Stránka 3 z 6

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 15:19
od Tommi_82
Kolik to je otáček na jedničku při 25 kmh? :shock: 4500?

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 15:20
od KDB
Negative....podle toho co, popisuješ to vypadá na spojku, nebo její ovládání.
Každopádně, výměna oleje taky jen prospěje a nestojí to majlant - Total 177Kč/lt.

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 15:38
od Fujitsu
Tommi_82 píše:Kolik to je otáček na jedničku při 25 kmh? :shock: 4500?
Neblbni :) to bude lehce nad 2500..schválně to zkusim :).

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 15:40
od Fujitsu
Karel Douša píše:Negative....podle toho co, popisuješ to vypadá na spojku, nebo její ovládání.
Každopádně, výměna oleje taky jen prospěje a nestojí to majlant - Total 177Kč/lt.
To by ale slyšel zuby... každopádně možnost to taky je, ale asi bych začal tím olejem, jestli to dělá jenom v zimě.

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 16:33
od Eny45
Fuji olej mám od tohoto jara novej, v převodovce. Dnesk asem jel do práce a zpráce ráno auto mělo -3C. Jedu ke kruháku, 4, 3, nic a pak jedička. Narvu jí tam tak od 0 do 10 km/h... takže jsme na tom naprosto stejně. Někdy jí tam endám vůbec. Musím neutrál, prošlápnout spojku a řadit znova.
Takže s tím olejem nevím nevím. Jako nic neskazíš, to je jasné. beztak tam máš 10 let starej olej... Ale ten problém bude jinde.

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 17:40
od Fujitsu
A co jsi tam nalil, Eny? No o tu jedničku mi až zase tak nejde....byl bych spokojen, kdyby tam šla aspoň ta trojka hladce.

Re: Problémy s řazením

Napsal: sob úno 21, 2009 17:41
od Fujitsu
Tommi: Je to těsně kolem 3000.

Re: Problémy s řazením

Napsal: ned úno 22, 2009 10:30
od Eny45
75W90

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 6:20
od Hombre
Negative: U tebe to fakt vidím na tu spojku. Ještě jsi nenapsal, kde zabírá, ale i kdyby zabírala v polovině, může být zadřené ložisko v setrvačníku. V něm je uložený přední konec spojkové hřídele, takže ji přidřené ložisko unáší a jakoby spojka nevypla. Můžeš zkusit takový pokus: Zvedni jedno přední kolo, nejlépe levé, tak, aby bylo ve vzduchu (pořádně podlož a zabrzdi), potom zařaď jedničku a se sešláplou spojkou nastartuj. Jestli se kolo roztočí, můžeš ho zkusit zabrzdit brzdou (pedálem) a povolit. Pořád stůj na spojce. Pokud budeš při tom brzdění slyšet, že motor nějak zpomaluje a zhasíná a po povolení brzdy se kolo znovu roztočí je to špatná spojka, nebo to ložisko. Nemusíš se bát, i kdybys spojku povolil, nikam to nepojede.

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 8:35
od KDB
Nevhodnej olej nadělá taky paseku, vždycky se vyplatí se držet doporučení výrobce. Je to jako u motorů, když tam má být 10W40, je kravina , někdy pro motor i smrtelná, tam dát 0W4O . Stejný je to u převodovek.
Vyučil mě kdysi v roce 1996 definitivně kamarádův Saab, v kterým jsem mu měnil olej...zajel jsem autorizáku Pažoutu, kde měli zastoupení Castrol a zakoupil olej, který našli v mazacím plánu...Prý.. to je syntetika, to si bude Saab chrochtat. Chrochtaly si bohužel zuby, protože po 100km přestaly úplně chodit synchrony.Naštěstí po výměně za olej, který tam podle Saabu skutečně patří, se to usadilo a auto funguje dodnes.
Od té doby se řídím jen výrobcem. Do převodovky R65 patří 75W80 GL4+(Total BV trans, Shell SF 5228....), eventuálně MTF94, a do skříně PG1 jen MTF94.
U Roveru se tím řídim 7O.OOOkm a nejen, že zmizelo obtížné zasouvání rychlostí( hlavně 1 a Z) a škrtání zubů u některých rychlostí, ale je pro mě vyloženě radost řadit.
Proto bych začal olejem. Většina uživatelů a servismanů, má buď zafixovaný mýtus o celoživotní náplni, nebo tam frkne první, co jim přijde pod ruku, či co potřebují prodat.
Cena oleje do 500Kč a 20 minut práce a víš, načem jsi.

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 8:38
od KDB
Znova jsem pročetl úvodní příspěvek a jestli to dělá za studena a rychlosti jdou ztuha, ale bez zubů, vsadil bych na špartnou vizkozitu oleje.

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 8:43
od KDB
Jednoduchý test - když přijdeš k studenému autu, nastartuj, nech ho na volnoběh ohřát na provozní teplotu (5-10 minut).. Jestliže poté vyjedeš a řazení bude rapidně snažší, je to špatnou viskozitou oleje.

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 8:53
od Hombre
Ale že by kvůli oleji nezařadil vůbec a začlo to dělat tak najednou?

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 9:09
od Trunda
Hombre: ale kdyby to byla spojka, resp. lozisko, tak to by mu to slo pres zuby a to by urcite slysel, ne? Prikladam se na stranu Karla, protoze sam vim, ze olej dela hodne... Vymena temer nic nestoji.. ale je fakt, ze spojka treba muze byt taky blba....

Re: Problémy s řazením

Napsal: pon úno 23, 2009 10:11
od Hombre
Zkus zařadit bez spojky, nepůjde to přes zuby, ale vůbec. Pokud nepoužiješ hrubou sílu. Proto je tam zajištěná synchronizace. Já se nechci hádat, jen ta zkouška, co jsem psal je ještě levnější, i když ten olej vyměnit může, stejně je kdovíjak starej.