Komfortní blikání - trippling

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » pát led 15, 2010 11:49

Tak co André, jak se domluvíme. Vidím, že se nás stejně víc nesejde, já bych si to objednal. Do Brna cestu nemám, takže si to asi nechám normálně poslat, ať Tě s tim neotravuju.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř úno 24, 2010 18:39

Tak se trošku oteplilo a konečně jsem to namontoval do auta. Nakonec to nebylo tak úplně jednoduché, ale věc se podařila a já můžu tripovat :). Dokonce i ten doblik po úpravě software bude funkční. Jsem spokojen!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » sob kvě 22, 2010 9:48

Tohle se mi taky líbí :)... V práci jezdim Fábkou a už ani jinak neblikám při výjezdu z kruháčů (a že jich tu máme)... a je fakt že už jsem se přistihnul to používat i v roveříkovi, ten ale blikne jen jednou (kolikrát ani ne uplně jednou) takže řidiči co čekají až projedu mi musí dát spousty jmen, proč nezablikám, když vyjíždim :D... jak to teda nakonec všechno dopadlo? :) Kdo z Vás to koupil nebo kupovat chce a jaká je spokojenost? :)
Above all it's a Rover

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Tommi_82 » sob kvě 22, 2010 12:08

je fakt že kruháče jsou typickej příklad kde se tohle fakt hodí. Jinak bych to nepotřeboval, ale na to když je menší kruháč a člověk vyjíždí hned na prvním výjezdu je to ideální. Klasicekj blinkr se mi většinou kvůli tomu že točím volantem vypne dřív než bych potřeboval.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob kvě 22, 2010 12:33

Me by se to hodilo jen na jeden kruhac a to na ten v dejvicich, kde jezdi i tramvaje a je docela hektickej, jinak to taky nejak moc nepotrebuju
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » úte kvě 25, 2010 17:29

No já jsem z Mostu a tady zřejmě lidi neumí projíždět klasické křižovatky, tak se je město snaží za každou cenu všechny nahradit kruhákama, ale většinou jsou tak malý, že když blinkr zaaretuju, tak se mi nevrátí, protože tak nevytočím volant a držet se mi tu páčku nechce :D... Má už teda někdo ve svym autě nějakou ověřenou a fungující "krabičku" na trippling? :)
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte kvě 25, 2010 17:38

Jasně že má.... Trunda a já :). Trunda má moji pokusnou verzi, ta je jednodušší a levnější, a uděláš si to celé sám, když na to přijde. Já mám verzi koupenou a nemůžu si na ni ztěžovat....jen ta instalace je malinko náročněší...ale po konzultaci s výrobcem už lze téměř vše měnit a nastavovat pře servisní kabel z notebooku. Já kdybych chtěl dodělat verzi dobliku (když se páčka vrátí do původní polohy v době rozsvícené směrovky, v klidu dokončí celý blik a pak teprv přestane :) ), musel bych to zase vymontovat ven a programovacím kabelem přehrát FW, a kdyby se mi to nepovedlo, tak to poslat výrobci na úpravu...ale na to už jsem asi moc línej a smířím se jenom s nastavením rychlosti blikání, a počtem bliků...

Jinak kruháč není jediná možnost kde to používat...nejvíc to používám na rychle projížděných a mírně zatočených křižovatkách, k objíždění cyklistů, předjíždění...no prostě skoro všude, pokud to není vyloženě odbočka a tři bliky by evidentně nestačily. Na těch našich malých kruháčích to většinou aretace pobírá.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » úte kvě 25, 2010 17:54

Fuji: Tvojí pokusnou verzi si můžu představit jako plánek na výrobu tišťáku? :)... Jak jsi to vyřešil s tim microprocesorem (nebo je to analogově)? :)... Tu tvojí koupenou verzi máš jakou, jednu z těch co jste tady linkovali? .) Pro mě by bylo nejlepší kdyby to přišlo a já to tam "jenom" dal, nic nenastavoval atp. :D
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte kvě 25, 2010 18:28

Ne, pokusná verze je hotová verze triplingu, kterou má trunda namontovanou v autě, nevýhoda je, že to ten první blik trošku zkazí a rozpůlí ho.

No tak pokud s tím nechceš mít žádné starosti, odvez to někam, kde ti to udělají. Pokud by jsi chtěl to, co mám já, koupil jsem to od DK elektrotuning, můžeš si tam nastavit citlivost páčky - spouštění, počet bliků a rychlost blikání. Je ale potřeba se v tom trochu pohrabat, vyrušit původní přerušovač, napojit tam tenhle, ošetřit to tak, aby ti to nespínalo zapalování při vástražných, aby správně fungovaly směrovky od alarmu a pak ještě připojit relátko na "cvakání".
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » úte kvě 25, 2010 18:36

No nějak mám zafixováno, že čím menší starosti znamená tím větší cena. Nejsem žádnej automechanik ani autoelektrikář, ale myslim, že zas takový kopyto nejsem a z elektriky a elektroniky snad taky za tu dobu praxe a školy něco zvládnu :))... Nevím jestli je na Rovera něco podobnýho, ale třeba kámoš si objednal na Vectru jen takovej malinkej tišťák, kterej jsem připojil paralérně na páčku blinkru a funguje to dobře, i když nastavit se dá jen počet bliknutí od 2 do 5 :)... Nechci zbytečně někomu rvát prachy za nic, ale to co si popisoval ty mě trochu odrazuje od toho si to udělat sám i když s objednanou verzí (na tu jsem koukal, byl v tomhle topicu, a možná i několikrát, link) :D A to jsem původně přemýšlel o tý stavebnici co maj na webu :)
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » úte kvě 25, 2010 20:39

Opely to mají řešný jinak, ty mají na páčkách jenom signály, takže samotnou silovku spínají relátka mimo. Je to mnohem lepší řešení na dodatečnou montáž triplingu a ta krabička je taky mnohem menší a levnější.

Sám nevim, co ti doporučit, když kupíš stavebnici, riskuješ, že se to bude chovat stejně blbě jako můj prototyp, co má Trunda. Když koupíš od DK, budeš si s tim muset dost pohrát. Myslim, že DK nabízí i možnost montáže za nějakou tu stovku.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » stř kvě 26, 2010 15:57

Opely to mají řešný jinak, ty mají na páčkách jenom signály, takže samotnou silovku spínají relátka mimo. Je to mnohem lepší řešení na dodatečnou montáž triplingu a ta krabička je taky mnohem menší a levnější.
Nějak takhle jako jsem to dělal v tý Vectře jsem si to představoval i v Roverovi právě a ono to nevyšlo :)...


Dneska jsem projížděl ten jejich manuál a nevypadá to složitě :) Nenašel jsem tam ale nic o vyrušení toho původního přerušovače (jestli jsem to pochopil dá se to připojit paralérně k tomu původnímu, ale je tam i ta možnost to mít v týhle jedný "krabičce", jak trippling tak přerušovač), tím pádem mi odpadá to spínání zapalování při výstražných, relátko kvůli "cvakaní" i blikání blinkrů při odmeknutí/zamknutí auta. Že tam bude půl blik, to mě ani moc netrápí :)... Jestli to tak ale u Rovera nejde, tak se nehádám :D
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » stř kvě 26, 2010 19:37

Paralelně - s využitím jenom funkce tripling (přerušovač by zůstal původní) ten jejich "krám" připjit nejde, prostě to dělá habaďuru. Až budu mít chvilku, tak to najdu v mailech - řešili jsme to s dodavatelem. Takže se to musí zapojit jako přerušovač, tim pádem musíš zajistit, aby to bylo napájený jenom když dáš výstražný nebo zapneš zapalování. Musíš řešit cvakání a v neposlední řadě nemáš kontrolu prasklé žárovky, což mě tak nevadí, protože kdyby mi praskla, tak bych si toho všimnul při prvním nebo druhým zamykání...

Takže jestli ti nevadí, že to možná bude blikat půlkrát navíc :) , kup si nějakou tu stavebnici a připoj to paralelně k páčkám a hotovo.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Roowi » pát kvě 28, 2010 16:58

Ještě po nudění se v práci napadlo... Jakej je rozdíl mezi zapojením tohodle "přeušovačo-tripplingu" oproti tomu původnímu přerušovači? :)... Nejde to jen zaměnit, tím myslím starej odpojit (nebo vycvakat) a na to stejný místo zapojit tenhle :)... Kdyby ne, napadá mě jak vyřešit relátko... předpokládám, že na NEzapínání zapalování při výstražnejch bude stačit dioda, ale jak jsi vyřešil to blikání při zamknutí nebo odemknutí auta? Vždyť to by měl mít nastarost alarm jako takovej, ten impuls blinkrům, nebo ne? :)... Promiň za ty otázky, ale vážně o tom uvažuju a příjde mi lepší si tu pokecat s tebou v takovym "přátelštějšim" prostředí než to probírat přímo s výrobce, to mi příjde moc nažehlený :D
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Komfortní blikání - trippling

Příspěvek od Fujitsu » ned kvě 30, 2010 15:28

Není to jedno. Protože sériový přerušovač je zapojený před páčkou blinkrů, takže přerušovač přerušuje univerzálně pořád s výstupem sepnuto-vypnuto a až za ním se podle polohy páčky blinkrů zvolí, která strana bude blikat. Sériový přerušovač má 4 svorky (2 napájecí, IN a OUT), kdežto od DK má napájení, 2x směrovka a společný pro silové plus na směrovky. Takže 5.

Trošku jsem projel maily, jak to mám vlastně zapojené. Je to tak, že celý modul triplingu musíš spínat se zapalováním, a taky s výstražnými světly. Já jsem použil ke spínání se zapalováním další externí relátko, protože nebyly po ruce dráty, které by utáhly cca 7A a spínaly se se zapalováním. Ke spínání s výstražnými světly jsem použil diodu, kterou jsem zapojil v propustném směru ze spínače varovných světel na plus pomocného relátka. Cvakací relé je zapojeno přes dvě diody z L a R větve blinkrů proti zemi. Jinak je modul zapojen stadardně dle výrobce.

Blikání při zamykání/odemykání auta už teď funguje dobře, jak řikáš, to si řídí a bliká sama jednotka alarmu. Protože napájení modulu je odděleno relátkem, funguje to správně. Když nebylo, dostávalo se plus z větve blinkrů do napájecího vodiče triplingu a tím i do celého zbytku auta, a při rozsvícených směrovkách to spínalo zapalování!! Takže teď mě tak napadá, že teoreticky by ti mohl modul fungovat jenom jako tripling, ale musel by jsi oddělit napájení přes relé tak, jako to mám já. Což by teda asi byla jediná úprava oproti standardnímu zapojení. No je to na tobě ;).
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Odpovědět