Stránka 13 z 22

Re: Palubní počítač

Napsal: pon kvě 04, 2009 15:17
od stepan.korba
čéče měl bys natankovat

Re: Palubní počítač

Napsal: pon kvě 04, 2009 15:46
od Tommi_82
Hehe tak to bys asi fakt měl Hombre, jinak musím uznat že to podsvícení vypadá dost dobře.

Re: Palubní počítač

Napsal: pon kvě 04, 2009 15:58
od Fujitsu
Gratuluji Hombre! Koukám, že jsi malinko zmenšil okýnko pro display, ale proč ne... Bílé podsvícení vypadá taky dobře, ale mě by pak mrzelo, že mám budíky bílé a zbytek auta oranžový, tak jsem dal raději všechno do oranžové, ať je to jednotné.

All: Alespoň názorně vidíte, že 400ka má hladové oko. A s tím tankováním se Hombre nemohl lépe trefit, zítra vezme plnou a už s PP bude měřit spotřebu ;).

Re: Palubní počítač

Napsal: pon kvě 04, 2009 18:09
od seba
To bílé podsvícení je uplně mega krásný!super práce.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 05, 2009 6:33
od Hombre
Děkuji za pochvaly, kdyby jste někdo chtěli, to podsvícení je strašně jednoduchý, jen se místo žárovek nastrkají velké bílé LEDky a trošku upraví zapojení. Žárovičky co svítí shora s oranžovým krytem zůstaly, proto jsou ručičky oranžové.
Jo a už jsem natankoval, vždycky čekám na kontrolku a vlezlo tam 45l, takže ještě 10l rezerva. :wink:

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 05, 2009 6:55
od Fujitsu
Malý přehled, 2x R400 a 1x R45....co další pánové, kteří už mají doma tišťáky?


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 05, 2009 6:57
od Fujitsu
Hombre píše:Jo a už jsem natankoval, vždycky čekám na kontrolku a vlezlo tam 45l, takže ještě 10l rezerva. :wink:
Od té doby, co jsem v kopci nenastartoval kvůli nízké hladině (samozřejmě benzínu :) ), už na kontrolku moc nečekám a raději beru když je rafika vodorovně.

Re: Palubní počítač

Napsal: stř kvě 06, 2009 17:34
od AnderN
@Hombre: pochvala, ty bile budiky jsou krasne sladene s tim displejem ... vypada to opravdu pekne ;-)

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 7:38
od Hombre
Tak ještě tady napíšu nějaké ty přesnější poznatky a naměřené hodnoty po ujetí asi 250 km.
Tak na volnoběh za studena 3l/hod, ale rychle to klesá, zahřátý 0,9-1,1l/hod, s klimatizací 1,4-1,6l/hod. Zajímavé je, že pokud ujedu (ujedete)3 km po městě se studeným motorem, zežere mrcha 0,3l benzínu, ten samý úsek s teplým motorem se dá ujet za 0,1l benzínu, tak sy myslím, že je ekonomičtější nechat motor zahřát na místě a pak teprve jet. Na to zahřátí na volnoběh stačí 5 minut a to 2 deci rozhodně nesežere, (ale ještě to radši ověřím).
Za jízy: 50km/h na trojku 6 (+-0,5)l/100km, 90 na pětku taky 6, 110 na pětku 6,5, courání v koloně 30 na dvojku kolem 9l/100 km. Samozřejmě všechno to platí pokud jedu po rovince a rychlost se ustálí, každé mikroskopické přidání plynu je minimálně půl litru nahoru.
Při brzdění motorem je tam 0, ale otáčky musí být aspoň 1200 což je asi samozřemé, ale při zapnuté klimatizaci musí být při brzdění motorem otáčky aspoň 2000, což pokud jedu s kopečka za kolonou aut zase tak jednoduché není, to i bez plynu žere kolem 3l/100km (samo to přidává) takže s klimou při klidnější jízdě se vyplatí vyřazovat.
Dlouhodobější spotřeba je zatím 6,8, jezdil jsem napřed po městě krátké popojíždění, to byl průměr 8,5, pak dvakrát 80 km s klimatizací a dvakrát 25 km až to kleslo na těch průměrných 6,8. Takže dálkové trasy se dají jezdit za 6-6,5l, po městě je to horší, ale Rover není auto na jezdění po městě.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 8:05
od Fujitsu
Čeče asi máme každý trošku jinak nastavený motory....mě to snad s klimoškou nežere o tolik víc (volnoběh), je pravda, že jsem si toho moc nevšímal.

Ta jízda na neutral, určitě se vyplatí, pokud vím, že potřebuju dojet co nejdál bez brždění, třeba v 90km/hod vyřadit a nechat to papkat kolem 1,5 litru, než brzdit motorem, nebo lechtat pětku minimálně za 4litry.

Ty spotřeby na jednotlivé stupně a rychlosti jsou tak relevantní, že hodně záleží na podmínkách, jakmile malinko uberu nebo přidám, je tam hned docela velký rozdíl ve spotřebě, takže jsem se na to nějak moc nezaměřoval...

Při brždění motorem tam musím mít snad kolem 1500 ot, jinak to přikrmuje, s klimou kolem těch 2000, to sedí a mizerně to brzdí motorem při těchto otáčkách (pouze s klimou) - jakoby to pocukává, jednou to mírně přidá, pak mírně ubere...ale je to skoro neznatelné, ale řidič to pozná.

S celkovou spotřebou souhlas. Já jezdím průměrně kolem 7, většinou courám po kouskách, dál teď moc nejezdím.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 10:39
od Hombre
Jojo, ta klimoška je taky jen orientačně, protože jak jsem byl poučen a bylo mi předvedeno při jejím plnění, kompresor nemá vždy stejný odpor, ale podle toho, jak vysoký musí vyvinout tlak. Takže když větrák běží na čtyřku, a výparník odebere hodně tepla je tlak ve vysokotlaké části kolem 12 bar, když ztlumíš větrák na 1, tlak klesne třeba na 10 bar. Taky to kolísá podle toho, jaká je teplota okolního vzduchu a jak se směs stihne ochladit v chladiči. Takže největší tlakové špičky kolem 15 bar nastávají při stání v kolonách, kdy ventilátory chladičů nasávají horkej vzduch, kterej už použilo auto vpředu.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 10:56
od Eny45
Tak já už to mám v autě snad měsíc, a teprve ted sem udělal 300km. Spotřeba je 8,6. Ale zato může stálá jízda po ěmstě, a taky předešlej čtvrtek Trutnov - Hradec za 32minut. (tam odhadem 15na 100... no ale když se spěchá...

Jinak od té doby co mám PP, tak hodně vyřazuju a jezdím na neutrál. Bohužel na spotřebě to jaksi nepoznám. A druhá věc nad kterou dost přemejšlím a zkouším. 6e se vyplatí při rozjezdu třeba za vesnicí, to prohnat na trojku až čtyřku k 90km/h a pak teprve pětka. protože si to veme těch 12-15, ale bere to tak 10 sekund. zatímco rozjezd na pětku z 60 na 90km/h si bere těch 9-10 ale trvá to 20-30 sekund (s lehkou nohou). No a nebo tam teda enchat tu pětku, ale zase to víc přišlápnout. pak si veme tak 13litrů ale rozjede se dřív, a pak spadne na těch 6-7 na sto.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 11:19
od Hombre
Eny: jo, taky myslím, že se to vyplatí prohnat a celkově to sežere méně, než při pomalém ale dlouhém rozjezdu. Podle pana J.Čecha na škoda techweb, je to tím, že podtlak v sání brzdí motor tím, jak musí při sání procucávat vzduch přes úzkou skulinku, takže piráti co se s rozjezdem nepářou, ale dodržujou ostatní zásady úsporné jízdy jako nerozjíždět se zbytečně tak, aby musel brzdit, jsou na tom se spotřebou dobře. Vlastní zkušenosti mám podobné, když jsme denně dojížděli 80km do Olomouce do práce Škodou 120, tam byl plynový pedál na zemi furt a spotřeba neuvěřitelně malá - asi 5,8l/100km. Později s Roverem to bylo podobné, i když tam se s pedálem na zemi jezdit nedalo, jelikož bychom hrubě překročili povolenou rychlost. V tomhle ten počítač trochu klame, že se člověk snaží udržet to číslo na displeji v rozumných mezích, ale neodhadne ty časové proporce při rozjezdu.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 11:27
od Fujitsu
Hombre: njn hold inteligentní počítač co vidí dopředu na provoz a říká ti šlápni na to, u cedule tam dej čtyřku a jen to lechtej, bacha auto před tebou se chystá zpomalovat, pusť plyn a podřaď...takovej tu ještě nemáme a asi ještě dlouho mít nebudem....proto si taky myslím, že aktuální spotřeba ti nic moc neřekne, důležitá je průměrná a nejlépe to posoudí ten, kdo jezdí do práce (stejné úseky ve stejný čas) třeba 50km a každý den jede jiným stylem a večer se vždy podívá, jak dopad.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 11:50
od Hombre
Fuji: tím jsem samozřejmě nechtěl říct, že PP má nějakou chybu, myslel jsem PP obecně ve všech autech protože okamžitá spotřeba je opravdu zavádějící, hlavně když tam jsou šílené čísla, člověk hned ubírá plyn a tím vlastně průměrnou spotřebu zvyšuje. No já do práce dojíždím 23, včera jsem teda jel s lehkou nohou a spotřeba přesně 3 litry na těch 46km. Příště na to šlápnu a uvidím. Jo a ještě jsem si vzpoměl: kolega co se mnou dojížděl do Olomouce měl oktávku 1,9TDi s PP a průměrnou spotřebu udržoval kolem 5 litrů. Jednou jsme jeli oběma vozy brzo ráno a trochu jsme se cestou honili a najednou měl spotřebu 4,4.