Re: Alternativní paliva
Napsal: pon dub 30, 2012 2:42
Vidím, že Zakar začne jezdit na ethanol Ne vážně, moc pěkný dokument. Taky jsem vesměs četl, že ethanol motor spíš šetří. Ono to má jistou logiku, při spalování éčka nevzniká karbon, což je, jak jistě všichni víme, jedno z nejlepších abraziv. Když tam karbon není, pohyblivé části se tak nevymelou. Spíš jsem se obával toho, co to udělá s ostatními částmi palivové soustavy, netuším, jaké materiály jsou tam použity. Obecně se straší s hadicema a těsněním, v dokumentu nám američtí mechanici Pat a Mat opět ukazují, že hadice nijak rozežrané nejsou. Co zbývá? Někde na netu (snad nějaký klub oplu) jsem viděl fotky zkorodovaného vnějšího pláště palivového čerpadla. Možná tam použili materiál, který si s ethanolem nerozumí. Ale je opravdu ethanol vůči kovům agresivní? Já snad vezmu kus plechu a namočím ho na pár dní do svojí 53% slivovice, abych se něco dozvěděl. Ty fotky mohly být třeba jenom prohozené nebo je dodal stejný odborník, který tvrdil, že při použití E85 jel při stejných otáčkách motoru o 10km/h rychleji Tak nevím, ale pokud mám soudit podle toho dokumentu (a taky podle čeho jiného bych měl soudit), tak bych řekl, že to škodlivý nebude.
Hombre, ty pořád mluvíš o tom, jak se to nevyplatí, protože to ověřili v nějakým výzkumáku. E85 je levnější, ale motor zase víc žere, takže úspora žádná. Možná to máš opravdu spočítané, aniž bys to musel vyzkoušet. Pak je ale zvláštní, že to palivo pořád ještě někdo tankuje, že by ti blbci neuměli počítat? Třeba fakt ne, já nevim. Opravdu, pokud se budeme bavit o E85 jako o jednom z alternativních paliv, které lze vyrobit prakticky z jakéhokoliv biomateriálu, vyvstávají tu dvě hlavní otázky: první - vliv na motor a palivovou soustavu - a druhá otázka - jestli se to vyplatí vzhledem k současné ceně paliva, na který teď jezdím. Prdím na ekologii, já to ovlivnit nemůžu, kdyby byla vůle, abychom měli čistý vzduch, tak už dávno nejezdíme na ropná paliva. Já teď jezdím na N95 za cca 38Kč/l a E85 stojí tady na nedaleké pumpě 28Kč/l. Deset boulí rozdíl. Ten rozdíl bude asi furt stejnej oproti ceně benzínu. Takže teď je otázka, jestli se ta spotřeba fakt zvedne o tolik. Bez kouzelné krabičky to žere víc, to je jasný, prý o 20-30%, s krabičkou je to prý "jen" o 5-10%. Ale toto říkají ti, kdož nabízejí přestavby, a v naší zemi přece není zakázáno lhát, krást a podvádět, takže skutečnost může být úplně jiná, proto to v autě nemám a čekám, že to udělá někdo za mě a pak mi řekne, jestli se to vyplatí nebo ne
Jak říká Trunda, třeba je E85 jenom bublina a sprosté lobby a důl na prachy... jistě že je! Já taky do fachy nechodím pro radost, ale pro trochu peněz. A kvůli prachům řešíme alternativní paliva. Všechno se dneska dělá především pro prachy, totéž platí i o E85. Je to zlodějina, ale benzín je zlodějina dle stojanu u pumpy ještě o třetinu větší.
Amerika je jistě jeden velký benzínový vír. Proto taky "osvobodili" všechny země, kde je ještě trocha toho černého zlata Nicméně dle dokumentu od Zakara ten vír vcucne taky dost ethanolu. Na ethanol auto prostě jezdit umí, vždyť bioethanol byl používán již v prvních automobilech Henryho Forda. Akorát pak někdo přišel na to, že větší business bude všem nakecat, že auto může jezdit pouze na ropné deriváty A až ropa skutečně dojde, teprve pak někdo jako zázrakem vytáhne ze šuplíku nápad, jak jezdit i bez ropy. Můžeme si být jistí, že voda to nebude. Bude to něco, z čeho bude zase jen business pro pár šťastlivců a my budem zase platit. Možná ten vodík a palivový články. A zase jsme u prachů. Jen si vzpomeňte, jak to bylo s EV1 v 90. letech v USA:
http://elektromobil.vseznamu.cz/nej-ele ... usa-gm-ev1
Stejně tu E85 řešíme zbytečně, LPG je mnohem výhodnější, stojí cca polovinu toho, co benzín. Čeho jsem se vždycky obával, bylo poškození motoru při dlouhodobém provozu na LPG, taky mě trošku odrazoval nižší výkon a větší spotřeba. Ale dneska už jsou na tom asi ty LPG systémy o poznání líp, nevýhody jsou minimální a jak potvrzují dlouholeté zkušenosti jiných kolegů, motor to vydrží... Nebo mě někdo opravte. Za přestavbu dám 30k Kč, za rok to mám zpátky a další rok vyhodím z okna o 30k Kč míň. A když si na auto nenalepím velkou žlutou samolepku LPG, tak si klidně i do té garáže pod Ikeou zajedu
Hombre, ty pořád mluvíš o tom, jak se to nevyplatí, protože to ověřili v nějakým výzkumáku. E85 je levnější, ale motor zase víc žere, takže úspora žádná. Možná to máš opravdu spočítané, aniž bys to musel vyzkoušet. Pak je ale zvláštní, že to palivo pořád ještě někdo tankuje, že by ti blbci neuměli počítat? Třeba fakt ne, já nevim. Opravdu, pokud se budeme bavit o E85 jako o jednom z alternativních paliv, které lze vyrobit prakticky z jakéhokoliv biomateriálu, vyvstávají tu dvě hlavní otázky: první - vliv na motor a palivovou soustavu - a druhá otázka - jestli se to vyplatí vzhledem k současné ceně paliva, na který teď jezdím. Prdím na ekologii, já to ovlivnit nemůžu, kdyby byla vůle, abychom měli čistý vzduch, tak už dávno nejezdíme na ropná paliva. Já teď jezdím na N95 za cca 38Kč/l a E85 stojí tady na nedaleké pumpě 28Kč/l. Deset boulí rozdíl. Ten rozdíl bude asi furt stejnej oproti ceně benzínu. Takže teď je otázka, jestli se ta spotřeba fakt zvedne o tolik. Bez kouzelné krabičky to žere víc, to je jasný, prý o 20-30%, s krabičkou je to prý "jen" o 5-10%. Ale toto říkají ti, kdož nabízejí přestavby, a v naší zemi přece není zakázáno lhát, krást a podvádět, takže skutečnost může být úplně jiná, proto to v autě nemám a čekám, že to udělá někdo za mě a pak mi řekne, jestli se to vyplatí nebo ne
Jak říká Trunda, třeba je E85 jenom bublina a sprosté lobby a důl na prachy... jistě že je! Já taky do fachy nechodím pro radost, ale pro trochu peněz. A kvůli prachům řešíme alternativní paliva. Všechno se dneska dělá především pro prachy, totéž platí i o E85. Je to zlodějina, ale benzín je zlodějina dle stojanu u pumpy ještě o třetinu větší.
Amerika je jistě jeden velký benzínový vír. Proto taky "osvobodili" všechny země, kde je ještě trocha toho černého zlata Nicméně dle dokumentu od Zakara ten vír vcucne taky dost ethanolu. Na ethanol auto prostě jezdit umí, vždyť bioethanol byl používán již v prvních automobilech Henryho Forda. Akorát pak někdo přišel na to, že větší business bude všem nakecat, že auto může jezdit pouze na ropné deriváty A až ropa skutečně dojde, teprve pak někdo jako zázrakem vytáhne ze šuplíku nápad, jak jezdit i bez ropy. Můžeme si být jistí, že voda to nebude. Bude to něco, z čeho bude zase jen business pro pár šťastlivců a my budem zase platit. Možná ten vodík a palivový články. A zase jsme u prachů. Jen si vzpomeňte, jak to bylo s EV1 v 90. letech v USA:
http://elektromobil.vseznamu.cz/nej-ele ... usa-gm-ev1
Stejně tu E85 řešíme zbytečně, LPG je mnohem výhodnější, stojí cca polovinu toho, co benzín. Čeho jsem se vždycky obával, bylo poškození motoru při dlouhodobém provozu na LPG, taky mě trošku odrazoval nižší výkon a větší spotřeba. Ale dneska už jsou na tom asi ty LPG systémy o poznání líp, nevýhody jsou minimální a jak potvrzují dlouholeté zkušenosti jiných kolegů, motor to vydrží... Nebo mě někdo opravte. Za přestavbu dám 30k Kč, za rok to mám zpátky a další rok vyhodím z okna o 30k Kč míň. A když si na auto nenalepím velkou žlutou samolepku LPG, tak si klidně i do té garáže pod Ikeou zajedu