Topeni a světla
Re: Topeni a světla
Mne ten môj Rover (416Si, 82kW) kúri veľmi dobre. Po cca 3km jazdy po meste si môžem kľudne vyzliecť bundu. A to býva u nás v noci niekedy aj -10°C až -15°C. Niekedy je to aj horšie. Ráno býva tak v rozmedzí 0°C až -10°C. A vždy mi dobre zakúri v aute.
A k tým svetlám. Tiež mi veľmi zle svietili. Dalo sa povedať, že slabo. Tak som otvoril kapotu, vymeral si ako vysoko je vrchná hrana svetla (nepamätám si presne ale bolo to nejakých cca 63cm), auto som postavil 10 metrov od rovnej steny, zapol som svetla a nastavil som ich tak, aby hrana svetla bola na 10metrov o cca 1,5% až 2% nižšie, ako je výška hrany svetla na aute. Hrana svetla na stene vzdialenej 10metrov od auta bola kúsok pod 60cm. S bratom som potom spravil "skúšku", či som ich takto v mojich podmienkach nastavil dobre. Išlo mi hlavne o to, aby som ja videl dobre pred auto a aby som neoslňoval oproti idúce autá. Podarilo sa.
A k tým svetlám. Tiež mi veľmi zle svietili. Dalo sa povedať, že slabo. Tak som otvoril kapotu, vymeral si ako vysoko je vrchná hrana svetla (nepamätám si presne ale bolo to nejakých cca 63cm), auto som postavil 10 metrov od rovnej steny, zapol som svetla a nastavil som ich tak, aby hrana svetla bola na 10metrov o cca 1,5% až 2% nižšie, ako je výška hrany svetla na aute. Hrana svetla na stene vzdialenej 10metrov od auta bola kúsok pod 60cm. S bratom som potom spravil "skúšku", či som ich takto v mojich podmienkach nastavil dobre. Išlo mi hlavne o to, aby som ja videl dobre pred auto a aby som neoslňoval oproti idúce autá. Podarilo sa.
Re: Topeni a světla
Tos udělal dobře, jenom ten sklom je předepsaný jen 1,2%, takže 12cm/10m a na autě to můžeš měřit od referenční osy světlometu = střed světla podle toho broušení v krycím skle. Na zdi potom od vrchní hrany světla - rozhraní světla a stínu v levé vodorovné části světelného kuželu.
Pro ostatní je to návod jak podomácku seřídit světla, ale hodně důležitý je rovný povrch pod autem.
Pro ostatní je to návod jak podomácku seřídit světla, ale hodně důležitý je rovný povrch pod autem.
Re: Topeni a světla
No nevšimol som si, koľko tam bol predpísaný sklon. Ale tak dal som to dole na tých 10metrov o tie cca 3cm.
Inač keď už sa tu rozoberá aj kúrenie. Regulovanie intenzity fúkania je rozdelené na 5 úrovní. A to:
0. - vypnuté fúkanie
I. - slabé fúkanie
II. - stredne slabé fúkanie
III. - stredne silné fúkanie
IV. - silné fúkanie
Viete mi niekto povedať, kvôli čomu mi nefunguje I. a II. stupeň fúkania? Funkčné sú iba III. a IV. stupeň fúkania. Toto regulovanie by malo mať aj nejakú riadiacu jednotku, na ktorej by mali byť odpory. Viete mi niekto povedať, kde sa tá ovládacia jednotka nachádza? Ak mi nefungujú tie dva stupne fúkania, tak určite bude na nej niečo odpálené. Riešil už niekto z Vás takúto chybu? Ja som mal niečo podobné na predošlom aute. Ale tak mi fungoval iba posledný stupeň. Ostatné tri stupne fúkania vôbec nefungovali. Problém bol v jednej súčiastke. Bol tam jeden odpor, ktorý mal zrejme chybný kontakt. Stačilo medzi jednotlivými koncami toho odporu spraviť "mostík" a bolo po probléme.
Inač keď už sa tu rozoberá aj kúrenie. Regulovanie intenzity fúkania je rozdelené na 5 úrovní. A to:
0. - vypnuté fúkanie
I. - slabé fúkanie
II. - stredne slabé fúkanie
III. - stredne silné fúkanie
IV. - silné fúkanie
Viete mi niekto povedať, kvôli čomu mi nefunguje I. a II. stupeň fúkania? Funkčné sú iba III. a IV. stupeň fúkania. Toto regulovanie by malo mať aj nejakú riadiacu jednotku, na ktorej by mali byť odpory. Viete mi niekto povedať, kde sa tá ovládacia jednotka nachádza? Ak mi nefungujú tie dva stupne fúkania, tak určite bude na nej niečo odpálené. Riešil už niekto z Vás takúto chybu? Ja som mal niečo podobné na predošlom aute. Ale tak mi fungoval iba posledný stupeň. Ostatné tri stupne fúkania vôbec nefungovali. Problém bol v jednej súčiastke. Bol tam jeden odpor, ktorý mal zrejme chybný kontakt. Stačilo medzi jednotlivými koncami toho odporu spraviť "mostík" a bolo po probléme.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni a světla
To se řeší furt dokola, na vypínači ze zadní strany jsou odporový dráty, 1 a 2 stupeň se snadno přepálej. Je nutný je vyměnit. Už se to někde řešilo, tak zkus pohledat.
Re: Topeni a světla
fotky ze 600 kuli vilemovi.chtel sem vyfotti jak to mam ja nastavena a topito .Presne tak, zlutej plast to je ta klapka teplyho vzduchu, precvakni ji rukou protoze bovden muze byt posouplej a pak ji nedoklapne uplne v tom zlutym musi byt cep a z na konci drazky, a pak otevrit ten privod nebo vyvod okruhu radiatoru.Ja to mam kdyz stojim proti autu na levy strane na hadici vychazejici z příčky..Tak sem s toho sundal lanko a rucne to otevrel na max.
Jo s tou namrazou to bylo kdyz bylo tech -20 a me to vubec netopilo tak jak sem dejchal tak se to mlzilo a namrzalo to zevnitr.Kor na dalnici.Prima zabava:-D
Tomi je zas chytrej jak radio a mazal by fotky co jsou k tematu:-D:-Dna to se da rict jen OMG
Jo s tou namrazou to bylo kdyz bylo tech -20 a me to vubec netopilo tak jak sem dejchal tak se to mlzilo a namrzalo to zevnitr.Kor na dalnici.Prima zabava:-D
Tomi je zas chytrej jak radio a mazal by fotky co jsou k tematu:-D:-Dna to se da rict jen OMG
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
Re: Topeni a světla
Ty odpory nejsou na vypínači ale u nohou spolujezdce na tunelu topení nad ventilátorem.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni a světla
Mým starostem se moc nediv. Ono se to fórum zas tak jednoduše neudržuje, takže bych rád komplikacím předcházel. Nikdo nic mazat nechtěl mluvil jsem tu o přesouvání fotek šestistovky do fóra šestistovek. A OMG jsem si říkal já ráno o tobě a víš dobře proč, tak tady moc na mě neútoč protožes mi přidělával práci a já jsem o tobě za to nijak hanlivě nemluvil. Se stejnou úctou se prosím bav se mnou. Děkuji.seba píše:Tomi je zas chytrej jak radio a mazal by fotky co jsou k tematu:-D:-Dna to se da rict jen OMG
Jo a za tu mystifikaci se omlouvám, nikdy jsem to neopravoval...
Re: Topeni a světla
Tommi:82 to nevadí. Ja som si myslel, že to bude niekde pod palubovkou. Ale vôbec som nevedel kde. Tak preto som sa pýtal. Ja som aj vedel, aký problém v tom bude z predošlého auta. Ale zaujímalo ma fakt len to umiestnenie tej riadiacej jednotky toho fúkanie vzduchu.
Re: Topeni a světla
Však v pohodě, PEACETommi_82 píše:
Mým starostem se moc nediv. Ono se to fórum zas tak jednoduše neudržuje, takže bych rád komplikacím předcházel. Nikdo nic mazat nechtěl mluvil jsem tu o přesouvání fotek šestistovky do fóra šestistovek. A OMG jsem si říkal já ráno o tobě a víš dobře proč, tak tady moc na mě neútoč protožes mi přidělával práci a já jsem o tobě za to nijak hanlivě nemluvil. Se stejnou úctou se prosím bav se mnou. Děkuji.
Jo a za tu mystifikaci se omlouvám, nikdy jsem to neopravoval...
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
Re: Topeni a světla
Čaute ľudia oživujem znova túto tému. Dnes som zhodil dole kastlík na odkladanie veci pred spolujazdcom. Myslel som si, že tam za ním niekde bude tá riadiaca jednotka, čo sa týka rýchlosti fúkania vzduchu. Len na moje prekvapenie tam boli dve veľké čierne skrinky. Bolo to niečo od klimatizácie. Ako výrobca bol uvedený Valeo. Okrem tých dvoch čiernych skriniek a motorčeku, ktorý ovláda nejaký filter tak nič iného nebolo. Viete mi niekto prosím Vás napísať, kde presne sa nachádza tá riadiaca jednotka na regulovanie fúkanie vzduchu? Bol by som Vám za to veľmi vďačný, nakoľko si to chcem dať konečne do poriadku. A dnes je taký deň, že okrem vŕtania sa v aute sa nedá nič iného robiť. Ďakujem.Inač keď už sa tu rozoberá aj kúrenie. Regulovanie intenzity fúkania je rozdelené na 5 úrovní. A to:
0. - vypnuté fúkanie
I. - slabé fúkanie
II. - stredne slabé fúkanie
III. - stredne silné fúkanie
IV. - silné fúkanie
Viete mi niekto povedať, kvôli čomu mi nefunguje I. a II. stupeň fúkania? Funkčné sú iba III. a IV. stupeň fúkania. Toto regulovanie by malo mať aj nejakú riadiacu jednotku, na ktorej by mali byť odpory. Viete mi niekto povedať, kde sa tá ovládacia jednotka nachádza? Ak mi nefungujú tie dva stupne fúkania, tak určite bude na nej niečo odpálené. Riešil už niekto z Vás takúto chybu? Ja som mal niečo podobné na predošlom aute. Ale tak mi fungoval iba posledný stupeň. Ostatné tri stupne fúkania vôbec nefungovali. Problém bol v jednej súčiastke. Bol tam jeden odpor, ktorý mal zrejme chybný kontakt. Stačilo medzi jednotlivými koncami toho odporu spraviť "mostík" a bolo po probléme.
Re: Topeni a světla
Jestli máš ten samý typ topení a klimatizace, tak po demontáži kastlíku spolujezdce je tam vidět zleva: skříň, ve tkeré je schován výparník klimatizace (není vidět), hned za ním je takový úzký svislý obdélník - to je pylový filtr, a pak ventilátor - zespod je kulaté víko na 3. šroubech - to je motor ventilátoru a shora je obdélníkové víčko asi 6x4 cm na 2. šroubcích a vedou k tomu dráty - to je ono.
Re: Topeni a světla
Hombre ďakujem ti veľmi pekne za radu...bolo to presne tam, ako je to zaznačené na tom obrázku...ale tak teraz je tu tá horšia časť...viete niekto, aké odporové hodnoty vôbec tie odporové drátiky majú?...lebo dva tie drátiky sú úplne prepálené...takže sa to neoplatí ani cínovať dokopy...najradšej by som tam dal klasické odpory...ak by náhodou niekto vedel tie hodnoty, napíšte mi ich prosím Vás...ďakujem veľmi pekne...
Re: Topeni a světla
Klasické odpory tam dát nemůžeš, shořely by, cínovat taky nelze - ty pružinky jsou žhavé dočervena, takže cín by se roztavil. Kysi tu někdo dával odkaz na e.bay, kde ten modul měli asi za 2£, nebo to tu nabízel myslím Zakar, tak mu zkus napsat.
Re: Topeni a světla
hej však rozmýšľam nad tým, že to objednám ako nový kus...našiel som, že tam musia ísť výkonové odpory...ale ako si písal...cín by sa roztavil...takže to nepripadá do úvahy...no nič idem popozerať e-bay...vieš mi aj prosím ťa napísať, pod akým názvom sa to má hľadať?...lebo ako rezistor alebo odpor na ventilátor to tam určite nebude...