Stránka 2 z 4
Re: klepání v motoru 414
Napsal: ned srp 24, 2008 16:35
od radim
Jo jo, taky mi klepával... Většinou na volnoběh za studena. Poradil mi pan Hampl z Bratřejova ať zkusím vyměnit olej za kvalitní a přitom motor propláchnout, šance na uzdravení je 50%. Poradil Castrol Magnatec 5W40 (5 ltr za 1049Kč) a propláchl jsem STP aditivum pro čištění motoru (olejservis.cz za 157Kč). Po proplachu se dává nový olejový filtr. Opravdu zvuk motoru byl o hodně klidnější i za studena, měl příjemný zvuk. A rachot ventilů nadobro přestal po nějakých 200 km. Takže za asi 1500Kč jsem motoru udělal velikánskou službu, a já mám o problém míň.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: ned srp 24, 2008 17:31
od Vilém
radim píše:Jo jo, taky mi klepával... Většinou na volnoběh za studena. Poradil mi pan Hampl z Bratřejova ať zkusím vyměnit olej za kvalitní a přitom motor propláchnout, šance na uzdravení je 50%. Poradil Castrol Magnatec 5W40 (5 ltr za 1049Kč) a propláchl jsem STP aditivum pro čištění motoru (olejservis.cz za 157Kč). Po proplachu se dává nový olejový filtr. Opravdu zvuk motoru byl o hodně klidnější i za studena, měl příjemný zvuk. A rachot ventilů nadobro přestal po nějakých 200 km. Takže za asi 1500Kč jsem motoru udělal velikánskou službu, a já mám o problém míň.
Nevím, jestli je dobrý mu dát plnou syntetiku, když má doporučeno polosynt.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: úte srp 26, 2008 19:47
od radim
Ano, doporučená je polosyntetika. Ale já jsem to bral jako by dát staršímu pánovi viagru - a bude se cítit jako za mlada. Motor jede jako nový. Ale uznávám že olej pídí o něco více než u polosyntetiky. V kanystru bylo 5 litrů, do motoru vlezlo asi 4,5 l., takže mám z čeho dolívat. Najeto 3tis.km a na měrce oleje o jeden křížek míň.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: stř srp 27, 2008 5:08
od Hombre
jen aby to nezačlo klepat ještě víc, což by byl normální jev po rozpuštění tzv. kladných usazenin, které vymezují určité vůle v motoru. Asi tak nějak se to stalo i mně
Re: klepání v motoru 414
Napsal: stř srp 27, 2008 11:27
od Eny45
Tady to člověk čte a začne se víc bát, než aby si pomohl
Klepu taky, v záběru, nebo když pustím plyn. Když nezabírá neklepe. Jenže někdy se pomalu rozdíždím, nic se neděje přejde to přez 2200 otáček a začne klepat, dojde k 2800 a klepat přestane...
Navíc jsem to klepání nikdy nevnímal, a až potom co jsem tady něco přečet, sem to začal poslouchat. Bohužel ve stejnou dobu, jako jsem vyměnil olej. I když jsem tam nalil ten co předtím. přidal jsem ještě nějakej sajrajt proti opotřebení, asi 150-200mm za nepěkně velkej peníz... navíc tam mám ten sportovní filtr, přez kterej je vše víc slyšet...
Takže nevím
asi se nic nezměnilo, a klepalo to trochu vždycky. Protože ono je to tichounké klepání.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: stř srp 27, 2008 11:55
od Fujitsu
Eny: co je to za sajrajt proti opotřebení?
Re: klepání v motoru 414
Napsal: stř srp 27, 2008 14:34
od Eny45
No kouknu dma na název. Ale je to na bázi oleje, s tím že sou tam nějaké extra částice, který se přímo vážou na kovoné části a vytvořej na nich jakejsi povlak. Na něco podobného byla přen nějakejma rokama reklama v TV shopu, kdy jim posléze auto jezdilo 14 dní po okruhu, uplně bez oleje...
Mě to doporučil kámoš, jinak bych to nekupoval, zas nějak extra tomu nevěřím.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: stř srp 27, 2008 21:08
od Vilém
Eny45 píše:No kouknu dma na název. Ale je to na bázi oleje, s tím že sou tam nějaké extra částice, který se přímo vážou na kovoné části a vytvořej na nich jakejsi povlak. Na něco podobného byla přen nějakejma rokama reklama v TV shopu, kdy jim posléze auto jezdilo 14 dní po okruhu, uplně bez oleje...
Mě to doporučil kámoš, jinak bych to nekupoval, zas nějak extra tomu nevěřím.
A pomohlo ti to? Mě to klepe taky, už jsem to sem psal, jezdím, ale sere mě to.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: čtv srp 28, 2008 5:11
od Hombre
Re: klepání v motoru 414
Napsal: čtv srp 28, 2008 7:12
od Eny45
No je to Prolong...
Tý televizní reklamě jsem se smál, a nikdy tomu nevěřil. No ale tomuhle bych i věřil.
Jinak na otázku, zda to pomohlo... nepomohlo. Dělá to vlastně od chvíle, kdy to dostalo novej olej.
- Těch možností je ale více:
- olej je do půl měrky, předtím byl po vršek. = menší tlak oleje ?
- může to bejt nekvalitním benzínem = příště beru jinde než vždycky.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: čtv srp 28, 2008 7:51
od Fujitsu
No myslím, že tím sajrajtem to klepání nebude...nejsi první, komu to klepe poté co vyměnil olej a poravdě řečeno se toho trochu bojím, proto se ptám, jakej olej tam nalít, co je odzkoušené?
Mě to klepe opravdu jenom za studena...stačí aby motor běžel 5min a pak už nic nepoznám, byl bych teda rád, aby to tak zůstalo i po výměně oleje.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: čtv srp 28, 2008 7:57
od michal.lom
Fujitsu píše:No myslím, že tím sajrajtem to klepání nebude...nejsi první, komu to klepe poté co vyměnil olej a poravdě řečeno se toho trochu bojím, proto se ptám, jakej olej tam nalít, co je odzkoušené?
Mě to klepe opravdu jenom za studena...stačí aby motor běžel 5min a pak už nic nepoznám, byl bych teda rád, aby to tak zůstalo i po výměně oleje.
No myslím že se u tebe to bude jen ta různá roztažnost materiálu, u mně to je vyloženě nějaká mechanická vůle.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: čtv srp 28, 2008 16:32
od Karel G.
Taky klepe,ale jen do zahřátí.Olej Mobil1 10W-40 nyní vyměněn za ELF sti 10W-40.Je to to samé po zahřáti už hydra neklepou.
Re: klepání v motoru 414
Napsal: pon zář 01, 2008 9:35
od Eny45
Že se ta debata o klepání vůbec začínala... protože do té doby jsem si toho nevšiml
Předpokládám že to tady nevyřeším, a budu muset povozit nějakého technika. No ale...
lehce jedu, a je slišet pravidelné cvakání. Myslím na 100% ventily. Pak to na sekundu přišlápnu do záběru, a pustím. A klepání je pryč.
Jakmile to nějakej čas jede zase volně, tak se klepání vrátí
Takže kvíz za 10 bezvíznamnejch bodů zní: Co je to ?
Re: klepání v motoru 414
Napsal: pon zář 01, 2008 9:45
od michal.lom
Eny45 píše:Že se ta debata o klepání vůbec začínala... protože do té doby jsem si toho nevšiml
Předpokládám že to tady nevyřeším, a budu muset povozit nějakého technika. No ale...
lehce jedu, a je slišet pravidelné cvakání. Myslím na 100% ventily. Pak to na sekundu přišlápnu do záběru, a pustím. A klepání je pryč.
Jakmile to nějakej čas jede zase volně, tak se klepání vrátí
Takže kvíz za 10 bezvíznamnejch bodů zní: Co je to ?
Tak zrovna tohle bych viděl na ty hydroštely: Když jedeš navolno neni velkej tlak oleje, po přišlápnutí plynu se tím olejem naplní a nějakou dobu v nich tlak zůstane. Pak povolí a pořád dokola...
Kdyby mi to klapalo jenom takhle, byl bych šťastnej člověk...