Stránka 2 z 4

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř lis 10, 2010 20:42
od Roman620ti
jj vím o něm, asi pešek, otázkou je, co to bylo za výrobce, jestli třeba nebyly vyrobený z moduritu, či starého chleba :( Každopádně to musí bejt hroznej pocit to vidět, to je fakt smůla :x

P.S. ale von tam o nových šroubech nic nepsal, takže možná ani né tak smůla jako hloupost :wink:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř lis 10, 2010 21:39
od Austin
Já jsem dal na Davida v servisu v Brně, má na to školy, servisuje mi anglický auta od 1992,
tvrdí že starý origo šroub po 10 letech je furt lepší než nové bláto za 1200,-
tak jsem na to dal a nechal jsem tam starý.

Něco na tom bude, na Austinech běžně používáme spousty matic, čepů, šroubů z 60-tých a 70 -tých let a drží to.
Berte to tak že nové nikdo nevyrábí tak se používají staré.
A čím starší tím cennější :mrgreen: /jen samotný motor Cooper MkI stojí víc než R75 !!!/

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř lis 10, 2010 21:44
od roverix
S těma novýma šroubama to může být klidně i tak, že nějaký chytrák vytáhne z kopřiv železné tyčky, nařeže na půlmetrové délky. Na CNC soustruhu nechá udělat 1000 šroubů, pak to dá do úhledných krabiček. Na ebay prodá 100 sad a weed: mějte mě rádi.

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: čtv lis 11, 2010 6:28
od Hombre
Ty šrouby nedrží jen hlavu, ale i kliku, navíc jsou úplně brutálně našponované nejen na délku, ale i zkrutně (každý, kdo povoloval hlavu mi potvrdí, jaké to jsou rány) a při povolování se zase překroutí na druhou stranu. Určitě bych dal nové, i když v Rave třeba píšou, že se zkontroluje délka, a pokud vyhovuje, můžou se použít.
Otázka je samozřejmě kvalita nových šroubů. Takže podezřele levné šrouby z e-bay bych tam asi nedal.
Obrázek

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: čtv lis 11, 2010 7:25
od lukacek
No pravě o to mi jde zaprve prachy navic a ne malo a upřimně vidim jake jsou dily třeba s autokelly tak si myslím že ty stare budou lepší než ty nově a proto by mně zajimala delka mam totiž rozebrany byvaly motor a ten už byl ze 45tky a tam možna ty šrouby budou lepší na tom motoru byl přeskočený rozvoďák.nevite nahodou jak je ta delka.Aji ženske vi že na delce zaleži tak to bude asi pravda. :lol: :-D

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: čtv lis 11, 2010 8:29
od Hombre
Posílám stránku z Rave, (ale stejně být tebou koupím nové kvalitní šrouby):
Obrázek

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: čtv lis 11, 2010 8:50
od Hombre
A jak se teď dívám, inženýři z Coventry doporučují i jiné pořadí dotahování šroubů, takže takto:
Obrázek

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: pon lis 15, 2010 0:07
od Austin
Tak mám po opravě /těsnění pod hlavou/ již nějaký den /kilometr, a musím říct, že je to paráda, jako bych měl nový motor :mrgreen:
Měnilo se všechno kromě šroubů /čerpadlo, rozvody, napínák, všechny těsnění, gufera,../ a auto poslouchá líp než zamlada, žádné vůle, ihned do záběru, klidný chod.

Jsem s prací DS autoservisu spokojen.
Mj. proto, že jsem se jasně domluvil co chci. Cena byla úměrná, asi to jde možná někde o litr levněji, ale nelituji, zase mi tam udělali několik úkonů zdarma /neúčtovali/. Takže má docela radost a doufám, že mi bude zase dobře sloužit /3 roky de facto nepotřeboval servis jen výměny oleje/.

Když se dívám, co rvou někteří sousedé do servisu (Kia, Skoda, frrrancouzi) tak to tedy nelze srovnat
a to mají velmi zánovní vozy ne 10 leté jak náš Rover :mrgreen:

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: pon lis 15, 2010 0:27
od Roman620ti
Austin píše:Já jsem dal na Davida v servisu v Brně, má na to školy, servisuje mi anglický auta od 1992,
tvrdí že starý origo šroub po 10 letech je furt lepší než nové bláto za 1200,-
tak jsem na to dal a nechal jsem tam starý.
No třeba co jsme dělali těsnění u R620ti, tak těsnění bylo ještě origo a šrouby byly úplně stejný jako co jsem koupil od Elringu, takže bych řekl, že to musí bejt z prvovýroby. Záleží co člověk koupí od méně známého výrobce.

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: pon lis 15, 2010 19:56
od J0hny
Tak to já mám doma už asi rok nový šrouby, od tý doby sem dělal asi na 4 motorech 16v těsnění pod hlavou a ani jednou sem šrouby neměnil vsechny motory jezdí doteď já osobně jenom nechám srovnat hlavu, dám nový těsnění ale šrouby zůstávaj, slyšel sem názor, že nový šrouby se musej dávat, když máš verzi s hliníkovou vanou - myslim, že to je jenom na MGF, protože tam se ty šrouby opřou na konci díry, nevim eště sem tenhle motor nedělal , jeden mám doma a čeká mě repas, takže tam už ty šrouby dám met: :)

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: čtv lis 18, 2010 7:49
od lukacek
Tak uvidíme hlava je namontovaná.Stalo mně to těsněni 800.repas hlavy 2500.Straveny čas se svým myšačkem v garaži pocit k nezaplacení. car:: Tak jsem fakt zvědav jak dlouho t vydrži jsem z to trochu nesvůj jestli jsem napnul dobře rozvodový řemen.Jestli by někdo potřeboval něco ze stareho motoru tak mam ještě jeden rozebrany v garaži.A mam aji navíc ty středicí koliky.A nemáte nahodou někdo spodni kryt na kolo.jak jsou rozvody jak vytočím kolo tak mi to vše střika na motor a pak piska řemen od altíku.A před zimou to neni dobré.

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř pro 01, 2010 9:54
od lukacek
Hoši potřebuji se jen zeptat jestli mam na svém myšačkovi dotahnu tu hlavu třeba po nějakych kilometrech.někdy se to pry dělá.

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř pro 01, 2010 9:57
od Trunda
... to bych nerekl... pokud mas spravne momenty, tak ne... Kdyz koupis nove auto, tak te taky nezenou zpet do servisu na pretazeni sroubu, ne? :-)

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř pro 01, 2010 10:02
od Hombre
Ne, to se nedělá, protože ty šrouby jsou tak našponované, že s nima stejně nehneš, musel bys je povolit a znovu dotáhnout. Dělá se to někdy na motorech s krátkými šrouby, tam to jde.

Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment

Napsal: stř pro 01, 2010 10:33
od KDB
Dotahování, nebo nedotahování šroubů závisí na konstrukci motoru, těsnění...řídím se vždycky předpisem výrobce.
Osobně, co se týče šroubů, dal bych buď nové - originální ND, nebo po přeměření staré. Když má správnou délku, má i správnou pevnost a pružnost a není problém ho použít. U druhovýroby je to často sázka loterie.