Stránka 2 z 5

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 05, 2009 21:15
od Roman620ti
Škoda, že to nemůžu nikde najít, ale jeden kolega mi před rokem poslal takovou tabulku, kde je vypsané co to MTF94 je. No jak píšete 75w-80 API-GL4 od Texaca. Jenže ten se v normálním balení nesežene a já nejsem moc důvěřivý na rozlejvaný olej od někoho neznámého. Zvláště když mi ho nabízeli za opravdu nízkou cenu :D Nakonec jsem sehnal přes http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=597 italskou Tutelu 75w-85 API-GL4.Četl jsem na ní pozitiva a v červeným jsem žádno změnu nepostřehl, tak to bude asi OK a objednám jí aj do stříbrňáka. Každopádně bych nedával na katalogy v prodejnách, protože v každém je něco jiného, podle toho co vyráběj, takže nevěřit :lol: Ten motorovej olej se do jednoho druhu převodovky dávat měl (od určitého roku už byl zase zakazován,protože byla převodovka nějak upravená), do druhého zase né, no měl jsem z toho hlavu jak kedluben. :lol:

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 05, 2009 22:29
od Vilém
Taky občas v tom mám zeleninu, jak už jsem psal, na kapotě 75w-85, autokelly 75w-90, motorovej 10w-40 ještě žádný převodovce neuškodil, u některých ba naopak.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát úno 06, 2009 10:35
od AnderN
Romane, pratelska rada: kdyz neco zkousis a nejsi si jisty, experimentuj radeji nejprve na stribrnem. Byla by skoda odrovnat neco na cervenem a pak to treba slozite a draze napravovat ;)

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát úno 06, 2009 18:42
od Roman620ti
AnderN píše:Romane, pratelska rada: kdyz neco zkousis a nejsi si jisty, experimentuj radeji nejprve na stribrnem. Byla by skoda odrovnat neco na cervenem a pak to treba slozite a draze napravovat ;)
Já si byl jistý, protože to bylo to nejlepší co se dalo sehnat. Všechno splňuje, věř tomu, že jsem to řešil asi dva měcíse a byl jsem úplně zničenej z toho, že všude radili něco jiného. Pak, když mi kolega napsal rozbor toho MTF jsem měl peška v tom, že nešel nikde sehnat a tak ta 75w-85 je nejmenší zlo. Stačí se podívat do tabulky a za studena je samožřejmě stejná tekutost a za tepla je to nepatrný rozdíl. Třeba ten 75w-90 má už za tepla docela velký rozdíl v číslech. Si nemysli, že bych tam prostě "něco" nalil, nehledě ten olej co jsem kupoval by měl bejt kvalitní, má schválení na Fiat, Alfa Romeo, Lancia. Na druhou stranu stejně nikdo nevíme, co v té převodovce bylo předtím, lidé jsou různí :lol:

Jo a v době, kdy jsem ho dával do červeného, tak stříbrnej byl ještě v rukou nějakého hova*da

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 19, 2009 21:40
od Koryacs
Nemáte nikdo tušení kolik oleje se vejde do převodovky u Rover 414si ? Zkusím tam dát Total BV1 a uvidíme.

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 19, 2009 21:55
od KDB
Měl bys tam mít převodovku R65..tam se udává 1.8l. Na boku je pro jistotu kontrolní šroub- z toho by ti měl v případě nalití správného množství olej odkápnout. I když já se na to moc nespoléhám, je nutný mít auto v rovině. Mareda mi takhle kontroloval olej, a já jsem z ní po měsíci/8000km vylil necelý litr.
Takže naleju odměřené množství a hotovo.

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 19, 2009 21:55
od Vilém
Koryacs píše:Nemáte nikdo tušení kolik oleje se vejde do převodovky u Rover 414si ? Zkusím tam dát Total BV1 a uvidíme.
2l :shock:

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv úno 19, 2009 23:50
od Koryacs
Do mí 414 zkusím dát Total Transmission BV - 1 litr (75W/80) i když jsem z toho jelen. Doufám že ještě někdy zařadím.Díky za info.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát úno 20, 2009 8:05
od KDB
Zařadíš, neboj. Do 216 ho mám už 70tis a chodí jako víno.
Z počátku jsem dával Shell SF5228 , ale Total je lepší v chodu převodovky a i téměř přestaly úniky oleje, které začaly po aplikaci Shellu.
Z nouze jsem ho použil i do převodovky PG1 v MGF(kde má být MTF94-75W/80) a po 500km zatím bez problémů.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát úno 20, 2009 10:53
od Zakar
Koryacs píše:Do mí 414 zkusím dát Total Transmission BV - 1 litr (75W/80) i když jsem z toho jelen. Doufám že ještě někdy zařadím.Díky za info.
A proč tam nedáš to co je předepsáno ? Olej MTF94 koupíš v každém servisu Land Rover.A cena je přibližně stejná. :o

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát úno 20, 2009 11:30
od Fujitsu
Podle Rave pro převodovku R65:

ESSO Gear oil BV 75w/80w
SHELL SF5288 75w/80w
TOTAL Transmission BV 75w/80w
UNIPART Gear oil BV 75w/80w

The following oils may be used for topping-up only:
BP Hypogear TL 75w/80w
CASTROL EPX 75w/80w
DUCKHAMS Hypoid PT 75w/80w


Pro převodovku PG1:

Gearbox filled for life with Texaco MTF 94
(Unipart MTF 94).
Top-up using a 10W/40 viscosity oil.


Osobně půjdu asi do toho Totalu.

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte dub 21, 2009 11:09
od Koryacs
Tak jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a asi jsem to pos..... Převodovka začla hučet jak zběsilá, jen když jedu na neutrál tak je to v pohodě.Podle rad jsem tan dal Total 75w 80. Tak čekám až pojedu a nezařadim. Když pustím plyn a auto brzdí motorem tak je to nejhorší. Asi budu muset vyměnit autíčko.

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte dub 21, 2009 11:12
od Hombre
Nezapoměli ti tam nalít olej? Raději nejezdi a zkontroluj hladinu a zátky, náhoda je blbec.

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte dub 21, 2009 11:19
od Koryacs
Né já jse si ho tam nalil sám automechanik mi jen odšrouboval šroub.

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte dub 21, 2009 11:45
od Hombre
Takže obě zátky jsou zašroubované, dotažené, horní nalévací hrdlo je taky zavřené a hladina nového oleje sahá po hranu otvoru kontorlního šroubu a převodovka hučí?
Jestli jo, tak odešlo asi nějaké ložisko, je tady o tom téma.Je to sice divné, že takhle po výměně oleje, ale při té výměně a nalévání oleje je třeba dodržet maximální čistotu, hlavně pořádně očistit nalévací hrdlo, než ho otevřeš aby do převodovky nenapadal nějaký bordel, ona chudák nemá filtr, jako motor, takže binec se dříve nebo později dostane na nějaké choulostivé místo a je půšvih.