Stránka 2 z 2

Re: Topení

Napsal: čtv kvě 03, 2012 7:33
od tpavelec
S tím zaseklým kolečkem/regulací teploty topení možná máš utržené držení bowdenu právě za tím kolečkem popros někoho ať ti tím opatrně točí a koukej do motoru jestli se hýbe otvírání a zavírání topení je to taková krabička na gumové hadici vzádu za motorem asi ve středové ose auta. Mě to prasklo včera a dostat se k tomu je jako dostat se k penězům.

Re: Topení

Napsal: ned čer 03, 2012 14:40
od 11AA
Z ničeho nic se mi to ovládání taky podělalo. CHodí teď tak, že jde jenom asi do dvou třetin od studené k teplé, zpátky ovladačem nejde vůbec - musím mu pomoci rukou buď dole za žlutou páku u klapky, nebo v motorovém prostoru u ventilu. Na co se mám zaměřit při opravě? Dole u té klapky byl vyskočenej čep z toho žlutého vodítka (to jsem vrátil).
Obrázek
Obrázek

Tohle je poloha, za kterou se směrem k teplé už nedostanu

Obrázek

Re: Topení

Napsal: sob čer 09, 2012 13:55
od 11AA
Tak závada odstraněna - viz. fotografie. Vše ovlivňovala špatná poloha bovdenu v důsledku rozlomeného držáku.
Obrázek

OPRAVA "tekutým kovem" (tento typ je i na plasty).
Obrázek

Re: Topení

Napsal: sob říj 13, 2012 16:44
od klusik
Hombre píše:Pokud nenastavíš kolečkem na panelu topení, aby vzduch proudil přímo do kabiny, ale někam jinam (na okna, na nohy), tak těmi prostředními výdechy proudí čerstvý vzduch z venku, když je ta páčka nahoře (je vidět modrý symbol) proudí toho vzduchu více. Takže pokud to není nějak moc, doporučuju namířit výdechy někam, aby nefoukaly na tebe. Po rozmrznutí oken můžeš nastavit kombinaci na nohy/do kabiny a půjde tam teplý vzduch.
AHoj, mohu poprosit o nějaké informace k tomuto "přepínači"? Já vůbec nechápu jeho smysl a funkci, auto mám odednesk od rána :-D Myslel jsem, že tu najdu takovou tu knížku o autě, kde to bude vysvětleno, ale nenašel jsem... Můžete mě prosím někdo odkázat, vyhledávání mi na termíny "přepínač" najde rozumně akorát toto téma ;)

Díky ;) Jinak vás zdravím, odedneška jsem majitelem 416 si v 1.6 ;)

Re: Topení

Napsal: ned říj 14, 2012 8:04
od 11AA

Re: Topení

Napsal: pon srp 18, 2014 18:58
od abs
K topení:

R-400 k serie 1.6

Nefouká mi ofuk čelního okna (velký výdech v prostřed palubky)

kroužek nastaven na okna, nefouká jak s vnitřní, tak vnější cirkulací vzduchu. Poslechově mi přijde že víc fouká na pravé straně (při ofuku oken a při správném nastavení výdechů )


Tím pádem to blbě odmlžuje okna, ale to přikládám i tomu že kabinový filtr byl naposled měněn za krále klacka.

Re: Topení

Napsal: pon srp 18, 2014 19:29
od Hombre
Z tohoto výdechu to fouká jen při nastavení kolečka do kabiny, ne na okna. Při nastavení na okna to fouká jen ze štěrbin pod oknem a z bočních výdechů.
A při odmlžování oken je třeba oukat na okna vždy vzduch zvenku, takže vnitřní cirkulaci vypnout.
No a se zaneseným kabinovým filtrem to samozřejmě moc neofukuje, navíc tím dost trpí motor ventilátoru a jeho předřadné odpory.

Re: Topení

Napsal: pon srp 18, 2014 19:35
od AnderN
Doporučuji přečíst uživatelský manuál. V sekci věnované topení jsou popsány některé režimy nastavení ventilace, konkrétně například to, jak systém nastavit pro maximální účinek při odmlžování oken. Pokud to ani tak nebude dobře fungovat, je potřeba hledat chybu, např. v tom kabinovém filtru, rozbitých klapkách ventilace, slabém účinku ventilátoru, nefunkční klimatizaci apod.

Re: Topení

Napsal: pon srp 18, 2014 19:48
od abs
Tak to je stejné jako u většiny aut. Jen mě zmátl ten prostřední výdech, očekával jsem že mi ofoukne i okna co je zamlžené uvnitř.

Faktem je že jsem odvlhčoval bez klimy (která funguje) Takže te´d už vím weed:

Re: Topení

Napsal: pon srp 18, 2014 20:16
od AnderN
Jedna poznámka k odmlžování pomocí klimatizace ... je to velmi účinná a rychlá metoda, ale je potřeba si uvědomit, že když klimatizace vzduch vysuší, tak se ta vlhkost musí někam přemístit. A ta voda nám kondenzuje na výparníku, což znamená, že po vypnutí klimatizace hrozí, že ventilátor tu vlhkost od výparníku nažene zpátky do interiéru a skla se nám opět zamlží. A to tak, že rychle :-)

Re: Topení

Napsal: úte srp 19, 2014 6:52
od Pítrs
Dobré ráno.
Přesně tak.
Já to řeším tím způsobem, že když vypnu klimu, tak si na nějakou dobu otevřu okna a je po problému.
Mockrát jsem se setkal s tím, že zoufalec v mokrém počasí po usednutí do kokpitu začal zuřivě "leštit" sklo nějakou onucí a nechápal, že po vypnutí klimatizace se mu automaticky zarosí sklo a už vůbec nechápal, proč by jako tu klimatizaci měl kvůli odmlžení zapínat....

Re: Topení

Napsal: úte srp 19, 2014 9:48
od abs
Tak když prepnu vzduch na sebe tak výdech v palubce funí.

Sice ventilátor funí celkove malo je stařím...plus filtr.

Pro změnu to netopí. Když dam červený naplno. Tak je v autě tolik tepla asi jako v hranolkach od benzinky. Tak zkusim postup popsany vyse v tématu.

Re: Topení

Napsal: pát srp 22, 2014 21:07
od abs
Tak s kamarádem jsme našli závadu proč mi to nepotí.

Skutečně struna byla vyskočená z osičky.

když ji ale nasadíme zpět a otočí se kolečkem na regulaci teploty tak zase vyskočí. V originále ji asi drželo něco, co tam už teď není.

ví někdo jak to efektivně nahradit?

Re: Topení

Napsal: úte lis 25, 2014 21:48
od Marcello
Čaute, mám takovej problém.Nefunguje mi vůbec topení,přesněji řečeno fouká, ale jen studenej vzduch a netopí to.Ať si pomačkám co chci a jak chci na panelu, teplota motoru je stálá, ale prostě to netopí a netopí.Přitom zkontrolovaný všechny hadice a blbosti, co do topení vedou, všechno horký a tak jak má být, takže se bojím, abych nemusel rozebrat celou palubovku, aby nebyl problém někde tam. Nemáte s tím někdo zkušenost? Popřípadě nejlíp nějaký návod, co s tím?

Díky moc za každou radu! ;)

Re: Topení

Napsal: úte lis 25, 2014 22:18
od Trunda
Co mas za Roverka? Manualni nebo automatickou klimu?