Stránka 3 z 5

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv kvě 06, 2010 21:42
od Komi
Nedoporučuji převodový olej Total Transmission BV 75W-80 pro rourky 414Si.Dneska jsem si ho nechal vyměnit po najetých 4tisicích a je to jen voda.Při zahřátí převodovky se obtížně řadí a dělá nepříjemné zvuky. Teď zkouším BP oleje tak jsem zvědavej co bude dál.Jestli jsem oddělal převodovku tak jsem v pr....

Re: Olej v převodovce

Napsal: čtv kvě 06, 2010 21:55
od Keksin

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát kvě 07, 2010 21:51
od KDB
Co na to říct....Ten olej tam patří podle manuálu, a já osobně jsem na něj najel přes 70.000km v R216 Cabrio (od stavu tacho 72.000 do 148.000), takže v něm by problém být neměl. Během té doby jsem olej kvůli zašmírování převodovky 5x vyměnil (72000, 73500,80000,92000,117000) - vždycky když začala drhnout 1tka a zpátečka. Dnes má tahle převodovka za sebou první tisíce v dalším R216 Cabrio. Tam jezdí na Texaco Multigear RN 75W-80, který v současnosti používám místo původního Totalu - jen ale kvůli téměř poloviční ceně.
Proč se to stalo je těžký říct - když se vyloučí chyba při výměně, napadají mě jen teorie - v původní náplni mohl být nějaký "zázračný" přípravek, který ji držel pohromadě...

Fakt netuším - když je skřín dobrá, tak správnej olej mi ji nikdy nepoložil, maximálně byla nutná častější výměna, protože novej olej uvolnoval usazený šmír.
A pokud už jsou načatý ložiska, nebo synchrony, tak už dlouhodobě nepomůže nic.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát kvě 07, 2010 21:57
od KDB
Apropo BP....s motorovým olejem BP mám velmi nepříjemnou zkušenost v několika autech různých značek, kdy si asi nerozuměl s materiálem těsnění a z motorů jsem měl strašný olejničky. :?

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát kvě 07, 2010 22:02
od Austin
zkuste zavolat do Liberce Millers Oils. Dovezou vám ten správný olej, vozí periodicky z Anglie.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pát kvě 07, 2010 23:20
od Komi
Je to trošku složitější.Nevim na stopro jestli mi tam ten mnou koupenej olej Total Transmission BV 75W-80 vůbec dali, ale po půl roce používání se mi objevili problémy s řazením. Tak jsem zajel k chlapům co dělají víc jak 15let anglický auta.No a při vypuštění oleje se zjistilo, že je hrozně řídkej,bez mazu a co hlavně že byl do červena (prý se dávají do automatických převodovek). Tak podle typu převodovky objednal ten BP olej. Tohle jsem viděl na vlastní očil, takže můžu teď říct mám tam stopro tenhle olej :) a převodovka zase šlape tak jak má,aspoň zatim :|

Re: Olej v převodovce

Napsal: sob kvě 08, 2010 7:42
od Hombre
Do červena jsou některé syntetické převodové oleje, nemusí to znamenat, že patří do automatické převodovky. Ten můj je taky červenej, myslím, že to byl GM.

Re: Olej v převodovce

Napsal: sob kvě 08, 2010 9:54
od berryj
Zdar,
ještě k tomu oleji TOTAL 75W80, je opravdu dost řídký a zahřátá převodovka je pak hlučnější. Docela dobrou zkušenost mám s Shell Spirax ASX 75W90, drží vyšší viskozitu při zahřátí, v zimě nebyl problém s tuhostí řazení. Před měsícem jsem měnil Shell za TOTAL asi po 40 tis km. Po výměně byla převodovka hlučnější v tahu na 3 a 4. Problém nebyl v TOTALU, ta převodovka byla načnutá už před tím, (má najeto odhaduju ke 300 tis km) a s řidším olejem to bylo víc slyšet.
Po rozebrání: ložiska na diferáku a jedno na hřídeli ke spojce v háji.
Když jsem viděl jak je dělaný řazení zpátečky, tak už se nedivím že to jde tak mizerně, prostě prasárna, to snad i Škoda 100 to má dělaný poctivějc.

Re: Olej v převodovce

Napsal: sob kvě 08, 2010 11:46
od KDB
Jestli byl červenej, tak to nebyl on - má klasickou zlatožlutou barvu. S viskozitou se trochu laborovat dá - viz ten 75W-90 , nestane se nic, než že půjde hůř řadit a po nalití správného oleje se to spraví bez následků.
Kde bych nelaboroval, je výkonnostní třída - např. API -GL. Ta určuje druh aditivace, tak aby byla mimo jiné snášenlivá s materiály (barevné kovy, těsnění) v převodovce. Tam se může vcelku snadno stát, že dojde k nevratnému poškození (hlavně synchrony).
ASX je dobrej olej, ale má GL/5, MT-1, je to hypoidní olej a ten bych bez konzultace s tribotechnikem do R65 nenalil. Ale někdy je potřeba zariskovat :mrgreen:

Re: Olej v převodovce

Napsal: sob kvě 08, 2010 12:29
od Roman620ti
I italská Tutela je sytě červená, na barvu bych nehleděl...ale jinak na začátku sem byl taky blázen a nechal olej v převodovce měnit a donesl sem jim tam Castról a když sem zjistil správnou specifikaci a olej po měsíci chtěl vyměnit sám, vypustil sem neúplné množství černého oleje, takže zřejmě ani nepovolovali šroub, jen ten olej ukradli a naúčtovali práci :D ...a to se vyplatí :wink:

Re: Olej v převodovce

Napsal: ned kvě 09, 2010 13:08
od Komi
Takže si na konec zase všechno budu dělat sám.Jen si koupim ještě jednoho rovera kdybych náhodou něco podělal na delší dobu :mrgreen: Po použití BP oleje se mi zdá,že to není o nic lepší.Asi bude načatá převodovka

Re: Olej v převodovce

Napsal: pon kvě 10, 2010 8:53
od Hombre
Mám tam tento
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... 80w-1litr/
problémy s řazením žádné.

Re: Olej v převodovce

Napsal: pon kvě 10, 2010 11:44
od seba
total transsmision bv 120 nej nej nej

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte čer 15, 2010 15:25
od Komi
Ještě bych se pánové rád zeptal na tento jev.Při prvních pár kilometrech za studena mi jde řazení úplně v pohodě a po zahřátí mám problém zařadit jakoukoliv rychlost. Nezdá se mi,že by to bylo převodovým olejem(2xvyměněn olej),ale jsem ochoten udělat cokoliv pro zlepšení :P Setkal se někdo s tímto problémem? Pokud to nenaznačuje zničenou převodovku :cry: Snažil jsem se najít v Rave manuálu nějaké schéma zobrazující součástky od řadící páky až po motor a nějak se nedaří.

Re: Olej v převodovce

Napsal: úte čer 15, 2010 16:49
od KDB
Projdi mechanizmus řazení - některý kloub bude přituhý - uvolnit a promazat. Řazení musí jit malíčkem.