Stránka 2 z 3

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: čtv čer 19, 2008 13:34
od max80
.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: čtv čer 19, 2008 13:49
od Eny45
nato mě napadl krásný slogan. : "Vyhoďte ženu, snížíte spotřebu" :lol:

Ale dost už toho, chci třistakonové auto na vodík, a čepovat ho litr za 6,50Kč :lol: A pak bych se vytahoval největší spotřebou, a říkal jak nato brutálně šlapu... To by byl život.

Rozdíl 400 a 45

Napsal: čtv čer 19, 2008 18:14
od cbx
Co je třeba vyměnit na 400, aby vypadala jako 45? Řekl bych, že to je jen nárazník a jiná světla, příp. ještě maska. Kapota a blatníky jsou stejné jako u 400, ne? A pak, 45 už má uvnitř trošku jiný budíky, ale je stejná budka? Tzn., šly by budíky z 45 do 400? A jak by se dal vyřešit ten digitální tachometr, když ve 400 je ještě analog?

45 se mi zepředu moc líbí, asi bych to svojí 400 i udělal, pokud by to nebylo moc náročné. Díky za odpovědi.

Re: Rozdíl 400 a 45

Napsal: čtv čer 19, 2008 18:19
od cbx
cbx píše:Co je třeba vyměnit na 400, aby vypadala jako 45? Řekl bych, že to je jen nárazník a jiná světla, příp. ještě maska. Kapota a blatníky jsou stejné jako u 400, ne? A pak, 45 už má uvnitř trošku jiný budíky, ale je stejná budka? Tzn., šly by budíky z 45 do 400? A jak by se dal vyřešit ten digitální tachometr, když ve 400 je ještě analog?

45 se mi zepředu moc líbí, asi bych to svojí 400 i udělal, pokud by to nebylo moc náročné. Díky za odpovědi.
aha, tak podle fotek koukám, že i kapota by se musela měnit, protože má masku v sobě.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: pát čer 20, 2008 7:41
od Tommi_82
jojo jenže já jsem zjistil že když jedu pod otáčkama tak musím stát na plynu uplně stejně aby auto nespomalovalo než když jedu o stupen niž. Když víc točím tak si můžu dovolit na rovince pravidelně pouštět plyn protože motor má obrovskou setrvačnost oproti tomu když točíš jen 2000. Tím pádem jedeš určitou část cesty bez plynu a ušetříš palivo (Tím vlastně kompenzuješ to, že se při vysokých otáčkách vstříkává palivo znatelně častěji než při nízkých). Každopádně jezdím rozhodne pod 7,5 litrů na 100 km ale jezdím mimoměsto trasy 5-25km tak to asi proto.
Z mírnýho kopce samozřejmě točit nemusím(to jezdím taky na 2500 otáček bez plynu) ale na rovinku je 3000 otáček ideál. Nechtělo se mi tomu věřit ale u mýho auta to tak prostě je.
Jinak samozřejmě do křižovatek a obcí dojíždím bez plynu, cestovní rychlost mívám do 80km/h a pokud mě nechytne chuť tak zrychluju taky jen šimráním plynu. Občas ale když vidím prázdnou cestu tak si zadivočím ale to jen když jedu sám. Když jezdím s manželkou a s malou tak ne.
Nechci tvrdit že když jedu 3000 otáček tak mám opravdu nižší spotřebu než při 2000 ono se to těžko posuzuje, asi bude nepatrně větší, nicméně pro motor, svíčky, lambdu, emise atd je lepší když se točí kolem 3000. Toť můj názor. Doporučuju každýmu vyzkoušet a rozhodnout se sám. S tímhle typem motoru se dá obrovsky experimentovat aniž by se to projevilo na spotřebě.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: pát čer 20, 2008 7:47
od Tommi_82
Jiank je jasný že to pravidlo 3000 rpm neplatí vždy, to záleží hodně na situaci ale ve městě jezdím 3000 rpm protože motor má o malinko větší dynamiku.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: pát čer 20, 2008 9:34
od Eny45
No říká se, že ideální je jezdit při té rychlosti, kde se kříží křivka výkonu a točivého momentu. A to je někde kolem 3000.
Nadruhou stranu ta spotřeba je výrazně ovlivněná odporem vzduchu. Z toho taky vychází 5,8l při 90km/h a 6,8l při 120km/h. Přitom při 90ti točí tuším asi 2300. A to je na rovinky už dost v pohodě.
Taky je fakt že jak sttoupaj otáčky, stoupá i sála motoru, a ten odpor vzduchu by měla vlastně smazat. No ale není tomu tak, i když nevím proč. Možná ten odpor vzduchu stoupá víc než síla motoru.


Jinak předělávat 400ku na 45ku se ti dle mě nevyplatí. poněvač i ty nový blatníky, přední + zadní, těžko seženeš a pokut, tak přídou nejmín na 10k... Ono na 400ku je hromada dílů, hlavně různě po vrakáčích, ale na 45ku není skoro nic.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: pát čer 20, 2008 10:25
od Tommi_82
No každopádně když jedeš nějakou rychlostí a točíš 3000 tak je motor míň namáhanej než když jedeš tou samou rychlostí a točíš 2100. Takže těžko hledat argumenty proč nejezdit 3000 (teda kromě hluku). Spotřeba je skoro stejná a všechno ostatní kromě hluku je lepší. A ten hluk je taky spornej je sice vyšší ale není to takový dunivý, je to spíš takovej vyšší příjemnější tón(oproti tomu "jakoby dunění").
U mě prostě poměr pro točit/netočit je 70% točit a 30% netočit (točit = 3000 rpm). Nemluví se o jízdě na dálnici tam musej točit všichni.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: sob čer 21, 2008 9:44
od Eny45
Tak jako máš pravdu, když se na to zaměřím, tak do 1800 duní jak nafták pod votáčkama :) nad 1800 se uklidní a jen se lehce klepe, a cca od 2400 je ten projev hodně hladkej. Tady to ale bude i o uchycení motoru, a tam budou asi nějaké rozdíly, třeba mezi 200 a 400 roverem.
A co jsem jel s 75 1,8 tak jsem si to schválně zkusil. A tam to je jiné kafe (pochopitelně) 1500 otáček vytváří dunivej zvuk, ale naprosto bez vybrací. A jak přejde na 1800 už není slyšet. Kolem 3000 slyšíš něco jako zaplej ventilátor, kolem 4000 se ozve příjemnej lehce sportovní ton, a ten v tichosti drží až na 6000 otáček. Pak se mi blbě přesedalo zpátky :? Ale to už odbočuju...

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: sob čer 21, 2008 21:37
od Tommi_82
:-)) to by se každýmu těžko vracelo.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: ned čer 22, 2008 8:59
od max80
.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: ned čer 22, 2008 18:07
od Roman620ti
tak tak, vždy si člověk musí sednout do vraku a pak si zase chrochtá v tom čem jezdí obvykle. Do lepší třídy je vždy nebezpečné sedat, to pak může mít za následek rychlý a "velmi výhodný" leasing...a pak jen splácet a splácet :D
Teď mě zase potěšil Tobiáš. Setkali jsme se v Přelouči a když jsem viděl tu elegantní nizoučkou ŠESTISTOVKU, jak se přede mnou hezky nese, hned bylo po myšlenkách po němčourským Supu 8) Anglán je prostě Anglán :P :P :P

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: ned čer 22, 2008 18:38
od max80
.

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: ned čer 22, 2008 19:00
od Roman620ti
No jó, viděli křidélko, velké kola a ten znáček na zadní haupně a hned si připadali jako na okruhu :D Takové mám nejradši, zrovna včera se mi povedlo vycukat jednoho vocasa s nějakým Subarem v kombíku. Nejdřive jel jako vemeno nalepenej za kamionem a když mohl, tak nepředjížděl, jen byl za ním nalepenej. To už za ním jeli další dvě auta a my. Tak sem předjel obě auta za ním a jeho a pak jsem se začal ředit mezi něj a ten kamion. To asi neunesl a při odbočením jsem viděl, jak to za mnou rozvášnil a po chvilce mě před obci předjel. Najednou tomu šlapal na krk, tak jsem si jel pěkně za ním a pak sem se do jedné zatáčky ze srandy za něj dotáhl a jako trhnul volantem do leva. Ten vocas se ani nepodíval jestli může předjíždět a hned dal bliknu, vyrazil do boku a chtěl jít před auto před sebou, jenže tam zrovna jelo auto v protisměru. :lol: Tak jsme se tak pousmáli co jezdí po silnicích za vemenátory...
Každopádně Oktávky mě nikdy moc nelákali, ten interier je takovej divnej, i ty roky po 2000, sedačky sou takové nepěkné. Ale vzhledově se mi ten Sup celkově líbí i když by mohl bejt trošičku nižšší...

Re: R.A.m.m.P.a. Rover 45

Napsal: ned čer 22, 2008 23:18
od Xvas
no myslim ze tema skodovky sme tu uz rozebiraly.to ja jel ze znojma a nemohl sem z jednoho skopcaka.nejenze mi vlitnul do pruhu kdyz sem ho predjizdel ale aby si vykompenzoval poslapany ego tak me zacal pak znova predjizdet i kamion co byl predemnou a vubec mu nevadilo ze ma pred sebou horizont.zaradil se az za nim.tam jet auto tak sou vsichni mrtvy.to hasil nejmin 160.hovado jedno.si to vemte ze si takhle jedete do kopecka pres horizont a.....