Stránka 2 z 3

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 12:40
od sector
seba píše: Přesně tak.Už vidim dnešní auta za 13 let provozu. :-D :-D :-D
zivotnost dilu je poddimenzovana, to znamena, ze pokud napriklad nekdo na auto dava 5-7 let zaruku, tak v realu vydrzi dalsich 3-4 roky bez nutnosti predelavat polovinu auta.

Ale jak jsem psal, je to hodne individualni - nekdo auto ma jen na praci a najezdi neuveritelne moc a nekdo jako auto do rodiny s najezdem do 20-40 tisic KM rocne.
Jak jsem uvadel - napriklad Toyota Avensis jakakoliv do 2007 (novejsi modely neznam, ani nemam zadne odezvy od lidi co je vlastni, asi je vse v klidu, pac nikdo se zatim neztezoval) - je velmi spolehlive auto, kde meni pouze provozni kapaliny a nutne dily rychleho opotrebeni (svicky, remeny, filtry, brdy) - nicmene je to opravdu mala investice v zhledem k zivotnosti auta. A jsou i takove auta, jako napriklad Audi - sice na machrovani OK, ale menit rameno a dalsi hlouposti na zatah za 20tisic by asi bavilo malo lidi - ted neberu v potaz majetnejsi skupinu - tam rec o cene auta a investici do opravu zcela neplati.

A jsou i takove, jako ja, se svoji smulou, ze poridim 416Si pred 4 roky za 115tisic a dalsich 60 tisic do toho dal a dalsich minimalne 20 tisic investice me ceka.
Proto jen pisi svuj nazor, ze je lepsi investovat do novejsiho nebo noveho auta nez se piplat se starym, ztracet cas nervy opravovanim.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 13:20
od AnderN
No vidíš, tak až budeš mít za sebou ten další servis za 20 tisíc, tak kdybys přihodil ještě 5 nahoru, už jsi mohl mít fungl novou fóbii s polovičním motorem ve výbavě "holá prdel edition". Ale v ní bys taky musel každý rok měnit olej, filtry a další věci, které záruka nepokryje. Tím neodrazuju nikoho od koupě nového auta :!: Kam bych jinak chodil na zachovalé ojetiny :?: :wink:

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 13:25
od Trunda
Asi jak rika Ondra... proste kdo chce auto, musi se smirit s tim, ze do neho posype penize, pokud s nim teda bude jezdit... bylo by naivni si myslet, ze na tom bude s jinym autem lip... navic nove auto zcela vubec neni garanci kvality... U Toyoty se sice treba vsechno nesype tak rychle, ale zas kdyz uz neco, tak si clovek pekne zaplati... pokud teda nekupuje nejaky smejdsky nahradni dily, ktery jsou po par kilometrech opet na vymenu....

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 13:32
od Tommi_82
Jak píše Ondra, každej myslí že koupí nový auto a má po starostech. Ale zapomíná na garančky, který z kapsy vytáhnou taky slušnej balík. Pravda je spíš taková že čím novější auto, tím míň se vyplatí.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 13:54
od lajonel
To já mám zatim klid a štěstí :-) Auto jsem dostal od rodičů... potom jsem zainvestoval cca 15 tisíc na výměnu všeho co byla potřeba...
a teď za ty dva a půl roku co ho mám jsem do něj dal zhruba 15-20 tisíc i s výměnou náplní... pokud s ním něco bylo tak oprava stála kolem 1-2 tisíce... nebo taky 30kč :D Ročně najedu 10-15 tisíc. Takže myslim, že můžu být spokojen :-) Až na tu rez u zadních kol a na tu sloupávající se střechu :-)

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 14:18
od AnderN
lajonel -- na daný nájezd máš auto s velmi levným servisem. Taková se už dneska nedělají, bohužel.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 20:26
od dogman
Mili 400kolegove, ja to vidim takhle nejak...mel jsem uz radu aut, do kterych jsem sypal vice ci mene(z 90% ojetiny)...jen jsem porad touzil po upgrade...mladsim, modernejsim, od skodovekj k necemu jinemu.....takze se to stridalo v pomerne rychlem sledu...nebralo to konce.)
Rover se mi libil odnepameti...ale chybela mi odvaha ho koupit a nebyl pro me financne dostupnej...
to se ted zmenilo...kupoval jsem konecne auto ne do rodiny, ale jen pro sebe a moje presuny
400ku jsem koupil za dobrou cenu...byl jsem si vedom (diky zdejsimu foru a vasi ochote), ze me ceka tesneni pod palici, rozvody a dalsi radosti...atd.

To auto je koncepcne "nemoderni", docela hlucny nad 100 km/h, a naslo by se asi dalsich dost "negativ", ale ma (Rover obecne) charisma, ktery jinym autum schazej...mam pocit, ze k sobe pasujem...libi se mi ta vylucnost znacky i ta nostalgie po firme, ktera tu uz neni diky globalizacnimu gulasi...
Zatim mam pocit, ze se budu snazit ho udrzet pri zivote,tak dlouho jak to pujde...za to povozeni a pocit to stoji...

nase pocity jsou dany vstupnima investicema...kdyz bych za nej dal vic nez 100 tis. tak me taky bude kazda oprava enormne stvat...chapu to...ale kazdy auto polyka prachy skoro stejne...to mam vyzkouseny
Novy auto jsem mel taky...financne zadna vyhra, leasing, pojisteni, garancky, strach, ze to clovek nekde rejpne...a pak mi ho stejne ukradli....)

tak se mejte...venku chcije a je bourka jak vo soudnym dni!

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: stř čer 09, 2010 21:36
od Vilém
No já jsem kromě hlavy žádný průsery neměl, a že mě vyšel před 4 lety na 65 tis. Je to stále super pohodlné auto, které navíc vždy odvezlo, co jsem potřeboval(i manželskou postel z Ikey). Teď díky srazu dostal konečně i nový čumáček, který jsem mu dlouho sliboval, takže je zas fešák. Každý ojetý auto se může podělat a u 400 to nejsou takový investice, spíš bych měl obavu z 75, ale to je zas jiná třída. Já říkám: jedzdíš v luxusu, tak na něj musíš mít.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: čtv čer 17, 2010 21:27
od René
Na téma životnost ROVER,jen takové maličkosti,na jaře jsem se jal do průzkumu spodku auta,trochu větší rámus od výfuku,krom toho že jsem musel vyndat koncový díl a zavařit ho v ohybu,kde byla díra(protože jsem tomu šroubovákem pomoh)výfuku celkově víc nescházelo.Čtrnact dní nazpátek,jsem vyměnil baterii,do rána už začala mlít z posledního,při cca140000km,jsem měnil kulové čepy(vybouchaný byl jen jeden),v minulosti výměna spojky a předních kotoučů,spojka odešla pro přidřenou tyčku vyp.ložiska ve skříni,kotouče měněny pro třepání autem při dlouhém brždění z velkých rychlostí(ale v tom problém asi nebyl,dělá to dál,i když míň). Všechny tyto věci jsou,teda byly originál,tlumiče pérování atd.vše originál,jinak jsem nic neměnil. Auto při koupi mělo najeto 108000km, nyní bez pár km má 150000km.
Myslím si osobně že tyto skutečnosti lecos o životnosti ROVERA vypovídají a jiné vozy k těmto výkonům mají určitě daleko,samozřejmě bolesti benz.motorů Rover už víš,ale to ostatní o výdrži Rovera mluví jasně,tak asi tak :wink:

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pát čer 18, 2010 6:01
od AnderN
Já prodával loni na podzim 620 SDi ... měla přes 12 let a za sebou víc jak 180.000 km, provozoval jsem ji prakticky denně posledních 5 let a bezmála 100 tisíc km. Za tu dobu jsem vyměnil leccos -- spojku včetně hydrauliky, komplet brzdy apod. Ale spousta věcí, jako tlumiče nebo výfuk, byly originál od výroby a nejevily známky blížícího se konce. Věřím, že ještě pěkných pár let odjezdí. Jsem zvědavý, jaké to bude s novějším autem. Tož asi tak k tématu životnosti.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pát čer 25, 2010 15:14
od Eny45
Pěkná debata
Moje R45 1,6 je rok 2000, koupil sem jí někdy v roce 2005 za 175 tisíc. Což bylo asi už tenkrát dost, jenže k tomu bylo pár věcí jako rádio Becker za 12, a navigace za 30 z niž vedou dráty celým autem a snad i k alarmu a taky na zadní sklo k čidlu. Jenže sem nikdy nesehnal novější mapy. A kupovat za 6k se mě je nechce. A mapa Česka tam není :mrgreen: Takže jí nepoužívám :(
auto mělo jeto 109 tisíc

při 110 tisících těsnění pod hlavou, olej ve vodě, prasklá gumová hadice k chladiči. Tenkrát sem to sfouk za 5000kč (bez novejch šroubů do hlavy)
při 114 ti, novej zadní díl vejfuku za 2800, a zavaření svodů z motoru asi za 500.
při 140 se měnili ložiska v převodovce, a nějaké synchory, celkem asi za 8 tisíc.

ted mám najeto 145 a trochu mě děsí co tu píšete :) Protože sem nikdy neměl servisní knížku. Rozvody prej někdo dělal při 90 tisících, ale nikde to psané není. Vypadá to že klepou ventily, asi nějaký ty zvedátka. Ale nato se mě nechce šahat. A s dobrým benzínem to klepe jen za studena. Ráno v zimě po nastartování mě v motoru píská nějakej řemen. Taky to vypadá že dodělávaj svíčky, tuhle mě to škublo za jízdy jak kdyby to zapomělo zapálit směs :) Na brzdy sem nešách co ho vlastím, teda 36 tisíc km. Občas začne u brzdy vrzat ten plech vedle destiček, tak s ním zahejbu kleštěma a dá pokoj. Čepy, nebo silent bloky dle mě nikdy nikdo neměnil. A moje letní pneu maj 2mm vzorku :) Takže je tu slušnej potenciál, aby se to začlo srát :| Ale taky sou lidi co jim vyjmenuju moje obavy a závady a voni se mě vysmějou, že to vůbec řeším. Protože jezděj s autama který sou v daleko horším stavu... A prej tomu mému vůbec nic není...

Akorád co mám ted novou přítelku která dělá v servisu v Praze v ATU, tak mě straší. A nedokáže pochopit že sem nidky nebyl na servisní prohlídce :) Tak jí moje hipochondrycké (doufejme) obavy o své auto už raději neříkám :wink:

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pát čer 25, 2010 17:57
od Tommi_82
Eny45 píše: A nedokáže pochopit že sem nidky nebyl na servisní prohlídce :)
:roll: ženský...

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: ned čer 27, 2010 10:19
od potrus
Taky jsem zrovna zjistil, že rozvody jsou měněné před cca 60k km. Takže - tuší někdo, kolik vydrží rozvody u Roveru 400? A trochu jsem se díval po novějších roverech a zajímalo by mě - kdybych chtěl R45, na co bych se měl při koupi zaměřit? Jaké mají slabiny? Čemu se vyvarovat? Dost se mi líbí poslední facelift 45ky, tak uvažuju, jestli vyměnit mou 400 rv99 za 45 rv 2005 (dokonce má parkovací senzory ;))

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: ned čer 27, 2010 10:53
od Tommi_82
Vydrží 90 tísíc za předpokladu že máš kvalitní řemen.

Re: Životnost auta: Rover 400

Napsal: pon čer 28, 2010 10:06
od Eny45
no r 400 za r45... Tak pomůžeš si určitě, koupíš o 6 let novější auto. Ale je důležité říct, že koupíš z 90% to samé.

- bude to trošku tišší.
- má to lepší lak a tolik to nerezne
- je tam navíc výbornej motor 1,8
- ten vzhled je pěknej,ale třeba mě osobně se nelíbí ta přední maska, a vzadu posunutá poznávací značka na nárazník.
- žádný velký upravy tam ale nenajdeš, ten poslední facelift byl udělanej z nouze a narychlo, protože dramaticky klesali prodeje R45ky... I když někde sem slyšel že Honda v té době přestala dělat starej civic, a tak musel Rover v tom faceliftu nahradit hodně dílů z Hondy za díly jiné.

Takže i ta otázka naco dát při koupi pozor, je to stejné jako u R400