prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Austine, jakej je mezi nima rozdíl? Pro neznalce?Austin píše:To byl asi klasickej automat, ten se vyskytuje taky. Ale CVT je CVT.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Ze by tu taky nekdo pracoval v IT?lafej píše:Jo jo očekavam vic ale v oboru je krize již 3/4 roku a jeste pred dvema mesici by cena toho auta odpovidala mesicnim dvoum leasingum co sem platil a radej jsem auta za odstupné prodal, utahuji fest opasky a to nejen mě , no snad bude za rokl lip .a po roveru pokukoval sem již dlouho
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
CVT je prevodovka s plynule menitelnym prevodem (tzv. bezestupnova), zatimco klasicky automat u R400 byl tusim jeste 4-stupnovy. Prevody v CVT prevodovce nejsou reseny sadami ozubenych kol, ale dvojici kuzelovych remenic spojenych ocelovym pasem. Kuzel ma jak znamo na kazdem konci jiny prumer, tudiz dochazi ke zmene prevodoveho pomeru naprosto plynule -- prevodovych pomeru je v CVT teoreticky nekonecne mnoho.
Kdyz u CVT hnapnes na plyn, tak vyleti otacky (cim vic plynu, ti vys se to vytoci) a pak auto vystreli dopredu, zrychluje, ale ty otacky zustavaji behem akcelerace prakticky konstantni. Kdyz pak dosahnes kyzene prvni kosmicke, uberes plyn, protoze uz nechces dal zrychlovat, a prevodovka zmeni prevodovy pomer na nejvyssi mozny tak, aby to motor utahl. Takze pri 130 km/h motor toci treba jen 2600 rpm. Na benzinovou 1.6 docela sranda, ne?
Kdyz u CVT hnapnes na plyn, tak vyleti otacky (cim vic plynu, ti vys se to vytoci) a pak auto vystreli dopredu, zrychluje, ale ty otacky zustavaji behem akcelerace prakticky konstantni. Kdyz pak dosahnes kyzene prvni kosmicke, uberes plyn, protoze uz nechces dal zrychlovat, a prevodovka zmeni prevodovy pomer na nejvyssi mozny tak, aby to motor utahl. Takze pri 130 km/h motor toci treba jen 2600 rpm. Na benzinovou 1.6 docela sranda, ne?
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
To chci takyyyyyyyy.......
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
tak si kup skutr ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Náhodou, docela jsem nad ním uvažoval jeden čas.... ale ta CVT v autě musí být nářez, to přece musí být v mnoha případech úspornější jak normální manuál, ale taky v několika případech podstatně žíznivější
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Presne
V prumeru se s tim jezdi o chlup draz, nez s manualem, ale podle me levneji, nez s klasickym automatem. Nejdulezitejsi vyhoda je, ze CVT dovede zrychlovat bez preruseni toku momentu od motoru na kola. Nicmene CVT prevodovky prozatim nenasly v autech moc velke uplatneni. Automobilky s tim experimentuji, ale vyrabi se v naproste mensine. Duvod je tak trosku choulostiva konstrukce -- je to hrozne fajn, dokud vsechno funguje. Ale jak se neco rozsype, je problem sehnat nekoho, kdo to fundovane opravi a levne to taky nebyva. Docela ostudu si s CVT utrhl naposledy Ford v modelu C-Max.
Zajimavou alternativou jsou v posledich par letech klasicke X-stupnove automaty, ale vybavene dvema spojkami (DSG). Jedna funguje pro liche stupne a druha pro sude. Kdyz jedu napr. na trojku a zrychluju, suda vetev si pripravi ctyrku a az dojde ke vhodne konstalaci otacek, zatizeni a hvezd
tak jednoduse zaroven suda spojka sepne a licha se rozepne. Clovek to prerazeni ani nepozna. Pokud misto akcelerace zacnu zpomalovat, tak si suda vetev pripravi dvojku a zase ceka na vhodny okamzik, aby jen jedna spojka vypla a druha sepla. Zadne skubani, minimalni prodlevy v prenosu Mk od motoru na kola.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zajimavou alternativou jsou v posledich par letech klasicke X-stupnove automaty, ale vybavene dvema spojkami (DSG). Jedna funguje pro liche stupne a druha pro sude. Kdyz jedu napr. na trojku a zrychluju, suda vetev si pripravi ctyrku a az dojde ke vhodne konstalaci otacek, zatizeni a hvezd
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2271
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Ano, neřadí a furt zrychluje jako šalina. Těch xichtů z nadupaných aut už jsem si užil!!!AnderN píše:Presne![]()
Nejdulezitejsi vyhoda je, ze CVT dovede zrychlovat bez preruseni toku momentu od motoru na kola. Nicmene CVT prevodovky prozatim nenasly v autech moc velke uplatneni. Automobilky s tim experimentuji, ale vyrabi se v naproste mensine. Duvod je tak trosku choulostiva konstrukce -- je to hrozne fajn, dokud vsechno funguje. Ale jak se neco rozsype, je problem sehnat nekoho, kdo to fundovane opravi a levne to taky nebyva. Docela ostudu si s CVT utrhl naposledy Ford v modelu C-Max.
jede to neskutečně, zkusil jsem to do 220 kmh a asi by to jelo víc ale gumy už neposlouchaly.
Ve 130 je tam okolo 2200 otáček, max 2600 je to neskutečná pohoda,
když chci zrychlit, přestanu využívat pouze 30-40% výkonu, přidám, zvýším otáčky na 4500,
když chci zrychlit mnohem víc, sešlápnu na 6500 a víc a jede to jak z praku. Ovšem nutností je teplý olej, za studena to zničíte.
Ohledně uplatnění - má to spousta aut, problém začíná jinde, moc fabrik to neumí vyrobit, ta belgická ano, dodává to Nissanu, Subaru, Fordu, Hondě, bude i BMW, ...
Pročtě te si něco o tom! Rozhodně to není nic nového -první sériové auto byl DAF66.
Neřekl bych, že při dobrém servisu nevydrží.
Dále existuje firma Automaticchoice která dodává ND - jen se stím moc nikdo nezabývá. Pořešit by to ale šlo, asi u Kaps či jinde. prodávají sety na opravu.
Pokud někdo má faktický problém, mám u Automaticchoice registarci a přístup do databáze a do rozkresů. Heslo pošlu, tak jak jsem již poslal mnohým přes SZ nebo mail.
Jak dopadl Ford nevím, já jsem slyšel že u nás nedodávají proto, jelikož nestačí kapacita belgické fabriky, dali kvótu Fordu na 2008 pouze 80000 ks převodovek.
Subaru chystá na podzim 2009 uvedení novinky 2,5 benzín s CVT, u Outbacka. Asi by to nedělali kdyby si nebyli jisti. Zrovna Subaru, které si na kvalitu potrpí.
Jsem z CVT naprosto spokojen jen šetřím na koupi nějaké 25 z 2004 - by se mi to líbilo
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Základní rozdíl je mezi 97-00 CVT a 01-05 eCVT - s elektronikou.
Jsou i v R45, hodně v NL a B, když se prodávají jsou prodány za pár dní. Viděl jsem 45 s 1.8 eCVT za 8900€ a byla za tři dny pryč.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Zdravím, dala by se ta CVT převodovka vzít z nějakého auta a napasovat do čtyřstovky s manuálem
Přemýšlím vzít nějakou bouračku z Anglie a přemontovat to do svého
Pokud tedy není zapotřebí nějakého palubního počítače co neustále přepočítává ideální převodový poměr
.. kdyžtak se mi v šuplíku válí nějaké pc komponenty, tak z toho snad nějaký výpočetní výkon vymáčknu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Rover 416 // časem snad opět 75 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
Prevodovka CVT ma vlastni ridici elektroniku. Zastavba do auta, ktere melo od vyroby manual, asi nebude uplna sranda. Ale verim, ze s kopou znalosti, zkusenosti a vybornym technickym zazemim se i toto da zvladnout. Rozdily ale nemusi byt je v samotne prevodovce, rekl bych, ze tam budou minimalne jine hnaci hridele ke kolum a urcite i neco dalsiho. Osobne bych se do toho nepoustel ani za zlate prase a sehnal bych si auto s CVT.
Re: prosim o radu k roveru 1,6 s automatickou převodovkou
No koukal jsem na tvoje fotoslafej píše:http://lafej.rajce.idnes.cz/stepanek_auto/ rano v 8 sem ji na netu oběvil a v patek tam sem ji nenašelmožna se oběví tu štastny majitel.)))))) jsem od Olomouce a bylo to moc narychlo chtel sem cekat k veceru a volal tam uz v 16 hod a byla fuc hernajs
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)