416 82 spotřeba oleje
Re: 416 82 spotřeba oleje
Motor stojí za ..., kromě té spotřeby oleje není ani kdovíjak živý.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: 416 82 spotřeba oleje
Ten X16XEL byl na tu spotřebu oleje extrémně nepovedený, je to typická ukázka motoru, který žere víc oleje jak benzínu. Měl tuším nějaké problémy s ovalitou pístů nebo válců. Je to potřeba znova přetěsnit (pístní kroužky) a pak to celkem funguje. Mám s tím i osobní zkušenost ze svého blízkého okolí.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: 416 82 spotřeba oleje
Mě většina roverů sežrala od výměny do výměny od 1l do 3l a myslim, že ty 3 litry je dost a to využívám rozsah otáček, když je potřeba, celej až do 7mi tis. Motory byly všechny Rover
Re: 416 82 spotřeba oleje
Aha tak to je asi normalni jak najedu 7 deci na 2000.zajimave že mi to najednou vadi kdysi jsem do škodověnky lil vic oleje než benzinu a take jsem jezdil.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: 416 82 spotřeba oleje
JJ neznamená to, že ten motor můžeš zahodit, ani by neměl mít menší výkon než ten kterej žere míň oleje (trochu to tak asi bude, vzhledem ke všem pístním kroužkům), ale vypovídá to hodně o jeho historii a chování předchozích majitelů (kvalita oleje, nadměrná zátěž za studena, překračování výměný lhůty oleje, jeho nedostatečné množství a samozdřejmě taky otáčky v jakých byl motor používán)
Re: 416 82 spotřeba oleje
Zdarec, přispěju do celkem mrtvého vlákna, ale třeba to někoho bude zajímat. Můj starý motor, než šel do kytek kvůli závadě na rozvodech (téma Smrt motoru 1,6) měl údajně najeto 137 000km (byl z bazaru, takže pravda je ve hvězdách) a mezi výměnami (15 000km) si nevzal nic a to by se leckdo křižoval, kdyby viděl, jak jsem motor proháněl. Je pravda, že za dobu, co jsem s ním najel asi 70 000km dostával vždycky značkový olej (Shell) a za studena nešel nikdy přes 3 000 ot./min., až ručička teploty stoupla, ještě chvíli jsem mu nechal a až pak ho začal vytáčet, když bylo třeba, občas se otáčkoměr i na 6 kouknul. Motor jel jak sviňa a bez problému do poslední chvíle. Teď mám jinej motor, papírově prý má určitě najeto 112 000km. Jede asi stejně dobře jako ten předchozí, ale zvuk je trochu jinej a už mě pár lidí upozornilo na to, že mi to nějak kouří... No jo, kouří to a smrdí to po oleju. To jsem doposud nepoznal. Olej vyměněn, najety necelé 2 000km a olej je na spodní rysce. Byť má motor najeto míň, evidentně s ním jezdilo nějaký prase, co to drtilo hned za studena a bůhví, jestli vůbec někdy měnil olej. Takže pokud se budeme bavit o káčku a o jeho spotřebě oleje, tak dám ruku do ohně za to, že pokud je motor v pořádku a je o něj dobře postaráno, tak si žádnej olej nevezme a dolejvání neexistuje, i když jezdíte ostře. Ale taky záleží na tom, co má motor natočeno, s narůstajícím počtem kilometrů se spotřeba oleje musí zvýšit u každého motoru.
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997
Re: 416 82 spotřeba oleje
Je to tak, káčko nežere nic, jak jsem loni v lednu psal, že mi to vezme 0.1/1000km, tak to byly zapečené kroužky v 1. a 4. válci . Motor co tam mám teď (od loňského dubna) nevzal během posledních 10 000 km ani deci. Je pravdou, že to šetřím.
Re: 416 82 spotřeba oleje
... mluvis pravdu, ktera plati obecne. I kdyz i tak je to asi i veci kusu jako takoveho. Ja na Labuti mel temer kompletne zrepasovany motor, vcetne krouzku na pistech a i tak si proste nejaky ten litr oleje za cyklus vzal. Samozrejmosti je to, ze do zahrati ho netocim, ale pak uz jede od volnobehu k cervene dle potreby... na druhou stranu, na motoru nepozoruju v cemkoli zhorseni, ani toho oleje neubyva vetsi mnozstvi, tak to nejak neresim... asi kdybych s nim jezdil jak s hnojem, tak urcite bude olej ubyvat mene, ale to bych nepotreboval motor s omezovacem tam, kde je I s se stejnym motorem na Kupecku jsem mel takovou zkusenost, ze vyuzivani rozsahu otacek naplno neni na skodu, kdyz je to v nejake rozumne mire... motor pak je krasne zajety a jede tak, jak bych od nej ocekaval. Nevzpira se a s radosti si rekne o polechtani plynovym pedalem
Jinak na Labuti ma motor od repasi najeto nejakych 70.000 km a ma stale mou plnou duveru
Jinak na Labuti ma motor od repasi najeto nejakych 70.000 km a ma stale mou plnou duveru
Re: 416 82 spotřeba oleje
Ja jsem si auto taky kupoval s udajne najetymi 112-117tkm - ted presne nepamatuji, te uz je 200 XXX, motor zere olej jak zbesily, za 10-15tkm vezne klidne 2,5-3 litry a taky nejezdim jak prase, po startu minutu cekam, pak jezdim pod 3t. ot. interval vymeny dodrzuju, motor neturuju. Sice extremne potrebuje repas motoru, ale bohuze, nedocka se, bude nove auto a rover zustane v hezke vzpomince
Re: 416 82 spotřeba oleje
Taky mě bere 1l na 1tkm ale jen když jedu na LPG. Trochu jsem se udivoval že tak moc, jezdil jsem je na benzín a nesebral oto skoro nic, snad 00prd. Když má motor špatné kroužky tak se to nejvíc pozná s LPG, protože jak je známo ten "vysušuje" a pak to rádo žere všechno tekuté.. Ale nějak mě to netrápí, 280tkm na benziňák je úctyhodný výkon a z toho dobrých 200tkm na LPG a furt to jezdí, no tedy te´d né ale motr jede
Lexus IS300 SportCross - driftovací kombík
Rover 620i r.v.93, LPG = 1,2Kč/1Km SOLD
R19 Cabrio 1.8l 66kW automat r.v.1989, Klima, KW Sport2, Keskin KT8 Black, 3kč/1km ale s větrem ve vlasech
http://lanin.rajce.idnes.cz/"
Rover 620i r.v.93, LPG = 1,2Kč/1Km SOLD
R19 Cabrio 1.8l 66kW automat r.v.1989, Klima, KW Sport2, Keskin KT8 Black, 3kč/1km ale s větrem ve vlasech
http://lanin.rajce.idnes.cz/"