Stránka 14 z 22

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 12:11
od Fujitsu
Šak já víííííím ;). OK, tak to vyzkoušej, kdyžtak si můžeš i stopnout, jak dlouho to jedeš...

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 12:13
od Eny45
Taky jsem to četl, i když nevím zda od stejného autora. Ale byl tam stejnej názor. málo plynu, klapka v sání skoro zavřená, a učinost motoru je nižší, než když je klapka dokořan.

Na druhou stranu tohle bude platit jen někdy, při běžnejch rozjezdech na rovině. protože v kopci to auto stejně nemá sílu na velké zrychlení. a pak je nejlepší nezrychlovat vůbec. A nebo se stažit už před kopcem jet na 3000 otáček.

A zrychlovat z kopce je taky hloupost, tam se vyplatí zžejmě zrychlovat lehounce na pětku a držet to tak na 7 litrech.

akždopádně zkoušejte :) já ted měřím spotřebu na celou nádrž, jestli se to schodne s tím co natankuju. A pak teprve to budu po každé jízdě resetovat a zkoušet třeba tohle prudké zrychlení.

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 12:56
od Hombre
Jste mě tak naladili, že zítra pojedu autem, i když jsem nechtěl :lol:

Re: Palubní počítač

Napsal: úte kvě 12, 2009 12:58
od Fujitsu
Hombre: koukám, že tím naším laděním víc projedem, než ušetříme :D ...

Re: Palubní počítač

Napsal: stř kvě 13, 2009 12:53
od Hombre
Tak tak a dnešek to potvrzuje, čímž se hlásím s dalšími postřehy s PP.
Tak ráno jsem se rozhodl vyzkoušet to zahřívání na místě. Byly jen 3 stupně, nastartoval jsem, spotřeba 3 l/h, kteá jen velmi pozvolna klesala o desetiny litru. Po 3 minutách se ručička začala zvedat, spotřeba pořád 2,4. Za pět minut ručička dospěla do své normální polohy a spotřeba klesla na 1l/h, výsledek: 0,3l paliva sežráno, takže zahřívat na místě se rozhodně nevyplatí, to jsem se včera hrubě zmýlil.
Pak jsem zkoušel tu jízdu s rychlou akcelerací, což se projevilo tak, že mi to cestou do práce snědlo jen 1,4l, ale zase jsem vyjel zahřátej. Navíc měřit s přesností na deci na tak krátké trase je volovina. No budu to muset někdy zkusit tak, že to ráno vynuluju a budu sledovat kam dojedu za 1l při různých stylech jízdy, to bude asi objektivnější. Ale to až po tankování, až pošteluju tu spotřebu se stojanem.
Jo a ještě jsem vysledoval, že optimální cestovní rychlost mého auta je asi kolem 100-110 km/h. Při udržování této rychlosti na rovince není spotřeba vyšší než při 90., nebo 80km/h - kolem 6 l/100,navíc to má tu výhodu větší setrvačnosti - menší terénní vlny to překoná bez nutnosti přidávání plynu. Při vyšších rychlostech už ale spotřeba roste.

Re: Palubní počítač

Napsal: stř kvě 13, 2009 13:12
od Fujitsu
Hm ale je to docela dost, tři deci za pět minut stání za studena, ale co bych ctěl, že....

Já mám zase teď vyzkoušeno, že mi to do práce sežere kolem 0,5 l. No jo no, mám to jenom 7 km asi :lol:. A jezdím celkem klidně. Zkusím ho teda víc potahat, ale jak říká Hombre, na takhle krátkých vzdálenostech je to bezpředmětné a stejně nic nepoznám.

Re: Palubní počítač

Napsal: čtv kvě 14, 2009 13:38
od Eny45
No já mám opět problém s displejem, přez veškerou snahu klesá vyditelnost písma s klesající teplotou. Dneska stačilo 8C k tomu, abych v podstatě nic nevyděl. Bohužel mám novej typ displeje, kterej nemá pevnej kontakt. ale je to řešené dotykem mědi s displejem. Takže v ideálním případě bych potřeboval přesně vědět, z jakejch telfonů a jak stajech, nebo odkud máte ty vaše displeje. Budu to muset někdy vyměnit.

Re: Palubní počítač

Napsal: čtv kvě 14, 2009 14:42
od Trunda
Hmmmmm.... to je divny.... to vypada spis nez na vadu displaye na to, ze tam mas spatne budici napeti... Ale pravda, ze jiny display by s tim problemy nemusel mit... no presne kvuli temhle problemum jsem navrhoval, ze by bylo vyhodne to postavit modularne a vsechno co nejvice propojovat pres konektory...

Re: Palubní počítač

Napsal: čtv kvě 14, 2009 17:51
od Fujitsu
Mě ty konektory strašně rozčilujou, člověk se s tím musí pájet, shánět to někde, je to dost práce navíc, ale uznávám, že smysl to má.

Eny: mě to doma nedělalo, taky je fakt, že jsem to měl pořád doma v teple, takže jsem na to nepřišel. Jak řikám, buď tak dokonale funguje teplotní roztažnost a ztrácí to kontakt, nebo je vadnej display a nebo je tam nízké napětí. Ale mě a Hombremu to nedělá, takže to napětí bych skoro vyloučil.

Jediné co to dělá, když je v autě vedro, typicky na parkovišti, tak po nastartování má ten displej černý pozadí a kontrast je mizernej, ale to dělá každej druhej displej a de si toho všimnout když necháš telefon (ČB display) v tom autě, tak to bude to samé.

Re: Palubní počítač

Napsal: čtv kvě 14, 2009 17:59
od Trunda
No Eny ale rikal, ze tam ma nejaky jiny display nez tam ma byt, ne? Muze byt, ze je citlivejsi na napeti a kdyz klesne teplota, tak to nedostatecne napeti neni schopne ty "zmrzle" krystaly vybudit.... Tohle je docela znamy jev u displayu s tekutyma krystalama....

Re: Palubní počítač

Napsal: čtv kvě 14, 2009 18:05
od Fujitsu
Displej má objednávaný z netu stejně jako já, i jako Hombre. Ale možný je, že dali jinej typ.... každopádně vyzkoušet to bude pěkná babračka.

Re: Palubní počítač

Napsal: pát kvě 15, 2009 9:23
od Hombre
Já mám napětí jen 2,7V (ostatní mají 3V, mě to při 3.V černá) a ráno, když bylo +0,7 stupňů to fungovalo normálně. Spíš jak je horko a přijdu do vyhřátého auta, tak je to trochu tmavší.

Re: Palubní počítač

Napsal: pát kvě 15, 2009 10:33
od Eny45
Je to tím kontaktem. To bylo vidět už když jsem to stavěl. Když se ty kontakty přimáčkli víc k displeji, tak bylo písmo černější.
navíc ráno vyjedu v 8C je to sotva vydět, odpoledne se vracím, v autě je 30C a není žádnej problém.

Sice to uplně nechápu, jak něco takového může dělat jen teplota. ale je to tak. pokud sem se dobře díval tak třeba ty Fuji máš ty kabely naletované přímo na displej. protože přímo na displeji je přilepenej ten camprdlík s osmi kontaktama. zatímco já mám ten camprdlík volně. naletujou se na něj kabely, a pak se přimačkává k displeji.
No a první displej co sem objednal na tom netu, to měl přilepené napevno. Bohužel jsem ho zničil, a pak už zaslali nějakej novej. takže jedině bych musel sehnat telefon, a tam bych čekal eště ten starej displej.

Re: Palubní počítač

Napsal: pát kvě 15, 2009 10:56
od Fujitsu
Tak to jo. No já to mám asi na pevno, to je pravda...ale on by možná šel použít i ten displej co máš, ale ještě s tím původním plechovým krytem s nápisem Siemens, kterej to drží celé pohromadě. Takže by jsi ho normálně objednal, a přeletoval ty kontakty, které se ti ale teplem nesmí moc zdeformovat.

Re: Palubní počítač

Napsal: pát kvě 15, 2009 11:10
od Trunda
Takzvany prechodovy odpor..... ty displeje s dotykovymi kontakty jsou delane na zabudovani do nejakeho ramu a predpoklada se, ze budou natvrdo domacknute... pokud to tak neni, tak tam opravdu hraje velkou roli teplota, ale i treba oxidace materialu, vlhkost a tak...
Takze to opravdu bud natvrdo letovat (coz muze byt nekdy risk) a nebo zabudovat tak, aby kontakty opravdu sedely dobre na sobe...