Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh
Rád bych vyzkoušel, ale nemám jinou po ruce. Kouknu na ten potík...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh
kdyz zapnes zapalovani a sviti se palubni desta je slyset syceni - vyrovnani ventilu a tlaku... dokud neshasne konstrolka (oranzova) airbagu tak nestartuj - je to tak 2-4 vteriny, pak nastartuj.
Me to pomahalo kdyz se dusil motor hned rano po startu v lete nebo kdyz skubal... pozdeji jsem vymenil rozdelovac, palivovy filtr a svicky a zavada vymezela cela... doded pred startem delam to, ze pockam az mi zhasne ARS (airbag kontrolka) a az pak startuji
Me to pomahalo kdyz se dusil motor hned rano po startu v lete nebo kdyz skubal... pozdeji jsem vymenil rozdelovac, palivovy filtr a svicky a zavada vymezela cela... doded pred startem delam to, ze pockam az mi zhasne ARS (airbag kontrolka) a az pak startuji
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
Tak jsem konečně přišel na to kde je problém...
Dneska jsem vyndal škrtící klapku že ji vyčistím a zkontroluju ten potenciometr a zjistil jsem že je docela slušně zapatlaná od směsi vody a oleje. Aby nebyla, když těsně před ní (z pohledu cestu vzduchu do motoru) je připojená hadička kterou je odvětrávaná hlava motoru, ze který se tam tenhle sajrajt dostává. Protože tyhle problémy začaly s největšíma mrazama, který jsou cca 14 dní zpátky, tak mně napadlo jestli tam ten humus nezamrzá a proto když pak sundám nohu z plynu, tak zůstane klapka pootevřená a motor se může zbláznit. Tomu zamrzání odpovídalo i to že to udělalo tak po 3 - 5 kilometrech po vyjetí se studeným motorem, pak když už byl víc prohřátej to bylo v pohodě.
Po vyndání jsem ji schválně nechal na mrazu, jestli to sviňstvo opravdu zamrzne a samozřejmě klapka zůstala přilepená.
Takže jsem ji vyčistil benzínem, to pak chodila bez jakýhokoliv odporu nebo drhnutí, namontoval do auta a jel na zkušební jízdu. Všechno bylo v pohodě, po návratu jsem sundal hadici mezi filtrem a sáním a koukám jak hezky se tam uděl zmrazek od vyústění toho odvětrávání hlavy.
Koukněte na fotku, tohle je po ujetí 20 kiláků (po vyčištění klapky):
http://www.retrophone.xf.cz/klapka.jpg
Myslím že vyčištěním jsem problém nevyřešil, ale už aspoň vím kam sáhnout a mám jistotu že není v háji něco od elektriky.
Takže až to někomu bude dělat, tak určitě tu klapku pořádně vypucujte, asi není nutný ji z auta vyndávat, stačí sundat tu přívodní hadici od filtru.
A pokud Vám to udělá i po vyčištění, tak myslím že bude stačit když při vypnutém motoru několikrát šlápnete na plyn a necháte prudce pedál vrátit a led se uvolní, nebo pro ty kdo ví kam sáhnout - udělat to samý rukou přímo na klapce, bude to asi silnější rána, protože nebude klapka bržděná lankem od pedálu.
Jinak myslím že až skončí tyhle mrazy, bude po problému úplně.
Dneska jsem vyndal škrtící klapku že ji vyčistím a zkontroluju ten potenciometr a zjistil jsem že je docela slušně zapatlaná od směsi vody a oleje. Aby nebyla, když těsně před ní (z pohledu cestu vzduchu do motoru) je připojená hadička kterou je odvětrávaná hlava motoru, ze který se tam tenhle sajrajt dostává. Protože tyhle problémy začaly s největšíma mrazama, který jsou cca 14 dní zpátky, tak mně napadlo jestli tam ten humus nezamrzá a proto když pak sundám nohu z plynu, tak zůstane klapka pootevřená a motor se může zbláznit. Tomu zamrzání odpovídalo i to že to udělalo tak po 3 - 5 kilometrech po vyjetí se studeným motorem, pak když už byl víc prohřátej to bylo v pohodě.
Po vyndání jsem ji schválně nechal na mrazu, jestli to sviňstvo opravdu zamrzne a samozřejmě klapka zůstala přilepená.
Takže jsem ji vyčistil benzínem, to pak chodila bez jakýhokoliv odporu nebo drhnutí, namontoval do auta a jel na zkušební jízdu. Všechno bylo v pohodě, po návratu jsem sundal hadici mezi filtrem a sáním a koukám jak hezky se tam uděl zmrazek od vyústění toho odvětrávání hlavy.
Koukněte na fotku, tohle je po ujetí 20 kiláků (po vyčištění klapky):
http://www.retrophone.xf.cz/klapka.jpg
Myslím že vyčištěním jsem problém nevyřešil, ale už aspoň vím kam sáhnout a mám jistotu že není v háji něco od elektriky.
Takže až to někomu bude dělat, tak určitě tu klapku pořádně vypucujte, asi není nutný ji z auta vyndávat, stačí sundat tu přívodní hadici od filtru.
A pokud Vám to udělá i po vyčištění, tak myslím že bude stačit když při vypnutém motoru několikrát šlápnete na plyn a necháte prudce pedál vrátit a led se uvolní, nebo pro ty kdo ví kam sáhnout - udělat to samý rukou přímo na klapce, bude to asi silnější rána, protože nebude klapka bržděná lankem od pedálu.
Jinak myslím že až skončí tyhle mrazy, bude po problému úplně.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh
Na čištění klapek se používá specielní spray,který rozpustí i ty nejstarší usazeniny.Ono to benzínem někdy pořádně nejde.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh
Tady to šlo v pohodě, to je vidět i na tý fotce. Ale dlouho to asi nevydrží čistý. Spíš jsem přemejšlel jestli by pomohlo to napajcovat nějakým silikonem, nebo něčím aby se na tom neudržel ten led. Ale snad ty mrazi skončí...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
jo silikonovy olej ve sprayi by mohl byt OK
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
No jo, ale tohle jsou vsechno jen docasna reseni... pricinu problemu to neodstrani... Ten sajrajt co ti zustava na klapce by se tam v normalnim pripade vyskytovat nemel... takze asi by stalo zato zjistit, proc se to tam objevuje... ja vim, je to neprijemne... na druhou stranu, ten sajrajt ti pak jde do trysek a to asi taky neni dobry... co si o tom mysli odbornici? 

-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
Ten sajrajt ti asi pude z každýho motoru, akorát někdy to bude víc, někdy míň, ale u takovejch motorů co máme my (nad 100 tkm) to asi bude dost běžný.
To odvětrávání je schválně vedený do sání, aby se výpary z oleje a to co se dostane kolem pístních kroužků do motoru spálilo a nešlo to volně ven.
A obavu o trysky mít nemusím (nemusíš), do těch jde benzín, ne nasávanej vzduch, ten jde rovnou do válců kolem ventilů.
To odvětrávání je schválně vedený do sání, aby se výpary z oleje a to co se dostane kolem pístních kroužků do motoru spálilo a nešlo to volně ven.
A obavu o trysky mít nemusím (nemusíš), do těch jde benzín, ne nasávanej vzduch, ten jde rovnou do válců kolem ventilů.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
No jo, pravda
Dneska mi to nemysli.... No ale jakto, ze ostatnim to tam nenamrza? Ja mam najety 150000 a takovyhle problemy teda nemam....

-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
Težko říct, třeba proto že maj auto v garáži (já ne, stojí na mrazu), nebo tu moji klapku nikdy nikdo nečistil, třeba už mi to po tomhle vypucování nebude dělat.
Moje předchozí auto byl Peugeot 306, 1,6, když sem sundal hadici u klapky tak z ní dycky vyteko plno sajrajtu (víc než z Rovera) a přazto mi nikdy nezamrzla. Asi tam bylo víc oleje než vody...
Moje předchozí auto byl Peugeot 306, 1,6, když sem sundal hadici u klapky tak z ní dycky vyteko plno sajrajtu (víc než z Rovera) a přazto mi nikdy nezamrzla. Asi tam bylo víc oleje než vody...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
to by me zajimalo jak bude vypadat moje klapka kdyz mam auto ma 166 tisic 
az povoli mrazy, podivam se na ni

az povoli mrazy, podivam se na ni
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
No jako ze se tam dostava olej, to asi se da zkousnout, ale to ze mu tam zamrza voda.... kde se tam tolik vody bere? Sanim by tolik vlhkosti projit nemelo, aby to tam pak tolik namrzlo.... na te fotce to vypada, jak kdyby ta vlhkost sla z toho odvetravaciho otvoru.... zeby prosakovala voda z chlazeni do motoru???
..... jen par konspiracnich teorii 


-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
Voda v chlazeni mi nemizi, těžko řict kde se tam bere...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Motor se zbláznil - 5000 ot na volnoběh - VYŘEŠENO
Jestli jezdíš krátký trasy, tak to bude zkondenzovaná vlhkost. Nasráží se ve vaně a pak se tahá odvětrávačkou na tu klapku. Jen dedukuju-nic podloženýho. Protáhni ho na výlet.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.