Jaký motor
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Proti dieselu mluvila vždy hlavně vyšší pořizovací cena. To u ojetin neplatí, tak proč se dieselu bránit?
Re: Jaký motor
dieslové motory môžu byť dobre...ale majú jednu obrovskú slabinu...a tou je turbo...nie práve to je ich slabinou...ale ľudia, ktorý na autách s turbo dieslovým motorom jazdia...poznám x ľudí, ktorý majú v aute turbo dieslový motor a jazdia s tým ako s benzínom...za studena ho začnú vytáčať do vysokých otáčok...koľko krát sa stane, že príde s autom na miesto určenia a hneď vypne motor...týmto to turbo trpí a je len otázkou času, kedy doslúži...v bývalej práci sme mali 80% aut s turbo dieslovým motorom...na dvoch autách tie turba zničili...v servise im aj povedali príčinu...časté vytáčanie za studena a pri zastavení ho nenechali aspoň trocha vychladnúť, ale hneď vypli motor...ono ak sa rozhodovať medzi dieslovým alebo benzínovým motorom, tak si treba zvážiť ako ten motor bude využívaný...či to bude jemná ekonomická jazda, alebo skôr taká dynamická...alebo keď už, tak dieslový motor ale bez turba...tam sa potom nemá už čo pokaziť...hovorím sám za seba a zo svojich nepriamych skúsenosti...ak je niečo blud, tak ma prosím opravte...inač ja osobne preferujem benzínové motory už len kvôli štýlu jazdy...priznám sa, že nemám ľahkú nohu...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
je to jak říkáš.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
To by se dalo skoro podepsat a neplatí to jen o turbech ... u převodovek je to taky tak, že za 90 % problémů si mohou uživatelé sami nevhodným provozem, údržbou, zanedbaným servisem atd. Diesel bez turba je ale podle mě prakticky nepoužitelný -- vždyť právě přeplňování mu dává ten kroutící moment, kvůli kterému má ten motor tak výborný tah.
Ohledně toho nájezdu -- ono není ani tak směrodatné, jestli najezdíš 10 nebo 30 tisíc km ročně, ale jaká je skladba tvých cest. Pokud najezdíš 10 tisíc km tak, že typická cesta má 200 km, kup si klidně diesel. Pokud najezdíš 30 tisíc km, ale typická cesta má třeba 5 km do práce a jen občas jedeš dál, než řekněme 50 km, nemá diesel význam. Osobně vůbec nerozumím, proč se vznětové motory nabízí třeba do aut typu kolínských trojčat určených pro městský provoz.
Ohledně toho nájezdu -- ono není ani tak směrodatné, jestli najezdíš 10 nebo 30 tisíc km ročně, ale jaká je skladba tvých cest. Pokud najezdíš 10 tisíc km tak, že typická cesta má 200 km, kup si klidně diesel. Pokud najezdíš 30 tisíc km, ale typická cesta má třeba 5 km do práce a jen občas jedeš dál, než řekněme 50 km, nemá diesel význam. Osobně vůbec nerozumím, proč se vznětové motory nabízí třeba do aut typu kolínských trojčat určených pro městský provoz.
Re: Jaký motor
18000 neni moc, ale opravdu zalezi na charakteru jizdy... Pokud je zahrivaci doba dieselu drtivou vetsinu cest temer zanedbatelna proti celkovemu casu jizdy, tak klidne diesel... Na druhou stranu, ja kdyz vidim a citim ten coud za ropakama, tak je mi ouzko.... Ja muzu doporucit 1,6 a to z duvodu,ktery tu vetsina zna ale jako je fakt, ze ten kroutak by se hodil... Na druhou stranu, pokud se auto nenaklada a slouzi prevazne pro dojezd do prace,tak 1,6 staci... No a dalsi vec... S jedna sestkou je sranda
Re: Jaký motor
Souhlasím s Hombrem,že bez turba to moc nejede,někomu to ale stačí,spíše proč platit stejně drahou pojistku za 63kw,když můžu uhánět se 77kw motorem.
Co se týká toho čoudu jak píše raspi.,taky záleží v jakém je motor stavu a jak se s ním jede,jenže to platí i o benzínu,když budu ropáka,jak tomu říkáte vytáčet až někam,nebo se někomu nechce řadit a myslí že pětka veme všechno,tak potom bohužel,kouřit to musí,ROVER+jeho rozumný páníček,vůbec hulit nemusí
Co se týká toho čoudu jak píše raspi.,taky záleží v jakém je motor stavu a jak se s ním jede,jenže to platí i o benzínu,když budu ropáka,jak tomu říkáte vytáčet až někam,nebo se někomu nechce řadit a myslí že pětka veme všechno,tak potom bohužel,kouřit to musí,ROVER+jeho rozumný páníček,vůbec hulit nemusí
R 400 SDI 99
Re: Jaký motor
Já to smazal, protože už tu v podstatě to samé řekl přede mnou Ander. Tak teda znova: diesel bez turba je katastrofálně líný a ta spotřeba nic moc. Tím turbem se vlastně využije tepelná energie unikající výfukem k tomu, že natlačí do válců vzduch pod tlakem a tím motoru ušetří spoustu práce, kterou by musel vynaložit při sání. Proto má mnohem vyšší účinnost a malou spotřebu.
To má ale (aspoň u Oktávek TDI) neblahý důsledek: zahřátí na provozní teplotu trvá v mrazu 10 km a po tuto dobu to netopí. Takové auto bych teda fakt nechtěl. Jezdili jsme takovou do práce a dokonce jsem přemluvil kolegu majitele ať vymění termostat, avšak nepomohlo to.
To má ale (aspoň u Oktávek TDI) neblahý důsledek: zahřátí na provozní teplotu trvá v mrazu 10 km a po tuto dobu to netopí. Takové auto bych teda fakt nechtěl. Jezdili jsme takovou do práce a dokonce jsem přemluvil kolegu majitele ať vymění termostat, avšak nepomohlo to.
Re: Jaký motor
Hombre,co takhle předehřev,tak jak se cpalo do Avií a pod.potvor,co v zimě nešlo ani pořádně nastartovat,šup to do elektriky a motor jdu startovat prohřátý
R 400 SDI 99
Re: Jaký motor
René a ako dlho také predhriatie trvá?...zasa by som nemal náladu pol dňa stráviť tým, že by som nahrieval motor auta...viem, že sa to robilo pri nejakých vojenských autách, že sa pod motorom niečo zapálilo a čakalo sa nejaký "pár" minút...no ale je všeobecne známe, že pri tuhších teplotách nafta mrzne...čo spravíš potom?...ak ti nebude chcieť naštartovať auto, keď dobre primrzne?...ja si stále myslím, že aj s benzínom sa dá jazdiť ekonomicky, ak sa chce...však môj Rover 416Si má spotrebu okolo 6,5l/100km...a to na benzín nie je vôbec veľa...toť môj názor...
Re: Jaký motor
Nevím jak dlouho to trvá,to byla jen otázka,na noc se to strčilo do eletriky a když ráno přišels k auto,tak byl motor prohřátý,protože komplet chladící kapalina byla prohřívána,s topením pod náklaďákem to nemá nic společnéhoNoobsz DJ píše:René a ako dlho také predhriatie trvá?...zasa by som nemal náladu pol dňa stráviť tým, že by som nahrieval motor auta...viem, že sa to robilo pri nejakých vojenských autách, že sa pod motorom niečo zapálilo a čakalo sa nejaký "pár" minút...no ale je všeobecne známe, že pri tuhších teplotách nafta mrzne...čo spravíš potom?...ak ti nebude chcieť naštartovať auto, keď dobre primrzne?...ja si stále myslím, že aj s benzínom sa dá jazdiť ekonomicky, ak sa chce...však môj Rover 416Si má spotrebu okolo 6,5l/100km...a to na benzín nie je vôbec veľa...toť môj názor...
Nejezdím v arktických podmínkách,ale při patřičné přípravě na zimu mi nafta do -20 v Rovru nezamrzla,toť zase můj názor,spotřebu nafta,benzín jsem tady vůbec neřešil
R 400 SDI 99
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Jaký motor
v americe to ma snad kazdy auto - i benzin.
Re: Jaký motor
No právě o to mi šloF.i.s.h.men píše:v americe to ma snad kazdy auto - i benzin.
R 400 SDI 99
Re: Jaký motor
Já jsem o tom přemýšlel i na 416, to tělísko co se dávalo do Avií je moc silné a velké - má 2 kW a to by ta voda nestihla cirkulovat, ale taková 600 W topná patrona co je do koupelnového radiátoru někde dole v hadici u bloku, večer ji zapneš do zásuvky se spínacíma hodinama nastavenýma na hodinu nebo dvě před odjezdem a ráno jedeš s teplým motorem.
Jo a ty Oktávky tam mají jako předehřev 3 žhavicí svíčky, stejné jako ve válcích - řešení jak ze svépomocné dílny
Jo a ty Oktávky tam mají jako předehřev 3 žhavicí svíčky, stejné jako ve válcích - řešení jak ze svépomocné dílny
Re: Jaký motor
JJ,to z Avie byl jen příklad,měl jsem na mysli něco menšího a na ten způsob s tím časovačem,bylo by po problému se studeným startem.
Kdysi jsem si podobně pomáhal v zimě,časovač,vyhřívací taková kostka to byla,hodinu před příchodem to zaplo a v autě bylo krásně předtopeno,bylo to ve služebním FIAT Ducato a ve 2h.ráno to bylo perfekt Nemusel jsem drkotat půlhodiny, než se zahřál motor.
Kdysi jsem si podobně pomáhal v zimě,časovač,vyhřívací taková kostka to byla,hodinu před příchodem to zaplo a v autě bylo krásně předtopeno,bylo to ve služebním FIAT Ducato a ve 2h.ráno to bylo perfekt Nemusel jsem drkotat půlhodiny, než se zahřál motor.
R 400 SDI 99
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Většina z nás, co máme R75 CDT tento vynález v autě máme, přidal bych svou trošku do mlýna, ale můj bufík byl už při koupi auta nefunkční, a jelikož v zimě zas tak nejezdím, nikdy mi to nestálo za opravu.