Olej v převodovce
Re: Olej v převodovce
Nedoporučuji převodový olej Total Transmission BV 75W-80 pro rourky 414Si.Dneska jsem si ho nechal vyměnit po najetých 4tisicích a je to jen voda.Při zahřátí převodovky se obtížně řadí a dělá nepříjemné zvuky. Teď zkouším BP oleje tak jsem zvědavej co bude dál.Jestli jsem oddělal převodovku tak jsem v pr....
Re: Olej v převodovce
A co zkusit něco z tohoto http://www.mgroveraccessories.com/shop/ ... index.html
Re: Olej v převodovce
Co na to říct....Ten olej tam patří podle manuálu, a já osobně jsem na něj najel přes 70.000km v R216 Cabrio (od stavu tacho 72.000 do 148.000), takže v něm by problém být neměl. Během té doby jsem olej kvůli zašmírování převodovky 5x vyměnil (72000, 73500,80000,92000,117000) - vždycky když začala drhnout 1tka a zpátečka. Dnes má tahle převodovka za sebou první tisíce v dalším R216 Cabrio. Tam jezdí na Texaco Multigear RN 75W-80, který v současnosti používám místo původního Totalu - jen ale kvůli téměř poloviční ceně.
Proč se to stalo je těžký říct - když se vyloučí chyba při výměně, napadají mě jen teorie - v původní náplni mohl být nějaký "zázračný" přípravek, který ji držel pohromadě...
Fakt netuším - když je skřín dobrá, tak správnej olej mi ji nikdy nepoložil, maximálně byla nutná častější výměna, protože novej olej uvolnoval usazený šmír.
A pokud už jsou načatý ložiska, nebo synchrony, tak už dlouhodobě nepomůže nic.
Proč se to stalo je těžký říct - když se vyloučí chyba při výměně, napadají mě jen teorie - v původní náplni mohl být nějaký "zázračný" přípravek, který ji držel pohromadě...
Fakt netuším - když je skřín dobrá, tak správnej olej mi ji nikdy nepoložil, maximálně byla nutná častější výměna, protože novej olej uvolnoval usazený šmír.
A pokud už jsou načatý ložiska, nebo synchrony, tak už dlouhodobě nepomůže nic.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v převodovce
Apropo BP....s motorovým olejem BP mám velmi nepříjemnou zkušenost v několika autech různých značek, kdy si asi nerozuměl s materiálem těsnění a z motorů jsem měl strašný olejničky.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v převodovce
zkuste zavolat do Liberce Millers Oils. Dovezou vám ten správný olej, vozí periodicky z Anglie.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Olej v převodovce
Je to trošku složitější.Nevim na stopro jestli mi tam ten mnou koupenej olej Total Transmission BV 75W-80 vůbec dali, ale po půl roce používání se mi objevili problémy s řazením. Tak jsem zajel k chlapům co dělají víc jak 15let anglický auta.No a při vypuštění oleje se zjistilo, že je hrozně řídkej,bez mazu a co hlavně že byl do červena (prý se dávají do automatických převodovek). Tak podle typu převodovky objednal ten BP olej. Tohle jsem viděl na vlastní očil, takže můžu teď říct mám tam stopro tenhle olej a převodovka zase šlape tak jak má,aspoň zatim
Re: Olej v převodovce
Do červena jsou některé syntetické převodové oleje, nemusí to znamenat, že patří do automatické převodovky. Ten můj je taky červenej, myslím, že to byl GM.
Re: Olej v převodovce
Zdar,
ještě k tomu oleji TOTAL 75W80, je opravdu dost řídký a zahřátá převodovka je pak hlučnější. Docela dobrou zkušenost mám s Shell Spirax ASX 75W90, drží vyšší viskozitu při zahřátí, v zimě nebyl problém s tuhostí řazení. Před měsícem jsem měnil Shell za TOTAL asi po 40 tis km. Po výměně byla převodovka hlučnější v tahu na 3 a 4. Problém nebyl v TOTALU, ta převodovka byla načnutá už před tím, (má najeto odhaduju ke 300 tis km) a s řidším olejem to bylo víc slyšet.
Po rozebrání: ložiska na diferáku a jedno na hřídeli ke spojce v háji.
Když jsem viděl jak je dělaný řazení zpátečky, tak už se nedivím že to jde tak mizerně, prostě prasárna, to snad i Škoda 100 to má dělaný poctivějc.
ještě k tomu oleji TOTAL 75W80, je opravdu dost řídký a zahřátá převodovka je pak hlučnější. Docela dobrou zkušenost mám s Shell Spirax ASX 75W90, drží vyšší viskozitu při zahřátí, v zimě nebyl problém s tuhostí řazení. Před měsícem jsem měnil Shell za TOTAL asi po 40 tis km. Po výměně byla převodovka hlučnější v tahu na 3 a 4. Problém nebyl v TOTALU, ta převodovka byla načnutá už před tím, (má najeto odhaduju ke 300 tis km) a s řidším olejem to bylo víc slyšet.
Po rozebrání: ložiska na diferáku a jedno na hřídeli ke spojce v háji.
Když jsem viděl jak je dělaný řazení zpátečky, tak už se nedivím že to jde tak mizerně, prostě prasárna, to snad i Škoda 100 to má dělaný poctivějc.
Re: Olej v převodovce
Jestli byl červenej, tak to nebyl on - má klasickou zlatožlutou barvu. S viskozitou se trochu laborovat dá - viz ten 75W-90 , nestane se nic, než že půjde hůř řadit a po nalití správného oleje se to spraví bez následků.
Kde bych nelaboroval, je výkonnostní třída - např. API -GL. Ta určuje druh aditivace, tak aby byla mimo jiné snášenlivá s materiály (barevné kovy, těsnění) v převodovce. Tam se může vcelku snadno stát, že dojde k nevratnému poškození (hlavně synchrony).
ASX je dobrej olej, ale má GL/5, MT-1, je to hypoidní olej a ten bych bez konzultace s tribotechnikem do R65 nenalil. Ale někdy je potřeba zariskovat
Kde bych nelaboroval, je výkonnostní třída - např. API -GL. Ta určuje druh aditivace, tak aby byla mimo jiné snášenlivá s materiály (barevné kovy, těsnění) v převodovce. Tam se může vcelku snadno stát, že dojde k nevratnému poškození (hlavně synchrony).
ASX je dobrej olej, ale má GL/5, MT-1, je to hypoidní olej a ten bych bez konzultace s tribotechnikem do R65 nenalil. Ale někdy je potřeba zariskovat
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Olej v převodovce
I italská Tutela je sytě červená, na barvu bych nehleděl...ale jinak na začátku sem byl taky blázen a nechal olej v převodovce měnit a donesl sem jim tam Castról a když sem zjistil správnou specifikaci a olej po měsíci chtěl vyměnit sám, vypustil sem neúplné množství černého oleje, takže zřejmě ani nepovolovali šroub, jen ten olej ukradli a naúčtovali práci ...a to se vyplatí
2x Rover 620ti
Re: Olej v převodovce
Takže si na konec zase všechno budu dělat sám.Jen si koupim ještě jednoho rovera kdybych náhodou něco podělal na delší dobu Po použití BP oleje se mi zdá,že to není o nic lepší.Asi bude načatá převodovka
Re: Olej v převodovce
Ještě bych se pánové rád zeptal na tento jev.Při prvních pár kilometrech za studena mi jde řazení úplně v pohodě a po zahřátí mám problém zařadit jakoukoliv rychlost. Nezdá se mi,že by to bylo převodovým olejem(2xvyměněn olej),ale jsem ochoten udělat cokoliv pro zlepšení Setkal se někdo s tímto problémem? Pokud to nenaznačuje zničenou převodovku Snažil jsem se najít v Rave manuálu nějaké schéma zobrazující součástky od řadící páky až po motor a nějak se nedaří.
Re: Olej v převodovce
Projdi mechanizmus řazení - některý kloub bude přituhý - uvolnit a promazat. Řazení musí jit malíčkem.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.