Topeni a světla

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » úte led 19, 2010 9:43

Tak zase roviny to úplně nejsou,je to tak 60/40 rovina,kopec,no vic to točit moc nechci,když je to tak studené,
vím že u jiných dieselů pak právě kvůli toho odcházelo těsnění pod hlavou,nevím zda Rovřík je na tom podobně,a nechci
mu ubližovat,když nemusím.. ;)
K těm ventilátorům nic?
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od AnderN » úte led 19, 2010 10:48

Vic to tocit nema smysl, studenemu motoru by to spis uskodilo. Znova to tady napisu: diesel ma vyssi ucinnost, nez zazehovy motor => nizsi spotreba => male odpadni teplo ... navic diesel pracuje s vyssimi tlaky, potrebuje robustnejsi konstrukci nez benzin => je tam vic materialu, ktery se musi prohrat ... jak ho jednou zahrejete, tak zase pak po zastaveni trva podstatne dele, nez vychladne ... diesel proste nikdy nebude topit tak rychle ... jestli vam pri techto teplotach hreje kolem 10 km, je to uplne normalni. Pri jizde do kopce to jde rychleji i bez vysokych otacek, protoze pri tech 2000 rpm mate vic seslapnuty plyn => poustite tam vic paliva => vic odpadniho tepla.

K tem zarovkam -- OSRAM Nightbreaker moc nevydrzi, ty jsem zkousel taky ... s ohledem na pomer svitivost/vydrz se mi osvedcily OSRAM SilverStar, ale PHILIPS nebo NARVA budou taky urcite dobre. Samozrejme ty Silverstar maji taky zvysenou svitivost => snizenou zivotnost, to je u vsech.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Fujitsu » úte led 19, 2010 21:14

Jak píše Andern, svatá pravda. Víte za jak dlouho topí Octavia TDI? Aby se ručka na budíku pohla, je to minimálně 10km. Fabia SDI je na tom o něco lépe, tam je ten vlažný vzduch cítit dřív.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Vilém » úte led 19, 2010 21:28

Nevím, jestli jsem rozmazlenej, ale v porovnání s jinými benzíňáky topí málo. Možná mám přicpaný radiátor, už to neřeším. Třeba otcovo R-19 topí, že by se daly na výdechách smažit vejce, to samý u tchánova clia. Jezdím s teplotou na max a je to teplý, ne horký. Ono mi to stačí, jen mě trochu štve, že to není jako u jinejch aut. Trochu jsem študoval jak to je s rozvodem vody a radiátor je vlastně paralelně s motorem. Nebo se pletu?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od seba » úte led 19, 2010 22:21

Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Vilém » úte led 19, 2010 23:12

To Seba: dík za snahu, ale to už mám dávno za sebou.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Hombre » stř led 20, 2010 6:43

Mě to třeba topí dost, až nepříjemně, ale když chci ubrat a venku je zima, tak musím jenom o kousíček, jinak je to zase studený. Připadá mi, že se tam kromě zavírání kohoutu zároveň otvírá nějaká klapka na studený vzduch. Tak jestli ty klapky vy co vám to netopí ani naplno nemáte nějak špatně nastavené :idea:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » stř led 20, 2010 8:28

Tak jak píše Vilém, je to teplé,né horké,ve srovnání třeba s Golf diesel.
Při větších mrazech to interiér nevytopí ani po 30km,když do auta vlezou třeba tři lidé a zamlží se okna,
tak skoro není šance se tohoto zbavit,s vijímkou předního okna,asi to lepší nebude...
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od AnderN » stř led 20, 2010 11:52

U predchozi 620SDi jsem s tim nemel problem. Muselo byt -20, abych mel topeni na max. Pri teplotach kolem nuly jsem mel topeni tak nastavene tak na polovinu. Ani nasi s benzinovou R25 si nestezuji, taky to topi dobre. Fakt to nemate spatne odvzdusnene, prip. jiny problem, o kterych se tady mluvi?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » stř led 20, 2010 12:16

Při -20 bych to snad nevytopil vůbec,vše mám dané na max.na polovični nastavení nemam šanc.
Obě hadice od motoru k radiátoru stejně teplé,termostat funkční.Tak snad už jedině nějaké ty klapky vzduchu jak
tady zmińujete,ale do toho fakt nevím kde hrábnout,někde pod palubovkou?na to asi nebudu mít dost odvahy.
Taky už jsem si říkal jestli třeba tak jako u starších aut,tak i u Rovříků býval v v okruhu vzduchu namontovan
nějaký odporový člen který vlastně přitápěl než se prohřal vodní okruh.Pamatuju to ze starých Fiatů a Źigulů,
škoda že to tam není,asi by to taky pomohlo :?:
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od seba » stř led 20, 2010 12:17

Já kdyz mi to nefungovalo tak jsem skrabal namrazu i ze vnitr za jizdy:-D:-D

Ja to dnes nafotim trochu a dam to sem ..
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Tommi_82 » stř led 20, 2010 14:02

A co chceš fotit sebo když máš šestikilo s benzínovým motorem a on má čtyřkilo s naftovým? To mi chceš přidělávat práci a dávat sem fotky který sem nepatřej?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Topeni a světla

Příspěvek od René » stř led 20, 2010 18:26

Asi tu námrazu :lol:,sranda,proč né?
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Topeni a světla

Příspěvek od Vilém » stř led 20, 2010 20:42

Námraza zevnitř? To musí u vás teda pořádně mrznout nebo máž v autě vlhko. Ještě k tématu: r400 máještě klapku studený/teplý vzduch, je vidět od pedálů. Já ji mám žlutou. Lanko od ovládání jde na ni a pak jde další do motoru na kohout. Ještě je pořeba ověřit, jestli lanko ovládá kohout do maximálníh poloh, je na plechovým držáku a když se trochu ohne, tak to nedovírá. Už vymejšlim, že bych trochu upravil okruh, ale ještě jsem neměl dost času se tomu pořádně věnovat. Nemyslím, že bych byl chytřejší než výrobce, ale u těsnění pod hlavou se hoši v Anglii taky moc nepředvedli.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Topeni a světla

Příspěvek od mixal » stř led 20, 2010 23:00

Hombre píše:Mě to třeba topí dost, až nepříjemně, ale když chci ubrat a venku je zima, tak musím jenom o kousíček, jinak je to zase studený. Připadá mi, že se tam kromě zavírání kohoutu zároveň otvírá nějaká klapka na studený vzduch. Tak jestli ty klapky vy co vám to netopí ani naplno nemáte nějak špatně nastavené :idea:
Ja mam zasa ten problem ze zo stredu a z vrchu na palubovke mi fuka len studeny vzduch.Teply ide len na okno a z krajnych fukarov.Nemam sajnu ako je to robene a rozoberat koli tomu palubovku nebudem.

Odpovědět