zatím envím jak to reálný, protože jsem se na to nekoukal. No a z tomo místa za baterkou nasává i orig sání. Zároveň to musí bejt co nejrovnější, a nejkratší


No já si zase myslím že když budeš stát někde v koloně, nebo popojíždět v létě po městě, tak se horkému vzduchu nevyhneš.
A pokud pojedu 90 někde za městem, tak podle mě ty chladiče nemaj šanci proudící vzduch nějak výrazně ohřát. Ten tlak vzduchu v téhle rychlosti už je hodně velkej, a hodně ho tam projde.
Ten plech by nemusel bejt špatnej, určitě to odstíní od vejfukovejch svodů a motoru. Ale asi bych nechal proudit ten vzduch z přední masky.
Nevím no, možná už je to uplně jedno. jestli to v létě bude nasávat 35C vzuch rozpálenej od silnice, nebo 45C vzduch ještě zahřátej od motoru. V tom se fakt nevyznám.
asi instalovat teploměr na různá místa a vyzkoušet
Mě tak napadá, když známá firma jako K_N dělá ten kit, kterej má danou polohu takle za chladič motoru. Tak to asi bude nejlepší místo. Jinak by to dělali jinak.
A pokud pojedu 90 někde za městem, tak podle mě ty chladiče nemaj šanci proudící vzduch nějak výrazně ohřát. Ten tlak vzduchu v téhle rychlosti už je hodně velkej, a hodně ho tam projde.
Ten plech by nemusel bejt špatnej, určitě to odstíní od vejfukovejch svodů a motoru. Ale asi bych nechal proudit ten vzduch z přední masky.
Nevím no, možná už je to uplně jedno. jestli to v létě bude nasávat 35C vzuch rozpálenej od silnice, nebo 45C vzduch ještě zahřátej od motoru. V tom se fakt nevyznám.
asi instalovat teploměr na různá místa a vyzkoušet

Mě tak napadá, když známá firma jako K_N dělá ten kit, kterej má danou polohu takle za chladič motoru. Tak to asi bude nejlepší místo. Jinak by to dělali jinak.
Tak to by chtělo fakt změřit, ale myslím, že když je v létě 35 stupňů, tak tam na tom místě, kde je filtr bude určitě víc než 45, zejména při pomalé jízdě.Typnul bych to na více než 70
, je tam přece jen i ten žhavej sálající výfuk + dva chladiče zahřátý na 90. Ale chtělo by to změřit. 70 by ještě nevadilo, ale cestou se to ještě ohřeje, hlavně v hlavě. Třeba u motorů s chladičem nasávaného vzduchu, když je ten chladič děravý a odpojí se (obejde), tak je to poznat.

Tak tohle mi napsal kamarád, kterej se autama živí, a ještě amatersky závodí... tak nevím no. eště to s ním rozeberu...
Edit. Tak ten filtr co je nahoře K_N 57i má spočítanou délku... to je prej vhodné řešení, i když pěkně drahé.
Celej problém je ale mnohem, mnohem složitější než se domníváš, ona ta jednoduchá přímá úměrnost víc vzduchu-víc paliva= větší výkon neplatí zcela, tzn že pokud zkrátíš sání samodomo a nasadíš konus na konec trubky, tak jseš akorád trubka ty, protože tady to j matematika jako sviňa, elektronicky řízenej motor musí mít přesně spočítanou dýlku sání. Takže buť kónus pod podmínkou celýho kitu nahrazujcího původní sání - renomovanej výrobce ho spočítá a vyrobí nejefektivněji, ovšem efekt vs. cena je´úplně o ničem, nebo filtr bezodporovej do filtrboxu.
Edit. Tak ten filtr co je nahoře K_N 57i má spočítanou délku... to je prej vhodné řešení, i když pěkně drahé.
No po několika dnech bádání, mám stejnej názor. Je tam moc problémů, a nejsistot. Dělat si auto jen na výkon, tak enváhám. A zjískám fitrem nějakejch 5 koní navíc. Ale všechny ty další věci nejsou určený pro "rodinný" auto. Může bejt změna spotřeby, díky teplému vzduchu nakonec i přehřívání motoru.
Takže klasickej filtr do air boxu, třeba při příští výměně toho stávajícího. A ten už pak bude nafurt...
Koukal jsem ještě na ceny, tak kit na Rovera sem nesehnal, ale dle ostatních by to bylo kolem 3 - 4 tisíc. Samotnej konickej filtr o nějaké rozumné velikosti (délka 152mm šířka na začátku/na konci 89/127mm) výjde cca na 1,7k a k tomu nevím jak bych scháněl vhodnou část "trubku" na propojení. Délku bych sice odhadl dle obrázků co tu máme. Ale nevím jak by to vypadalo.
Takže klasickej filtr do air boxu, třeba při příští výměně toho stávajícího. A ten už pak bude nafurt...
Koukal jsem ještě na ceny, tak kit na Rovera sem nesehnal, ale dle ostatních by to bylo kolem 3 - 4 tisíc. Samotnej konickej filtr o nějaké rozumné velikosti (délka 152mm šířka na začátku/na konci 89/127mm) výjde cca na 1,7k a k tomu nevím jak bych scháněl vhodnou část "trubku" na propojení. Délku bych sice odhadl dle obrázků co tu máme. Ale nevím jak by to vypadalo.
To Eny45: Tak vidím, že jsi dospěl k rozumnému závěru - airbox verze, i když to asi nesplní tvůj prvotní požadavek a to zvýšení hlučnosti sání.
Nicméně kit 57i, lze sehnat třeba u Rieggeru pro R416 (bude identické s R45), dokonce si můžeš vybrat jestli chceš plastovou nebo kovovou trubku (KN 57-0166, 57-0260) od nějakých 3100,-.
Co se týče té montáže tak ber v úvahu, že výrobce musí ten kit udělat tak aby si ho průměrný na obě ruce levý amík byl schopen namontovat do svého miláčka a přitom to ještě trochu fungovalo.
Pokud by šlo opravdu o výkon, tak je potřeba si pohrát se sáním, s výfukem a ještě čipnout řídící jednotku atd.
Takže znovu vyjádřím svůj názor z předchozích příspěvků (a trochu to přeženu) - samotný kit je dobrý akorát k tomu, aby když otevřeš kapotu všichni padli na znak - to je tak asi největší efekt kterého lze s kitem dosáhnout.
Nicméně kit 57i, lze sehnat třeba u Rieggeru pro R416 (bude identické s R45), dokonce si můžeš vybrat jestli chceš plastovou nebo kovovou trubku (KN 57-0166, 57-0260) od nějakých 3100,-.
Co se týče té montáže tak ber v úvahu, že výrobce musí ten kit udělat tak aby si ho průměrný na obě ruce levý amík byl schopen namontovat do svého miláčka a přitom to ještě trochu fungovalo.
Pokud by šlo opravdu o výkon, tak je potřeba si pohrát se sáním, s výfukem a ještě čipnout řídící jednotku atd.
Takže znovu vyjádřím svůj názor z předchozích příspěvků (a trochu to přeženu) - samotný kit je dobrý akorát k tomu, aby když otevřeš kapotu všichni padli na znak - to je tak asi největší efekt kterého lze s kitem dosáhnout.
Eny45 píše:Tak tohle mi napsal kamarád, kterej se autama živí, a ještě amatersky závodí... tak nevím no. eště to s ním rozeberu...
Edit. Tak ten filtr co je nahoře K_N 57i má spočítanou délku... to je prej vhodné řešení, i když pěkně drahé.
Ahoj,kit od greenu je myslím za dobrou cenu.Zkus se mrknout.
http://rover.autodoplnky.cz/rover-45/ki ... -8-s286201
Eny45 píše:Já bych to musel slyšet... Jde mě hlavně a jedině o zvuk. A nikoli o randál, ale příjemnej sportovnější zvuk uvnitř vozu.![]()
Takle na slepo za to ty tři tisíce asi nedám.
http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_ ... 1&border=0